W210 320cdi tehot hukassa...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
henriliuk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 07.01.2013 21:29

W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja henriliuk »

Mikähän voisi olla kun lähet ajaa niin auto lähtee todella rivakkaasti ja hiekka tiellä jaksaa lyödä tyhjää vielä 80kmh vauhdista. Mutta jos annat käydä käynnistämisen jälkeen vaikka 2min tyhjäkäyntiä ja lähet ajaa niin ei todellakaan lähde rivakkaasti enää. Jotenkin tuntuu myös että kylmänä auto toimii paljon napakammin kuin käyntilämpöisenä??

-alipaine vuoto?
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Lähtisin hakemaan vikaa ilmamäärämittari - EGR- imusarjan läpät rintamalta.
Alipaineet kannattaa tarkistaa ettei ole letkuja rikki / irti.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja Tammu »

Täällä samaa ongelmaa, käynnistyksestä tehot tallella jonkun aikaa ja yhtäkkiä ne häviää, kiertää vaan kolmeentonniin eikä pykällä pienempää.
Olisko Juankosken seudulla kellään Staria??? Kyrpii jo tuo tehoton tehopeli.

Edit; Sen verran päivitän että ilmamassamittari on vaihdettu ja jarruvalokytkin. EGR:än toimintaa on kuulokorvalla tutkittu, letkusta puhaltamalla naksaa.
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Liikkuko imusarja läpät kun siitä tangosta heiluttaa. Starilla voisi tuota kattella, niin saisi vähän osviittaa missä vika piilee
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja Tammu »

Tutkitaanpas...
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
henriliuk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 07.01.2013 21:29

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja henriliuk »

Mulla kyllä imuläpät on herkät liikkumaan... ja EGR tulpattu... Mutta auto ei mene vikatilaan laisinkaan vaan ottaa kierrokset nätisti.
Avatar
Tammu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 15.02.2010 12:11

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja Tammu »

imuläpät liikkuu ja näin..
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*

ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6529
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja MiHe »

henriliuk kirjoitti:Mulla kyllä imuläpät on herkät liikkumaan... ja EGR tulpattu... Mutta auto ei mene vikatilaan laisinkaan vaan ottaa kierrokset nätisti.
Onkos EGRlle tehty muutakin kun vaan tulpattu? Yleensä vaatii ohjelmamuutoksen kans, tai ees jonkun vastusdiodipaketin liittimeen.
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
henriliuk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 07.01.2013 21:29

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja henriliuk »

Pelkästään tulpattu...
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja noroljan »

henriliuk kirjoitti:Pelkästään tulpattu...
Eikä mene vikatilaan, onpa erikoista.
henriliuk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 07.01.2013 21:29

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja henriliuk »

En tiedä liittyykö saman vian alle mutta muutaman kerran on auto kesken räväkän kiihytyksen, ilmeisesti sammunut ja näyttöön epc visit workshop. Mutta siitäkin vaan avaimet pois ja ovet lukkoon ja käynnistys niin ei mitää ongelmaa enää... rail pumpun huolto tehty...
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja barton »

henriliuk kirjoitti:Pelkästään tulpattu...
Alkupään CDI:n pystyy tulppaamaan ilman vikatilaa. Staarilla näkee, että EGR:ssä on vika päällä ja systeemi on poistanut sen vaan käytöstä.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja noroljan »

barton kirjoitti:
henriliuk kirjoitti:Pelkästään tulpattu...
Alkupään CDI:n pystyy tulppaamaan ilman vikatilaa. Staarilla näkee, että EGR:ssä on vika päällä ja systeemi on poistanut sen vaan käytöstä.
Paljon lukenut näistä EGR:n "poistoista" juttua foorumilta, mutten ihan tarkkaa käsitystä ole saanut milloin pystyy "poistamaan" ilman ohjelmanmuutosta. (Tai eikait sitä oikein voi poistaa, mutta muokata ohjelmasta arvoja, niin ettei käytönnössä ole käytössä koskaan.)

Tässä ei vuosimallia sanottu, mutta olen ymmärtänyt, että CDI2 vehkeissä ei onnistuisi ilman ohjelmanmuokkausta? Onko tuota 320 CDI:tä ollut myös CDI1 mallia? Itsellä on ainakin joku purkkaviritys tehty ilmamassamittarinjohtoihin huijaamaan W220 -00 320 CDIssä (CDI2). Mutta kun ei siitäkään voi oikein todeta mitään, kun se on vikatilassa johtuen muista syistä, olkoon se huijausboxi paikoillaan tai ei. Pitäisi vaan tuosta -01 ässästä EGR poistaa käytöstä, niin olen ollut siinä uskossa, että se on vietävä ohjelmanmuokkaukseen (esim. CDI203:lle), jotta toimii ilmanvikatiloja.
henriliuk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 07.01.2013 21:29

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja henriliuk »

Auto on vuosimallia 2000. Mutta en tavan tallaajana jaksa ymmärtää miten niin tulppaaminen voisi haitata tietokonetta? Sillä tulppaus vaan estää kierrätyksen ja venttiili muuttaa arvoja edelleen... Oiskohan missä lähin stari kun Joensuusta päin olen.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja xr »

henriliuk kirjoitti:Auto on vuosimallia 2000. Mutta en tavan tallaajana jaksa ymmärtää miten niin tulppaaminen voisi haitata tietokonetta? Sillä tulppaus vaan estää kierrätyksen ja venttiili muuttaa arvoja edelleen... Oiskohan missä lähin stari kun Joensuusta päin olen.
ilmamasamittari valvoo egr toimintaa
kun ecu käskee egr venttiilin avautua tuolloin eculla on ennakko odotus että mitattu ilmamassa arvo pienenee
jos ei pienene niin vikatila koodina egr
jos egr venttiili on jumittunut auki niin saattaa koodina olla massamittarikin
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6529
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja MiHe »

henriliuk kirjoitti:Auto on vuosimallia 2000. Mutta en tavan tallaajana jaksa ymmärtää miten niin tulppaaminen voisi haitata tietokonetta? Sillä tulppaus vaan estää kierrätyksen ja venttiili muuttaa arvoja edelleen... Oiskohan missä lähin stari kun Joensuusta päin olen.
No etkö voi ihan ensimmäiseksi ottaa sitä tuppausta kuikkaan ja kokeilla? Tietty vaatii että EGR ON kunnossa (oliko tulpattu siksi?)... ja ohjelmointi taas ei mene starilla näissä vanhoissa.
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 320cdi tehot hukassa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MiHe kirjoitti:
henriliuk kirjoitti:Auto on vuosimallia 2000. Mutta en tavan tallaajana jaksa ymmärtää miten niin tulppaaminen voisi haitata tietokonetta? Sillä tulppaus vaan estää kierrätyksen ja venttiili muuttaa arvoja edelleen... Oiskohan missä lähin stari kun Joensuusta päin olen.
No etkö voi ihan ensimmäiseksi ottaa sitä tuppausta kuikkaan ja kokeilla? Tietty vaatii että EGR ON kunnossa (oliko tulpattu siksi?)... ja ohjelmointi taas ei mene starilla näissä vanhoissa.
Jos auto on kunnossa ja 210/2000 niin pelkän EGR
Tukimisesta tulee vika(syyt olikin jo tulla yllä ja monenessa muusakin paikassa tällä palstalla)
tila jos ei tule on järjestelmässä joku
Vika jossain usein ilmamassa mittarissa/sen johdoissa mikä sitten voi tuon lisäksi aiheutaa
Monenlaisa oireita ja sopivasti jos on esim oikosessa niin lopulta on ECU remontia vaille
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin