Laaduttomat osat ovat ongelma
Laaduttomat osat ovat ongelma
Nykyajan laaduttomat varaosat ovat todella ärsyttäviä. Vaihdoin pari vuot sit Ciammesin hehkutulpat ja jo saman talven aikana alko auto käynnistymään huonosti yli 10 asteen pakkasessa. Siinä sit putsattiin tankin siivilää jne. Kevät tuli ja sen miettiminen jäi, samoin kun täksi talveksi kun oli niin leuto talvi.
Nyt sitten ihan lopputalvesta teki niin että selvästi yksi pytty pelistä pois, vika häipyi ja nyt pari viikkoa sit ilmestyi taas. Aloin tutkimaan tänää asiaa ja samal vaihdoin nyt naftasuodasttimet ja huomasin että karkeesuodattimen yksi kiristysklemmari oli viallinen ja naftaa oli vuotanut hieman sieltä. Olin jo varma että syy oli siinä, mutta kun käynnistin auton ja ajattelin mennä ilta-ajelulle, niin hehkun valo syttyi ajossa. Välillä hehkunvalo ei syttynyt hehkuttaessa lainkaan, sitten taas hehkuttaessa normaalisti mutta ajossa syttyi minuutiksi. Eli joku hehku rikki. Hehkut ostettu Biltemasta ja merkki Ciammesi. Ilmeisesti ne on temppuillut jo silloin vuos sit talvella ja nyt joku lopullisesti pimeänä. Seuraavat hehkut ei ole ko merkkisiä.
Kannattaa olla tarkka mitä osia laittaa autoon, noi halvat osat tulee lopulta kalliimmaksi kun kunnon osan hankkiminen.
Nyt sitten ihan lopputalvesta teki niin että selvästi yksi pytty pelistä pois, vika häipyi ja nyt pari viikkoa sit ilmestyi taas. Aloin tutkimaan tänää asiaa ja samal vaihdoin nyt naftasuodasttimet ja huomasin että karkeesuodattimen yksi kiristysklemmari oli viallinen ja naftaa oli vuotanut hieman sieltä. Olin jo varma että syy oli siinä, mutta kun käynnistin auton ja ajattelin mennä ilta-ajelulle, niin hehkun valo syttyi ajossa. Välillä hehkunvalo ei syttynyt hehkuttaessa lainkaan, sitten taas hehkuttaessa normaalisti mutta ajossa syttyi minuutiksi. Eli joku hehku rikki. Hehkut ostettu Biltemasta ja merkki Ciammesi. Ilmeisesti ne on temppuillut jo silloin vuos sit talvella ja nyt joku lopullisesti pimeänä. Seuraavat hehkut ei ole ko merkkisiä.
Kannattaa olla tarkka mitä osia laittaa autoon, noi halvat osat tulee lopulta kalliimmaksi kun kunnon osan hankkiminen.
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Alkaa ärsyttämään nykyajan varaosat tosissaan. Seuraava remontti mikä edessä liittyy juuri varmasti viimeksi vaihdettuihin osiin.Polttoaineletkut ei kestä vuottakaan, tukivarren jos vaihdat katsastukseen on se sama varmasti ainut väljä seuraavassa katsastuksessa vaikka kuinka valkkaisit "laatuosan".Viimeisin kokemus oli kun kesäautoon ostin uudet virranjakajan kärjet ja 100km ajon jälkeen tuli 180€ hinauslasku kun kosketuspinta irtosi.Startit ja laturit kestää vuoden,pari jne... 

-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Motonetin alapallonivelellinen alatukivarsi audiin, hylätty katsastuksessa 2 vuotiaana. Asennuksen yhteydessä oli tarkistettu, että nivel sisältää rasvan ja hylkäyksen jäleen rasva oli edelleen tallessa mutta nivelessä 2-3mm klappi. Alkuperäisellä tukivarrella ajettiin 15vuotta / 500 000 km.
Motonetin vetonivelen suojakumi, täysin paskana 2kk ajon jälkeen, lultavasti hajosi jo viikon sisällä. Ei ollut asennusvirhe, koska nykyinen kumi on kestänyt hyvin.
Alkuperäisen osan ostamisessa on sellainen ongelma, että esimerkiksi joku alatukivarsi maksaa enemmän kuin kok auto. Joku ahtopaineletku, kuminen, maksaa luokkaa 160€, tukivarsi vrmaan toista tonnia. Siinä nyt vain ei ole mitään järkeä.
jne. jne.
Motonetin vetonivelen suojakumi, täysin paskana 2kk ajon jälkeen, lultavasti hajosi jo viikon sisällä. Ei ollut asennusvirhe, koska nykyinen kumi on kestänyt hyvin.
Alkuperäisen osan ostamisessa on sellainen ongelma, että esimerkiksi joku alatukivarsi maksaa enemmän kuin kok auto. Joku ahtopaineletku, kuminen, maksaa luokkaa 160€, tukivarsi vrmaan toista tonnia. Siinä nyt vain ei ole mitään järkeä.
jne. jne.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Mistä halvimmalla, niinpä.
Se on tietysti totta ettei parempilaatuinen ole vaihtoehto jos hintaeroa on riittävästi, mutta useimmiten säästetään euroa tai kymmentä euroa. "Täytyyhän se olla kunnollinen kun niitä myydään"
Se on tietysti totta ettei parempilaatuinen ole vaihtoehto jos hintaeroa on riittävästi, mutta useimmiten säästetään euroa tai kymmentä euroa. "Täytyyhän se olla kunnollinen kun niitä myydään"

