Museotarkastus hyväksytty, mustat kilvet ruuvattu eilen
Museotarkastus hyväksytty, mustat kilvet ruuvattu eilen
Kyllä!
10:n kuukauden jokailtaiset työt on vihdoin palkittu. Eipä tuo sen kummempi projekti näin jälkikäteen ajateltuna ollut tuo museointi, vähän tosin jännitti etukäteen tuo tarkastus.
Kuvia projektista pistelen jahka ehdin, mutta tosiaan, nyt museoitu auto on tuo karvalakki version w 123 200 d vm. 1980.
Auto selvisi keskiarvoa paremmalla arvosanoilla katsastuksesta, huomion arvoinen lienee tässä vaiheessa sisustan saama 10 + arvosana näin katsastajan sanomana.
10:n kuukauden jokailtaiset työt on vihdoin palkittu. Eipä tuo sen kummempi projekti näin jälkikäteen ajateltuna ollut tuo museointi, vähän tosin jännitti etukäteen tuo tarkastus.
Kuvia projektista pistelen jahka ehdin, mutta tosiaan, nyt museoitu auto on tuo karvalakki version w 123 200 d vm. 1980.
Auto selvisi keskiarvoa paremmalla arvosanoilla katsastuksesta, huomion arvoinen lienee tässä vaiheessa sisustan saama 10 + arvosana näin katsastajan sanomana.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
museo
Omasta mielestä museoautoissa on oltava mustat kilvet. Mielipiteitä on yhtä monta kuin ihmistäkin.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
museo
Älkääs nyt, mun mielestä nuo mustat kilvet sopii valkoiseen w 123:een. Olen toki nähnyt niitä monenvärisissä 123:ssa mutta tuohon ne vaan jotenkin istuu.
Kuvia pistän ensi viikon aikana.
Kuvia pistän ensi viikon aikana.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Hieno juttu, onnittelut! Kuvia kaivataan todellakin. Minunkin mielipiteeni on että autossa kuuluisi olla sen aikakauden kilvet milloin se on valmistettu. Eli mustat kilvet 1971 ja vanhempiin (vai oliko se 1970) ja muihin sitten valkoiset. Tästä syystä coupeenkin hankin eurokilpien tilalle vanhanmalliset. Rekisteritunnuskin sattui olemaan sellainen, että rekisterin perusteella sen voisi kuvitella olevan rekisteröity Keski-Suomeen uutena!
Mutta kuten jusa sanoi pääasia että auto miellyttää itseä.

Mutta kuten jusa sanoi pääasia että auto miellyttää itseä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mukavaa että 80-luvun mersuja taas yksi lisää museoituna.
Joskus on tullut ihan vakavastikin mieleen että pitäisi oikeastaan perustaa joku sellainen youngtimer tyyppinen kerho 80-lukulaisille museorekisteröidyille autoille suomessa koska omakin museoauto tuntuu joskus turhan uudelta ollakseen vanha ja toisaalta turhan vanhalta ollakseen uusi.
Merkkiriippumaton kerho johon ainoa vaatimus että auto vm.80 tai uudempi mutta museorekisterissä.
Täällä yksi innokas joka heti mukana mikäli joku muu innostuu.Uskoisin että sellaiselle olisi kysyntää suomessa koska väkisinkin jotenkin 80-lukulaisella syystäkin hieman orpo olo jossain kanttiauto tapaamisessa
Ellei youngtimers nimenä tarpeeksi vetävä niin vaikkapa Golden 80's 
Joskus on tullut ihan vakavastikin mieleen että pitäisi oikeastaan perustaa joku sellainen youngtimer tyyppinen kerho 80-lukulaisille museorekisteröidyille autoille suomessa koska omakin museoauto tuntuu joskus turhan uudelta ollakseen vanha ja toisaalta turhan vanhalta ollakseen uusi.


