Meinasin ostaa W202 kombi vm 12/2000 CDI automaatti...
Meinasin ostaa W202 kombi vm 12/2000 CDI automaatti...
Kävin katsomassa erästä W202 C5 200 cdi automaattia Keski-Suomessa, vm 12/2000. Puhelimessa kerrottiin autossa olevan ruosteorkkoja muuan kappale ja automaattilaatikon öljyt on vaihdettu, kerrottuani yksityiselle myyjälle, mikä näiden ongelma on.
Sehän auto oli valmis autohajoittamolle. En käynyt edes koeajolla. Kaikki 5 ovilukkua olisi pitänyt vaihtaa huollettuihin. Vaihdelaatikon öljyt oli vaihdettu jossakin 230 000 km tiennoilla eka kerran.
Minulla oleva W201 vm. 91 on huomattavasti paremmassa kunnossa, ei voi puhua edes samana päivänä, vaikka minulla on manuaali 2,5D ilman ilmastointia.
Nyt näyttää siltä, että trendi Mersuissa on 10 vuoden käyttöikä.
Sama politiikka on IPhone ja IPad:issä. Käyttöikä vajaa 2 vuotta. Samoin Samsung taulutelevisiot.
Onhan tällä politiikalla työllistävä vaikutus ja varmaan poliitikot ovat hyväksyneet tämän, mutta onhan tuossa myös kysymyksessä luonnonvarojen tuhlaaminen.
Paljonkohan ekonomistit ovat antaneet maapallolle aikaa ? No, ei liene meidän murhe.
Mikä on se vuosiluku jolloin alkoi tulemaan näitä ruostekasoja ? Jos katsois vanhemman ?
Sehän auto oli valmis autohajoittamolle. En käynyt edes koeajolla. Kaikki 5 ovilukkua olisi pitänyt vaihtaa huollettuihin. Vaihdelaatikon öljyt oli vaihdettu jossakin 230 000 km tiennoilla eka kerran.
Minulla oleva W201 vm. 91 on huomattavasti paremmassa kunnossa, ei voi puhua edes samana päivänä, vaikka minulla on manuaali 2,5D ilman ilmastointia.
Sama politiikka on IPhone ja IPad:issä. Käyttöikä vajaa 2 vuotta. Samoin Samsung taulutelevisiot.
Onhan tällä politiikalla työllistävä vaikutus ja varmaan poliitikot ovat hyväksyneet tämän, mutta onhan tuossa myös kysymyksessä luonnonvarojen tuhlaaminen.
Paljonkohan ekonomistit ovat antaneet maapallolle aikaa ? No, ei liene meidän murhe.
Mikä on se vuosiluku jolloin alkoi tulemaan näitä ruostekasoja ? Jos katsois vanhemman ?
W201, 2,5 D, vm91
Re: Meinasin ostaa W202 kombi vm 12/2000 CDI automaatti...
Noi w202 on parempi jättää väliin ja siirtyä jo w203 malleihin vähintään tai pysyä lankussa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Milloinhan tulee niin voimakas laki ja miljardien uhkasakot yhtiölle, joka tahallaan tai piittaamattomuuttaan tuottaa tuotetta, joka on huono kestävyydeltään, laadullaan omiaan tuhoamaan, kuluttamaan luonnonvaroja yhtiön eduksi. Eduksi luetaan tuotteeseen suunniteltu lyhyt elinkaari jonka jälkeen kuluttaja joutuu ostamaan uuden tuotteen ja näin ollen on pakotettu kartuttamaan yhtiön voittoa.
Toivottavasti pian jotain tällaista saadaan... Uhkasakot voisi suunnata ympäristön siivoamiseen ja tutkimukseen luonnon parantamiseen.
Toivottavasti pian jotain tällaista saadaan... Uhkasakot voisi suunnata ympäristön siivoamiseen ja tutkimukseen luonnon parantamiseen.
Viimeksi muokannut ruf, To 24.04.2014 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B E200cdi -07
Tää on hyvä idea mutta hyvien tuotteiden tehtaat sitten tekeekin lopulta kun kestävää tehdään niin konkursseja.
Toi joutsenmerkki ..sitäkin kierretään eli ostetaan liha tanskasta ja pakataan täältä ja kas puhdasta kotimaista..joutsenmerkillä..ostakaa kotimaista.
Toi joutsenmerkki ..sitäkin kierretään eli ostetaan liha tanskasta ja pakataan täältä ja kas puhdasta kotimaista..joutsenmerkillä..ostakaa kotimaista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Ootko nyt ihan tosissas, että kaikki w201:t priimaa ja kaikki w202:t paskaa, vedoten koeajoon yhdellä yksilöllä molemmista mallisarjoista?ejuvonen kirjoitti:Minulla oleva W201 vm. 91 on huomattavasti paremmassa kunnossa, ei voi puhua edes samana päivänä, vaikka minulla on manuaali 2,5D ilman ilmastointia.

