W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
Pistetäänpäs ilmoille seuraava ongelma, jos vaikka (toivottavasti) löytyisi ratkaisu. Auto siis Sprinter W906,vm.-08, 313CDI
Kävin eilen paikallisessa MB-huollossa saadakseni todistuksen nopeusrajoittimen toimimisesta. No he eivät saaneet yhteyttä moottorinohjauslaitteesseen ensinkään. Star ilmoitteli jotakuinkin; ohjainyksikköön ei saa yhteyttä tms., tarkista can / virrat 15 & 87.
Eli kyseinen kaavake siis jäi saamatta ja samoin äsken leima konttorilla.
Auto on ollut minulla alkuvuodesta lähtien ja kaupantekohetkellä mukanani oli Star jolla katselin assyst, pikatestin, jne. Moinen ongelma olisi kyllä painunut mieleeni jo tuolloin + herättänyt kysymyksiä / epäilyjä.
Kuulostaa oudolta ettei ohjainlaitteeseen saisi yhteyttä, tai virroissa olisi häikkää koska auto toimii normaalisti, ei vikatiloja saati vikavaloja, tai muutakaan.
Haulla en vastaavaa löytänyt, poislukien tuo Viton samanmoinen yhteysongelma.
Kävin eilen paikallisessa MB-huollossa saadakseni todistuksen nopeusrajoittimen toimimisesta. No he eivät saaneet yhteyttä moottorinohjauslaitteesseen ensinkään. Star ilmoitteli jotakuinkin; ohjainyksikköön ei saa yhteyttä tms., tarkista can / virrat 15 & 87.
Eli kyseinen kaavake siis jäi saamatta ja samoin äsken leima konttorilla.
Auto on ollut minulla alkuvuodesta lähtien ja kaupantekohetkellä mukanani oli Star jolla katselin assyst, pikatestin, jne. Moinen ongelma olisi kyllä painunut mieleeni jo tuolloin + herättänyt kysymyksiä / epäilyjä.
Kuulostaa oudolta ettei ohjainlaitteeseen saisi yhteyttä, tai virroissa olisi häikkää koska auto toimii normaalisti, ei vikatiloja saati vikavaloja, tai muutakaan.
Haulla en vastaavaa löytänyt, poislukien tuo Viton samanmoinen yhteysongelma.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
Ja itse itselleni vastaten.....
Onnekseni lähistöltä löytyy STAR, (Suuret kiitokset jälleen) n.8km:n päästä.
Törkkäsinpä töpselin kiinni jo matkalla verstaalle, ja àvot: yhteys kaikkiin ohjaimiin ok
Nyt tahtoo väkisinkin hiipiä mieleen että, mitenkähän lie aiemmin mainitun liikkeen tai henkilöstön "pätevyys"..
Itselläni ei tosin ole mitään pahaa sanottavaa ja tarvittavat hommat ovat hoituneet sovitusti ja hyvin.
Kumma juttu tuo yhteysongelma silti on/oli. Virtapiirien "katkokset" eivät tiettävästi itsekseen korjaannu ja mmikäli näin olisi niin sehän kaventaisi jo omankin leivän leveyttä
Ja pitääkö sinne liikkeeseen mennä oman, korjaan laina-Starin kera??

Onnekseni lähistöltä löytyy STAR, (Suuret kiitokset jälleen) n.8km:n päästä.
Törkkäsinpä töpselin kiinni jo matkalla verstaalle, ja àvot: yhteys kaikkiin ohjaimiin ok

Nyt tahtoo väkisinkin hiipiä mieleen että, mitenkähän lie aiemmin mainitun liikkeen tai henkilöstön "pätevyys"..
Itselläni ei tosin ole mitään pahaa sanottavaa ja tarvittavat hommat ovat hoituneet sovitusti ja hyvin.
Kumma juttu tuo yhteysongelma silti on/oli. Virtapiirien "katkokset" eivät tiettävästi itsekseen korjaannu ja mmikäli näin olisi niin sehän kaventaisi jo omankin leivän leveyttä

Ja pitääkö sinne liikkeeseen mennä oman, korjaan laina-Starin kera??
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
Sinne vaan oma testeri mukana ja kysyy niiltä paljonko ottavat testerin käytöstä ja laittaa vastaavan laskun sille korjaamolle kun oli pakko omalla testerillä lukea tiedot.Tukala kirjoitti:
Ja pitääkö sinne liikkeeseen mennä oman, korjaan laina-Starin kera??

