w906 voimansiirtokokemukset

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
unppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Su 26.05.2013 22:11

w906 voimansiirtokokemukset

Viesti Kirjoittaja unppi »

Hellou,

kertokaapa kansalaiset kokemuksia rinttereiden voimansiirroista. Paljonhan noissa on ollut ongelmia mm. kardaaneissa, periäkin mennyt. Laatikoista en oo kuullu mitää? Mistä tinapurkeista nää vehkeet nykyää tehää :thumbdown:
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: w906 voimansiirtokokemukset

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Aika harvinaisia ovat peräviat, toki kyllä niitäkin hajoaa. Vetareista lähtee ulkopään pooritus sileäksi (sen pitäis olla jopa puristus sovitteella kiinni eikä edes irrotettavissa) kardanien ristikot on todella heikkoja. Vaihteistoista menee keskiplaneettaa joka yhtenäistä osaa ulostuloakselin kanssa (jossain 2010 tienoilla vaihtui kestävempään malliin)
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
unppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Su 26.05.2013 22:11

Re: w906 voimansiirtokokemukset

Viesti Kirjoittaja unppi »

Onko planeetat menny halki vai huonosta voitelusta johtuvaa kulumista?
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: w906 voimansiirtokokemukset

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

En osaa sanoa perimmäistä syytä, mutta planeettapyörien sisällä oleva neulalaakeri kuluttaa rattaiden päittäislevyt ajan kanssa puhki, jonka jälkeen levyn keskireikä on suurempi ja se rupeaa työntymään vasten kehäpyörää ja kuluu lopulta pois. sen jälkeen rattaat ovatkin rauta rautaa vasten ja lisäksi suuri päittäisvälys. ensi oireena joko vain täristää vähän samaan tyyliin ku jumissa oleva kardaanin ristikko, tai vaihtoehtoisesti hienojakoinen jauho jumittelee venttiili lohkon karoja tai kyb venttiiliä. käytännössä kaikki messimgin värinen mitä öljynvaihdossa pohjasta löytyy on peräisin niistä levyistä, pienet hiput ei paniikkia aiheuta mutta jos isompaa lastua löytyy niin äkkiä loota auki ni ei tuhoa aivan kaikkea. varaosana ei virallisesti saa kuin koko ulostulo akselin, mutta amerikan maalla oli ebayssä myynnissä korjaus sarjaa (vaati sorvaamista tai rälläköintiä ja hitsaten kasaan) tosin niiden sarjojen levyt näyttäis ainakin kuvissa olevan väriltään samaa pehmoisempaa ainetta ku alkuperäiset, kun uusi orkkis osa on selvästi erimateriaalia.

Mutta ei noitakaan aivan ongelmaksi asti ole hajonnu, ovat yleensä raskaassa käytössä. Isoja kuorma- tai matkailu autoksi rekisteröityjä jolla vedetään paljon traileria tai pikkupusseja paripyörä alustalla, kuulemma ambulansseistakin on menny, mutta itse en semoisissa hajonneita ole nähny.

http://kuhleus.com/store/product_info.p ... ucts_id=32" onclick="window.open(this.href);return false; jenkit tuntee 4/6syl planeetan ja 8 syl planeetan mitä minä olen mersun askeja purkanu ni kaikissa muissa paitssi 4 sylinterisessä henkilöautoissa on ollu iso planeetta, toki mallikirjo aika pieni eli vain useampi sprintteri, ml400cdi, e270cdi ja c220cdi. joista siis vain tuo 220 oli pikkuisella planeetalla. bensakoneisten lootia en ole ainuttakaan purkanu niissä ehkä pätis tuo jenkkien 4/6 ja v8 mallit. tai sitten on vielä kolmas vielä isompi versio, en ole muistanu laskea hampaita niistä.

edit tuossa linkin kuvassa kyllä näyttäis olevan jotain muuta ku messinkiä nuo levyt.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Vastaa Viestiin