
722.4 toosa ongelmia 2->3 TOIMII!
722.4 toosa ongelmia 2->3 TOIMII!
Sievällä ajolla niinkin vaihtaa mutta vähän enemmän tasaista vetoa niin käy ensin ''vapaalla'' ennenkuin kytkee 3. päälle. Välillä nostaa 500 kiekkoja välissä ja välillä vaihtaa ihan ok. Missä vika?. Kiitokset etukäteen 

Viimeksi muokannut Jönsi, Ti 20.05.2014 21:24. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Nyppää irti lootalle menevä aliaineputki. Tuossa E:ssä justiin tuo oireilu loppu kun seinään. Ei kertaakaan tuon operaation jälkeen ole vapaalla hurauttanu moottoria. Ilmeisesti modulaattori syöttöpumpun kyljessä toimii epävakaasti niin päättelin.
Toki vaihdot on nyt napakoita mut ei silti potkivia.
Toki vaihdot on nyt napakoita mut ei silti potkivia.
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Alipaineputken pois ottaminen ei ole korjauskeino. Kun alipaine ei pääse laatikolle, niin vaihdot ovat liian kovia. Jokainen vaihto tapahtuu ikään kuin vaihdot tapahtuisivat kaasu pohjassa. Ilman alipainetta laatikko ei luista, mutta ei toimi tietenkään, kuten kuuluu-vaihdot ovat liian kovia. Alipaineputki kannattaa pitää pois, vain sen aikaa, kun korjaa ensin varsinaisen vian. Eli parempi väliaikaisesti kova vaihto kuin laatikkoa kuluttava luisto. Ruiskupumpun kyljessä olevan alipaineohjaimen asennosta riippuen saattaa olla tarvetta kuvaamallasi luistolla n. kierroksen paineiden nostoon laatikolta ja alipaineet takaisin järjestelmään. Juuri alipaine tekee vaihdoista niin siistit, kuin ne on tehtaalla tarkoitettukin. Kakkoselta kolmoselle vaihto on tyypillisin, jossa luisto ensin esiintyyy.Jari Ke kirjoitti:Nyppää irti lootalle menevä aliaineputki. Tuossa E:ssä justiin tuo oireilu loppu kun seinään. Ei kertaakaan tuon operaation jälkeen ole vapaalla hurauttanu moottoria. Ilmeisesti modulaattori syöttöpumpun kyljessä toimii epävakaasti niin päättelin.
Toki vaihdot on nyt napakoita mut ei silti potkivia.
Tämä edelläkuvattu koskee ainakin ennen E-mallia tulleita W124:ten 722.4 -laatikoita. Nyt en tiedä, että oliko E-mallissa laatikolla jotain sähköisiä ohjauksia vaihdoille lisäksi. Jos on, ja topickin aloittaneen auto on E-malli, niin silloin joku tietävämpi voi antaa tarkentavia ohjeita.
-kardaani-
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Tuolleen tuo on ollu jo yli kaksi vuotta enkä ole harkinnu modulaattorin ostoa. Toki säätelin vaijeria. Nyt vaihtaa silleen että pintakaasulla ajettaessa nelkku menee silmään jo 50 vauhdissa. Sit jos komentaa ni ei rytki silloinkaan vaikka vaihdot menee 4000 kiemun kohdilla.
Se pitää vaan muistaa ettei pakkovaihteita vetele alaspäin päälle mitensattuu silloin kun auto liikkuu.
Mutta varmaan eroja on Kunnostettu loota ei välttämättä pelaa tuolla hommelilla Rytkii liikaa.
Se pitää vaan muistaa ettei pakkovaihteita vetele alaspäin päälle mitensattuu silloin kun auto liikkuu.
Mutta varmaan eroja on Kunnostettu loota ei välttämättä pelaa tuolla hommelilla Rytkii liikaa.
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Auto on E-mallia. Onko iso työ korjata/vaihtaa tämä modulaari? Voiko vika olla jossain 2 ja 3 vaihteen jousessa? Jos suodatin tukossa ????? Laatikko menossa huoltoon kun ei itsellä vielä nosturia, mutta tulossa on !:)
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Korjausarja laatikkoon, alle kympin maksaa. Samalla uudet öljyt ja suodatin. Korjaussarjan vaihtotyö +5 minuuttia öljynvaihtoon.
Lisäksi tarvittaessa modulaattoria myötäpäivään niin paljon kuin on kaasussa varaa.
Jos em. alipaineputken ottaa irti niin ei noilla kyllä aja erkkikään, siihen malliin töytää vaihdetta päälle.
Lisäksi tarvittaessa modulaattoria myötäpäivään niin paljon kuin on kaasussa varaa.
Jos em. alipaineputken ottaa irti niin ei noilla kyllä aja erkkikään, siihen malliin töytää vaihdetta päälle.
wiimax.fi