Vähän riippuu varmaan kuinka tiukkapipoinen liike on mutta saattaisivat oikeastikin hyväksyä ja leimata sen lainakoneella otetun printin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe 23.12.2011 18:20
- Paikkakunta: Satakunta/Etelä-Pohojammaa Suupohoja
Re: W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
Jos kys pajalla oikeus tarkistaa rajoittimen toiminta niin ei siihen staria tarvita , koeajokin riittää. Vaikka olisi oikeus asentaakkin rajoitin niin siihenkään ei staria tarvita. Rajoitin hommia varten on ihan omat kaavakkeet, jotka täytetään ja leimataan. Siis rajoittimen asennukseen se star tarvitaan , mutta senhän voit tehdä sillä laina starilla itse, todistuksen kirjoittamiseen pitää olla trafilta lupa.
X218 350cdi BT -17 ampumajarru
X218 350cdi BE -12 ampumajarru
W906 muutamia
W903
W115 220D -74
W124.036 -94
Tähdellistä touhua
X218 350cdi BE -12 ampumajarru
W906 muutamia
W903
W115 220D -74
W124.036 -94
Tähdellistä touhua
Re: W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
Hyvä homma jos toimii ja yhteys pelaa. Taitaapi olla muuten ko. firmassa Star Diagnosis Compact 4 testeri käytössä ja tuo C3 jolla yhteys muodostui. Voisikohan ohjelmaversioissa tai c3 ja c4 olla joku ero/bugi (todennäköisesti ei pitäisi olla) mutta kuitenkin.
Raumalla muuten AUTO-ILOMÄKI OY:ssä nuo piirturi hommaan oikeuttavat luvat ainakin.
Raumalla muuten AUTO-ILOMÄKI OY:ssä nuo piirturi hommaan oikeuttavat luvat ainakin.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
Jaa-a, enpä osaa tuohon starin versioon ottaa kantaa.Mese-220 kirjoitti:Hyvä homma jos toimii ja yhteys pelaa. Taitaapi olla muuten ko. firmassa Star Diagnosis Compact 4 testeri käytössä ja tuo C3 jolla yhteys muodostui. Voisikohan ohjelmaversioissa tai c3 ja c4 olla joku ero/bugi (todennäköisesti ei pitäisi olla) mutta kuitenkin.
Raumalla muuten AUTO-ILOMÄKI OY:ssä nuo piirturi hommaan oikeuttavat luvat ainakin.
Piirturia tosin autossa ei ole, eli ohjelmalla rajoitettu. Jahka tässä taas "arki" alkaa niin pitää ottaa muutama puhelu eri liikkeisiin. Olettaisi tosiaan että ihan vaikka ajamalla tuon voi todentaa eikä yhteysongelmista tarvitsisi välittää.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
Mistähän muuten tuon rajoittimen mahtaa Starilla löytää, näin alustavana kyselynä?
Josko huomenna katselisi autoa ylipäätään läpi, niin samalla näkisin senkin. (Nyt ehkä hippasen myöhäistä alkaa enää tutkimaan
)
Josko huomenna katselisi autoa ylipäätään läpi, niin samalla näkisin senkin. (Nyt ehkä hippasen myöhäistä alkaa enää tutkimaan

Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
Paikallinen Veho kyllä printtasi vaan Starilla sen rajoittimen asetusraportin ja leimasi sen. Sellainen mainitsemasi oma kaavake varmaan tarvitaan jos rajoitin testataan koeajolla. Tässä tapauksessa olisi ollut ihan hyvä vaihtoehto mutta jossakin voi joutua ajamaan pitkäänkin että löytää 80 km/h rajoitusalueen. Saako muuten testaaja sakot jos ajaa 89 km/h testatessaan rajoitinta jos osuu tutkaan?Ellunkana kirjoitti:Jos kys pajalla oikeus tarkistaa rajoittimen toiminta niin ei siihen staria tarvita , koeajokin riittää. Rajoitin hommia varten on ihan omat kaavakkeet, jotka täytetään ja leimataan.

Moottoriohjainlaitteen alla selkeät versiokoodausvalikot.Tukala kirjoitti:Mistähän muuten tuon rajoittimen mahtaa Starilla löytää, näin alustavana kyselynä?
Josko huomenna katselisi autoa ylipäätään läpi, niin samalla näkisin senkin. (Nyt ehkä hippasen myöhäistä alkaa enää tutkimaan)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe 23.12.2011 18:20
- Paikkakunta: Satakunta/Etelä-Pohojammaa Suupohoja
Re: W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
Mikä ajoneuvoluokka k-a vai l-a vai mikäTukala kirjoitti:Jaa-a, enpä osaa tuohon starin versioon ottaa kantaa.Mese-220 kirjoitti:Hyvä homma jos toimii ja yhteys pelaa. Taitaapi olla muuten ko. firmassa Star Diagnosis Compact 4 testeri käytössä ja tuo C3 jolla yhteys muodostui. Voisikohan ohjelmaversioissa tai c3 ja c4 olla joku ero/bugi (todennäköisesti ei pitäisi olla) mutta kuitenkin.
Raumalla muuten AUTO-ILOMÄKI OY:ssä nuo piirturi hommaan oikeuttavat luvat ainakin.
Piirturia tosin autossa ei ole, eli ohjelmalla rajoitettu. Jahka tässä taas "arki" alkaa niin pitää ottaa muutama puhelu eri liikkeisiin. Olettaisi tosiaan että ihan vaikka ajamalla tuon voi todentaa eikä yhteysongelmista tarvitsisi välittää.