Merkkiriippumaton kerho johon ainoa vaatimus että auto vm.80 tai uudempi mutta museorekisterissä.
Täällä yksi innokas joka heti mukana mikäli joku muu innostuu.Uskoisin että sellaiselle olisi kysyntää suomessa koska väkisinkin jotenkin 80-lukulaisella syystäkin hieman orpo olo jossain kanttiauto tapaamisessa


museohomma
Osittain tuo mustat kilvet -homma on sitä, että huomaa että on mr-katsastettu auto.
Tuo pystäri on valkoisilla orkkis kilvillä, väsyin eri ihmisten kysymyksiin että "Ai, tuo on museoauto? Missäs ne mustat kilvet on?" Osittain ihmisten tietämättömyyttä ja ovathan nuo mustat kilvet vähän pönkittämässä auton "egoa".
Tuohon kerho hommaan on yksi hyvä vastaus, löytyy youtube.comista, jossa on videoita w 123 tapaamisista. Siellä on omat kerhotapaamiset näille ihan normaaleilla parkkipaikoilla ja takakontit täynnä osia, joita vaihdellaan ja ostetaan. Oli jokin kaveri tullut norjastakin asti sinne yli 1000 000 ajetulla mersulla joka oli topzustand (miten se nyt kirjoitetaankaan).
Paras ja fiksuin taoahan olisi varmaan täräyttää ensi kesänä noihin mobiiliajoihin omalla mersulla ja muodostaa siellä oma pilttuu "W 123:n omistajille" ja toki muillekin mersuilijoille. Siitä se sitten lähtisi, vanhasta uudempaan kalustoon.
Näin loppukommenttina voisin kuitenkin sanoa, että suureksi ihmetyksekseni avovaimo on myös innostunut asioista ja on ollut apuna joka ilta kun autoa on laitettu, hakenut jopa tavaraa varaosakaupoista puhelinopastuksen avulla ja tuskassa kiilloitellut puskureita ja maalaillut konetilaa
Näillä mennään.
Tuo pystäri on valkoisilla orkkis kilvillä, väsyin eri ihmisten kysymyksiin että "Ai, tuo on museoauto? Missäs ne mustat kilvet on?" Osittain ihmisten tietämättömyyttä ja ovathan nuo mustat kilvet vähän pönkittämässä auton "egoa".
Tuohon kerho hommaan on yksi hyvä vastaus, löytyy youtube.comista, jossa on videoita w 123 tapaamisista. Siellä on omat kerhotapaamiset näille ihan normaaleilla parkkipaikoilla ja takakontit täynnä osia, joita vaihdellaan ja ostetaan. Oli jokin kaveri tullut norjastakin asti sinne yli 1000 000 ajetulla mersulla joka oli topzustand (miten se nyt kirjoitetaankaan).
Paras ja fiksuin taoahan olisi varmaan täräyttää ensi kesänä noihin mobiiliajoihin omalla mersulla ja muodostaa siellä oma pilttuu "W 123:n omistajille" ja toki muillekin mersuilijoille. Siitä se sitten lähtisi, vanhasta uudempaan kalustoon.
Näin loppukommenttina voisin kuitenkin sanoa, että suureksi ihmetyksekseni avovaimo on myös innostunut asioista ja on ollut apuna joka ilta kun autoa on laitettu, hakenut jopa tavaraa varaosakaupoista puhelinopastuksen avulla ja tuskassa kiilloitellut puskureita ja maalaillut konetilaa







Näillä mennään.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Museo auto
Moi.Onnittelut Sinulle Vihroin se Valmistui Noista rekisteri lapuista voidaan
olla mitä mieltä tahansa mutta eikö pääasia ole että lähinnä tyydyttää itseään Silloin ei työ ole mennyt hukkaan Kiitos viestistäsi Kuten sanoit pirät
silmät auki ja jos jossain näet niin jos saat sen kiinni niin älä hellitä se saa jonkinverran maksaakkin pitäisi saada yksi 75 mallinen museoitua ja siitä
tulee ihan senajan taxi Onnittelut vielä kerran ja oiken hyvää syksyä
Toivottaa J.s.Lehti
olla mitä mieltä tahansa mutta eikö pääasia ole että lähinnä tyydyttää itseään Silloin ei työ ole mennyt hukkaan Kiitos viestistäsi Kuten sanoit pirät
silmät auki ja jos jossain näet niin jos saat sen kiinni niin älä hellitä se saa jonkinverran maksaakkin pitäisi saada yksi 75 mallinen museoitua ja siitä
tulee ihan senajan taxi Onnittelut vielä kerran ja oiken hyvää syksyä
Toivottaa J.s.Lehti
Onnittelut museoleimasta!
Itsellä oli vuonna 1982 Datsun 1600 1971 GYI-10 ja iskällä 70-luvulla 1971 Mazda 1300 GZC-34 joka vaihtui 1974 Taunukseen RAP-463. Kumma että on jäänyt mieleen nuo rekkarit
.
Ainakin Kymen läänissä 1971 oli mustat kilvet G-alulla, sitten kirjaimet loppui ja pääosin 1972 otettiin käyttöön R-alku; 1972 niitä oli kahdella kirjaimella esim. RA, RD jne. 1973 vaihtui kilvet valkoisiksi ja kirjaimia tuli kolme; esim kaverilla oli kuplassa RAJ...Timo L. kirjoitti: Eli mustat kilvet 1971 ja vanhempiin (vai oliko se 1970) ja muihin sitten valkoiset.
Itsellä oli vuonna 1982 Datsun 1600 1971 GYI-10 ja iskällä 70-luvulla 1971 Mazda 1300 GZC-34 joka vaihtui 1974 Taunukseen RAP-463. Kumma että on jäänyt mieleen nuo rekkarit