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Löytyisikö mistään kuvia kyseisen laatikon öljyjen, suodattimien ja korjaussarjan vaihtamisesta myös miten turbiini tyhjennetään. Jos sitä montulle pääsis niin kätevänä käverina itsekkin vaihtaisin ilman kummempaa kokemusta kyseiselle toosalle?
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Niin ja se modulaari... missä mink näköinen ?
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Niinja jäähärissähän kulkee atf ja glykoli turhan lähellä. Behr jäähäri -93 mallia onko suurta rikkoutumisriskiä ???
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Mulla ainakin laatikko luisteli aika pahasti just tuo 2-3 vaihto hommasin uudet öljyt ja laitoin uuden jousen sinne ei ollut kova homma ja sit viel paineita noin 3 kierrosta samoin tuota tuota alipaine juttua säädetty kato sit jos säädät sitä ettei rajota kaasua eli kaasu pohjaan ja sit nii paljon ku kääntyy perään päin
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Täällä puhutaan paineiden nostosta ja sitten ihmetellään kun pakin mäntä ei askissa kestä ja viimeistään pakkasella korkkaa.
Itse kun ensimmäisen automaatilla olevan ostin niin varauduin aina pakkasella lähtemään eteenpäin mutta tämä' paineiden ruuvaus sen tuhoaakin eli vakio askista et saa pakin mäntää rikki mitenkään.
Itse kun ensimmäisen automaatilla olevan ostin niin varauduin aina pakkasella lähtemään eteenpäin mutta tämä' paineiden ruuvaus sen tuhoaakin eli vakio askista et saa pakin mäntää rikki mitenkään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Aika sievästi tuolla ajelen ja sitten kun nyt tuon toosan huollan ja jos toimii niin en paineita nostele .. Vaihe päällä kun polkaisee niin ei luistele.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
ei ainakaan vielä oo mitään hajonnut ku antaa auton lämmetä kunnolla
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Laatikosta vaihettu kokonaisuuessa ölpät, korjaussarja jouset, filtteri ja tieten pohjatiiviste liimalla kii. Vähän autto mutta välillä 2->3 luistaa vähän ja välillä vaihtaa ihan oikein ... prkl. Eli varmaankin alipainerasiassa häikkää ?????
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Kyllä taitaa loota olla kulunu. Eikös se lukitse pannalla jonku planeetan kun kolmonen menee päälle? Ainahan se tahtoo noissa vanhemmissa laatikoissa se 2->3 vaihto olla jotenkin erilainen kuin muut.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Sehän se on että ko välillä vaihtaa hyvin ja välillä pitkittää että jos olis kulunut niinkö eikös olis häikkää joka 2->3 vaihdolla ?
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Niija tuntuu että kylmempänä vaihtaa paremmin ....
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Kokeilitko ottaa pois siitä modulaattorista askille menevää alipaineputkea pois? Niinkun jo aiemmin totesin vaimon E300D lankussa aski on pelannu vi-ttuilematta ton jälkeen. Vika siis on modulaattorissa ja oireet oli just samat kuin sullakin.
Kuvassa kapeakantisen modulaattori. Sulla imusarja peittää näkyvyyttä mutta samalla kohtaa kuin tässä on sama kapistus ja siitä lähtee valkea nylon -putki askille Se irti ja koittamaan.
Jos vaihdot pelaa oikein luistelematta vika ei o askissa. Toi vaimon kulkine E300D menee taajama-ajossa selvästi alle 9l Viimeisin tankkaus talvikumeilla 8,4l ja osan siitä selittää se että vaihdot normiajossa tapahtuu alhaisissa nopeuksissa. Ja vaimo ei säästele
EDIT: Lisäsin kuvaan punaisen ympyrän nin tietää mikä se modulaattori on
Kuvassa kapeakantisen modulaattori. Sulla imusarja peittää näkyvyyttä mutta samalla kohtaa kuin tässä on sama kapistus ja siitä lähtee valkea nylon -putki askille Se irti ja koittamaan.
Jos vaihdot pelaa oikein luistelematta vika ei o askissa. Toi vaimon kulkine E300D menee taajama-ajossa selvästi alle 9l Viimeisin tankkaus talvikumeilla 8,4l ja osan siitä selittää se että vaihdot normiajossa tapahtuu alhaisissa nopeuksissa. Ja vaimo ei säästele