PS. pistä linkki ko. w202 myynti-ilmoitukseen.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Tossa w202 mallissa jo näkee tehtaan säästölinjastaan..ei ne tieten täyttä paskaa ole mutta omia harmija mukaan ruostumista herkkyys mutta ei se ole niin iso kuin väykyssä.
On hyviä yksilöitäkin seassa.
Muuten eikö toi malli ole täälläkin saanut rumimmat mersun mallin tittelin?
On hyviä yksilöitäkin seassa.
Muuten eikö toi malli ole täälläkin saanut rumimmat mersun mallin tittelin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Itellä oli kahdeksan vuotta käytössä W202. Toki siinä ikääntyminen näkyi semminkin kun ikää oli nyt vuodenvaihteessa se lopulta myydessä jo 20 vuotta, mutta ei ole pahaa muistoa tuosta jäänyt. Hyvä, vähävaivainen ja luotettava auto.
Mitä tehdä MB ruostekasoille...?
"Ootko nyt ihan tosissas, että kaikki w201:t priimaa ja kaikki w202:t paskaa, vedoten koeajoon yhdellä yksilöllä molemmista mallisarjoista? 
PS. pistä linkki ko. w202 myynti-ilmoitukseen."
Myynti-ilmoitus on otettu pois. Tein ilmoituksen harhaanjohtavasta ilmoituksesta ja puhelinkeskustelusta. Huomasin kaverin aloittaneen myynnin 5800 € ja viimeeksi oli 4500 €. Ko. henkilöllä oli autotallissa hiekkapuhallusvehkeet.
Seuraava ilmoitus on unohtunut kaverilta poistaa.
http://www.tori.fi/keski-suomi/Mb_c200_ ... m?ca=7&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Top, top Sonikki ! Älä laita sanoja minun suuhuni. En puhunut priimasta enkä paskasta.
W201 vm 91 on ostettu Saksasta 2003, josta asti se on ollut minulla. On sitä fiksattu. Etenkin kuskin oven alaosamuovin yläosa. Teippi ensin ja sitten maali hankautuu puhki, koska sitä ovea paukutetaan eniten.
Nyt eläke-ukkona otan kaikki muoviosat ja puskurit irti ja käyn läpi auton. 100 %:in varmuudella ajan pitempään kuin vuoden 1998 jälkeen valmistuneet MB:t.
Täytyy varmistaa tuo vesiväriasia. Joku sattaa sen tietää tarkemmin kuin minä.
Soitin Muuramessa olevalle automaalarille ( jossa minun autoa on fiksattu ) ja kysyin häneltä ohjeita ennekuin menin katsastamaan W202:n. Hänellä itsellään ollut monia MB merkkejä vuosikausien saatossa. Ja hän on myös korjannut eräänkin w202, W203. Eikä enään ota niitä korjattavaksi.
Hän sanoi minulle vielä:"Älä missään tapauksessa osta Mersua, vaan Skoda tai Toyota Avensis." No, kysyin myös BMW, Audi, Wolkkari tai jopa ranskatar. "Ei, ei, ei,ja EI ! " Hän taitaa olla oikeassa.
W202:ia olen nähnyt hyväkuntoisia, mutta ne ovatkin vuosilta 2003 - 2008. Joku puhui MB:n alkaneen vesivärileikin 2009.
70-luvulla Saab uudessakaupungissa meni vesiväriin ja erittäin ohkaisseen pohja- ja pintamaaliin. Niitä autoja korjattiin takuuseen paljon ja siitä alkoi Saabin vierastus.
MB:lle on käynyt samoin.
Seuraavassa eräs slougani:
"Oletteko muuten huomanneet ettei mersu kelpaa enää edes romaaneille, jo on mersun laatu mennyt surkeeksi."
On vahinko, että näitä W202, w203, W204 ym. ruostekasoja ei saa myytyä tai ne menee pilkkahinnalla tai mikä vielä pahempaa, että joku "ressukka" ostaa ruosteläjän, eikä ole rahaa sen kunnostamiseen. 5000 € on pieni raha.
Ja sitten vielä päätös automaattilaatikosta: "öljyjä ei tarvitse vaihtaa."
Tässä eräs hyvä amerikkalainen tapa vaihtaa öljyt.
http://www.youtube.com/watch?v=_-72EN_pqUU" onclick="window.open(this.href);return false;
Näistä asioista pitää pitää isoa meteliä, joka kuuluu ympäri maailman.
Hyvin monasti firmoissa päättää myynti- ja kontrolleri- organisaatio ( ekonomsti ), mitä ja miten myydään. Projektipäälliköt ja suunnitteluinsinöörit eivät pääse päättämään laatutavarasta, koska osakkeenomistajien ahneus tappaa tuotteen.
Nokia, MB, Saab ym.
Sonikki ! Käyppä lukemassa Saksalaisia kirjoituksia ! Tai vielä parempi, jos sinulla on rakentava ehdotus miten korjata ruostekasat ?
Die Rostprobleme der Mercedes C-Klasse
Korrosion plagt viele Besitzer von C-Klasse-Modellen der Jahrgänge 2000 bis 2003. Mercedes bietet nach eigener Aussage umfassende Kulanz und will den Rostschutz massiv verbessert haben.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 33781.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tää W202 oli viimeinen auton näköinen, verratuna näihin mulkosilmiin.
Viihtyisää aikaa kaikille MB:n ruostekasojen omistajille. Kohta alkaa hiekanpuhalluskausi, ennen kuin alkaa hyttyskausi !