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: museohomma
Itekin oon sitä mieltä että museoauto = mustat kilvet. Ajat muuttuu, mutta ihmisten mieli ei. Kunhan liikenteestä poistuu kaikki EU merkkaamattomat valkokilpiset autot, niin sen jälkeen vasta ihmiset alkaa ihmettelemään tuota kilpiasiaa uudelleen. "Vau onks toi museoauto ku ei oo EU-merkkiä?"jusa82 kirjoitti:Osittain tuo mustat kilvet -homma on sitä, että huomaa että on mr-katsastettu auto.
Näin loppukommenttina voisin kuitenkin sanoa, että suureksi ihmetyksekseni avovaimo on myös innostunut asioista ja on ollut apuna joka ilta kun autoa on laitettu, hakenut jopa tavaraa varaosakaupoista puhelinopastuksen avulla ja tuskassa kiilloitellut puskureita ja maalaillut konetilaa
Näillä mennään.
meil kans muija tykkää mersuista, varsinki näistä vanhemmista. Sekin mua aina autellut näiden mersujen kans, mutta volkkaris ei o ollu intressei yhtään

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Museotarkastus
Tässä vähän omia kokemuksia tuosta tarkastuksesta.
Autoa rakenneltiin 10 kk ennen katsastusta.
Tutun autokorjaamon kautta tutustuin yleensäkin tähän museointihommaan ja sain innostuksen kipinän sieltä. Tunsihan korjaamon omistaja muutaman museotarkastajankin omien museoitujen kulkuvälineidensä kautta.
Ensimmäisen kerran autoa näytettiin korjaamolla virka-ajan päätyttyä toiselle museoajoneuvotarkastajalle ja tuossa havaitut puutteet korjailin avovaimon kanssa. Huomioitavia asioita Mersun kunnostukseen liittyen:
1. Yleisilme on oltava siisti
2. Ovet on mentävä kiinni niin kuin uudessa autossa, eli siihen kannattaa käyttää muutama ilta, sama koskee myös muita luukkuja.
3. Vararengas ja työkalut on oltava siistejä, samoin takakontin rengastila. Yleensäkin tuo takakontti antaa yllättävän paljon painoarvoa katsastuksessa.
Kiveniskumassaa piti myös vielä laittaa helmoihin, niin että niistä tulivat siistit. Ja tarkoitan nyt takakontin alla olevia helmoja, en sivuilla olevia. Massan laitoin siihen asti mistä tuo maalaus yleensä w123:ssa päättyy sinne pohjan puolelle.
Samoin jotkut vanhat pesureiden kiinnitysraudat piti poistaa. Ne eivät juurikaan näkyneet kuin vasta silloin kun autoa nostettiin ylös nosturilla. Pohjasta sai siistin pensselimassalla ja kiveniskusuojalla.
Kuukauden verran noita puutteita korjailin ja sitten oli vuorossa oikea katsastus, jossa oli läsnä 2 tarkastajaa.
Autoa syynättiin tunnin verran ja koputeltiin esim. hattuhylly läpi, todetakseen että se on "yhtä puuta ilman kaiutinreikiä". Kaikki ns. epäkohdat pysäyttävät tarkastajat sen luokse ja alkaa tarkempi syynääminen, niin se menee. Myös moottorin oikeellisuus tarkistetaan tottakai, ettei ole esim. vaihtokone. Ovia availtiin ja suljettiin lukemattomia kertoja ja penkeillä istuttiin. Pohja oli varsin siisti, joten sitä ei nyt enää tarkasti katsotukaan.
