Tällainen "pikselivika" oli ilmestynyt eräänä aamuna mittaritaulun näyttöön tässä kovien pakkasten aikana. Siis tuo vaaleanpunainen "ripellys". Aluksi se oli hieman pienempi ja aamu aamulta kasvanut hieman. Varsinainen pikselivika tuo ei ilmeisesti ole, koska varsinaiset pikselithän sen kohdalla ovat kaikki tallella. Samaan aikaan näytti näytön toinen taustavalo olleen pimeänä. Syttyi sitten taulun lämmettyä ja hieman mittarin lasia kopauttamalla. Olisiko näillä jotain yhteyttä.
Autoni on W120 e270 cdi vm. 2001. Matkamittari näyttää 182 000 km.
Moi. Mulla oli s200cdi:ssä samanlainen vika.
Huollossa sanovat että mittari pitäis vaihtaa, en vaihdattanu.
Meni vika ohi kun kelit lämpeni, eikä ole tullu takaisin, vielä.
Tästä on aikaa 2-3 vuotta. Joku kristalli vika, tiesivät kertoa.
Sillon syletti mato mittarissa, mutta onneks en antanu sen häiritä.
Pistäkääpä "pikselit" hakusanaksi täällä foorumilla, niin löytyy korjausohjeita ja firmoja jotka korjaa. Vekatronics Vaasassa taitaa korjata 150 €:lla. Itse olen korjauttanut samalla hintaa Saksassa Digital Tuning Service -nimisessä puljussa, jossa korjaus kesti noin 30 min ja hyvin on toiminut pari vuotta sen jälkeen. Tosin ei kyllä ollu noin härskit virheet, vaan kellossa ja vaihteenvalitsimen näytössä puuttui pikseleitä.
Jos asut Keski-Uudellamaalla tai nillä kieppeillä, niin apu on lähempänä kuin uskoisitkaan. Rahu tekee Tuusulassa mm. vikakoodinlukua Mersuihin ja Bemareihin ja siinä ohella korjauksia pikseleihin. Soita Rahulle 0400-925411.
Homma kestää tunnin. Kerkeet käydä siinä välillä kahvilla.
HannuIk kirjoitti:Moi. Mulla oli s200cdi:ssä samanlainen vika.
Huollossa sanovat että mittari pitäis vaihtaa, en vaihdattanu.
Meni vika ohi kun kelit lämpeni, eikä ole tullu takaisin, vielä.
Tästä on aikaa 2-3 vuotta. Joku kristalli vika, tiesivät kertoa.
Sillon syletti mato mittarissa, mutta onneks en antanu sen häiritä.
Mystinen "mittarimato" oli pesiytynyt eilen tuohon 211:seni mittaristoon tai jopa peräti joku tehtaan piilottama oma MB-matopeli.
Eilen ilmestyi kun ulkona paukuttaa pakkasta n.-20. Pitää seurata tilannetta alkaako mato kasvamaan vai olisiko jopa toiveita että ilmaston lämpenemisen seurauksena vaikka häviäisi heti sukupuuttoon.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
kirppu kirjoitti:Mystinen "mittarimato" oli pesiytynyt eilen tuohon 211:seni mittaristoon tai jopa peräti joku tehtaan piilottama oma MB-matopeli.
Eilen ilmestyi kun ulkona paukuttaa pakkasta n.-20. Pitää seurata tilannetta alkaako mato kasvamaan vai olisiko jopa toiveita että ilmaston lämpenemisen seurauksena vaikka häviäisi heti sukupuuttoon.
Se on se turkkilaisen asentama mittarimato Syö joka toisen kilsan matkamittarilukemasta.Aktivoituu näkyviin -20 asteen pakkasesta ylöspäin
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Tuossa "mittarimadossa" on varmaankin turkkilainen bugi koska eilisen päivän aikana "madon" pituus oli kasvanut noin puolella mutta hitto vie kilometrit eivät olleet vähentyneet laisinkaan matkamittarista! Mato saa siten energiansa jostain muualta kuin matkamittarista.
Tuo minun "mittarimato" kasvoi pakkasilla ja on tätä nykyä sellainen epämääräinen syhero joka ulottuu tuonne 180-lukeman paikkeille. Kevät lämmöt eivät sitä ole kuihduttaneet joten mittarihuoltoa on mitä ilmeisemmin luvassa.
Taitaa olla pääasiassa kosketusvikoja, kun väykyssä joskus korjaantui itsestään parin viikon seisonnan aikana Jotain korjausohjeitakin katselin ja ainakin semmoiset tuli vastaan missä asenneltin superlon palaset mitkä painaa liitoskohtia?
kirppu kirjoitti:Tuo minun "mittarimato" kasvoi pakkasilla ja on tätä nykyä sellainen epämääräinen syhero joka ulottuu tuonne 180-lukeman paikkeille. Kevät lämmöt eivät sitä ole kuihduttaneet joten mittarihuoltoa on mitä ilmeisemmin luvassa.
Ihmeiden aika ei ole ohi! Vaati näköjään nämä +25 asteen lämpimät kelit ja autonseisottamista auringossa niin "mittarimato" hävisi!! Seurataan tilannetta tuleeko ensi talvena takaisin. Toivottavasti ei.