W210 farkkuun normi takaiskarit Hydraulisten tilalle?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Meseheka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 13.08.2013 22:37

W210 farkkuun normi takaiskarit Hydraulisten tilalle?

Viesti Kirjoittaja Meseheka »

Hei onko jollain tarkkaa tietoa mitkä iskarit menee w210 320cdi -00 alle taakse pienellä sovelltamisella ? ja onko vinkkejä jousista millä saa perän korkeelle.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 farkkuun normi takaiskarit Hydraulisten tilalle?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Monet kyllä sanoo että parempi laittaa järjestelmä kuntoon kun sitten viimeistään huomaat kun kuormaat painavaa että hyvä se orkkis olisi.

Millainenkas vika siellä nyt on?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Meseheka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 13.08.2013 22:37

Re: W210 farkkuun normi takaiskarit Hydraulisten tilalle?

Viesti Kirjoittaja Meseheka »

Vuotaa orkkis ja mielenkiinnon ja laittamisen ilosta arveltiin kokeilla. Se on ollut alusta pitäen tiedossa että kaikista paras olisi alkuperäiset vieterit.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: W210 farkkuun normi takaiskarit Hydraulisten tilalle?

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:) ... Saako tähän hintaan jouset iskarit ynm ?

http://www.ebay.de/itm/MERCEDES-E-KLASS ... 4d1bb4745d" onclick="window.open(this.href);return false;

467,90e / 2 kpl
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W210 farkkuun normi takaiskarit Hydraulisten tilalle?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei saa, parempi vaa ostaa vaikka uudet. Ja noi alkuperäisetki vuotavat iskarit voi korjata. osat maksaa parikymppiä hydrauliikka liikkeessä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Meseheka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 13.08.2013 22:37

Re: W210 farkkuun normi takaiskarit Hydraulisten tilalle?

Viesti Kirjoittaja Meseheka »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Sieltä löyty jo uskonvahvistusta tosin w124 malliin.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: W210 farkkuun normi takaiskarit Hydraulisten tilalle?

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:shock: ...mahdoitko lukea loppuun asti jossa karra toteaa seuraavasta...

"Takapää on poukkoileva, se viskoo koko autoa; tekee levottoman, kuin ajaisin ison jumppapallon päällä. Kuormaus ehkä vähän auttaa asiaan mutta esim 8 vannetta ja 4 rengsta plus kaksi laatikoa lonkeroa paksissa saa sen jo aivan hieman linttaan.

Karra tunnustaa, Daimler-Benzin insinöörit ovat tehneet autosta hyvän ensimmäisellä kerralla . En suosittele varauksetta tätä set uppia ainakaan omaan pääkäyttikseen."

...että näin :wink:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13627
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W210 farkkuun normi takaiskarit Hydraulisten tilalle?

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuo levottomuus ja kumipallomaisuus johtui viallisesta iskarista. Sen vaihdettuani ajettavuus parani suorastaan mukavaksi mutta en koskaan kuormannut autoa kovin paljoa.

Auton uusi omistaja kirjoitti ihan äsken näin:
Vähän tuo peräpään uusi jousitus huono kantamaan kuormaa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W210 farkkuun normi takaiskarit Hydraulisten tilalle?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kaverilla oli 124 jossa transportterin iskari ja joku jäykempi jousi ja se oli kyllä huono ajaa kun oli jo tottunut hydrauliseen omassa. mutta sellainen joka ei tiedä miltä hydraulinen tuntuu, ei osaa sanoa että normi-iskari olisi jotenkin erityisen huono. koska se ei ole huono, se vaan ei ole niin hyvä mitä orginaali.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
ässäturbo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 22.07.2005 08:37
Paikkakunta: alastaro
Viesti:

Re: W210 farkkuun normi takaiskarit Hydraulisten tilalle?

Viesti Kirjoittaja ässäturbo »

se alkuperäinen jousitus on parasta mitä rahalla saa. W124 farkkuun sai lastata etelänaapurissa 50 laatikkoa juomia omaan käyttöön eikä juurikaan ajo-ominaisuudet muuttuneet. onhan vanhaan autoon jo joutunut tekemään uudet putket ja kaasupallot vaihtamaan mutta taas mennään seuraavat 20v/500000km
Meseheka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 13.08.2013 22:37

Re: W210 farkkuun normi takaiskarit Hydraulisten tilalle?

Viesti Kirjoittaja Meseheka »

Noniin nyt on kyb 344201 kaasuiskarit takana ja sedanin w210 vahvistetut takajouset ja lopputulos miellyttää ainakin itseä perä sopivalla korkeudella ja 3 aikuista takapenkillä + n.60kg kuormaa kontissa niin ei lyyhöttänyt. Mutta kyllä alkuperäiset on mukavammat ainakin Viron reissulla :thumbup:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W210 farkkuun normi takaiskarit Hydraulisten tilalle?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eli hiacen iskari 8)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
pri0rity
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 01.02.2011 21:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W210 farkkuun normi takaiskarit Hydraulisten tilalle?

Viesti Kirjoittaja pri0rity »

Toihan on vm. 86-> 4wd hiacen, mutta onko jollain tietoa meneekö takavetosen hiacen iskari?
Vastaa Viestiin