Noniin, eli autokuumetta pukkaa ja muutaman bemarin ja audin jälkeen katseet pikkasen tähtikeulaan palannut.
CL 500 kiinnostaisi kun nuo alkaa olla jo ihan hyvän hintaisia.
Alkupään (2000-2002) malleja katsellut ja muuten kyllä oikein pätevän näköinen laitos niin ulkoa kuin sisältä, se kuuluisa mutta. Keskikonsolin napit yms muut näyttävät todella vanhoilta ja tiedän jo etukäteen että ne tulisivat itseä häiritsemään pahasti kun auto muuten tyylikäs ja ajaton. Siispä ebay auki ja ongelmanratkaisua. Onko yksinkertainen homma vaihtaa soitin yms muuta napit keskikonsolista facelift(?) mallin mukaisiksi? esim nämä:
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Benz-C ... bc&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-BENZ-O ... c8&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
onko nuo samoilla liittimillä yms?
Ja kun tuollaista menee katsomaan, niin mihin kannattaa kiinnittää huomio? tyyppiviat yms?
CL 500 w215 ostamassa
Re: CL 500 w215 ostamassa
Vähän ohi kysymyksen, mutta kantaahan täällä aiana otetaan.
Eli siinähän on vielä namiskuukkeleineen oikeaa vanhan liiton tunnelmaa
Ja niihin osuu vaikka rukkaset kädessä katsetta ajoradasta siirtämättä, mitä ei voi sanoa näistä uudemmista sovelluksista.
Minä en ainakaan lähtisi näkemään vaivaa ja pilaamaan tuollaista autoa millään räpellyksillä. Sitten pitää ostaa uudempaa mallia, jos sellaista mieli tekee.
Eli siinähän on vielä namiskuukkeleineen oikeaa vanhan liiton tunnelmaa

Ja niihin osuu vaikka rukkaset kädessä katsetta ajoradasta siirtämättä, mitä ei voi sanoa näistä uudemmista sovelluksista.
Minä en ainakaan lähtisi näkemään vaivaa ja pilaamaan tuollaista autoa millään räpellyksillä. Sitten pitää ostaa uudempaa mallia, jos sellaista mieli tekee.
Re: CL 500 w215 ostamassa
Kysymyksiä ja vastauksia.
Linkittämäsi Comand käy autoon ja liittimet ovat samanlaiset vanhemman Comand 2.5 kanssa, tosin pinnijärjestys (C2-liittimessä) on vähän erilainen, mutta liitin on helppo purkaa ja laittaa johdot oikeille paikoille. Lisäksi virtaliittimestä pitää ylimääräiset + ja - poistaa ja myös GPS-antenninliitin on erilainen.
Pinnijärjestys löytyy täältä: http://www.mercupgrades.com/COMAND+FAQ-faq-1.html#8" onclick="window.open(this.href);return false; Jos vaihto tulee ajankohtaiseksi ja pinnijärjestys ei aukea, kysele sitten lisää.
Itsellä menossa A220 820 58 89 comand vanhan 2.5:sen tilalle (tuo linkittämäsi on muuten sama, mutta USA-malli.) Ainoa mitä en ole saanut toimimaan on navigointi.
Onko kukaan tehnyt tuollaista vaihtoa? Lueskelin täältä vaihdosta: http://mbworld.org/forums/s-class-w220/ ... amg-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ilmeisesti ongelma muodostuu tuosta nopeussignaalista, tuolla linkissä sanottiin, että pitäisi hankkia tälläinen nopeussignaalinmuunnin: http://www.mbscashopen.com/multimedia/c ... verter-for" onclick="window.open(this.href);return false; Tämän laitteen myyjä sitä siellä foorumilla hehkuttaa ja sanoo, että on ainoa keneltä sellaisen voi hankkia, hinta vaan mokomalle palikalle on suolainen $289. Onkohan tuossa mitään muuta mahdollisuutta, kun tilata tuo laite tai olla ilman navigointia?
Ja onkohan tuossa GPS-antennissa jotain eroa, itselläni on W220:n alkuperäinen antenni liitetty tuohon uudempaan Comandiin?
Itse autosta, niin yksi kallis asia on ABC-alusta ja sen viat.
Linkittämäsi Comand käy autoon ja liittimet ovat samanlaiset vanhemman Comand 2.5 kanssa, tosin pinnijärjestys (C2-liittimessä) on vähän erilainen, mutta liitin on helppo purkaa ja laittaa johdot oikeille paikoille. Lisäksi virtaliittimestä pitää ylimääräiset + ja - poistaa ja myös GPS-antenninliitin on erilainen.
Pinnijärjestys löytyy täältä: http://www.mercupgrades.com/COMAND+FAQ-faq-1.html#8" onclick="window.open(this.href);return false; Jos vaihto tulee ajankohtaiseksi ja pinnijärjestys ei aukea, kysele sitten lisää.
Itsellä menossa A220 820 58 89 comand vanhan 2.5:sen tilalle (tuo linkittämäsi on muuten sama, mutta USA-malli.) Ainoa mitä en ole saanut toimimaan on navigointi.
Onko kukaan tehnyt tuollaista vaihtoa? Lueskelin täältä vaihdosta: http://mbworld.org/forums/s-class-w220/ ... amg-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ilmeisesti ongelma muodostuu tuosta nopeussignaalista, tuolla linkissä sanottiin, että pitäisi hankkia tälläinen nopeussignaalinmuunnin: http://www.mbscashopen.com/multimedia/c ... verter-for" onclick="window.open(this.href);return false; Tämän laitteen myyjä sitä siellä foorumilla hehkuttaa ja sanoo, että on ainoa keneltä sellaisen voi hankkia, hinta vaan mokomalle palikalle on suolainen $289. Onkohan tuossa mitään muuta mahdollisuutta, kun tilata tuo laite tai olla ilman navigointia?
