Jarrupalojen kulumisanturi
Jarrupalojen kulumisanturi
Minulla on vm. 2000 SLK:ssa ruvennut satunnaisesti jarruttaessa kojevalon jarruihin viittaava varoitusvalo syttymään; ilmeisesti kyse on palojen anturista?
Mistä tiedän tältä pohjalta onko pala/ palat kuluneet edestä vai takaa? Vai pitääkö auto vain nostattaa ylös..
Mitään erikoista ei tunnu jarruttaessa ja jarrut toimii normisti. Auto on katsastettu muutama viikko sitten ja kerralla läpi.
t. J
Mistä tiedän tältä pohjalta onko pala/ palat kuluneet edestä vai takaa? Vai pitääkö auto vain nostattaa ylös..
Mitään erikoista ei tunnu jarruttaessa ja jarrut toimii normisti. Auto on katsastettu muutama viikko sitten ja kerralla läpi.
t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Re: Jarrupalojen kulumisanturi
Ei taida anturit olla kuin edessä ja sama valo syttyy myös alhaisesta jarrunesteen määrästä.
Re: Jarrupalojen kulumisanturi
Ahh, jarrunestettä en hoksannutkaan heti syypääksi!
Kiitos, tsekkaan sen nyt tietenkin ensihätään. Sitä en ole kyllä täydentänytkään aikoihin...
Kiitos, tsekkaan sen nyt tietenkin ensihätään. Sitä en ole kyllä täydentänytkään aikoihin...
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Re: Jarrupalojen kulumisanturi
Eipä tuota pitäisikään joutua täyttämään koskaanJuhana kirjoitti:Ahh, jarrunestettä en hoksannutkaan heti syypääksi!
Kiitos, tsekkaan sen nyt tietenkin ensihätään. Sitä en ole kyllä täydentänytkään aikoihin...

Re: Jarrupalojen kulumisanturi
Hmm... jarrunesteen pinta oli hieman pudonnut maksimista, joten täytin sen nyt ja valo lakkasi herjaamasta tovin päästä.
Toivotaan, että se tuosta oli.
Olen ymmärtänyt, että kyllä se jarrunesteenkin pinta haihtumisen tms. myötä vuosien saatossa laskee? Nyt vain en ollut sitä hoksannut tsekata tässä yhteydessä. Toki jotkut kummajaiset vaihtavat määräaikaishuollossa koko jarrunesteen...
Toivotaan, että se tuosta oli.
Olen ymmärtänyt, että kyllä se jarrunesteenkin pinta haihtumisen tms. myötä vuosien saatossa laskee? Nyt vain en ollut sitä hoksannut tsekata tässä yhteydessä. Toki jotkut kummajaiset vaihtavat määräaikaishuollossa koko jarrunesteen...

W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 172
- Liittynyt: Ke 22.05.2013 09:05
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Jarrupalojen kulumisanturi
Kun jarrupalat ja levyt kuluu joutuu jarrumäntä työntymään pidemmälle joten jarrunesteen tasokin laskee.
S211 320CDI -04
W124 2.5D -90
Entiset:
W124 300D -91
W201 2.0E -90
W123 240D -77
W201 2.0e -88
W210 200CDI -02
W210 220CDI -99
W460 300D -81
W124 2.5D -90
Entiset:
W124 300D -91
W201 2.0E -90
W123 240D -77
W201 2.0e -88
W210 200CDI -02
W210 220CDI -99
W460 300D -81
Re: Jarrupalojen kulumisanturi
kyllä juurikin näin. ja jos on yli-innokas auton tarkistelija ja menee täytteleen vajaata säiliötä, missä nesteen taso on kuitenkin minimin ja maksimin välissä, niin seuraavan kerran, kun joutuu jarrupaloja vaihtaan joutuu myös imaseen jarrunestettä pois. säiliö on sillain mitotettu, että kun kaikki jarrut on uudet, niin nesteen pinta on täynnä ja kun kaikki jarrut on kuluneet lähdes loppuun, niin nesteen pinta on minimimerkissään. näin ollen sitä ei pitäis koskaan tarvia täyttää tai ottaa ainetta pois. paitsi tietenkin jos tekee remonttia,ja jarrunestettä pääsee pois, taikka vaihtaa jarrunesteitä. niitähän pitäis kait joskus vaihdellakkin.pitqlainen kirjoitti:Kun jarrupalat ja levyt kuluu joutuu jarrumäntä työntymään pidemmälle joten jarrunesteen tasokin laskee.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Jarrupalojen kulumisanturi
Jarruneste kannattaa uusia kolmen vuoden välein.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Jarrupalojen kulumisanturi
Mulla entisessä autossa vesikelit teki kiusaa palojenvaihdon jälkeen kun unohdin ostaa uudet anturit ja tungin ne vanhat uusiin paloihin...
Oot tietenkin kesärenkaiden vaihdon yhteydessä tsekannu palojen kunnon?
Muistelisin et sitä kitkapintaa on paloissa vielä aika reippaasti kun se valo alkaa näyttäytymään
Oot tietenkin kesärenkaiden vaihdon yhteydessä tsekannu palojen kunnon?

Muistelisin et sitä kitkapintaa on paloissa vielä aika reippaasti kun se valo alkaa näyttäytymään
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99