Käytännössähän tuo oikeaoppisesti menee niin että piirturiin liitetään kapula joka muuttaa nopeus signaalia, ja sitten katsotaan missä nopeudessa lyö syötön poikki. Ei tartte 40 alueella hurjastellaDBFI kirjoitti:Paikallinen Veho kyllä printtasi vaan Starilla sen rajoittimen asetusraportin ja leimasi sen. Sellainen mainitsemasi oma kaavake varmaan tarvitaan jos rajoitin testataan koeajolla. Tässä tapauksessa olisi ollut ihan hyvä vaihtoehto mutta jossakin voi joutua ajamaan pitkäänkin että löytää 80 km/h rajoitusalueen. Saako muuten testaaja sakot jos ajaa 89 km/h testatessaan rajoitinta jos osuu tutkaan?Ellunkana kirjoitti:Jos kys pajalla oikeus tarkistaa rajoittimen toiminta niin ei siihen staria tarvita , koeajokin riittää. Rajoitin hommia varten on ihan omat kaavakkeet, jotka täytetään ja leimataan.![]()
Moottoriohjainlaitteen alla selkeät versiokoodausvalikot.Tukala kirjoitti:Mistähän muuten tuon rajoittimen mahtaa Starilla löytää, näin alustavana kyselynä?
Josko huomenna katselisi autoa ylipäätään läpi, niin samalla näkisin senkin. (Nyt ehkä hippasen myöhäistä alkaa enää tutkimaan)

X218 350cdi BT -17 ampumajarru
X218 350cdi BE -12 ampumajarru
W906 muutamia
W903
W115 220D -74
W124.036 -94
Tähdellistä touhua
X218 350cdi BE -12 ampumajarru
W906 muutamia
W903
W115 220D -74
W124.036 -94
Tähdellistä touhua
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
K-a, ilman piirturia, mutta rajoittimella kylläkin.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
Meinaatko että myös N2:ssa tarvitaan aina piirturi? Vai meinaatko että joku on rekisteröinyt 906:n N3-luokkaan?Ellunkana kirjoitti: Mikä ajoneuvoluokka k-a vai l-a vai mikäyleensä jos rajoitin niin myös piirturi joko paperi tai digidigi
![]()
Mihin väliin se nopeussignaalin muutospalikka kytketään autossa jossa ei ole piirturia?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe 23.12.2011 18:20
- Paikkakunta: Satakunta/Etelä-Pohojammaa Suupohoja
Re: W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
Ei näköjään tarvitse N2 piirturia, jos yksityiskäytössä eikä/tai ajo ja lepoaikasovelluksen piirissä, tähänasti kaikki mitä tullut vastaan joko nykyisiä tai entisiä ammattiliikenteen tavaran kuljettimia.DBFI kirjoitti:Meinaatko että myös N2:ssa tarvitaan aina piirturi? Vai meinaatko että joku on rekisteröinyt 906:n N3-luokkaan?Ellunkana kirjoitti: Mikä ajoneuvoluokka k-a vai l-a vai mikäyleensä jos rajoitin niin myös piirturi joko paperi tai digidigi
![]()
Mihin väliin se nopeussignaalin muutospalikka kytketään autossa jossa ei ole piirturia?
Onkos tietoa jos N2 yrityksen nimissä mutta käyttö yksityinen esim. Huoltoauto, vaatiikos konttori piirturin?
Siis jos muutoskatsastetaan pa » ka.
Ei kait mihinkään väliin, eiköhän se rajoitinpaperi tehdä siinä tapauksessa joko koeajolla, starilla, jollain muulla merkkikohtaisella testerillä tai ihan vain konttoritöinä, veikkaisin ensimmäistä tai jälkimmäistä jos monimerkkikorjaamo

X218 350cdi BT -17 ampumajarru
X218 350cdi BE -12 ampumajarru
W906 muutamia
W903
W115 220D -74
W124.036 -94
Tähdellistä touhua
X218 350cdi BE -12 ampumajarru
W906 muutamia
W903
W115 220D -74
W124.036 -94
Tähdellistä touhua
Re: W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
Ei vaadi jos ei ole luvanvaraisessa liikenteessä
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: W906 Ei yhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen
No nii auto leimattu.
Kävi todistuksen nouto melko jouhevasti =D
Ei piirturin tarvetta ja firman nimissähän tuo on, muttei näiden lepoaikasäännöstenkaltaisissa töissä.
Kävi todistuksen nouto melko jouhevasti =D
Ei piirturin tarvetta ja firman nimissähän tuo on, muttei näiden lepoaikasäännöstenkaltaisissa töissä.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------