Tervehdys!
G-Waunu mieltymys on nyt mennyt niin pitkälle että täytynee alkaa metsästämään perheen ykkösautoksikin ko. laitosta (vm. 1991 w463 om603 turbotekniikalla löytyy jo pihasta kyllä... ). Tehokas diisseli pitää olla joten vaihtoehdot tekniikan suhteen ovat otsikossa mainitut...
Eli kokemuksia lähinnä 628 koneesta kiinnostaisi kuulla? Geetähän ei vissiin 629:llä (=420cdi?) ole koskaan saanut? 8-koneinen kiinnostaisi silläkin kun varustelu tuppaa olemaan noissa jo aika hyvällä mallilla... Paljon pelotellaan kalliilla remonteilla mutta kuinka todennäköistä ja mitä pitää ostaessa osata katsoa? Kaikki tieto kiinnostaa... Kiitos!
Kaverillani on toi 400CDI, hän vaihtoi siihen jakopään ketjun ja kaikki siihen liittyvät hilppeet sekä molemmat ahtimet, jokusen tonin remontti se oli mutta sittemmin on tietojeni mukaan pelannut ihan hyvin. Alkuperäinen jakoketju pakkaa näissä venymään todella paljon, kaverillakin se oli venynyt muistaakseni useamman sentin!!
Meillä on emännän käyttöautona vm.2000 G500 ja se toimii oikein hyvin vaikka jo kilometrejä onkin kertynyt mittariin. Eipä näissä nyt mitään ihmeempiä ole. Samoin uudemmatkin ruostuu sieltä takaiskarin yläpään korvasta, joka ei sinänsä nyt ole kallis eikä vaikea korjata. Edellisistä omistajista se aika paljon riippuu missä kunnossa käyetty auto on.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Jees.
Paljon tietty vaikuttaa valintaa se minkälaisen yksilön muilta osin sattuu löytämään... Kiire ei ole ja tarkoitus on tehdä oikeasti hyvä ja luotettava peli joten oli valinta kumpi tahansa niin kone käytetään auki ja tietty 606 tapauksessa laitetaan turbo+pumppu+cooleri. Kasi tietty kiehtoisi noiden vääntölukemienkin puolesta eikä tarvis niin paljoa skropeloida niin vetoja olis varmaan tarpeeksi...
Eli kasin ongelmista nokkaketjun venyminen lienee suurin. Mites suihkut? Lootat varmaan kestää hyvin noissakin vaikka tehoja vähän nostelisikin vai täytyykö vahvistaa suosiolla jos tehot nousee tuonne +300hp/800nm?
Jos omaat ennakkoluulottoman luonteen, sinulla pysyy meisseli kädessä ja sinulle jää auton hankinnan jälkeen muutama touhutonni sijoittaa auton korjauksiin/huoltoihin, niin ehdottomasti g400cdi.