Ostin tässä keväällä 190E 2.0l mersun jolla oli ostohetkellä ajettu 264tkm joka saattaa jopa pitää hyvinkin
paikkaansa korin kuntoon ja auton muuhun kuntoon nähden.
Lisävaruste lista
199 Värikoodi
211 automatic limited slip differential (ASD)
240 outside temperature indicator (näyttö rikki)
280 steering wheel and gearshift lever in leather trim
412 electric sliding roof with tilting device
420 4-speed automatic transmission with tempomat
531 automatic antenna (joku ottanut johdot irti)
570 front armrest, folding
583 electric window lifters (front doors)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, single-sheet safety glass
620 exhaust emission control
812 rear-mounted loudspeaker
876 lamp in the rear
915 fuel tank with increased capacity
Sportline alusta
Ostokunto

Ostettaessa ei ollut edes soitinta kiinni joten piti samana päivänä lähteä sellainen hakemaan ja asentamaan

Kun soittimen sai sopimaan huomasin, että etukaiuttimet olivat aikansa nähneet ja olivat varmaan vaihdettu joihinkin muropaketista
saatuihin eli pitivät pääasiassa enemmänkin rohinaa kuin minkään muunlaisia ääniä
Eteen tuli hankittua Herzin 4'' koksiaalit jotka sopivat pienellä ritilän muokkauksella hyvin vakiopaikoille.
Taakse joku aikaisempi omistaja oli jo vaihtanut paremmat kaiuttimet, mutta niitäkin päivitetään ajallaan.
Konttiin tuli laitettua kaverin subbari lainaksi

Nykykunto

Vanteet vaihtuivat nuo vanhat 16'' aezit 18'' nitroihin (uudet amg kopiot?) päittäin niin pitihän ne ottaa kun olivat parempikuntoiset ja menivät päittäin vaihdossa

Mahdollisesti tulee myöhemmin jotkut paremmin istuvat vanteet että saa madallettuakin.
Entisillä vanteilla raapivat kumit etukaariin välillä (töyssyissä) kun olivat niin pullat, mutta raapiminen siirtyi taake uusien vanteiden takia (raapasee kaareen välillä jos takana kyytiläisiä.

Kaarimankelin tein pitää vielä vartta lyhentää.
No eihän tuo ihan ongelmitta ole toiminut eli laitettua.
Tulpat. oli kärkiväli kasvanut isoksi.
Virranjakajan kansi ja pyörijä.
Moniura hihna ja kiristimen runkomekanismi, koska vanhasta oli löystynyt
kiristinjousi rungon sisältä ja piti uskonvoimalla hihnaa kireällä.
Ei melkein ikinä käynnisty ensimmäisellä starttauksella?

(Korjaantui itsestään oli 2pv ajan) jää heräte päälle?
14 sulake palaa? (mittarin/ohjaamon pikkuvalot, oikeanpuolen taka- ja seisontavalo, kilvenvalo, ajovalojen pesulaite.
Tyhjäkäynti välillä n.500rpm pitäisi ilmeisesti olla n.700-800rpm
Vikaa olen yrittänyt etsiä noihin vikoihin?