kuskin oven lukko
kuskin oven lukko
niih.. on sellainen ongelma, ettei pääse mersuun sisään kuin takaluukun kautta. avain ei käänny mihinkään lukossa. Millainen homma on vaihtaa tuo patruuna`?? Kallis??? auttakkee auttakkee...
Ekaks, mistähän mersusta mahtaa olla kyse?
Onhan oma auto..
Ei vaiskaan. Jos 124sesta on kyse niin lukkopesän saapi irti seuraavasti:
1. Avaa ovi
2. Irroita oven sisäreunassa lukon kohdalla oleva muovinasta
ja ruuvaa sen alla oleva lukkopesän ja kahvan lukitseva kuusiokoloruuvi irti
3. laita avain lukkoon ja käännä oikealla n. kello kahteen
4. Vedä kahvasta ittees ja samalla vedä lukkopesää ja avainta samalla oikealle. Lukkopesä irtoaa.
5. Vie suutarille eli lukkosepälle ihmeteltäväksi tai käy siinä välissä KL-varaosilta ostamassa uus lukkopesä jonka suutari ystävällisesti 25 € tä vastaan sarjottaa.
6. Kokoa
Onhan oma auto..

Ei vaiskaan. Jos 124sesta on kyse niin lukkopesän saapi irti seuraavasti:
1. Avaa ovi
2. Irroita oven sisäreunassa lukon kohdalla oleva muovinasta
ja ruuvaa sen alla oleva lukkopesän ja kahvan lukitseva kuusiokoloruuvi irti
3. laita avain lukkoon ja käännä oikealla n. kello kahteen
4. Vedä kahvasta ittees ja samalla vedä lukkopesää ja avainta samalla oikealle. Lukkopesä irtoaa.
5. Vie suutarille eli lukkosepälle ihmeteltäväksi tai käy siinä välissä KL-varaosilta ostamassa uus lukkopesä jonka suutari ystävällisesti 25 € tä vastaan sarjottaa.
6. Kokoa
Siis eikö repsikanpuolen lukkokaan toimi?
Coupeen vaihdoin lukkopesät päittäin, siis repsikanpuolelta kuskille ja toisinpäin ja taas toimi(paitsi se repsikanpuoli).
Ja aika usein noissa murenee ne murtosuojat, eli lukkopesän pinnassa sellaisissa koloissa olevat onnettomat alumiinipalaset jotka murentuvat lukkopesän sisuksiin, ja tuohon auttaa rasva.
Eli lukkopesä irti ja ruuvipenkkiin ja crc:tä tupaan ja avaimella veivausta, itse antelin samalla paineilmaa, kun imuriakaan ei ollut
ja herkistyi taas.
Sisältä valui sitä alumiinimuhjua aika reippaasti vaikkei ne suojapalaset kovin montaa neliömilliä kooltaan olekkaan.
Voihan siellä toki olla vain jotain muutakin kakkia mutta sama hoito auttaa.
Mutta helpoin on tietysti vaihtaa repsikanlukko kuskinpuolelle, jos se siis toimii.
Coupeen vaihdoin lukkopesät päittäin, siis repsikanpuolelta kuskille ja toisinpäin ja taas toimi(paitsi se repsikanpuoli).
Ja aika usein noissa murenee ne murtosuojat, eli lukkopesän pinnassa sellaisissa koloissa olevat onnettomat alumiinipalaset jotka murentuvat lukkopesän sisuksiin, ja tuohon auttaa rasva.
Eli lukkopesä irti ja ruuvipenkkiin ja crc:tä tupaan ja avaimella veivausta, itse antelin samalla paineilmaa, kun imuriakaan ei ollut