Ja onkohan tuossa GPS-antennissa jotain eroa, itselläni on W220:n alkuperäinen antenni liitetty tuohon uudempaan Comandiin?
Itse autosta, niin yksi kallis asia on ABC-alusta ja sen viat.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: La 20.04.2013 19:49
Re: CL 500 w215 ostamassa
Vuoden vilkuiltuani näitä, ostin pari viikkoa sitten Saksasta CL500:n, facelift, USA-malli (2005) ja 7G-loota. Monta mersua on alla ollut, mutta kyllä tämä on ajoltaan aika ylittämätön vehje. Tunnetut viat on täällä eri yhteyksissä lueteltu. ABC-systeemi, ovien johdot ym. Vielä ei noista onneksi ole kokemusta. Luin saksalaiselta sivulta, että ABC-järjestelmään kannattaa jälkiasennuksena laittaa magneettisuodatin, joka pitää metallihiukkaset pois öljynkierrosta.
Täältä sitä saa tilattua - ja kuvakin löytyy jostakin sivun keskivaiheilta: http://www.exclusiv-automobile.de/www.e ... rwerk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse en tuota comandia lähtisi vaihtamaan. Jos et tykkää napeista, yritä hommata facelift. Suomessa pyydettiin kuukausi sitten Nettiautossa vuoden 2003 mallin CL500:sta - facelift, huoltokirja ja ajettu 125000 - 16900€. Eli noiden hinnat alkaa olla jo mahdollisia.
Toinen juttu: näkyy olevan USA:sta tuo jälkiasennus Comand. Kannattaa varmistaa mikä aluekoodi sen dvd-soittimessa on ja toimivatko radiokanavat Suomessa. Tosin useimmat noista taitaa olla Kiinassa tehtyjä? Tässä minun jenkkimallissani vain parittomat radiotaajuudet kuuluu. Esim Radio Suomi 94,0 ei asennu vaan Comand asettaa sen joko taajuudelle 93.9 tai 94,1. Enkä tiedä onnistuuko päivitys...
Täältä sitä saa tilattua - ja kuvakin löytyy jostakin sivun keskivaiheilta: http://www.exclusiv-automobile.de/www.e ... rwerk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse en tuota comandia lähtisi vaihtamaan. Jos et tykkää napeista, yritä hommata facelift. Suomessa pyydettiin kuukausi sitten Nettiautossa vuoden 2003 mallin CL500:sta - facelift, huoltokirja ja ajettu 125000 - 16900€. Eli noiden hinnat alkaa olla jo mahdollisia.
Toinen juttu: näkyy olevan USA:sta tuo jälkiasennus Comand. Kannattaa varmistaa mikä aluekoodi sen dvd-soittimessa on ja toimivatko radiokanavat Suomessa. Tosin useimmat noista taitaa olla Kiinassa tehtyjä? Tässä minun jenkkimallissani vain parittomat radiotaajuudet kuuluu. Esim Radio Suomi 94,0 ei asennu vaan Comand asettaa sen joko taajuudelle 93.9 tai 94,1. Enkä tiedä onnistuuko päivitys...
Re: CL 500 w215 ostamassa
Nii tuo linkin Comand oli ihan aito laite. Kiinalaiset aftermarket "Comandit" on sitten ihan erikseen. Tuonne sulle vastasinkin, eli kokeile starilla muuttaa Comandin asetuksia, niin että hakee taajuudet 0.1 MHz välein, kun jenkeissä kun ne nyt vaan menee 0.2MHz välein: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=150735" onclick="window.open(this.href);return false;sergio leone kirjoitti: Toinen juttu: näkyy olevan USA:sta tuo jälkiasennus Comand. Kannattaa varmistaa mikä aluekoodi sen dvd-soittimessa on ja toimivatko radiokanavat Suomessa. Tosin useimmat noista taitaa olla Kiinassa tehtyjä? Tässä minun jenkkimallissani vain parittomat radiotaajuudet kuuluu. Esim Radio Suomi 94,0 ei asennu vaan Comand asettaa sen joko taajuudelle 93.9 tai 94,1. Enkä tiedä onnistuuko päivitys...
DVD:stä ei tarvitse välittää "Ei Facelift" autossa, kun Faceliftin Comand siihen ei käy. Vain tuo 2003 mallissa ollut käy, numeroilla: A220 820 58 89 ja A220 820 59 89, sitten siitä on vielä versio, jossa ei ole navigointia ollenkaan: A220 827 14 42, voi olla muitakin.
Poimin tuolta vanhan viestin, jossa jysi kertoo eroista:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ps#p864174" onclick="window.open(this.href);return false;jysi kirjoitti: Alkuperäisissä on valikoimaa vähän niukasti, kun vain ei-faceliftin maillit toimii suoraan keskenään - faceliftissä valokuitu vaihtuu D2B:stä MOST:iin eli kuituun kytketyt lisälaitteet menee myös vaihtoon, ja myös CAN-väylän kommunikaatiossa on jotakin eroa. Leveänaamaisia pre-facelift Comandeja on ollut käytössä vain 2003-vuosimallissa ja siksi ne on harvinaisia.
E: Tuon CL:n keskikonsoli on kyllä todella haastavan muotoinen tehdä soitin päivitystä.