Yleistä ja kokemuksia w211 -mallista.
Yleistä ja kokemuksia w211 -mallista.
Väsäsimpä tällasen.
Terveppä terve minunkin puolesta..
Ihtellä juuri työn alla autonvaihto. Tällä hetkellä w210 -korinen 220cdi, Tuikkiksen ohjelmalla varustettu.. Todella hyvin on toiminut, autossa ei käytännössä pieniä huoltoja / ruostevikoja lukuunottamatta mithän vikkaa.. Mitään ei ole mennyt rikki, SRS -valo paloi syksyllä jonkun aikaa, kunnes irrotin apukuskin penkin ja tinasin katkenneen johdon yhteen. Eikun kovaa menoa vaan. Nyt vastikään huomasin kuinka ajo alkoi mennä levottomaksi.. --> nelipyöräsuuntaukseen.
Siellä selvisikin että apukuskin puoleinen etujousi ( Avantgarde 1 -jousikumilla) oli napsahtanu toisesta kierroksesta poikki. Nurkka ei sinällänsä ole painunut, onhan auto sinällään jo niin matala.. Tässä nyt edessä etujousten vaihto alkuperäisiin Elegance -jousiin ja hieman korkeimpiin, toivothan että sillä korjaantuu.. Muuten auto kaikenkaikkiaan loistava. Eberi kaukosäädöllä on mahtava lisä mukavaan autoon.
Noh, tulevasta autosta hetki..
W211 270 cdi, vm -04, ajettu 250 tkm hienoilla varusteilla. --> listaa..
- tuulettuvat nahkajakkarat
- comand APS -soittimella ( gps joskus heittää vikaosoitteeseen)
- webasto k-säädöllä
- ratinlämmitin
- cd -vaihtajalla
- xenonit, sähkösäätöiset ratit yms yms mitä saksan Avantgarde vollaustattung -mersuun kuuluukin..
Ajotuntumalta loistava, ei sen kummempaa sanottavaa alustasta. Pieni kolina kuuluu jostakin, reaktiotangot vaihdettu aivan just, ei vaikutusta. Saa nähä pittää tutkia mistä tarkemmin johtuu..
Auto väriltään vaalean sininen, sopii hyvin vähän siihen sävyyn olevien sävylasien kanssa.
Haluaisin kuulla vastauksen: onko w211 avantgarde -farkussa säädettävät jousilautaset edessä? Ainakin joissain malleissa olen kuullut olevan.
Kiittäen.
Terveppä terve minunkin puolesta..
Ihtellä juuri työn alla autonvaihto. Tällä hetkellä w210 -korinen 220cdi, Tuikkiksen ohjelmalla varustettu.. Todella hyvin on toiminut, autossa ei käytännössä pieniä huoltoja / ruostevikoja lukuunottamatta mithän vikkaa.. Mitään ei ole mennyt rikki, SRS -valo paloi syksyllä jonkun aikaa, kunnes irrotin apukuskin penkin ja tinasin katkenneen johdon yhteen. Eikun kovaa menoa vaan. Nyt vastikään huomasin kuinka ajo alkoi mennä levottomaksi.. --> nelipyöräsuuntaukseen.
Siellä selvisikin että apukuskin puoleinen etujousi ( Avantgarde 1 -jousikumilla) oli napsahtanu toisesta kierroksesta poikki. Nurkka ei sinällänsä ole painunut, onhan auto sinällään jo niin matala.. Tässä nyt edessä etujousten vaihto alkuperäisiin Elegance -jousiin ja hieman korkeimpiin, toivothan että sillä korjaantuu.. Muuten auto kaikenkaikkiaan loistava. Eberi kaukosäädöllä on mahtava lisä mukavaan autoon.
Noh, tulevasta autosta hetki..
W211 270 cdi, vm -04, ajettu 250 tkm hienoilla varusteilla. --> listaa..
- tuulettuvat nahkajakkarat
- comand APS -soittimella ( gps joskus heittää vikaosoitteeseen)
- webasto k-säädöllä
- ratinlämmitin
- cd -vaihtajalla
- xenonit, sähkösäätöiset ratit yms yms mitä saksan Avantgarde vollaustattung -mersuun kuuluukin..
Ajotuntumalta loistava, ei sen kummempaa sanottavaa alustasta. Pieni kolina kuuluu jostakin, reaktiotangot vaihdettu aivan just, ei vaikutusta. Saa nähä pittää tutkia mistä tarkemmin johtuu..