wiimax.fi
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
No itsellä on aina tarkoituksena ostaa "laatuosa", on yleensä motonetissä jätetty osa tiskille ja ajettu pitkin kaupunkia paremman osan perässä.Esim nuo kärjet mitkä ostin oli 26,50€ eikä ollu edes tinkivaraaa 25€:n. Sama osa amerikassa 5-7€
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Ja tämä kaikki perustuu hehkulamppuhuijaukseen. Ihmiset kuluttaa, maapallo kuluu ja lopulta me hukutaan omaan paskaan.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Motonetista mapco merkkiset narinanivelet, kappale hinnaltaan noin 5 euroa halvemmat kuin lemförderin osat.
Vuoden ja 2 kuukauden jälkeen toinen nivel oli enemmän väljä kuin alkuperäinen 260 tkm ja yli kymmenen vuotta vanha orkkis narina.
Vaihdoin samalla molemmat, otin suojakumit vanhoista pois ja totesin että toiseen mapcoon oli tehtaalla laitettu vaseliinia ja toiseen ei.
Siinä kohtaa kun kaikkien varaosien laatu merkistä riippumatta on tota luokkaa niin meillä vanhoilla autoilla ajavilla on tiedossa ongelmia
Vuoden ja 2 kuukauden jälkeen toinen nivel oli enemmän väljä kuin alkuperäinen 260 tkm ja yli kymmenen vuotta vanha orkkis narina.
Vaihdoin samalla molemmat, otin suojakumit vanhoista pois ja totesin että toiseen mapcoon oli tehtaalla laitettu vaseliinia ja toiseen ei.
Siinä kohtaa kun kaikkien varaosien laatu merkistä riippumatta on tota luokkaa niin meillä vanhoilla autoilla ajavilla on tiedossa ongelmia

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Joo, tämä on tuttua myös tuolla jenkkiauto puolella, ostin joskus Dodgeen alapallonivelen (Dana Spencer) kun Moogia ei ollut hyllyssä, ajattelin et kait toi siellä kestää no myöhemmin menin sit leimalle ja leimaukko sano et täällä on alapallossa väljää, mä sanoin et ei helvetissä voi olla kun on 15000km ajettu ja rasvattu 3000 välein, no leimaukko näytti sen niin just tässä alapallossa aivanm ieletön välys. Senjälkee en ostanut kun Moogia ja ei tarvinnu ihmetellä et kestääkse vai ei
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Vasta saatiin takuuseen Lemfjörderin s203 alutkivarsi(ei kestänyt katsastusväliä).Kaverille tilasin saksasta Febi bilsteinin alatukivarret w124 seen. Näin pajalla kaveria ja oli vaihtamassa alapalloniveltä toiseen niihin melkein ajamattomiin kun ei kelvannu katsastuksessa.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Lemförder on yleisesti ollut varma valinta, joitain poikkeuksia lukuunottamatta esim. w203 etutukivarret.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Joo mut silti ei mikään nyky varaosa päihitä orkkis niveliä eikä niitä enää tehdäkään kun eikös vehokin myy näitä samoja mitä tarvikeliikkeet..femlööpereitä?
itsellä oisi aikeissa jossain vaiheessa taka narinat vaihtaa mutta luulen että kun otan orkkikset pois niin menee sitten jatkuvasti vaihdettaviin listoille.
Muutenki koetan joissakin osissa suosia pelkästään purku osaa..ei tieten mitään kulutus osaa.
Mapcoja koettanut kiertää..mitä lie muita merkkejä joista huonoja kokemuksia.
itsellä oisi aikeissa jossain vaiheessa taka narinat vaihtaa mutta luulen että kun otan orkkikset pois niin menee sitten jatkuvasti vaihdettaviin listoille.
Muutenki koetan joissakin osissa suosia pelkästään purku osaa..ei tieten mitään kulutus osaa.
Mapcoja koettanut kiertää..mitä lie muita merkkejä joista huonoja kokemuksia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Motonetin hyllyjä kun kiertää löytää aika paljon neverhööd merkkejä
voi niista osa tietenkin olla jonkinmoista laatua

