560 sec asr valo
560 sec asr valo
Vm.-89 560 sec. ASR valo syttyy n. 1min käynnin jälkeen. Mistä kannattais vikaa etsiä?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5739
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 560 sec asr valo
14.1V näyttää mittari. Perän öljyjen kuntoa en tiedä. Menee huomenna öljyn vaihtoon. Kun vakkarin servon tanko paikallaan niin kaasupoljin raskas. Pitääkö ko. tangon olla jäykkä vai onko siinä vapaa liike kaasuvivulle?
Re: 560 sec asr valo
Löytyskö tosta apua: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=151423" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5739
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 560 sec asr valo
laitappas se mittari sillai että nähet sen lukemat koko ajan että heittääkö se lukema just sillon kun valo syttyyEero M kirjoitti:14.1V näyttää mittari. Perän öljyjen kuntoa en tiedä. Menee huomenna öljyn vaihtoon. Kun vakkarin servon tanko paikallaan niin kaasupoljin raskas. Pitääkö ko. tangon olla jäykkä vai onko siinä vapaa liike kaasuvivulle?

kyllä se muistaakseni on hiukan jäykkä eikä siinä mitään vapaaliikettä ole, mutta kun se valo syttyy niin kaasua joutuu painaa melekein polokimen puoleenväliin ennenkun tapahtuu mitään ja on helekatin jäykkä poljin

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 560 sec asr valo
ASR varustettu auto kulkee ja kaasuttelee vain vakkarin avulla. Vakkarilta pitää olla joustamaton yhteys kaasuläpälle. Pitkä välitanko moottorin takaosasta kaasuläpälle on sitten vain varajärjestelmä. Sen voi ottaa pois ja auto toimii normaalisti, jos järjestelmä on kunnossa. Pitkässä välitangossa pitää olla jousto-osa. Jos sitä ei ole, homma ei toimi, koska vakkari kaasuttaa moottoria eri tahtiin kuin kaasupoljin ja tämä vaatii joustoa tankoon.Eero M kirjoitti:14.1V näyttää mittari. Perän öljyjen kuntoa en tiedä. Menee huomenna öljyn vaihtoon. Kun vakkarin servon tanko paikallaan niin kaasupoljin raskas. Pitääkö ko. tangon olla jäykkä vai onko siinä vapaa liike kaasuvivulle?
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 560 sec asr valo
Niin, kun systeemi menee vikatilaan. Lopettaa vakkarin moottori kaasuttamisen ja kaasu toimii mekaanisesti...siis menee vikatilaan ja "jäykistyy". Lisäksi, kun välitanko on "teleskooppi", tulee kaasuun väljää alkuun. Tämän "välyksen" ASR vaatii toimiakseen. Koska kaasupolkimen tehollinen liike on nyt lyhyempi, kaasu avautuu vain n. 30% ja moottori kiertää vain n. 4000 1/min.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 560 sec asr valo
Morjens,
Enemmänkin ole tutustunut ASR II:n toimintaan, joka vaikuttaisi olevan toiminnoiltaan ASR I:n kaltainen.
Järjestelmässä on paineenvaraaja, jonne ASR:n järjestelmäpumppu nostaa liki 180 barin paineen. Jos paine ei nouse määräajassa, minuutti tai pari, sähköaivo aktivoi vikatilan. Syitä paineen nousemattomuudelle voi olla mm:
- pumppu ei toimi tai on väljä.
- systeemissä on vuoto.
- jarrunesteen siirtopumppu jarrunestesäiliöltä ASR-pumpulle ei toimi.
- painekytkin, jonka pitäisi huomata paineen nousu, on jumissa.
Onko ASR I:ssä vikamuisti, jonka voisi lukea?
Enemmänkin ole tutustunut ASR II:n toimintaan, joka vaikuttaisi olevan toiminnoiltaan ASR I:n kaltainen.
Järjestelmässä on paineenvaraaja, jonne ASR:n järjestelmäpumppu nostaa liki 180 barin paineen. Jos paine ei nouse määräajassa, minuutti tai pari, sähköaivo aktivoi vikatilan. Syitä paineen nousemattomuudelle voi olla mm:
- pumppu ei toimi tai on väljä.
- systeemissä on vuoto.
- jarrunesteen siirtopumppu jarrunestesäiliöltä ASR-pumpulle ei toimi.
- painekytkin, jonka pitäisi huomata paineen nousu, on jumissa.
Onko ASR I:ssä vikamuisti, jonka voisi lukea?