Lopuksi katsottiin auton paperit, eli käyttöhistoria ja käyttöohjekirja. Samalla annoin 4 kpl valokuvia autosta etuviistosta otettuna. Kameraliikkeessä osasivat muokata kuvat oikean kokoiseksi, siellä palvellut rouva tiesi kuvan erikoiskoon MA-todistukseen.
Lopuksi rahat käteen ja matkakorvaus toiselle tarkastajalle oman maun mukaan. Koko hoidon hinta 163 e valokuvien ja matkakorvauksen kanssa.
Tasan viikko kului että todistukset tulivat postissa kotiin.
Seuraavana elvyttelen tuon pystärin museolle, toiminta alkaa jo tänä syksynä.
Autoa rakenneltiin 10 kk ennen katsastusta.
Tutun autokorjaamon kautta tutustuin yleensäkin tähän museointihommaan ja sain innostuksen kipinän sieltä. Tunsihan korjaamon omistaja muutaman museotarkastajankin omien museoitujen kulkuvälineidensä kautta.
Ensimmäisen kerran autoa näytettiin korjaamolla virka-ajan päätyttyä toiselle museoajoneuvotarkastajalle ja tuossa havaitut puutteet korjailin avovaimon kanssa. Huomioitavia asioita Mersun kunnostukseen liittyen:
1. Yleisilme on oltava siisti
2. Ovet on mentävä kiinni niin kuin uudessa autossa, eli siihen kannattaa käyttää muutama ilta, sama koskee myös muita luukkuja.
3. Vararengas ja työkalut on oltava siistejä, samoin takakontin rengastila. Yleensäkin tuo takakontti antaa yllättävän paljon painoarvoa katsastuksessa.
Kiveniskumassaa piti myös vielä laittaa helmoihin, niin että niistä tulivat siistit. Ja tarkoitan nyt takakontin alla olevia helmoja, en sivuilla olevia. Massan laitoin siihen asti mistä tuo maalaus yleensä w123:ssa päättyy sinne pohjan puolelle.
Samoin jotkut vanhat pesureiden kiinnitysraudat piti poistaa. Ne eivät juurikaan näkyneet kuin vasta silloin kun autoa nostettiin ylös nosturilla. Pohjasta sai siistin pensselimassalla ja kiveniskusuojalla.
Kuukauden verran noita puutteita korjailin ja sitten oli vuorossa oikea katsastus, jossa oli läsnä 2 tarkastajaa.
Autoa syynättiin tunnin verran ja koputeltiin esim. hattuhylly läpi, todetakseen että se on "yhtä puuta ilman kaiutinreikiä". Kaikki ns. epäkohdat pysäyttävät tarkastajat sen luokse ja alkaa tarkempi syynääminen, niin se menee. Myös moottorin oikeellisuus tarkistetaan tottakai, ettei ole esim. vaihtokone. Ovia availtiin ja suljettiin lukemattomia kertoja ja penkeillä istuttiin. Pohja oli varsin siisti, joten sitä ei nyt enää tarkasti katsotukaan.
Lopuksi katsottiin auton paperit, eli käyttöhistoria ja käyttöohjekirja. Samalla annoin 4 kpl valokuvia autosta etuviistosta otettuna. Kameraliikkeessä osasivat muokata kuvat oikean kokoiseksi, siellä palvellut rouva tiesi kuvan erikoiskoon MA-todistukseen.
Lopuksi rahat käteen ja matkakorvaus toiselle tarkastajalle oman maun mukaan. Koko hoidon hinta 163 e valokuvien ja matkakorvauksen kanssa.
Tasan viikko kului että todistukset tulivat postissa kotiin.
Seuraavana elvyttelen tuon pystärin museolle, toiminta alkaa jo tänä syksynä.