-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Itseäkin pikkuruisen harmittaa, kun ostin foorumin kautta lankun takaluukkuun tarralla kiinnitettävät käyttämättömät E300 ja TURBODIESEL -merkit tuossa about vuosi sitten. Kuvittelin, että ovat orkkisosia - en tiedä, miksi niin kuvittelin, koska ei niitä kylläkään sellaisina markkinoitu. Myyjä ei siis syyllistynyt mitenkään huijaamiseen tai väärän tiedon jakamiseen. No anyways, ensin meni vissiin pari tuntia, kun revin niistä kiinnitystarrat pois ja mattopuukolla leikkasin pois ylimääräiset palat (siis valuprosessista ylijääneet syöttökanavan kohdat), joiden vuoksi ne eivät olisi istuneet pintaan nähden suoraan. Niin ja laitoin uudet tarrat.
Sain ne sitten paikalleen ihan nätisti, ja vajaan puolen vuoden jälkeen niistä oli pinnoite käytännöllisesti katsoen hapettunut piloille. Pitäis vissiin vaihtaa. Seuraavaksi niihin tulee ihan oikeasti alkuperäisosat...
Noin muuten olen viime aikoina aika paljon tilannut Saksasta osia. Ne ovat alkuperäisosia ja hinnaltaan yleensä järkeviä - välillä jopa halvempia kuin täällä päin ns. paremmat tarvikeosat. Toisaalta harmittaa tilata ulkomailta, kun ei tämä Suomalainen kauppa (ja muu talous) muutenkaan liian lujaa mene näinä aikoina. Mutta toisaalta sitten taas... Minkäs minä sille voin, jos täällä arvonlisäverojen ja muiden kanssa luodaan sellainen tilanne, että täältä ei vain saa noita tuotteita hankittua millään tavalla kilpailukykyiseen hintaan.
Sain ne sitten paikalleen ihan nätisti, ja vajaan puolen vuoden jälkeen niistä oli pinnoite käytännöllisesti katsoen hapettunut piloille. Pitäis vissiin vaihtaa. Seuraavaksi niihin tulee ihan oikeasti alkuperäisosat...
Noin muuten olen viime aikoina aika paljon tilannut Saksasta osia. Ne ovat alkuperäisosia ja hinnaltaan yleensä järkeviä - välillä jopa halvempia kuin täällä päin ns. paremmat tarvikeosat. Toisaalta harmittaa tilata ulkomailta, kun ei tämä Suomalainen kauppa (ja muu talous) muutenkaan liian lujaa mene näinä aikoina. Mutta toisaalta sitten taas... Minkäs minä sille voin, jos täällä arvonlisäverojen ja muiden kanssa luodaan sellainen tilanne, että täältä ei vain saa noita tuotteita hankittua millään tavalla kilpailukykyiseen hintaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
w 211 reaktiotangot vielä vuosi sitten heikkoja suojakumien osalta.Mikä riesa 0.50 e osan vuoksi.Jolle kirjoitti:Lemförder on yleisesti ollut varma valinta, joitain poikkeuksia lukuunottamatta esim. w203 etutukivarret.
Nykyisistä ei tietoa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Delphin pietsot 

W213 220d 4matic -22
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Orginaaliosat alkaa tuntua ainoalta vaihtoehdolta. Melkeen kerran vuodessa saa ässään vaihtaa alustan osaset. Vitoon olin justiinsa vaihtanut lemmin raidetangonpäät ja katsastuksessa toisessa 3mm klappi. Väitin oikeen katsastajalle vastaan, että ei voi olla, kun on just vaihdettu. Toinen puoli oli vaihtokunnossa sitten muutama viikko toisen jälkeen.
Pitää vissiin saksan tuliaissuklaat sun muut vaihtaa reaktiotankoihin jne.
Olispa kätsää jos Berliinin lentokentällä olisi mersun varaosatiski
Pitää vissiin saksan tuliaissuklaat sun muut vaihtaa reaktiotankoihin jne.
Olispa kätsää jos Berliinin lentokentällä olisi mersun varaosatiski

Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Onko noita S mallin alustan originaali osia myynnissä esim E-Bay:ssa, mä joskus haalin sieltä talteen Moparin alkuperäis osia( uusia), hakemalla sai kyllä hakee niitä mutta kun tarpeeks sitkeesti etsi niin kyllä niitä alkoi löytymään.
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Beru ja Bosch lienevät sellaisia, joita uskaltaa edes kokeilla paikalleen.The Thing kirjoitti:Hehkut ostettu Biltemasta ja merkki Ciammesi. Ilmeisesti ne on temppuillut jo silloin vuos sit talvella ja nyt joku lopullisesti pimeänä. Seuraavat hehkut ei ole ko merkkisiä.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Aivan, kyseessä ei ole se etteikö osattaisi tehdä osaa joka kestää 300tkm tai siitä että se tulisi välttämättä edes kalliimmaksi valmistaa. Kyseessä on vain myynnin maksimoiminen. Paljon kannattavempaa tehdä osa joka kestää vuoden, niin saa vuoden päästä taas myytyä saman, toisin kuin jos osa kestäisi 20 vuotta. Samanlaista laaduttomuutta on lähes kaikissa nykyaikana tehdyssä kamassa, olkoon vaikka pesukone tai TV. Esim noi uudet littuteeveet on melko heikkoja, kestää pari vuotta vikaantumatta.aziz kirjoitti:Ja tämä kaikki perustuu hehkulamppuhuijaukseen. Ihmiset kuluttaa, maapallo kuluu ja lopulta me hukutaan omaan paskaan.
Autovaraosien heikkous on käytettyjen autojen ajajille helvettiä mitä vanhempi auto on, niin sitä enemmän saa vuosittain vaihtaa uusia laaduttomia osia ellei alkuperäslaatusia enää tehdä.
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Jos kuluttajat maksaisivat siitä 20 vuotta pidempään kestävästä edes vaikka kaksinkertaisen hinnan verrattuna vuoden kestävään, niin varmasti niitä valmistettaisiin. Mutta kun (lähes) kaikki haluavat ostaa sen halvimman, niin niitä sitten tehdään, ja tehdään niin että saadaan se halpa hinta vuoden päästä uudestaan jne.The Thing kirjoitti:Paljon kannattavempaa tehdä osa joka kestää vuoden, niin saa vuoden päästä taas myytyä saman, toisin kuin jos osa kestäisi 20 vuotta.
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
tj86430 kirjoitti:Jos kuluttajat maksaisivat siitä 20 vuotta pidempään kestävästä edes vaikka kaksinkertaisen hinnan verrattuna vuoden kestävään, niin varmasti niitä valmistettaisiin. Mutta kun (lähes) kaikki haluavat ostaa sen halvimman, niin niitä sitten tehdään, ja tehdään niin että saadaan se halpa hinta vuoden päästä uudestaan jne.The Thing kirjoitti:Paljon kannattavempaa tehdä osa joka kestää vuoden, niin saa vuoden päästä taas myytyä saman, toisin kuin jos osa kestäisi 20 vuotta.
Tiedän kokemuksesta että ihmiset ostaa halpaa, vaikka kuinka sanoisit että se on muuten sitten huonolaatuinen. Niille riittää että vuoden kestää, vaihtaahan jotkut joka vuos uudet Ikean huonekalut vain sen takia kun haluaa vaihtelua. Ehkä useimmille ihmisille riittää että varaosa kestää max 2 vuotta koska siinä vaiheessahan ne ovat jo pistäneet auton kiertoon, useimmat kun ei pidä yhtä autoa kuin 2-3-vuotta.
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Menihän toi 6kk narinan suojakumi ennen ko rikki. MOOG laatua. Olokoo nii kaua et on väljä ja laitan sitte lemföörderiä.
S124 & W124
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Kyllähän sitä vois vähän enemmän maksaa jos kestävämmän osan sais.Harmi kun suomessa kaikki on vielä 2-3kertaa kalliimpaa kuin muualla niin alkais "laatu" osat olla hinnoissaan.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Ennen paikalleenlaittoa kannattaa katella kumin alle et paljoko sitä rasvaa siellä oikein on vaikka kuinka on LemförderiDixon kirjoitti:Menihän toi 6kk narinan suojakumi ennen ko rikki. MOOG laatua. Olokoo nii kaua et on väljä ja laitan sitte lemföörderiä.

