Moro,
Vääntäkääs nyt tymälle rautalangasta tuo W204 korisen dieselmoottorien historia, kun ei oikein selviä omin avuin.
Lähtökohtana on tuoda auto Saksasta mukana vuoden päästä kun sieltä kotiudutaan ja tarkoitus olisi hieman optimoida käyttökuluja co2-arvojen kautta. Tähän tietoon ei tarvitse miettiä autoveron arvoa jos siten hallitus ei tee uusia linjauksia muuttoautonverohuojennokseen.
Mutta ongelmana eri cdi-koneiden kirjo lähinnä eri vuosimallien ja co2-arvojen osalta.
Miten hitossa nuo moottorien tyypit menee lähinnä 200/220 ja sitten 250 cdi malleilla?
Eli esim. 200cdi 07 peruskone 136hp ja cot luokkaa 150-170 lähteestä riippuen.
08- tuli BlueEficiency, mutta konehan taitaa olla sama.
Missä vaiheessa 200cd:n co-arvot putosi tuonne 135 luokkaan? Liittyyko mitenkään vuoden 2011 faceliftiin?
Ja onko moottori muuttunut jossakin vaiheessa etupään nokkaketjusta takapään nokkaketjulliseksi ja onko näissä uusimmissa kaksi turboa?
Tehot on tainnut olla koko ajan tuon 136hp mutta muuttuiko väännötkin vielä jossakin vaiheessa?
Ja sitten sama juttu 220cdi.
Miten sen historia menee, onko tehot ollut aina 170hp ja vääntö 400nm vai muuttuiko tuokin esim- faceliftin yhteydessä?
Mobilesta kun selaa niin voi olla ihan mitä tahansa co2-arvoja välillä 125-180...
No sitten 250cdi, eikös tämä ole nyt jo sitten selkeästi se uudempi kone jossa kaksi turboa ja nokkaketju väärässä päässä konetta...
Ilmeisesti ei suuria muutoksia olemassaolovuosien aikana eli 204hp ja co2:t heittelee välillä 120-160...
Ja sitten on vielä 180cdi jossa lienee aina 120 hp ja co2:t taas vaihtelee ihan miten sattuu.
Ja 7-vaihteista laatikkoa löytyy ilmeisesti aina 250:stä?
Marko
W204 CDI -moottorit, pallo hukassa
W204 CDI -moottorit, pallo hukassa
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Re: W204 CDI -moottorit, pallo hukassa
Kyllähän tuossa jo olennainen mutu, alkupään malleissa oli om646 motti, sama kuin w203, pienillä kansi ja p-a ruiskutus muutoksilla, 08 tai 09? tuli om 651, missä ketju takapäässä. Uudempi kone pienempi päästöinen, samoin päästöt tippui kun tuli 7-v loota perusmalleihinkin, itse ainakin ostaisin faceliftin muistakin syistä, tarjontaakin voi olla uuden mallin myötä.
Re: W204 CDI -moottorit, pallo hukassa
Eli onko kaikki BE-mallit jo OM651-koneella eli jako väärässä päässä? Ja onko edelleen BE -malleissa 200/220 samoja koneita samoilla turboilla mutta ohjelmalla tehty eroavaisuus?
Marko
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Re: W204 CDI -moottorit, pallo hukassa
jotain tarinaa (Tuikku näistä ainakin tietää...)
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=33764" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=31905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=33764" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=31905" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W204 CDI -moottorit, pallo hukassa
Kaikki BE-mallit uudempia om651 koneita. 180/200cdi yhdellä turbolla ja 220/250 kahdella turbolla. Kaikissa samat suuttimet.MarkoV kirjoitti:Eli onko kaikki BE-mallit jo OM651-koneella eli jako väärässä päässä? Ja onko edelleen BE -malleissa 200/220 samoja koneita samoilla turboilla mutta ohjelmalla tehty eroavaisuus?
Marko
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096