Auto on siis W124 230E vm. 1987, Japanin tuonti, mittarissa tällä hetkellä 228tkm, moottorina M102.982 (?), automaattivaihteisto. Lisävarusteina ilmastointi ja cruiseri, joka ei tosin toimi, mutta on tarkoitus korjata.
Autohan on melko laiska ollakseen 2,3 mikä tosin voi johtua jostain piilevästä viasta, jota en ole onnistunut paikallistamaan.
Mahdollisia tulevia muutoksia ja hifistelyitä:
- 25 vuoden ikäisen katalysaattorin poisto (rekisteritiedoissa ei ole merkintää katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä). Toisaalta, jos ei saa päästöistä läpi, niin uusi tarvikekatti sitten paikalleen
- ke-jetin korvaaminen megasquirtilla
- perän voisi vaihtaa paremmin matka-ajoon sopivaksi, kun kysymyksessä on nyt kuitenkin mukavuusauto eikä urheiluauto ja jos mahdollista niin asd olisi kiva lisäominaisuus
- jos tuohon saisi erillisen alipainepumpun jarrutehostinta ja muita alipainelaitteita varten (esim. alipainepumpulla varustettu laturi), niin saisi lisää käyttövarmuutta, kun mahdollinen alipainevuoto ei sotkisi moottorin toimintaa
- kiinnostusta olisi myös viritellä kaksi erillistä sähköjärjestelmää kolvaamalla ylimääräinen tasasuuntaussilta laturiin, toinen olisi moottorin toimintoja varten (startti, sytytys ja polttoaineensyöttö) ja toiseen loput sähköt
Tavoitteina on siis käyttömukavuuden, -varmuuden ja taloudellisuuden parantaminen.
- jos mahdollista niin sellainen taitettava vetokoukku, jonka saa piiloon, kun sitä ei tarvitse
Eiköhän näillä jonkun kylähullun maineen sopivasti saa