Auto väriltään vaalean sininen, sopii hyvin vähän siihen sävyyn olevien sävylasien kanssa.
Haluaisin kuulla vastauksen: onko w211 avantgarde -farkussa säädettävät jousilautaset edessä? Ainakin joissain malleissa olen kuullut olevan.
Kiittäen.
"Pistä poika rahas vain tähdelliseen" sanoi isä, ja niin poika teki...
W211 270cdi -04
W211 270cdi -04
Re: Yleistä ja kokemuksia w211 -mallista.
On tai ei ole. Sokan olemassaolon ja asennon taitaa nähdä vasta kun jousi on puristettu.
- 639vitonen
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 28.10.2012 09:14
- Paikkakunta: tuusula
Re: Yleistä ja kokemuksia w211 -mallista.
Raapustetaan nyt tähän vähän tarinaa omasta W211 320 Cdi Automaatista, joka herran vuonna 2003 syntyi eteläisessä Saksassa pienessä Stutgartin kylässä. Nykyhetkeen mennessä on sillä ajettu jotakuinkin 330tkm, 80tkm ajettu laatikko vaihdettu 310tkm kohdalla kun siihen oli kuulemma tullut se niitä vaivannut tyyppivika, jäähdytinnesteet laatikkoöljyn sekaan ja pam!. Kori 99% virheetön ja ilmajouset joka nurkassa antaa miellyttävän kyydin, 18" vanteilla näyttävän näköinen ja musta nahkasisustus ilmastoiduilla sähkötuoleilla edessä kruunaa koko komeuden. Hieno auto siis, kun se seisoo paikallaan parkissa.
Ostin ko. wankkurin viime kesän lopulla, pari viikkoa ajettuani, yhtenä aamuna töihin lähtiessäni auto ilmoitti "battery protection" ja siitä se hauskuus sitten alkoi. Aavistuksen hikoilevana menin auton myyneen kauppiaan luokse selvittämään asiaa, joka kaikeksi hämmästyksekseni lupasi hoitaa asian kuntoon. Osoitti korjaamon johon auton veisin, no sinne siis. Aikansa tutkittuaan korjaamo ilmoitti että ei osata ja auto lähti melkein kahden kuukauden Veho, korjattu-Koti, ei toimi-Veho, korjattu-Koti, ei toimi-Veho, taas olis korjattu-Koti, ei toimi sitten vieläkään -reissulle. Sillä reissulla mittasivat laturin, vaihtoivat molemmat akut, akkuohjainyksikön, ottivat jotain pois käytöstä. Sähkökaavioita lukivat laskun mukaan ihan huolella ja valohoidon määrää voi vain arvailla.
Alkoi tulla jo syksyn kylmä ja mulla alkoi palamaan pinna loppuun, "battery protectionin" aikana kun ei edes ilmastointi toiminu. Menin autokauppiaan luo ajatuksena että nyt loppuu ja puretaan kauppa, no siinä aikamme asiaa ratkoassamme päätettiin yrittää vielä yhtä keinoa, Rollen tähtihuolto. Varasin ajan ja vein auton sinne sovittuna aamuna, parin tunnin kuluttua sieltä soitettiin auton olevan kunnossa, takuulla. Menin hakemaan autoa vähintäänkin epäuskoisena, sanoivat tutkineensa ja mitanneen laturin, paskana, uusi laturi ja ongelma tosiaankin poistui
Autokauppias maksoi laskut mukisematta, hienosti toimittu!
Kuukausi meni ilman ongelmia, nyt vuorossa olikin sitten ruiskusuuttimien vuoro. Onneksi suuttimet oli kaikki ehjiä ja ongelmana ollut tiivisteiden vuotaminen pystyttiin korjaamolla korjaamaan suht nopeasti ja edullisesti.
Reilu kuukausi meni ja uusi vika, tällä kertaa pääosassa pysäköintitutka, meni poloinen aivan sekaisin ja nykyjään huutaa yhtä huutoa... onneksi sen saa napin painalluksella hiljaiseks... Ei ole korjattu vielä, pitäis saada se joskus *:in päähän
Laatikko on yleisesti ottaen outo, tai ei nyt se laatikko mut sen toiminta. Alle 80km/h nopeuksissa sillä tuntuu olevan pakkomielle pitää suurinta mahdollista vaihdetta, jatkuvasti jurnuuttaa 1000-1300 kierroksilla, oon koittanu pitää varsinkin taajamissa vaihteen 3:lla, mut joko se alkaa "huutaa" vajaata kahtatonnia et pitää jo vaihtaa ite neloselle tai sit se jurnuuttaa tonnissa, ei vissiin vika, mutta ärsyttävä... varsinkin kun seuraavassa kerron yhdestä ongelmasta joka esiintyy juurikin tämän ominaisuuden yhteydessä...