Sisältä valui sitä alumiinimuhjua aika reippaasti vaikkei ne suojapalaset kovin montaa neliömilliä kooltaan olekkaan.
Voihan siellä toki olla vain jotain muutakin kakkia mutta sama hoito auttaa.
Mutta helpoin on tietysti vaihtaa repsikanlukko kuskinpuolelle, jos se siis toimii.
Re: kuskin oven lukko
hentri84 kirjoitti:niih.. on sellainen ongelma, ettei pääse mersuun sisään kuin takaluukun kautta. avain ei käänny mihinkään lukossa. Millainen homma on vaihtaa tuo patruuna`?? Kallis??? auttakkee auttakkee...
joo ja keskuslukollisisssa / kaukoavaus autoissa lukot yleensä likaantuu /jumii käytönpuutteen vuoksi, rost offia sulloo sen lukon ensin täyteen ja antaa vaikuttaa jonkin aikaa / vatkaa avainta edestakas , sen jälkeen ATF öljyä ja sama homma uudestaan, atf öljy voitelee lukkojen "haitat" hyvin.
tuolla konstilla näistä on selvitty monesti ( kaikkihan tuon kyllä tiesi tavalla tai toisella )
terveisin
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Mulla W201:ssä ei repsikan lukko pelaa ollenkaan. Tai siis lukko pelaa kyllä keskuslukituksen avulla, mutta repsikan ovesta ei saa avaimella auki.
Avain ei käänny suuntaan eikä toiseen lukossa, tuntuu ihan siltä kun ei olisi tarkoituskaan, mutta tuskin siinä olisi sitä avaimenreikää silloin. Täytynee purkaa pois ja putsata, jos olisi kyse vaikka tosta "alumiinitöhnästä".
Avain ei käänny suuntaan eikä toiseen lukossa, tuntuu ihan siltä kun ei olisi tarkoituskaan, mutta tuskin siinä olisi sitä avaimenreikää silloin. Täytynee purkaa pois ja putsata, jos olisi kyse vaikka tosta "alumiinitöhnästä".
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
Itellä just samaa ongelmaa. Kuskinpuolen oveen ku lykkää avaimen niin ei käänny mihinkään suuntaa.. Ärsyttävää kun joutuu aina kiertämään apukuskin puolelle jos haluaa ovet lukkoon. Muuten lukitus toimii ok. Kuskin oven lukko on jo otettu kertaalleen irti, ja toiste en kovin mielelläni ota koska patruuna on hyvin kettumainen saada takaisin koska avainta pitäis saada käännettyä lukos että sais sen patruunan sinne takasin suht helposti.FosgateT kirjoitti:Mulla W201:ssä ei repsikan lukko pelaa ollenkaan. Tai siis lukko pelaa kyllä keskuslukituksen avulla, mutta repsikan ovesta ei saa avaimella auki.
Avain ei käänny suuntaan eikä toiseen lukossa, tuntuu ihan siltä kun ei olisi tarkoituskaan, mutta tuskin siinä olisi sitä avaimenreikää silloin. Täytynee purkaa pois ja putsata, jos olisi kyse vaikka tosta "alumiinitöhnästä".
Korjaaja meinas et jos on eri kuviot siinä lukos ku avaimis ja siksi ei aukea. Tiedä sitte.
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

MB 190E -85 Autom.

Onko noin ollut koko ajan kun auto on sulla ollut? Kuulostais nimittäin siltä kuin kuskin puolen lukkoon olisi vaihdettu lukkopesä ja sitten tyylipuhtaasti hukattu avain..mesemään kirjoitti:[Muuten lukitus toimii ok. Kuskin oven lukko on jo otettu kertaalleen irti, ja toiste en kovin mielelläni ota koska patruuna on hyvin kettumainen saada takaisin koska avainta pitäis saada käännettyä lukos että sais sen patruunan sinne takasin suht helposti.
Korjaaja meinas et jos on eri kuviot siinä lukos ku avaimis ja siksi ei aukea. Tiedä sitte.
Persana, ei auta kun uus lukkosepä, ei kun siis -pesä. Sarjoitukseen tarvitaan nääs myös vanhaa ja lukkoon toimivaa avainta. Itse sarjoitushan ei paljoa maksa, mää maksoin 25 euroa Jyväskylän Prisman suutarille ja se puolestaan lähetti lukon Poriin tai Raumalle. uutaman päivän odottelun jälkeen tuli takaisin.
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
Juu koko omistusajan (3kk) on ollut tällänen vika. Entinen omistaja on kuulemma joutunu tilaamaan uudet avaimet jostain saksasta koska vanhat menny hukkaan..PKivireki kirjoitti:Onko noin ollut koko ajan kun auto on sulla ollut? Kuulostais nimittäin siltä kuin kuskin puolen lukkoon olisi vaihdettu lukkopesä ja sitten tyylipuhtaasti hukattu avain..mesemään kirjoitti:[Muuten lukitus toimii ok. Kuskin oven lukko on jo otettu kertaalleen irti, ja toiste en kovin mielelläni ota koska patruuna on hyvin kettumainen saada takaisin koska avainta pitäis saada käännettyä lukos että sais sen patruunan sinne takasin suht helposti.
Korjaaja meinas et jos on eri kuviot siinä lukos ku avaimis ja siksi ei aukea. Tiedä sitte.
Persana, ei auta kun uus lukkosepä, ei kun siis -pesä. Sarjoitukseen tarvitaan nääs myös vanhaa ja lukkoon toimivaa avainta. Itse sarjoitushan ei paljoa maksa, mää maksoin 25 euroa Jyväskylän Prisman suutarille ja se puolestaan lähetti lukon Poriin tai Raumalle. uutaman päivän odottelun jälkeen tuli takaisin.

MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

MB 190E -85 Autom.

Takakontin lukko
Entäs mitenkä tämmönen onnistuu 124:sen takakontin lukolle, varsinkaan jos ei takakonttia, siis luukkua saa enää auki eikä lukko suostu kääntymään?PKivireki kirjoitti:Ekaks, mistähän mersusta mahtaa olla kyse?
Onhan oma auto..![]()
Ei vaiskaan. Jos 124sesta on kyse niin lukkopesän saapi irti seuraavasti:
1. Avaa ovi
2. Irroita oven sisäreunassa lukon kohdalla oleva muovinasta
ja ruuvaa sen alla oleva lukkopesän ja kahvan lukitseva kuusiokoloruuvi irti
3. laita avain lukkoon ja käännä oikealla n. kello kahteen
4. Vedä kahvasta ittees ja samalla vedä lukkopesää ja avainta samalla oikealle. Lukkopesä irtoaa.
5. Vie suutarille eli lukkosepälle ihmeteltäväksi tai käy siinä välissä KL-varaosilta ostamassa uus lukkopesä jonka suutari ystävällisesti 25 € tä vastaan sarjottaa.
6. Kokoa
Onneksi jäi sentäs sellaiseen asentoon, että hiukan kun avainta näyttää niin keskuslukitus menee päälle

Nyt vaan ei pysty takakonttia laisinkaan käyttämään, snif
Re: Takakontin lukko
Sitten kun tajuaisi ensiksi käyttää hakua helpotuksen hakemiseen ja vasta sen jälkeen alkaisi mahdollisesti ihmettelemään, mitä pitäisi tehdä jne.Outza kirjoitti: Entäs mitenkä tämmönen onnistuu 124:sen takakontin lukolle, varsinkaan jos ei takakonttia, siis luukkua saa enää auki eikä lukko suostu kääntymään?
Onneksi jäi sentäs sellaiseen asentoon, että hiukan kun avainta näyttää niin keskuslukitus menee päälle
Nyt vaan ei pysty takakonttia laisinkaan käyttämään, snif
Toisin sanoen toisaalta foorumista löysin lisävalaistusta ongelmaani.
Varsinainen käyttäjäepeli, meikä siis

PKivireki kirjoitti:1. Avaa ovi
2. Irroita oven sisäreunassa lukon kohdalla oleva muovinasta
ja ruuvaa sen alla oleva lukkopesän ja kahvan lukitseva kuusiokoloruuvi irti
3. laita avain lukkoon ja käännä oikealla n. kello kahteen
4. Vedä kahvasta ittees ja samalla vedä lukkopesää ja avainta samalla oikealle. Lukkopesä irtoaa.
5. Vie suutarille eli lukkosepälle ihmeteltäväksi tai käy siinä välissä KL-varaosilta ostamassa uus lukkopesä jonka suutari ystävällisesti 25 € tä vastaan sarjottaa.
6. Kokoa
Onko W123:n lukot samalla lailla kiinni, ja käykö vasen/oikea päikseen?
Ei viitsi turhan päiten alkaa irroittelemaan.
Ai niin.. Ja pompsahtaako sieltä suuri määrä jousia ja muita pikkuhilppeitä pihalle kun lukkopesän irroittaa...