203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Joskus muunmerkkistä museokatsastaessani tarkastaja ilmoitti ettei vaihtokone ole este hyväksymiselle, tottakai pitää vastata alkuperäistä; sinänsä merkillepantavaa ettei koneen tekniseen kuntoon yleisilmettä lukuunottamatta kiinnitetä mitään huomiota eikä yleensä edes käynnistetä.Kyseisen auton kone oli täysin finaalissa vaikkakin siisti yleisilmeeltään ja läpi meni.Vaihdoin autoon 60tkm ajetun vaihtokoneen sitten parin kuukauden päästä tarkastuksesta mutta sitä ei kukaan vaatinut.
Varmaankin näissä asioissa suuriakin eroja tarkastajasta tai lähinnä alueellisesti riippuen mutta tällaisia kokemuksia itselläni.
Varmaankin näissä asioissa suuriakin eroja tarkastajasta tai lähinnä alueellisesti riippuen mutta tällaisia kokemuksia itselläni.
Hienoa!
Toivotaan että omani on leimassa viimeistään ensivuonna tähän aikaan
Toivotaan että omani on leimassa viimeistään ensivuonna tähän aikaan
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Samaa mieltä kilpien väristä. Oli muuten jolloinkin vuonna 1972 kun kilpien väri vaihtui. Seiskakakkosia oli siis sekä mustilla että valkoisilla kilvillä.Timo L. kirjoitti:Hieno juttu, onnittelut! Kuvia kaivataan todellakin. Minunkin mielipiteeni on että autossa kuuluisi olla sen aikakauden kilvet milloin se on valmistettu. Eli mustat kilvet 1971 ja vanhempiin (vai oliko se 1970) ja muihin sitten valkoiset. Tästä syystä coupeenkin hankin eurokilpien tilalle vanhanmalliset. Rekisteritunnuskin sattui olemaan sellainen, että rekisterin perusteella sen voisi kuvitella olevan rekisteröity Keski-Suomeen uutena!![]()
Mutta kuten jusa sanoi pääasia että auto miellyttää itseä.
Re: Museotarkastus hyväksytty, mustat kilvet ruuvattu eilen
Tässä olis tarkoitus osallistua yhden 1981 380 SL museointiin. Auto on jenkeistä tuotu. Ajattelimme että jos sittenkin mustat kilvet siihen koska silloin tavalliset tallaajat näkisivät että kyseessä museoauto. Etenkin jos olisi europuskurit niin tyyliin sopisi mustat kilvet koska auton ikää ei heti näe.
Mutta tässä on jenkkipuskurit ja siksi koska tällaista autoa ei koskaan Suomeen tuotu uutena (jenkkimalli) niin tähän automalliin ei ole koskaan suomalaisia valkoisia kilpiä uutena ruuvattu, kait...
Jos hommaisi siihen ne uudet, ihan pienet kilvet, valkoisena; erottuisi sekin. Noh tuumaillaan.
Mutta tässä on jenkkipuskurit ja siksi koska tällaista autoa ei koskaan Suomeen tuotu uutena (jenkkimalli) niin tähän automalliin ei ole koskaan suomalaisia valkoisia kilpiä uutena ruuvattu, kait...
Jos hommaisi siihen ne uudet, ihan pienet kilvet, valkoisena; erottuisi sekin. Noh tuumaillaan.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Museotarkastus hyväksytty, mustat kilvet ruuvattu eilen
Eiiiiihhhhh....karra kirjoitti:Tässä olis tarkoitus osallistua yhden 1981 380 SL museointiin. Auto on jenkeistä tuotu. Ajattelimme että jos sittenkin mustat kilvet siihen

Vaikka auto olisikin tuontihistorialla, niin sellaiset kilvet kuin ko. aikakauden autoissa Suomessa uutena olisi ollut.
Mun mielipide. Mielipiteen vapaus, vaikka onkin ainoa oikea


Re: Museotarkastus hyväksytty, mustat kilvet ruuvattu eilen
Minkä ihmeen takia sen pitäisi erottua kilvellään?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museotarkastus hyväksytty, mustat kilvet ruuvattu eilen
Tuokin on totta.Timo L. kirjoitti:Minkä ihmeen takia sen pitäisi erottua kilvellään?
Mutta, ajatusleikkinä... ko autoahan ei tuotu koskaan uutena Suomeen ns jenkkimallina. Muuttoautoina ehkä sitten vuoden, pari-kolme vanhana. Jos niitäkään. Samahan on muiden merkkien yksilöt joita ei koskaan edes mallisarjana Suomeen tuotu. Miten sellaisen saa alkuperäiskuntoisena taltioituna, jopa valotkin on erilaiset ihan kuten tässä mersussakin? Meinaan niitä markereita ja heijastimia; parhaimmillaan autosta tulee sellainen sekasikiö jollaista ei ole kukaan diileri showroominsa kautta kierrättänyt missään maapallon kolkassa kiitos Suomen säädösten.
Mutta joo aion ehdottaa että pidetään kuusimerkkiset valkopohjaiset mutta kliininen puhtaus on kaunista joten finnitön look tulee olemaan

Ja jos tuo bobbyewing olisi tuotu Suomeen muuttoautona niin sellaiset kilvethän siihen pitää laittaa

perverssiytenä ajattelin vielä jos ne pikkuriikkiset kilvenpoikaset saisi jollain jenkkipuskuriupotusrekisterivalouppo-outoudella puhuttua messiin

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Museotarkastus
kyllä tarkastajat tekee oleellista työtä jos ne koputtelee hattuhyllyä tai syynää onko moottorivaihdettu. Eikös näihin vaihdettu koneita ihan maahantuojankin puolesta. Mielestäni koko museotarkastus touhu tulisi lopettaa ja siirtyä Ruotsin malliin jossa 30 v. vanha auto on veroista vapaa. Onnea kuitenkin Jusalle mr-täplästä. Muutaman ittekin tehnyt ja todennut että seuraava saattaakin olla sen verran radikaalimpi laitos ettei siihen saa MR-leimaa...ainakaan suomistoliitosta!jusa82 kirjoitti:Tässä vähän omia kokemuksia tuosta tarkastuksesta.
Autoa rakenneltiin 10 kk ennen katsastusta.
Tutun autokorjaamon kautta tutustuin yleensäkin tähän museointihommaan ja sain innostuksen kipinän sieltä. Tunsihan korjaamon omistaja muutaman museotarkastajankin omien museoitujen kulkuvälineidensä kautta.
Ensimmäisen kerran autoa näytettiin korjaamolla virka-ajan päätyttyä toiselle museoajoneuvotarkastajalle ja tuossa havaitut puutteet korjailin avovaimon kanssa. Huomioitavia asioita Mersun kunnostukseen liittyen:
1. Yleisilme on oltava siisti
2. Ovet on mentävä kiinni niin kuin uudessa autossa, eli siihen kannattaa käyttää muutama ilta, sama koskee myös muita luukkuja.
3. Vararengas ja työkalut on oltava siistejä, samoin takakontin rengastila. Yleensäkin tuo takakontti antaa yllättävän paljon painoarvoa katsastuksessa.
Kiveniskumassaa piti myös vielä laittaa helmoihin, niin että niistä tulivat siistit. Ja tarkoitan nyt takakontin alla olevia helmoja, en sivuilla olevia. Massan laitoin siihen asti mistä tuo maalaus yleensä w123:ssa päättyy sinne pohjan puolelle.
Samoin jotkut vanhat pesureiden kiinnitysraudat piti poistaa. Ne eivät juurikaan näkyneet kuin vasta silloin kun autoa nostettiin ylös nosturilla. Pohjasta sai siistin pensselimassalla ja kiveniskusuojalla.
Kuukauden verran noita puutteita korjailin ja sitten oli vuorossa oikea katsastus, jossa oli läsnä 2 tarkastajaa.
Autoa syynättiin tunnin verran ja koputeltiin esim. hattuhylly läpi, todetakseen että se on "yhtä puuta ilman kaiutinreikiä". Kaikki ns. epäkohdat pysäyttävät tarkastajat sen luokse ja alkaa tarkempi syynääminen, niin se menee. Myös moottorin oikeellisuus tarkistetaan tottakai, ettei ole esim. vaihtokone. Ovia availtiin ja suljettiin lukemattomia kertoja ja penkeillä istuttiin. Pohja oli varsin siisti, joten sitä ei nyt enää tarkasti katsotukaan.
Lopuksi katsottiin auton paperit, eli käyttöhistoria ja käyttöohjekirja. Samalla annoin 4 kpl valokuvia autosta etuviistosta otettuna. Kameraliikkeessä osasivat muokata kuvat oikean kokoiseksi, siellä palvellut rouva tiesi kuvan erikoiskoon MA-todistukseen.
Lopuksi rahat käteen ja matkakorvaus toiselle tarkastajalle oman maun mukaan. Koko hoidon hinta 163 e valokuvien ja matkakorvauksen kanssa.
Tasan viikko kului että todistukset tulivat postissa kotiin.
Seuraavana elvyttelen tuon pystärin museolle, toiminta alkaa jo tänä syksynä.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Museotarkastus