EDIT: Lisäsin kuvaan punaisen ympyrän nin tietää mikä se modulaattori on
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Väännä tuota edellisviestissä kuvattua alipaineohjainta myötäpäivään ja ääriasentoon. Eli kertauksena jo aiempien ohjeistuksesta: ruuvit auki ja kierrä myötäpäivään samalla pitäen kaasuvivusto pohjasta kädellä ja ruuvit kiinni. Mikäli tuon operaation jälkeen luistaa, niin silloin vaihtoehdoiksi omatoimiselle säädölle jää kokeilla varmasti ehjällä alipaineohjaimella uudelleen ja sen jälkeen jos luistaa, niin laatikolta on nostettava paineita. Kuten sanottua, jälkimmäisen voi toteuttaa pikaisesti ja saa tuon luiston ainakin pois. Luisto pilaa laatikon. Laatikko toimii eri tavoin kylmänä kuin kuumana, johtuen öljyn notkeudesta.
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Jos vika ei ala korjaantumaan niin viimeinen keino olisi tieten venttiilipöydän vaihto..eli kokeilla toisella tai näitä lisä aineita jolla tehdään parempi kuin uudesta tehtaalta lähtiessä
Voisi kyllä kokeilla...kunhan joku muu maksaa.

Voisi kyllä kokeilla...kunhan joku muu maksaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Löytyisi melkein sama laatikko 722.435 oma ja toinen 722.424 tai jotain irralla oleva. Vaikutusta venttiilikoneiston vaihdolla? Ku meinaatte että laatikko kulunu nii meinaatteko niitä kitkalevyjä? Aina kuulee että tonnin paukku? Levyt ulkomailta ja fiksata irrallaa oleva toosa? Kandeeko ostaa 722.3 ? Ei tarkoitusta ikänä ottaa yhtää ylimäärästä heppaa koneesta vaan piettää ihan vakiona, vapari siis kysees. Ei mulla näitä kysymyksiä ja selviäisi niitä tuolta ettimällä mutta aina puhuvat tuhansista
.

100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Tulevala viikola tarkoitus purkaa ja tsekata se pumpun kylessä oleva alipaineohjain, välillä vaihtaa napakasti ja välillä hurauttaa +500-800 kiekkaa vapaalla 2-3 välillä.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Isompi työ laittaa xxx.3 sinne eli jos on toinen aski niin äkkiähän sen sinne tunkee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Sekään ei ole kunnossa ... Kuinkhan kvanttifysistä olisi vaihtaa tommosesta toosasta kuluvat sisuskalut ja tiivisteet ? Ajaisi varmaan muutama tuhat kilometriä sievällä ajolla.
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... 19&ndsp=21" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... 19&ndsp=21" onclick="window.open(this.href);return false;
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
On siellä tavaraa ....http://www.shinseiauto.com/japanese/tra ... rcedes.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Ja kitkalevyt vissiiii http://www.ganzeboom.net/uploads/docume ... 0722.4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Suosittelisin ainakin jonkin henkilön läsnäoloa joka on tehnyt tollasen rempan...muuten ei onnistu..tai joudut pari kertaa purkamaan sen askin.
Tieten jos ajatuksella ja pyörittäen ympyrää saat levyt paikalleen rummulla niin eihän siinä mitään ja netistä voisi saada ihan ohjeet kädestä pitäen.
Niin onhan siinä roinaa mutta neulalaakereilla taitaa olla laakerointi eli ei normi heloja ja muutenkin ei sinne tartte joka paikkaan koskea mutta purkaa kyllä..ei se ihan simppeli ole ja väkisin ei saa painattaa mitään paikalleen ja paineilmalla ei saa leikkiä pakkojen mäntien kanssa kanavista .
Tieten jos ajatuksella ja pyörittäen ympyrää saat levyt paikalleen rummulla niin eihän siinä mitään ja netistä voisi saada ihan ohjeet kädestä pitäen.
Niin onhan siinä roinaa mutta neulalaakereilla taitaa olla laakerointi eli ei normi heloja ja muutenkin ei sinne tartte joka paikkaan koskea mutta purkaa kyllä..ei se ihan simppeli ole ja väkisin ei saa painattaa mitään paikalleen ja paineilmalla ei saa leikkiä pakkojen mäntien kanssa kanavista .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Pitää tässä kesän aikana selvitellä jos ostaisi toimivan laatikon ja pukkais paikallee. Ainahan vois se ylimääräsen hajottaa atomeiksi ja syventyä siihen 

100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Jos vika on siinä modulaattorissa ni se uuskaan toosa ei pelaa sen paremmin kuin nykyinen
Eikö kannattais ennen toosanvaihtoa koittaa säätää sitä tai väliaikaisesti nypätä se putki irti?

Re: APUA ! 722.4 toosa ongelmia 2->3 vaihtaessa
Putken otti irti nii vaikutti mut vähä pehmeämpi oli se 2-3 vaihto kuin muut mutta ei luistanu. Motulaattori vaihtoon tai ainaki tutkia onkovaikka hörpänny aateeäffää.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93