Talven aikana alkoi (ilmeisesti) alapallot kolkkaamaan. Vaihdetaan kunhan haen konttorilta ensin vikalistan nii tulee samalla korjattua muutkin mahdolliset viat samalla kertaa. Myös outo surina tuli mukaan kuvioihin, on tutkittu mutta ei löydy syyllistä. Tulee auton alta n.1000-1200 kierroksella ja on "metallinen ääni", sinänsä ei haittaa kun metallia kuuntelen muutenkin \,,/ mut olishan se kuitenkin hyvä paikallistaa ja korjata kun on aika häiritsevän kuuluva ääni muuten hiljaisessa autossa.
Viime viikolla säikäytti
rankka sateessa käynnistin, ja kukas se sieltä tuli kevään kunniaksi moikkaamaan? No herra "battery protection!
hävis onneksi yhtä nopeasti kuin tulikin, hyvä koska verenpaine nousi jo sellaisiin lukemiin jotka mitataan ahtopainemittarilla. Seurailen tilannetta ja onpahan taas uusi vika jota tutkia *:lla kunhan piuhan päähän pääsee... 
Ja eilen, vielä toissapäivänä en edes tiennyt että tossa wankkurissa on kaarrevalot, tai mikä niiden joka suuntaan kattovien bi-ksenonien nimi nyt onkaan, mutta kehä III ajaessani kauniina kesä iltana, mittaristoon tuli yllättäen ilmoitus "Hdlmp cornering" meinasin ojaan ajaa mokoman takia kun säikähdin että MIKÄ **TTU tämä nyt sit on?!!!
No joo.. siinäpä lyhykäinen tarina (narina) allekirjoittaneen ja W211:n tähänastisesta liitosta, 8kk ollaan kimpassa oltu, niin myötä- kuin vastamäessä toisiamme työnnetty. On ilmeisesti liian suuri pyyntö, että auto toimisi... uutta kun ei ole varaa ostaa niin joutuu rahaa upottamaan aina näihin vanhoihin romuihin
...mun tuuria... 
Ostin ko. wankkurin viime kesän lopulla, pari viikkoa ajettuani, yhtenä aamuna töihin lähtiessäni auto ilmoitti "battery protection" ja siitä se hauskuus sitten alkoi. Aavistuksen hikoilevana menin auton myyneen kauppiaan luokse selvittämään asiaa, joka kaikeksi hämmästyksekseni lupasi hoitaa asian kuntoon. Osoitti korjaamon johon auton veisin, no sinne siis. Aikansa tutkittuaan korjaamo ilmoitti että ei osata ja auto lähti melkein kahden kuukauden Veho, korjattu-Koti, ei toimi-Veho, korjattu-Koti, ei toimi-Veho, taas olis korjattu-Koti, ei toimi sitten vieläkään -reissulle. Sillä reissulla mittasivat laturin, vaihtoivat molemmat akut, akkuohjainyksikön, ottivat jotain pois käytöstä. Sähkökaavioita lukivat laskun mukaan ihan huolella ja valohoidon määrää voi vain arvailla.
Alkoi tulla jo syksyn kylmä ja mulla alkoi palamaan pinna loppuun, "battery protectionin" aikana kun ei edes ilmastointi toiminu. Menin autokauppiaan luo ajatuksena että nyt loppuu ja puretaan kauppa, no siinä aikamme asiaa ratkoassamme päätettiin yrittää vielä yhtä keinoa, Rollen tähtihuolto. Varasin ajan ja vein auton sinne sovittuna aamuna, parin tunnin kuluttua sieltä soitettiin auton olevan kunnossa, takuulla. Menin hakemaan autoa vähintäänkin epäuskoisena, sanoivat tutkineensa ja mitanneen laturin, paskana, uusi laturi ja ongelma tosiaankin poistui

Kuukausi meni ilman ongelmia, nyt vuorossa olikin sitten ruiskusuuttimien vuoro. Onneksi suuttimet oli kaikki ehjiä ja ongelmana ollut tiivisteiden vuotaminen pystyttiin korjaamolla korjaamaan suht nopeasti ja edullisesti.
