Pitää taas turvautua foorumilaisten tietotaitoon ongelmassa jota olen tässä tuloksetta koittanut omin nokkineni selvitellä.
Eli 560sl käy todella hienosti ja vastaa herkästi kaasuun kun sen käynnistää, käynnistyykin vielä ilman mitään ongelmia. Aikaisemmin tyhjäkäynti oli kohtuu rujo joten päätin uusia virranjakajan kannen, pyörijän, puolan, tulpat ja johdot. Lisäksi vaihdoin Lambdan koska pakokaasut näytti mitä sattuu ja lambda arvo oli nollilla tyhjäkäynnillä.
Näillä toimenpiteillä sain käymään sen todella hienosti kylmänä. Lämpimänä kone käy aavistuksen rujommin ja kun kaasua polkasee hätäisesti about puolet, kone köhähtää, aivan kun saisi ihan liikaa kakkua ja meinaa tukehtua. Ja tekee vain karkeesti 1000-1800 kierroksen välillä. Maltillisesti tai kaasu pohjaan niin sit ihan normaalisti. Ajettaessa sama, hieman on ehkä puhtikin poissa maltillisessa ajossa. Lämpimänä kun nyppää tuon eha venttiilin töpselin irti niin toimii ja vastaa kaasuun aivan kuten pitäisi.
Lisätiedoksi vielä että kaikki alipaineletkut, suuttimen tiivisteet ja ne kumiputket on vaihdettu. Eikä pitäisi imeä ilmaa mistään, kun olen putsi kannun kanssa suihkutellut sen läpi. Kumpikin siirtopumppu hyrrää nätisti, totesin kun vaihdoin bensafiltterin ja yhden letkun ku sylkäisi bensat silmille. Yksi banjoliitin vuosi toisessa pumpussa niin sinne vaihdoin uudet kupariprikat.
En ole arvannut ruveta ruuvailemaan säätöruuveja kun ei oikein tuo tietotaito vielä siihen hommaan ole riittävä ja todennäköisesti aiheuttaisin vaan lisää harmia.
Olisiko jollain viisaammalla ideaa mikä tuon voisi aiheuttaa ja mistä lähtis vikaa etsimään?
w107 560SL kröhii lämpimänä
w107 560SL kröhii lämpimänä
MB C200 cdi STW -09
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
Re: w107 560SL kröhii lämpimänä
Voisko sitä olla joku säädellyt aiemmin? Eli nyt kun viat on korjattu niin käy vähän rikkaalla...käytä jotain tulppaa irti ja jos se on väriltään musta niin se viittaa myös rikkaan puoleiseen seokseen. Seosruuvista vois pikkasen koittaa kääntää laihemmalle, aikalailla keskellä ilmanputsaria pitäis olla reikä, josta pääsee säätämään. Muistaakseni 3mm kuusiokoloavain ja pikkasen pitää painaa, että tuntee kun avain lonksahtaa paikalleen, muistaakseni aukipäin ruuvaamalla laihenee. Ja ruuvi on sitten aika herkkä, sellanen 1/8 kierros vaikuttaa jo selvästi. Jos noin hyvin kumminki pelaa niin 1/4 kierros on mun mielestä maksimi mitä kantsii kääntää.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: w107 560SL kröhii lämpimänä
Tuota olen itsekkin miettinyt. Tulpat katsoin ja ne on mustat. Auto kuulemma jäänyt amerikassa seisomaan sen takia ettei ole mennyt pakokaasuista läpi. On hyvinkin voinut joku säädellä sitä. Pitää kokeilla sitten säätää hieman.
MB C200 cdi STW -09
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
Re: w107 560SL kröhii lämpimänä
Lueskelin tuolta jenkkifoorumeilta tuosta eha venttiilistä ja sen venttiilin takaakin ruuvista pystyy säätämään tuota rikkautta. Sain vähän tuolta sellaisen käsityksen että sitä olis parempi säätää sieltä venttiilistä kun tuosta päältä? Sanokaa viisaammat miten on?
Se venttiilihän vissiin toimii ns ryyppynä ja säätää niitä ruiskun paineita jotenkin, ja mikäli olen oikein tajunnut niin sen eha venttiilin säätöruuvista muutettais sitä venttiilin toimintaa kun taas tuosta ruiskun päällä olevasta ruuvista säätyis perusasetus eli koko ruisku, olenko yhtään jäljillä?
Pitänee tässä kohtaa käydä katsomassa jossain pakokaasutesterissä mihin suuntaan ne arvot muuttuu kun tuon venttiilin johdon lämpimänä nyppää irti, tietää sitten mihin suuntaan se ecu tuota kääntää kun se rupee röpöttämään...
Se venttiilihän vissiin toimii ns ryyppynä ja säätää niitä ruiskun paineita jotenkin, ja mikäli olen oikein tajunnut niin sen eha venttiilin säätöruuvista muutettais sitä venttiilin toimintaa kun taas tuosta ruiskun päällä olevasta ruuvista säätyis perusasetus eli koko ruisku, olenko yhtään jäljillä?
Pitänee tässä kohtaa käydä katsomassa jossain pakokaasutesterissä mihin suuntaan ne arvot muuttuu kun tuon venttiilin johdon lämpimänä nyppää irti, tietää sitten mihin suuntaan se ecu tuota kääntää kun se rupee röpöttämään...
MB C200 cdi STW -09
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe