W204/S204 Xenonumpion irroittaminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vinsentti
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W204/S204 Xenonumpion irroittaminen

Viesti Kirjoittaja vinsentti »

Moi,

auto alkoi ilmoitella rikkinäisestä parkkipolttimosta edessä vasemmalla. Ongelma alkoi, kun käytössä oli lianakärry, ja ajattelin ongelman johtuvan siitä. Vielä enemmän epäilin haamuvikaa, kun aina tarkistaessani vasen etuparkki paloi kuten muutkin valot.

Aikani ihmeteltyäni huomasin kuitenkin, että auton "valoluomissa" onkin kaksi parkkipolttimoa per puoli. Ulompi paloi, mutta sisempi ei.

Näppärin sormin saksankielistä ohjekirjaa soveltaen sain polttimon vaihdettua. Valo ei kuitenkaan syttynyt (kokeilin vielä varuiksi toisella uudella polttimolla). Niinpä epäilen, että umpion sisällä oleva haaroitus on jostain syystä rikki. Olisiko ottanu kipeää, kun aiempi omistaja sanoi vaihtaneensa Xenon-polttimot.

Osaako joku neuvoa miten tuon umpion saisi nätisti ja pienimmällä vaivalla irti? Meneekö koko umpioon jollain sarjaliittimellä sähköt? Pitäänkö Xenonin korkeajänniteosia tms. huomioida jotenkin erityisesti?

Kyseessä on siis C 320CDI T A Avantgarde -08.

terveisin
Vinsentti
tony
Mersumies
Mersumies

Re: W204/S204 Xenonumpion irroittaminen

Viesti Kirjoittaja tony »

Juu ledit polttavat tuon kannan. Mulla suli myöskin, mutta "tekohengityksellä" toimii toistaiseksi. Helpompi on kun haet uuden parkin kannan ja liität sen. Itse laitoin takas orkkis philipsit, jotka ovat muuten orkkisena siniset.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
vinsentti
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: W204/S204 Xenonumpion irroittaminen

Viesti Kirjoittaja vinsentti »

tony kirjoitti:Juu ledit polttavat tuon kannan. Mulla suli myöskin, mutta "tekohengityksellä" toimii toistaiseksi. Helpompi on kun haet uuden parkin kannan ja liität sen. Itse laitoin takas orkkis philipsit, jotka ovat muuten orkkisena siniset.
Motonetistä löytyi siniset, siis tyyppi on ohjekirjankin mukaan W5W BV (Philipsin kielellä BlueVision), tietty 12V. Tuotenumero 43-2962 (Lasikantapolttimopari Philips BlueVision 12 V/5 W).
Idea on tuossa se, että valon värilämpötila on sama 3400K kuin Xenoneissa.

Nyt ongelma on itse asiassa muuttanut muotoaan. Etuparkki alkoi ihmeellisesti palamaan, mutta takavalojen oikeanpuolimmaiset parkit antoivat hälyn ja eivät hetkeen palaneet. Voisiko tällainen vika sittenkin liittyä jälkiasenteiseen vetokoukkuun?

Vinsentti
Vastaa Viestiin