Reilu kuukausi meni ja uusi vika, tällä kertaa pääosassa pysäköintitutka, meni poloinen aivan sekaisin ja nykyjään huutaa yhtä huutoa... onneksi sen saa napin painalluksella hiljaiseks... Ei ole korjattu vielä, pitäis saada se joskus *:in päähän
Laatikko on yleisesti ottaen outo, tai ei nyt se laatikko mut sen toiminta. Alle 80km/h nopeuksissa sillä tuntuu olevan pakkomielle pitää suurinta mahdollista vaihdetta, jatkuvasti jurnuuttaa 1000-1300 kierroksilla, oon koittanu pitää varsinkin taajamissa vaihteen 3:lla, mut joko se alkaa "huutaa" vajaata kahtatonnia et pitää jo vaihtaa ite neloselle tai sit se jurnuuttaa tonnissa, ei vissiin vika, mutta ärsyttävä... varsinkin kun seuraavassa kerron yhdestä ongelmasta joka esiintyy juurikin tämän ominaisuuden yhteydessä...
Talven aikana alkoi (ilmeisesti) alapallot kolkkaamaan. Vaihdetaan kunhan haen konttorilta ensin vikalistan nii tulee samalla korjattua muutkin mahdolliset viat samalla kertaa. Myös outo surina tuli mukaan kuvioihin, on tutkittu mutta ei löydy syyllistä. Tulee auton alta n.1000-1200 kierroksella ja on "metallinen ääni", sinänsä ei haittaa kun metallia kuuntelen muutenkin \,,/ mut olishan se kuitenkin hyvä paikallistaa ja korjata kun on aika häiritsevän kuuluva ääni muuten hiljaisessa autossa.
Viime viikolla säikäytti



Ja eilen, vielä toissapäivänä en edes tiennyt että tossa wankkurissa on kaarrevalot, tai mikä niiden joka suuntaan kattovien bi-ksenonien nimi nyt onkaan, mutta kehä III ajaessani kauniina kesä iltana, mittaristoon tuli yllättäen ilmoitus "Hdlmp cornering" meinasin ojaan ajaa mokoman takia kun säikähdin että MIKÄ **TTU tämä nyt sit on?!!!
No joo.. siinäpä lyhykäinen tarina (narina) allekirjoittaneen ja W211:n tähänastisesta liitosta, 8kk ollaan kimpassa oltu, niin myötä- kuin vastamäessä toisiamme työnnetty. On ilmeisesti liian suuri pyyntö, että auto toimisi... uutta kun ei ole varaa ostaa niin joutuu rahaa upottamaan aina näihin vanhoihin romuihin


Miksi hankkia vaimo kun on jo mersu joka käyttäytyy kuin vaimo, joka päivä jokin on vialla ja rahaa palaa!
W211 E320 CDI Avantgarde ´03
W211 E320 CDI Avantgarde ´03
Re: Yleistä ja kokemuksia w211 -mallista.
Parkkitutkan antureita hajoaa aina silloin tällöin; kannattaa tosiaan starilla selvittää mikä/mitkä anturit on rikki ja vaihtaa ne. Ebaystä anturit on luokkaa 20 EUR/kpl + 5 EUR/lähetys postit.639vitonen kirjoitti:
Reilu kuukausi meni ja uusi vika, tällä kertaa pääosassa pysäköintitutka, meni poloinen aivan sekaisin ja nykyjään huutaa yhtä huutoa... onneksi sen saa napin painalluksella hiljaiseks... Ei ole korjattu vielä, pitäis saada se joskus *:in päähän
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Yleistä ja kokemuksia w211 -mallista.