[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Toimiiko samoilla ohjeilla myös W201.sessä??PKivireki kirjoitti:Ekaks, mistähän mersusta mahtaa olla kyse?
Onhan oma auto..![]()
Ei vaiskaan. Jos 124sesta on kyse niin lukkopesän saapi irti seuraavasti:
1. Avaa ovi
2. Irroita oven sisäreunassa lukon kohdalla oleva muovinasta
ja ruuvaa sen alla oleva lukkopesän ja kahvan lukitseva kuusiokoloruuvi irti
3. laita avain lukkoon ja käännä oikealla n. kello kahteen
4. Vedä kahvasta ittees ja samalla vedä lukkopesää ja avainta samalla oikealle. Lukkopesä irtoaa.
5. Vie suutarille eli lukkosepälle ihmeteltäväksi tai käy siinä välissä KL-varaosilta ostamassa uus lukkopesä jonka suutari ystävällisesti 25 € tä vastaan sarjottaa.
6. Kokoa
Mitä mitä?! Alkaa kuulostaa jonkin sortin tyyppivialta?? Mulla ei kans TÄYSIN sama ongelma...FosgateT kirjoitti: Mulla W201:ssä ei repsikan lukko pelaa ollenkaan. Tai siis lukko pelaa kyllä keskuslukituksen avulla, mutta repsikan ovesta ei saa avaimella auki.
Avain ei käänny suuntaan eikä toiseen lukossa, tuntuu ihan siltä kun ei olisi tarkoituskaan, mutta tuskin siinä olisi sitä avaimenreikää silloin. Täytynee purkaa pois ja putsata, jos olisi kyse vaikka tosta "alumiinitöhnästä".

Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
mikähän on kun ei toimi toi kuskin oven kautta toi keskus lukko mutta repsikan kautta toimii ihan normaalisti, se yrittää jotenkin kyllä kääntää lukkoon ovia mutta ei onnistu siinä ja auki päin ei ollenkaan mitään liikettä muissa ovissa, siis kuskin ovi pelaa mutta ei toimi muut sen kautta. taas repsikan ovesta toimii kaikki.
190e 2.6 sportline automatic
Tällä samalla konstilla kun saa myös kahvan irti, mutta milläs saa takaoven kahvan, pitääkö verhoilu purkaa? (Ei sekään paha rasti ole mutta jos ei tarvi?)PKivireki kirjoitti: Jos 124sesta on kyse niin lukkopesän saapi irti seuraavasti:
1. Avaa ovi
2. Irroita oven sisäreunassa lukon kohdalla oleva muovinasta
ja ruuvaa sen alla oleva lukkopesän ja kahvan lukitseva kuusiokoloruuvi irti
3. laita avain lukkoon ja käännä oikealla n. kello kahteen
4. Vedä kahvasta ittees ja samalla vedä lukkopesää ja avainta samalla oikealle. Lukkopesä irtoaa.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
itellä semmoinen ongelma et ainut lukko mikä pelas vaimella oli kuskin puoli ja nyt on uudet avaimet ja lukot hommattu (virta,ovet ja takaluukku).ongelmana vänkärin lukko se kuusiokolo ruuvi nylvätty pilalle ja tarttis saada lukko vaihettua 
auto w124

auto w124
S211 220cdi vm.03
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
Kiinnostava juttu kun mun Mersussa lukko alkoi yllättäen pyöriä tyhjää. Sitä ennen toimi moitteettomasti (5 päivää mitä auto oli mulla olluPKivireki kirjoitti:Ekaks, mistähän mersusta mahtaa olla kyse?
Onhan oma auto..![]()
Ei vaiskaan. Jos 124sesta on kyse niin lukkopesän saapi irti seuraavasti:
1. Avaa ovi
2. Irroita oven sisäreunassa lukon kohdalla oleva muovinasta
ja ruuvaa sen alla oleva lukkopesän ja kahvan lukitseva kuusiokoloruuvi irti
3. laita avain lukkoon ja käännä oikealla n. kello kahteen
4. Vedä kahvasta ittees ja samalla vedä lukkopesää ja avainta samalla oikealle. Lukkopesä irtoaa.
5. Vie suutarille eli lukkosepälle ihmeteltäväksi tai käy siinä välissä KL-varaosilta ostamassa uus lukkopesä jonka suutari ystävällisesti 25 € tä vastaan sarjottaa.
6. Kokoa

Olisko jossain kuvia tuosta W124 lukosta kun luulen että jotain sieltä puuttuu. Eiks siellä pitäis olla joku sokka päässä tai jotain? Apukuskin lukko toimii enkä uskalla purkaa sitä koska jos se alkaa toimia samoin niin täytyy ensisijaisesti pidätellä jotain muuta kuin naurua.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=02
Oisko tuosta apua.Käy myös itse siellä niin saat merkki kohtaista tietoa.
Oisko tuosta apua.Käy myös itse siellä niin saat merkki kohtaista tietoa.