Niin eikös moottori saa olla vaihdettu, kunhan on samanlainen kuin alkuperäinen. Eihän muutoin voisi museoida autoa, joka on joskus kärsinyt totaalisen moottorivaurion. On muuten jotenkin jännä, miten voimakkaasti jostain esim 80luvun autosta, nuo mustat kilvet pistää silmään, mutta noista vanhemmista joissa ne kuuluukin olla, niitä ei mitenkään erikoisesti noteeraa. Myös sitten autoon tulee kylläkin kiinnitettyä enemmän huomiota, kun on huomannut tuon autoon "kuulumattoman" kilven, eli ihan hyvä kiinnostuksen herättäjä on mustat kilvet. Niin ja onnittelut onnistuneesta museoinnista, nostaahan se varmaan hiukan myös auton arvoa.kekka kirjoitti:kyllä tarkastajat tekee oleellista työtä jos ne koputtelee hattuhyllyä tai syynää onko moottorivaihdettu. Eikös näihin vaihdettu koneita ihan maahantuojankin puolesta. Mielestäni koko museotarkastus touhu tulisi lopettaa ja siirtyä Ruotsin malliin jossa 30 v. vanha auto on veroista vapaa. Onnea kuitenkin Jusalle mr-täplästä. Muutaman ittekin tehnyt ja todennut että seuraava saattaakin olla sen verran radikaalimpi laitos ettei siihen saa MR-leimaa...ainakaan suomistoliitosta!jusa82 kirjoitti:Tässä vähän omia kokemuksia tuosta tarkastuksesta.
Autoa rakenneltiin 10 kk ennen katsastusta.
Tutun autokorjaamon kautta tutustuin yleensäkin tähän museointihommaan ja sain innostuksen kipinän sieltä. Tunsihan korjaamon omistaja muutaman museotarkastajankin omien museoitujen kulkuvälineidensä kautta.
Ensimmäisen kerran autoa näytettiin korjaamolla virka-ajan päätyttyä toiselle museoajoneuvotarkastajalle ja tuossa havaitut puutteet korjailin avovaimon kanssa. Huomioitavia asioita Mersun kunnostukseen liittyen:
1. Yleisilme on oltava siisti
2. Ovet on mentävä kiinni niin kuin uudessa autossa, eli siihen kannattaa käyttää muutama ilta, sama koskee myös muita luukkuja.
3. Vararengas ja työkalut on oltava siistejä, samoin takakontin rengastila. Yleensäkin tuo takakontti antaa yllättävän paljon painoarvoa katsastuksessa.
Kiveniskumassaa piti myös vielä laittaa helmoihin, niin että niistä tulivat siistit. Ja tarkoitan nyt takakontin alla olevia helmoja, en sivuilla olevia. Massan laitoin siihen asti mistä tuo maalaus yleensä w123:ssa päättyy sinne pohjan puolelle.
Samoin jotkut vanhat pesureiden kiinnitysraudat piti poistaa. Ne eivät juurikaan näkyneet kuin vasta silloin kun autoa nostettiin ylös nosturilla. Pohjasta sai siistin pensselimassalla ja kiveniskusuojalla.
Kuukauden verran noita puutteita korjailin ja sitten oli vuorossa oikea katsastus, jossa oli läsnä 2 tarkastajaa.
Autoa syynättiin tunnin verran ja koputeltiin esim. hattuhylly läpi, todetakseen että se on "yhtä puuta ilman kaiutinreikiä". Kaikki ns. epäkohdat pysäyttävät tarkastajat sen luokse ja alkaa tarkempi syynääminen, niin se menee. Myös moottorin oikeellisuus tarkistetaan tottakai, ettei ole esim. vaihtokone. Ovia availtiin ja suljettiin lukemattomia kertoja ja penkeillä istuttiin. Pohja oli varsin siisti, joten sitä ei nyt enää tarkasti katsotukaan.
Lopuksi katsottiin auton paperit, eli käyttöhistoria ja käyttöohjekirja. Samalla annoin 4 kpl valokuvia autosta etuviistosta otettuna. Kameraliikkeessä osasivat muokata kuvat oikean kokoiseksi, siellä palvellut rouva tiesi kuvan erikoiskoon MA-todistukseen.
Lopuksi rahat käteen ja matkakorvaus toiselle tarkastajalle oman maun mukaan. Koko hoidon hinta 163 e valokuvien ja matkakorvauksen kanssa.
Tasan viikko kului että todistukset tulivat postissa kotiin.
Seuraavana elvyttelen tuon pystärin museolle, toiminta alkaa jo tänä syksynä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Museotarkastus hyväksytty, mustat kilvet ruuvattu eilen
Onnittelut täältäkin
Mustat kilvet 80-luvun (ja kohta 90-luvun
) autoissa tuo vaan jotenkin halvan vaikutelman = otetaan mustat kilvet koska 1: pystyy ja 2: kanssa-autoilijat huomaa että siinä on museokärry
Alkuperäiset valkopohjaiset kilvet vaan ja joku hieman kellertävä lakka niiden päälle että näyttävät vanhalta 