Ainakin Boschin alkuperäiset anturit ovat pitkäikäisiä, kaikilla antureilla on ikävä piirre se että sopivasti kastuessaan ne ovat häiriötilassa jonkin aikaa samoin talvella lunta tuppaa kertymään puskurin sisälle hantin puolelle. Farmarin takapusseja kannata pelätä, ei niitä vaihdeta joka vuosi. Myönnettäköön että ne ovat jonkin verran kalliimpi ratkaisu, mutta käytössä saatavat edut kyllä kuittaavat kalliimman hankinta hinnan. Glykoli koskee vm 2003 valeon syylärillä varustettuja autoja. SBC paljon parjattu ja vähän ymmärretty, 2006 jälkeen niitä asennettiin mm. maybachiin ettei ne nyt aivan huonot ole. Itsellä on 05 S211 220 avangarde, neljässä vuodessa rullattu 160 000 km:ä ja mittarissa 420000 km:ä joten jonkinlaista näppituntumaa. Edelleenkin sitä mieltä että parempi auto ajaa kuin useimmat uudet, huolto ja ylläpitokuluiltaan yllätävän halpa ja viosta normaalin kuluman lisäksi niin todella vähävikainen.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Yleistä ja kokemuksia w211 -mallista.
Kyllä nuo SBC:t on omasta mielestä paremmat kun itseltä löytyvät ABR:t ja isäukon kulkineessa ne ei ole aiheuttanut edes mitään ylimääräistä päänvaivaa.
Molemmat ilmapussit tuohon farkkuun taakse vähän yli 500€ ja on kestävämmät kuin alkuperäiset, eli ei kyllä v*tuta hyötyihin nähden tippaakaan vaikka joutuisikin joskus vaihtelemaan. Olis mahtanu olla viikonloppunakin riemastuttava matka lentokentälle ilman tasonsäätöä madalletussa autossa, mikä täys ihmisiä ja matkatavaroita
Molemmat ilmapussit tuohon farkkuun taakse vähän yli 500€ ja on kestävämmät kuin alkuperäiset, eli ei kyllä v*tuta hyötyihin nähden tippaakaan vaikka joutuisikin joskus vaihtelemaan. Olis mahtanu olla viikonloppunakin riemastuttava matka lentokentälle ilman tasonsäätöä madalletussa autossa, mikä täys ihmisiä ja matkatavaroita

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Yleistä ja kokemuksia w211 -mallista.
Se juuri, S211 on takapään ilmapusseilla likimain tunteeton kuorman muutoksille ja todella hyvä ajo-ominaisuuksiltaan varsinkin matka-ajossa. Myöskin se että kysymys on viiden ihmisen kuljetuskapasiteetin omaavasta autosta eikä viiden hengen.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Yleistä ja kokemuksia w211 -mallista.
Noniin nyt on w211 pihassa.. Ero w210 -faceliftmärssyyn on aika suurenmoinen, w211 on jo jollain tavalla modernimpi versio.
Auto on hiljainen sisälle, vaihteisto toimii loistavasti, mikhään ei reistaile ja alusta on yhtä kolinaa lukuunottamatta loistava..Vähän kuulostaisi kallistuksenvakaajan puslilta, täytyy tässä tarkistella kun jokupäivä sais aikaan.. 18 -tuumaset sain alle, amg monoblockit. Aivan hyvin soppii, ehkä tuuman lian pienet vielä. Täytyy ajella nuilla ja kattoa jos jotkin löytyssi jossain vaihheessa.
Pieni kysymyt olisi vielä 270 cdi -konheen lauhuttimesta, lienekkö 12/2003 -käyttöönotetussa vehkheessä vielä se Valeon lauhutin(ongelma)? Edelleen kaipaisin tietoa etupään jousilautasesta, mitenkähän lie toimii ja onkohan kaikissa merssuissa, auto ei ole Airmatic -alustalla..
Täytyy sanoa, että neljän mersun kokemuksella laatu ja auto aina paranee mitä uudemmaksi auto mennee.!! Loistava vehje!
Auto on hiljainen sisälle, vaihteisto toimii loistavasti, mikhään ei reistaile ja alusta on yhtä kolinaa lukuunottamatta loistava..Vähän kuulostaisi kallistuksenvakaajan puslilta, täytyy tässä tarkistella kun jokupäivä sais aikaan.. 18 -tuumaset sain alle, amg monoblockit. Aivan hyvin soppii, ehkä tuuman lian pienet vielä. Täytyy ajella nuilla ja kattoa jos jotkin löytyssi jossain vaihheessa.
Pieni kysymyt olisi vielä 270 cdi -konheen lauhuttimesta, lienekkö 12/2003 -käyttöönotetussa vehkheessä vielä se Valeon lauhutin(ongelma)? Edelleen kaipaisin tietoa etupään jousilautasesta, mitenkähän lie toimii ja onkohan kaikissa merssuissa, auto ei ole Airmatic -alustalla..