PS. pistä linkki ko. w202 myynti-ilmoitukseen."
Myynti-ilmoitus on otettu pois. Tein ilmoituksen harhaanjohtavasta ilmoituksesta ja puhelinkeskustelusta. Huomasin kaverin aloittaneen myynnin 5800 € ja viimeeksi oli 4500 €. Ko. henkilöllä oli autotallissa hiekkapuhallusvehkeet.
Seuraava ilmoitus on unohtunut kaverilta poistaa.
http://www.tori.fi/keski-suomi/Mb_c200_ ... m?ca=7&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Top, top Sonikki ! Älä laita sanoja minun suuhuni. En puhunut priimasta enkä paskasta.
W201 vm 91 on ostettu Saksasta 2003, josta asti se on ollut minulla. On sitä fiksattu. Etenkin kuskin oven alaosamuovin yläosa. Teippi ensin ja sitten maali hankautuu puhki, koska sitä ovea paukutetaan eniten.
Nyt eläke-ukkona otan kaikki muoviosat ja puskurit irti ja käyn läpi auton. 100 %:in varmuudella ajan pitempään kuin vuoden 1998 jälkeen valmistuneet MB:t.
Täytyy varmistaa tuo vesiväriasia. Joku sattaa sen tietää tarkemmin kuin minä.
Soitin Muuramessa olevalle automaalarille ( jossa minun autoa on fiksattu ) ja kysyin häneltä ohjeita ennekuin menin katsastamaan W202:n. Hänellä itsellään ollut monia MB merkkejä vuosikausien saatossa. Ja hän on myös korjannut eräänkin w202, W203. Eikä enään ota niitä korjattavaksi.
Hän sanoi minulle vielä:"Älä missään tapauksessa osta Mersua, vaan Skoda tai Toyota Avensis." No, kysyin myös BMW, Audi, Wolkkari tai jopa ranskatar. "Ei, ei, ei,ja EI ! " Hän taitaa olla oikeassa.
W202:ia olen nähnyt hyväkuntoisia, mutta ne ovatkin vuosilta 2003 - 2008. Joku puhui MB:n alkaneen vesivärileikin 2009.
70-luvulla Saab uudessakaupungissa meni vesiväriin ja erittäin ohkaisseen pohja- ja pintamaaliin. Niitä autoja korjattiin takuuseen paljon ja siitä alkoi Saabin vierastus.
MB:lle on käynyt samoin.
Seuraavassa eräs slougani:
"Oletteko muuten huomanneet ettei mersu kelpaa enää edes romaaneille, jo on mersun laatu mennyt surkeeksi."
On vahinko, että näitä W202, w203, W204 ym. ruostekasoja ei saa myytyä tai ne menee pilkkahinnalla tai mikä vielä pahempaa, että joku "ressukka" ostaa ruosteläjän, eikä ole rahaa sen kunnostamiseen. 5000 € on pieni raha.
Ja sitten vielä päätös automaattilaatikosta: "öljyjä ei tarvitse vaihtaa."
Tässä eräs hyvä amerikkalainen tapa vaihtaa öljyt.
http://www.youtube.com/watch?v=_-72EN_pqUU" onclick="window.open(this.href);return false;
Näistä asioista pitää pitää isoa meteliä, joka kuuluu ympäri maailman.
Hyvin monasti firmoissa päättää myynti- ja kontrolleri- organisaatio ( ekonomsti ), mitä ja miten myydään. Projektipäälliköt ja suunnitteluinsinöörit eivät pääse päättämään laatutavarasta, koska osakkeenomistajien ahneus tappaa tuotteen.
Nokia, MB, Saab ym.
Sonikki ! Käyppä lukemassa Saksalaisia kirjoituksia ! Tai vielä parempi, jos sinulla on rakentava ehdotus miten korjata ruostekasat ?
Die Rostprobleme der Mercedes C-Klasse
Korrosion plagt viele Besitzer von C-Klasse-Modellen der Jahrgänge 2000 bis 2003. Mercedes bietet nach eigener Aussage umfassende Kulanz und will den Rostschutz massiv verbessert haben.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 33781.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tää W202 oli viimeinen auton näköinen, verratuna näihin mulkosilmiin.
Viihtyisää aikaa kaikille MB:n ruostekasojen omistajille. Kohta alkaa hiekanpuhalluskausi, ennen kuin alkaa hyttyskausi !
W201, 2,5 D, vm91
Re: Mitä tehdä MB ruostekasoille...?
w202 tehtiin vuosina 1993-2000ejuvonen kirjoitti: W202:ia olen nähnyt hyväkuntoisia, mutta ne ovatkin vuosilta 2003 - 2008.
Haluisimpa nähdä Skodan tai Avensiksen, minkä automaattilaatikko kestää edes huollettuna sen, mitä Mersun huoltamatta
Tyypillisestihän noilla vanhemmilla 722.6 laatikollisilla ajetaan samoilla öljyillä se ~300tkm tauluun, ja vaihdellaan sitten se 4l mitä pohjanropusta laskemalla tulee --> Ongelmat alkaa. Huuhtelemallahan ja Kybin vaihdolla noista 98% tulisi vielä senkin jälkeen kuntoon, ellei joku liike halua asiakkaalta rahoja pois, ja tee tarpeetonta lootaremppaa.
202 (vaikka facelift olisikin) alkaa myös olemaan veteraani iässä pikkuhiljaa.. Oikein sopivia edullisiksi käyttökatiskoiksi, mutta jos ruostetta pelkää niin katse sitten suoraan Facelift 203-malleihin.