Raidetangot kun ostin päitten kera ni päät oli jo uutena erilaiset kun käsin niitä liikuttelin ja rasvasin. Kauankohan mahtaa kestää

Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Monesti itse suojakumia alla se rasva eli ei ollenkan itse nivelessä ole yhtään..eli peräöljyä ruiskuneulalla sisään..ja irrallaan pyörittelyä jos mahdollista.Jari Ke kirjoitti:Ennen paikalleenlaittoa kannattaa katella kumin alle et paljoko sitä rasvaa siellä oikein on vaikka kuinka on LemförderiDixon kirjoitti:Menihän toi 6kk narinan suojakumi ennen ko rikki. MOOG laatua. Olokoo nii kaua et on väljä ja laitan sitte lemföörderiä.![]()
Raidetangot kun ostin päitten kera ni päät oli jo uutena erilaiset kun käsin niitä liikuttelin ja rasvasin. Kauankohan mahtaa kestää
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Juu oon jo vuosia jokasen uue alustan osan kattonu ja rasvannu itte uusiks. Laakeritkin kaikki. Ei siellä oo ko koristeena jotaki rasvan tapasta sipaus.
S124 & W124
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
6 mm rasvanippa uuteen osaan kun on vaihdon aika.10 nippaa,5,5 mm terä ja kierresarja kustantaa 15 euroa.Eikä sitä rässiä tarvi itse omistaa.Niitä on korjaamoillaatlas kirjoitti:Monesti itse suojakumia alla se rasva eli ei ollenkan itse nivelessä ole yhtään..eli peräöljyä ruiskuneulalla sisään..ja irrallaan pyörittelyä jos mahdollista.Jari Ke kirjoitti:Ennen paikalleenlaittoa kannattaa katella kumin alle et paljoko sitä rasvaa siellä oikein on vaikka kuinka on LemförderiDixon kirjoitti:Menihän toi 6kk narinan suojakumi ennen ko rikki. MOOG laatua. Olokoo nii kaua et on väljä ja laitan sitte lemföörderiä.![]()
Raidetangot kun ostin päitten kera ni päät oli jo uutena erilaiset kun käsin niitä liikuttelin ja rasvasin. Kauankohan mahtaa kestää
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Mikäs se olikaan se kirja mitä tarjosit kerran mulle...jotain numeroihin liittyväätj86430 kirjoitti:Jos kuluttajat maksaisivat siitä 20 vuotta pidempään kestävästä edes vaikka kaksinkertaisen hinnan verrattuna vuoden kestävään, niin varmasti niitä valmistettaisiin. Mutta kun (lähes) kaikki haluavat ostaa sen halvimman, niin niitä sitten tehdään, ja tehdään niin että saadaan se halpa hinta vuoden päästä uudestaan jne.The Thing kirjoitti:Paljon kannattavempaa tehdä osa joka kestää vuoden, niin saa vuoden päästä taas myytyä saman, toisin kuin jos osa kestäisi 20 vuotta.

Osa 10€
Kesto 1v
20 vuotta = 200€
Osa 20€ (2*vuoden osan hinta)
Kesto 20 vuotta
= 20€.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
AriK123 kirjoitti:Beru ja Bosch lienevät sellaisia, joita uskaltaa edes kokeilla paikalleen.The Thing kirjoitti:Hehkut ostettu Biltemasta ja merkki Ciammesi. Ilmeisesti ne on temppuillut jo silloin vuos sit talvella ja nyt joku lopullisesti pimeänä. Seuraavat hehkut ei ole ko merkkisiä.
Berujakin kun tilaa ni voi tulla loota jossa lukee Made in India... Varmana on laatu yhtähyvää ellei parempaa verrattuna aikaan kun niitä ei tehty kuin tietyilla pajoilla

Toki varmaan just nuin et kun pakko niitä kuitenkin joskus on vaihtaa ni just nuita merkkejä ennen kun jotain ihan harakiriä.
Nyt kun tilaan seuraavan kerran oli se mitätahansa niin aina kysyn missä maassa oli tehty. Jos on euroopan ulkopuolella ni voipi jäädä ostamati


Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Laaduttomat osat ovat ongelma
Ei se takaa jos kiinassa on tehty ja tehdas tunnettu merkki että osat on paskaa.
Onhan laakeritehtailla kiinassa tehtaat..laatu on samaa..mitä mekin töissä käytetään teriä niin laatu ei ole muuttunut vaikka osa teristä tulee kiinan tehtaista.
Työvoimakustannusten takiahan ne tehtaat siellä on ja varmasti bosch tehtaat valvoo tiukasti laatuaan...muutenhan ne kusee sukkaansa.
Onhan laakeritehtailla kiinassa tehtaat..laatu on samaa..mitä mekin töissä käytetään teriä niin laatu ei ole muuttunut vaikka osa teristä tulee kiinan tehtaista.
Työvoimakustannusten takiahan ne tehtaat siellä on ja varmasti bosch tehtaat valvoo tiukasti laatuaan...muutenhan ne kusee sukkaansa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-