Otin w202 ventiilinkopan irti, kun tiputtelee öljyä reippaan laisesti... Ventiilinkopan irrottamalla pitäisi päästä kiristämään neljästä 6mm kansipultista kolme, mutta itse pääsen näkemään vain kaksi. Onko joka mallissa neljä kappaletta nuita pultteja?
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... tunurkasta" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarkemmin katselin tuota öljyvuotoa ja kannentiivisteestä näyttää vuotavan. Mitä kaikkea joutuu purkamaan, että tuon kannentiivisteen pääsee vaihtamaan?
W202: Kannentiivisteen vaihto
W202: Kannentiivisteen vaihto
Mursu perkaamo. HÖHÖ HÖÖÖ! Tötterö.
Re: Kannentiivisteen vaihto
Näyttää tuon kannen irrotus olla melko isotöinen homma.
Saako tuota öljyvuotoa vähennettyä kannentiivisteestä jollain keinolla, ilman kannentiivisteen vaihtoa? Taitaa mennä paaluun koko auto jos ei ite saa tehtyä, koska on sen verran kallis urakka. 


Mursu perkaamo. HÖHÖ HÖÖÖ! Tötterö.
Re: Kannentiivisteen vaihto
Kallis urakka korjaamolla tehtynä muttei nyt älytön jos itse teet.
Alfamerin ohjekirjanen auttaa jotain ensikertalaisellekin..jos menee paaliin niin eihän siinä häviä mitään.
Alfamerin ohjekirjanen auttaa jotain ensikertalaisellekin..jos menee paaliin niin eihän siinä häviä mitään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kannentiivisteen vaihto
Kerran olen nähnyt kun dieselpumpun pajan jätkät tukki pumpun välistä tulevan öljy vuodon niin että ajoivat katkaisulaikalla siihen liitokohtaan uran ja jotain tietyn laista liimaa ura täyteen koska pumpun purkaminen olisi ollut catin koneesta kauhea homma ja heillä ei ollut aikaa vaan tehtiin pika korjaus.
Toi pikku pulttien kiri myös auttaa ettei vuoda niin pahasti mutta paras keino silti uusi kansi pahvi ja oikaisu.
Toi pikku pulttien kiri myös auttaa ettei vuoda niin pahasti mutta paras keino silti uusi kansi pahvi ja oikaisu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kannentiivisteen vaihto
Onko järkeä vaihtaa pelkkä paffi, jos ei oikaise kantta? Pitänee huomenna vielä vilkaista korjaus oppaan kanssa, josko tuon vaihtaminen onnistuisi itseltä. Oikaisu ei ainakaan kotitarvikkeilla onnistu. 

Mursu perkaamo. HÖHÖ HÖÖÖ! Tötterö.
Re: Kannentiivisteen vaihto
Jos on viivain niin siihen kannen oikaisu tarpeeseen on mitat ja jos se ei täsmää niin oikaisu.
Olen jonkun kannen laittanut paikalleen ilman mittauksia ja oikaisujakin....eikä ole ollut ongelmaa.
Oikeastaan toi kannentiivisteen vuoto osittain johtuu venyvistä kannenpulteista..tossakin mikä projekti on meneillään niin 2mm venyneet kaikki pultit..roskiin eli jos kuvittelet mitä 2mm venymä lähtö asetelmasta ja mitä se tieten venyy kokoajan ja ei paludu niin löystyyhän se pahvi sieltä välistä väkisin.
Mutta se helpottaa autotehdasta ja pahvin vaihtoa tollanen kun ei tartte jälki kiristää kuin aikoinaan.
Olen jonkun kannen laittanut paikalleen ilman mittauksia ja oikaisujakin....eikä ole ollut ongelmaa.
Oikeastaan toi kannentiivisteen vuoto osittain johtuu venyvistä kannenpulteista..tossakin mikä projekti on meneillään niin 2mm venyneet kaikki pultit..roskiin eli jos kuvittelet mitä 2mm venymä lähtö asetelmasta ja mitä se tieten venyy kokoajan ja ei paludu niin löystyyhän se pahvi sieltä välistä väkisin.
Mutta se helpottaa autotehdasta ja pahvin vaihtoa tollanen kun ei tartte jälki kiristää kuin aikoinaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-