202 (vaikka facelift olisikin) alkaa myös olemaan veteraani iässä pikkuhiljaa.. Oikein sopivia edullisiksi käyttökatiskoiksi, mutta jos ruostetta pelkää niin katse sitten suoraan Facelift 203-malleihin.
kyl mää sanoisin että aika samalla viivalla on korin ruostuminen w202 vs w201.
Ostat sellaisen yksilön mikä on huollettu ja ruostesuojattu niin sillä ajat varmasti huoletta hautaan asti.
Näyttäis tällä hetkellä nettiautossa olevan pelkkiä ylihintaisia kiertopalkintoja myynnissä, eli tarjonta huonoa
uus ilmohan jo näemmä katsomastasi autosta : http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/6230694" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostat sellaisen yksilön mikä on huollettu ja ruostesuojattu niin sillä ajat varmasti huoletta hautaan asti.
Näyttäis tällä hetkellä nettiautossa olevan pelkkiä ylihintaisia kiertopalkintoja myynnissä, eli tarjonta huonoa

uus ilmohan jo näemmä katsomastasi autosta : http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/6230694" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostakaa vaan skooda, niin saatte vaihtaa ainakin kytkimen, kaksoismassavauhtipyörän ja ilmastoinnin kompuran alle 100tkm.
Näin meillä töissä jo kahdessa autossa, muut vielä uudenkarheita. Murheita odotellessa. 
Muoks.
Avensiksista koneet paukkuu kun suuttimet vuotaa venttiilikopan sisään ja kiteytyy kovaksi paskaksi ja tukkii öljypumpun. Ei oo tojotakaan enää niin luotettava.

Muoks.
Avensiksista koneet paukkuu kun suuttimet vuotaa venttiilikopan sisään ja kiteytyy kovaksi paskaksi ja tukkii öljypumpun. Ei oo tojotakaan enää niin luotettava.
Mulla on 96 mallin c140 korinen, kattoluukun reunassa on noin sentin kokoinen ruoste maalin alla. Sekin korjataan kun auto maalataan ensikuussa. Ei mersut kaikki ole ruostekasoja. Paljon riippuu myös siitä miten niitä on käytetty ja miten ajettu. No ok, tällä mun autolla ei ole vissiin talvisin ajettu, ja se on maannu kartanon venevajassa jonkun vuoden
Kai tääkin olis muuten ihan ruosteessa 

Re: Mitä tehdä MB ruostekasoille...?
Helppo homma. Jättää ne kaltoinkohdeltut lintat jobbarien pihaan ja ostaa sellaisen auton mitä on joskus huollettu ja jopa pesty.ejuvonen kirjoitti:Tai vielä parempi, jos sinulla on rakentava ehdotus miten korjata ruostekasat ?
Nyt tuli muutes sellainen tulva esson baari tasoista juttua ja "faktaa", että parempi ilmeisesti jättää topicin aloittaja näihin omiin mielikuvitusmaailmoihin, että voi ajaa tyytyväisenä sillä ruosteettomalla w201:llä auringonlaskuun

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89