w220
Re: w220
Katso ne releen numerot ja laita tänne niin joku varmaan tsekkaa ne jostain tietokannasta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w220
No rele oli väärässä kohtaa,nyt jäi jäljelle vain vikakoodit P1617 EEPROM ,P2193 INJECTOR CLASSIFICATION.Paranee kokoajan,johtunee tuosta koodausvirheestä,sitä nyt miettimään kuinka saa w211 E mersun tiedot pois ja w220 tilalle?
Re: w220
Hyvä, että rele asia selvisi ja tosiaan ei se alusta tuohon vaikuta, rele "O" on Airmaticin kompuralle.
Siis toi sun ECU on lähtöisin W211 korisesta, onkohan tuota edes teoriassa mahdollista saada toimimaan W220:ssa. Tarvitsee ainakin jotain todellista spesialistia, ehkäpä CDI203 osaisi homman hoitaa, jos se on mahdollista yleensä?
Siis toi sun ECU on lähtöisin W211 korisesta, onkohan tuota edes teoriassa mahdollista saada toimimaan W220:ssa. Tarvitsee ainakin jotain todellista spesialistia, ehkäpä CDI203 osaisi homman hoitaa, jos se on mahdollista yleensä?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w220
Kaikki tässä jutussa ei taida olla ihan sitä miltä näyttä...noroljan kirjoitti: Siis toi sun ECU on lähtöisin W211 korisesta, onkohan tuota edes teoriassa mahdollista saada toimimaan W220:ssa. Tarvitsee ainakin jotain todellista spesialistia, ehkäpä CDI203 osaisi homman hoitaa, jos se on mahdollista yleensä?

Jep Heh... w211 ecu w220 mallin
Kyllä sen saa toimimaan w220 mallisakin,
Mutta mitään järkeä sitä ei ole sinne laitaa,
Melko paljon töitä... Fyysiset erotkin tuotaa oman hommansaa
Mutta senhän on asenuksen tehnnyt jo varmasti huommannut
Kun johtoja on ecu:un kytkenyt toisessa kun on 5 liitintä ja toisessa 2

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w220
liitännät on samat,ainoa ero on ohjemassa,boxit on päivittynyt uusiin ajansaatossa,nyt on niin että kyllä minä tämän toimimaan saan,se on ihan varmaa,eeprom vain pitää saada vaihdettua,ja sekin kuullemma onnistuu,katsotaan,töitähän pitää olla että oppiii.kai se näin menee
Viimeksi muokannut jonnhy, La 05.04.2014 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w220
en tiedä onko tästä apua joillekkin
ECU Reset:
- Turn the ignition key to the "on" position.
- Press the gas pedal to the WOT position (do not click though) and hold it for 5 seconds.
- Now turn the key to the off position but don't remove the key.
- Release the throttle.
- Wait 2 minutes
Dyno Mode:
- Insert your key and turn to the 1st position
- Press the trip odometer reset button three times.
- The MFD will then display the battery voltage.
- Press either the up or down arrow until you reach a setting for the Dynamometer Test Mode.
- Using the + or - arrow on the steering wheel, choose the test mode.
- The MFD will then display the disabled safety features of the car, including ABS, ESP...
- Start the car and note all safety features are still disabled.
- To reset, either go through the same procedure and turn off Dyno Mode, or simply turn off and restart the car.
iwrock is offline
ECU Reset:
- Turn the ignition key to the "on" position.
- Press the gas pedal to the WOT position (do not click though) and hold it for 5 seconds.
- Now turn the key to the off position but don't remove the key.
- Release the throttle.
- Wait 2 minutes
Dyno Mode:
- Insert your key and turn to the 1st position
- Press the trip odometer reset button three times.
- The MFD will then display the battery voltage.
- Press either the up or down arrow until you reach a setting for the Dynamometer Test Mode.
- Using the + or - arrow on the steering wheel, choose the test mode.
- The MFD will then display the disabled safety features of the car, including ABS, ESP...
- Start the car and note all safety features are still disabled.
- To reset, either go through the same procedure and turn off Dyno Mode, or simply turn off and restart the car.
iwrock is offline
Re: w220
Ja eikö foorumin tarkoitus ole auttaa apua tarvitsevia,minä ainakin laitan tänne kaikki mitä opin,ole korjannut autoja koko elämäni,jotain tietoa on,eka MB ja ostin kun eivät saaneet kuntoon edellisen omistajan toimesta,elikkä tämä on haaste,ja hyvä niin
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w220
jonnhy kirjoitti:liitännät on samat,ainoa ero on ohjemassa,boxit on päivittynyt uusiin ajansaatossa,nyt on niin että kyllä minä tämän toimimaan saan,se on ihan varmaa,eeprom vain pitää saada vaihdettua,ja sekin kuullemma onnistuu,katsotaan,töitähän pitää olla että oppiii.kai se näin menee
Boxsit toki muttuu vuosien varrella...
Mutta w211 ja w220 liittime ei ole
missään vaiheesa olleet samanlaiset edes liki,
Ja on muutakin kuin ohjelma on erona pelkät prommi
vaihtelut/ecu clonailut ei auta(enneminki vain sotkevat lisää kuten jo tuolla aiemin tuli vian kohdalla laitettua)
Toinen on edc 16 ja toinen on edc 15
Mutta mitäpä siitä kaikenhan saa toimimaan kun tarpeeksi
Pitkään tekee töitä
Ja tuosta erosta huomautaminen/sen sisäistämine on sitä apua
Muun avun lisäksi mittä tähän juttun(mistä ei löydy auton ikää)
on poruka kirjoitellut
Millä säästää paljon turhaa vaivaa
Onnea ja pitkiä hermoja projektiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w220
Jaaha,ongelmat jatkuu,vaihdettu sopiva boxi mutta edelleen väittää että on 211 koppasen ja ei ole,voiko vieallinen laatikon ohjain tehdä jotain ihmeellistä jos se on 211 korisesta??can väylä ongelmaa ilmoittaa laatikosta ja koneesta,mitään vika valoja ei pala,tänään vain ei yhtäkkiää vaihtanut pienemmälle kaasupolkimesta,a esp,bas varoitukset syttyi,hävisivät kun olin parkissa 5 minuuttia ja taas toimi
Re: w220
No niin.yhteenvetona voi sanoa että vikakoodeihin ei pidä sokeasti uskoa. vika ei välttämättä ole sinne päinkään,boxeja on nyt vaihdeltu edes takas,auton saa toimimaan toisen korisen mersun boxilla mutta välttämättä ei kaikki toimi kunnolla ja vika koodit on mitä sattuu,tämä ainakin tuli kuntoon.toimenpiteet olivat seuraavat,moottorinohjaus piirilevyn puhdistus pensselillä ja asetonilla lopuksi lakkaus ja eeprom juotettu uusiksi laatikon boxille sama toimenpide.sen verran kuitenkin saatin sotkettua että ei pääsee lukemaan normi testerillä merkki ja malli tiedoilla vikakoodeja.starilla kyllä,mutta toimii ja sehän on tärkeintä,Hyvää Pääsiäistä.