"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Museotarkastus hyväksytty, mustat kilvet ruuvattu eilen
Onnea vaan Jusalle 7 vuotta sitten tapahtuneesta museoinnista
Kun ne mustat kilvet on kerran liian vanhat niin mitä raati sanoo tällasesta grammarista:

Becker Monza Cassette Kurier Stereota valmistettiin 1/76 - 7/78. W107 ja W116 mersujen ostajat pystyvät tämän jälkeen vielä tilaamaan uuteen autoonsa konversiopaketin jolla sen aikaiset hellannuppibeckerit muutettiin näyttämään nadelstreifeneilta. Tämä asentamani laite on aito asia tosin mutta jos hiuksia halotaan se on liian vanha 1981 autoon


Kun ne mustat kilvet on kerran liian vanhat niin mitä raati sanoo tällasesta grammarista:

Becker Monza Cassette Kurier Stereota valmistettiin 1/76 - 7/78. W107 ja W116 mersujen ostajat pystyvät tämän jälkeen vielä tilaamaan uuteen autoonsa konversiopaketin jolla sen aikaiset hellannuppibeckerit muutettiin näyttämään nadelstreifeneilta. Tämä asentamani laite on aito asia tosin mutta jos hiuksia halotaan se on liian vanha 1981 autoon


1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Museotarkastus hyväksytty, mustat kilvet ruuvattu eilen
Ei kilvet autoa miksikään muuta. Oman ässykän saan museokilpiin ensivuoden alusta ja aion pitää ihan omat kilvet paikallaan. Kyllä, EU-kilvet ja osa auton Suomi-identiteettiä...
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Re: Museotarkastus hyväksytty, mustat kilvet ruuvattu eilen
karra kirjoitti:Onnea vaan Jusalle 7 vuotta sitten tapahtuneesta museoinnista![]()
Kun ne mustat kilvet on kerran liian vanhat niin mitä raati sanoo tällasesta grammarista:
[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/SL/P5290413_zps2a4892b5.jpg] ][/url]
Becker Monza Cassette Kurier Stereota valmistettiin 1/76 - 7/78. W107 ja W116 mersujen ostajat pystyvät tämän jälkeen vielä tilaamaan uuteen autoonsa konversiopaketin jolla sen aikaiset hellannuppibeckerit muutettiin näyttämään nadelstreifeneilta. Tämä asentamani laite on aito asia tosin mutta jos hiuksia halotaan se on liian vanha 1981 autoon![]()
[ [url=http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/SL/P5290412_zpsb613a0be.jpg] ][/url]
Jees, Nadelstreifen vaatii vähintään piirakkaratin näyttääkseen edes jotenkuten soveltuvalta. Mikäs Kariin nyt on iskenyt...

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museotarkastus hyväksytty, mustat kilvet ruuvattu eilen
No siksihän mie kysyinTimo L. kirjoitti:Jees, Nadelstreifen vaatii vähintään piirakkaratin näyttääkseen edes jotenkuten soveltuvalta. Mikäs Kariin nyt on iskenyt...karra kirjoitti:Kun ne mustat kilvet on kerran liian vanhat niin mitä raati sanoo tällasesta grammarista


Taidan vaan alkaa ruuvaamaan niitä kromikaaria ML:ään

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224