Nyt ensimmäisen talven jälkeen olen huomannut seuraavanlaista ongelmaa. eli ulkolämpötilojen ollessa alle 5 astetta, auto tuntuu aivan eri vehkeeltä, kuin yli viiden asteen. Määrättyyn pisteeseen (noin 15c), kone toimii vielä kylmänä ihan loistavasti, mutta käyntilämpötilaa lähestyttäessä teho alkaa katoamaan. Auto ei myöskään kierrä samalla tavalla, ja 4000rpm kohdalla tehot tuntuvat katoavan melkein kokonaan, joka varsinkin tässä kyseisessä vehkeessä on melko ikävää, sillä edellinen omistaja on koneistuttanut/vaihtanut (ei varmaa tietoa) nokka-akselin korkeampia kierroksia ajatellen täydellisen koneremontin yhteydessä 70 000km sitten. Alavääntö siis muutenkin hiukan vähissä

.
Onko syytä olettaa koneen remontissa jonkun menneen pieleen, vai aiheuttaako joku kulunut/ei säädöissä oleva osa tämän tyylistä oireilua?
E: Koneen ilmanotto on etusäleikön takaata, joten koneen lämpötilan ei pitäisi imuilman lämpötilaan paljoa vaikuttaa. Lisäksi katsastuksessa on käytetty tänävuonna kylmällä ilmalla, ja viimevuonna lämpimällä. Kummatkin meni läpi heittämällä, joten kovin pahasti seokset tuskin ovat pielessä. Pitää vielä verrata noida lappuja kylläkin.