Täytyy sanoa, että neljän mersun kokemuksella laatu ja auto aina paranee mitä uudemmaksi auto mennee.!! Loistava vehje!
"Pistä poika rahas vain tähdelliseen" sanoi isä, ja niin poika teki...
W211 270cdi -04
W211 270cdi -04
Re: Yleistä ja kokemuksia w211 -mallista.
Katso tältä sivulta epk:n postaus sokkaan liittyen: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=780
Jäähdyttimestä. Varaosanumero A 211 500 0202 Valeona on se alkuperäinen ja hajoava jäähdytin. A 211 500 3102 ja A 211 500 3202 ovat paranneltuja versioita, valmistettu tuon 9/2003 jälkeen, jolloin glykoliriski ainakin vähentyi huomattavasti.
Jäähdyttimestä. Varaosanumero A 211 500 0202 Valeona on se alkuperäinen ja hajoava jäähdytin. A 211 500 3102 ja A 211 500 3202 ovat paranneltuja versioita, valmistettu tuon 9/2003 jälkeen, jolloin glykoliriski ainakin vähentyi huomattavasti.
- 639vitonen
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 28.10.2012 09:14
- Paikkakunta: tuusula
Re: Yleistä ja kokemuksia w211 -mallista.
*:n päähän ollaan menossa kunhan tulee seuraava "liksapäivä" mut sitä ennen asiaa tarkemmin seuranneena olen huomannut seuraavanlaisen syy/seuraus suhteen. Se ikävä "battery protection" tulee sateella ja vain satunnaisesti, kun käynnistää auton niin parkkitutkan napissa palaa jo valmiiksi punainen valo merkiksi siitä että se on poissa päältä vaikka en koko nappia ole painanutkaan. Sammutus ja uudelleen käynnistys niin nyt ei pala napissa valo, eikä tule "battery protectionia" - vaihde silmään, napista "piip" ääni pois ja matka jatkuu... Eli nyt on sellainen kutina että tutka+sade on ongelma, ehkä...
Olen lukenut tältä foorumilta ja muutamalta ulkomaiselta foorumilta tietoa tuosta "Hdlmp cornering" -ongelmasta.. aika vähän oon siitä saanu mitään irti, kaikissa samaa juttua ja suurin osa kirjoituksista on vuosia vanhaa. No eihän se ongelma siitä oo vissiin muuttunu ajan kuluessa mut jokohan niitä umpioita joku korjaa tai onkohan niiden hinnat halventunu. Heinäkuuhun mennessä pitäis katsastaa ja sairaspäivärahoilla olevaa HIEMAN pelottaa tulevat kustannukset, vasen valo "roikkuu" alas ja ei oikean puoleinenkaan vissiin ihan oikein näytä (?) pimeällä huomasin tämän perjantaina kun yöllä kotiin ajelin... Käynnistettäessä valot nousee ylös ihan normaalin oloisesti mut ajaessa huomaa että vasen "roikkuu"...
Olen lukenut tältä foorumilta ja muutamalta ulkomaiselta foorumilta tietoa tuosta "Hdlmp cornering" -ongelmasta.. aika vähän oon siitä saanu mitään irti, kaikissa samaa juttua ja suurin osa kirjoituksista on vuosia vanhaa. No eihän se ongelma siitä oo vissiin muuttunu ajan kuluessa mut jokohan niitä umpioita joku korjaa tai onkohan niiden hinnat halventunu. Heinäkuuhun mennessä pitäis katsastaa ja sairaspäivärahoilla olevaa HIEMAN pelottaa tulevat kustannukset, vasen valo "roikkuu" alas ja ei oikean puoleinenkaan vissiin ihan oikein näytä (?) pimeällä huomasin tämän perjantaina kun yöllä kotiin ajelin... Käynnistettäessä valot nousee ylös ihan normaalin oloisesti mut ajaessa huomaa että vasen "roikkuu"...
Miksi hankkia vaimo kun on jo mersu joka käyttäytyy kuin vaimo, joka päivä jokin on vialla ja rahaa palaa!
W211 E320 CDI Avantgarde ´03
W211 E320 CDI Avantgarde ´03
Re: Yleistä ja kokemuksia w211 -mallista.
Hyvä ja luotettava auto. Ei ongelmia. SBC jarrut ovat tosi hyvät ja tehokkaat!! Ottaisin seuraavaankin autoon jos sellaisia saisi.