Kiitoksia !dealer kirjoitti:Perä irti, takakansi pois, siellä on sokat. Kardaanin laippa mutterilla.
Mitä öljyä W124:n ASD-perään nykyään?
Re: Mitä öljyä W124:n ASD-perään nykyään?
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Mitä öljyä W124:n ASD-perään nykyään?
Just kun pääsin kehumasta että RedLine ei tarte lisäainetta niin eilen sitte kuului perstä pieni nypyttävä ääni peruutettaessa kun käänsi parkkiruutuun. Levyt sit kuiteknkin alkaa takellella.
Tilasin sitte tämän purkin http://www.roadmachine.fi/redline/limitedslip.html" onclick="window.open(this.href);return false; täältä: http://www.js-tuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Katsotaan milloin purkki on käsissä mutta sen nyt voi heti kärkeen sanoa että kun soitin sain erittäin hyvää palvelua js-tuningilta
Edit:Kuvassa nuolet osoittaa ASD -perän sokkiin ja paikasta missä ne on kun takakannen ottaa pois. Kuvassa ei laipat ole paikoillaan niin sokkiakaan luonnollisesti ei näy.
Tilasin sitte tämän purkin http://www.roadmachine.fi/redline/limitedslip.html" onclick="window.open(this.href);return false; täältä: http://www.js-tuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Katsotaan milloin purkki on käsissä mutta sen nyt voi heti kärkeen sanoa että kun soitin sain erittäin hyvää palvelua js-tuningilta

Edit:Kuvassa nuolet osoittaa ASD -perän sokkiin ja paikasta missä ne on kun takakannen ottaa pois. Kuvassa ei laipat ole paikoillaan niin sokkiakaan luonnollisesti ei näy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mitä öljyä W124:n ASD-perään nykyään?
Eilen sain viestin M -huollosta ja nyt on sitte RedLine purkki käsillä. Täytyypi v-loppuna pistää pikkuruutalla perään noin 30ml. JS-Tuningin sivut jäi "feivöreihin"
Samalla muuten tuli 2 litraa Mersun logolla ASD-peräöljyä toisesta paikkaa
Pistetään sitä sitte kun ja jos tulee kunnostettua tuo tallin nurkassa oleva murikka. Siinä ei välttämäti kallis homma edes olisi. Lukko ainakin pelasi just niikun sen pitääkin pelata. Äänentakia sen otin pois.

Samalla muuten tuli 2 litraa Mersun logolla ASD-peräöljyä toisesta paikkaa

Re: Mitä öljyä W124:n ASD-perään nykyään?
Ei kai tuollaista ääntävää(ujeltavaa?) perää periaatteessa saa enää hiljaiseksi edes uusilla laakereilla. Jos on kulunut hammaskosketus jo vääräksi niin ujeltaa helposti silti tai sitten alkaa ujeltamaan nopeasti uudestaa. Tähänkin tosin vaikuttaa se miten paljon se sitten oli todellisuudessa kulahtanut. Tietysti jos vaihtaa pinionin ja lautaspyörän jostain muusta hiljaisesta perästä
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mitä öljyä W124:n ASD-perään nykyään?
Hei
Sattuuko kukaan tietämään W124 300TDn ASD perän etustefan mutterin kiristysmomenttia kun siellähän on se rymppirengas jutska ettei jää liian löysälle.
Ainakaan Autodatasta en löytänyt.
Sattuuko kukaan tietämään W124 300TDn ASD perän etustefan mutterin kiristysmomenttia kun siellähän on se rymppirengas jutska ettei jää liian löysälle.
Ainakaan Autodatasta en löytänyt.

12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Mitä öljyä W124:n ASD-perään nykyään?
Siihen ei ole momenttia olemassa. Se kiristetään sellaisella erikoistyökalulla. Siitä olisi tarvinnut laskea tarkasti vanhat kierrokset avatessa ja laittaa samaan.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mitä öljyä W124:n ASD-perään nykyään?
Huhuja olen kuullut että 180Nm ?jezze rs kirjoitti:Siihen ei ole momenttia olemassa. Se kiristetään sellaisella erikoistyökalulla. Siitä olisi tarvinnut laskea tarkasti vanhat kierrokset avatessa ja laittaa samaan.
Mutta huomenna vasta stefan vaihto niin täytyy vaikka maalikynällä merkkailla.

12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: Mitä öljyä W124:n ASD-perään nykyään?
Yksi laakeri tuossa oli selvästi viallinen ja sanomista oli parissa muussakin. Vaihdoin siis jokaikisen laakerin ja kyllä se edelleen mulle välttää vaikkakaan ihan änetön perä ei ole. Tiukassa vedossa kuuluu ääntä 80 ja 90:n välissä normiajossa ei oikeastaan kuulu. Luulen että "back slash" jäi liian isoksi kolmannellakin kasauskerralla.jezze rs kirjoitti:Ei kai tuollaista ääntävää(ujeltavaa?) perää periaatteessa saa enää hiljaiseksi edes uusilla laakereilla. Jos on kulunut hammaskosketus jo vääräksi niin ujeltaa helposti silti tai sitten alkaa ujeltamaan nopeasti uudestaa. Tähänkin tosin vaikuttaa se miten paljon se sitten oli todellisuudessa kulahtanut. Tietysti jos vaihtaa pinionin ja lautaspyörän jostain muusta hiljaisesta perästä
Tietty jos vähällä öljyllä ajaa et tosiaan hampaan muoto kuluu piloille on peli pelattu.
Tässä kuva pinionin isomman laakerin ulkokoolista. Onneksi pesin pinionin kunnolla meinaan kahiseva ääni pinionissa paljastui vasta silloin. Luulin alkuun että olisi kunnossa. Perän kallein laakeri just tuo

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mitä öljyä W124:n ASD-perään nykyään?
Voikohan noita asd öljyjä sekoittaa keskenään kun on tuo viskositeetti muuttunut 85W-90, nykyään 75W-85??
Itellä ois ollu yksi purkki tuota vanhaa alkuperäistä 30€/L öljyä ja sitten on yksi purkki tuota uudella viskositeetillä olevaa 60€/L...
Vai joutuuko vielä hommaamaan uuden purkin??
Itellä ois ollu yksi purkki tuota vanhaa alkuperäistä 30€/L öljyä ja sitten on yksi purkki tuota uudella viskositeetillä olevaa 60€/L...
Vai joutuuko vielä hommaamaan uuden purkin??
Re: Mitä öljyä W124:n ASD-perään nykyään?
Pistin sulle yv:täkurati kirjoitti:Voikohan noita asd öljyjä sekoittaa keskenään kun on tuo viskositeetti muuttunut 85W-90, nykyään 75W-85??
Itellä ois ollu yksi purkki tuota vanhaa alkuperäistä 30€/L öljyä ja sitten on yksi purkki tuota uudella viskositeetillä olevaa 60€/L...
Vai joutuuko vielä hommaamaan uuden purkin??
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 319
- Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22
Re: Mitä öljyä W124:n ASD-perään nykyään?
Laitoin ASD perään nämä KL:n myymät Fuchs Titan öljyt ja tuntuu että perä alkoi pitämään enempi ääntä kun vanhoilla kuraöljyillä.
Entisillä öljyillä oli käytännössä äänetön.
Olisiko jotakin muuta toimivaa öljysorttia mikä olisi kokemusperäisesti / todetusti hiljainen?
Redline ?
Lukkoperän toiminta suunnitellunmukainen on minulle toissijainen seikka kesäautossa.
Entisillä öljyillä oli käytännössä äänetön.
Olisiko jotakin muuta toimivaa öljysorttia mikä olisi kokemusperäisesti / todetusti hiljainen?
Redline ?
Lukkoperän toiminta suunnitellunmukainen on minulle toissijainen seikka kesäautossa.