560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
Eli ongelma on se että olis tiedossa yks 560SEC -89 joka himottais ostaa mutta siinä on pikku vika. Auto ei kierrä kuin n. 4200rpm ja laatikko ei vaihda kakkosvaihdetta isommalle vaikka olis D-asennossa. ASR-valo palaa, onko mahdollisesti vaikutusta? moottorinohjaus boksi tai joku sellanen on sinne vaihdettu jostain purkuautosta. Sitä ennen ei kuulemma käynnistyny lainkaan. Tämä "boksi" sijaitsee siis keulasta katottuna konehuoneessa oikealla alhaalla pyöräkoteloon kiinnitettynä. Voisiko näinkin vanhassa autossa olla ns. vikasietotila joka rajoittaa auton tehoja jos jotain oleellista menee paskaks ja nyt se on jääny sinne päälle vaikka tämä boksi onkin vaihdettu ehjään?
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
Olisinkohan pahasti hakoteillä jos sanoisin, että uusi boksi on vääränlainen? Käsittääkseni se ei riitä, että se otetaan "jostain" purkuautosta, vaan pitää olla tismalleen samanlainen.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
jokaikinen numero boksissa täsmää siihen vanhaan. Se on kuulemma ostettu Dubaista joltain purkaamolta 

-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5730
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
oliskohan tuo mainittu poksi se syttypoksi
onkos lataus tarkistettu, pitäs tulla sellanen 14-14,5V
mites perän anturit ja onko perässä kuinkakin metalliset öljyt
itellä oli vain laturissa jokin vika ja ostin tehaskorjatun ja vika poistu sillä
mutta täähän on vaan ihan arvailua, tietoo kun ei ole

onkos lataus tarkistettu, pitäs tulla sellanen 14-14,5V
mites perän anturit ja onko perässä kuinkakin metalliset öljyt

itellä oli vain laturissa jokin vika ja ostin tehaskorjatun ja vika poistu sillä

mutta täähän on vaan ihan arvailua, tietoo kun ei ole

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
Joo on se sytkäboksi. Täytyy pyytää myyjää mittamaan latausjännite. Perän antureista ym. En osaa sanoa. Tekikö oma autos tätä samaa temppuilua?
-
- Mersumies
- Viestit: 3112
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/6103402" onclick="window.open(this.href);return false;
Taitaa olla tämä?
Taitaa olla tämä?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
Eipä tuossa kaiketi kauhean montaa syytä ole, jos palaa pelkkä ASR-valo, muttei ABS valo. Vähän tuohon järjestelmään tässä tutustunut, ainakin sähköseen kaasuun liittyvä boxi voi kytkeä pelkän ASR:n pois käytöstä. Se nyt voisi tälleen tietämättömänä kuulostaa siltä, että se vaikuttaisi koneen kierroksiinkin. ASR kyllä rajoittaa koneen kierroksia, mutta eikait siinä mitään varsinaista vikatilaa ole, ehkä.
Lueskeles tuo läpi ja kerro sitten, jos selviää, että mikä siinä mätti: http://norolampi.com/mese/ASR_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Lueskeles tuo läpi ja kerro sitten, jos selviää, että mikä siinä mätti: http://norolampi.com/mese/ASR_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
"Checking
If the ASR indicator lamp (A1e22) comes on
when the engine is running there is a fault in the
ASR or in the electronic accelerator pedal. ASR
is inoperative, the ABS continues to operate. If
there is a fault in the electronic accelerator pedal
it is possible to continue driving with reduced
engine performance. The driver notices this due
to changes in the force required to operate the
accelerator pedal."
Joo kyllähän toi kuulostais järkevältä selitykseltä, että kiitoksia vaan kovasti linkistä! Voiskohan kyseessä olla myöskin kaasuläpän asentotunnistin vaikka tossa nyt vaan puhutaankin pelkästä sähköisestä kaasupolkimesta? Ja vaikuttaisko tää "vikatila" muka sitten siihen vaihdelaatikkoonkin ettei pykällä isompaa vaihdetta.
Olisko mitään muita paikkoja kun Tähtitiski mistä noita osia ja hintoja kyselis?
If the ASR indicator lamp (A1e22) comes on
when the engine is running there is a fault in the
ASR or in the electronic accelerator pedal. ASR
is inoperative, the ABS continues to operate. If
there is a fault in the electronic accelerator pedal
it is possible to continue driving with reduced
engine performance. The driver notices this due
to changes in the force required to operate the
accelerator pedal."
Joo kyllähän toi kuulostais järkevältä selitykseltä, että kiitoksia vaan kovasti linkistä! Voiskohan kyseessä olla myöskin kaasuläpän asentotunnistin vaikka tossa nyt vaan puhutaankin pelkästä sähköisestä kaasupolkimesta? Ja vaikuttaisko tää "vikatila" muka sitten siihen vaihdelaatikkoonkin ettei pykällä isompaa vaihdetta.
Olisko mitään muita paikkoja kun Tähtitiski mistä noita osia ja hintoja kyselis?

-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5730
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
kyllä teki, mutta noita vaihteita en kokeillut miten toimii, se yleensä sytytti valon kun helläs kaasua ja poljin kävi niin helevetin raskaaksi painaa, mutta virrat ottamalla pois sain kuitattua vian, mutta valo sytty taas uudestaan, tarkistin laturin säätimen ja hiilet aivan tattis ja ei sitten muuta kun tehaskunnostettu tilallescr53b kirjoitti:Joo on se sytkäboksi. Täytyy pyytää myyjää mittamaan latausjännite. Perän antureista ym. En osaa sanoa. Tekikö oma autos tätä samaa temppuilua?


mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
nojoo auto on tosiaan haettu omaan pihaan ja nyt asiaan paremmin perehtyneenä voi tarkentaa vikaa hieman enemmän... Tänään kun roijautin auton tulille ASR-valo ei syttynytkään ja pompin jo melkein riemusta, mutta kun painoin paikallaan kaasua auto alkoi käymään vajailla ja otti kierroksia hyvin vaihtelevasti (välillä kaasu pohjassa 2000rpm ja välillä 4000rpm). Ajattelin että tämä voisi johtua siitä että auto valutti bensaa pihalle jonkun verran mädän bensalinjan takia. No taistelin auton halliin ja vekslatessani autoa suoraan linjaan nosturille laitoin pakin päälle ja SE perkeleen valo sytty samalla hetkellä. No bensavuoto tilkittiin ensimmäisenä ja täräytettiin tulille. Tyhjäkäynnillä tuntuisi käyvän kaikilla, mutta vika muutui nyt niin että muutaman täyden polkasun auto naukuu mukavasti ja pikkuhiljaa vajailla käynti pahenee ja pahenee mitä enemmä peräkkäisiä kaasutuksia on. Sitten jos antaa käydä tyhjäkäyntiä hetken tai sammuttaa kokonaan ja taas runnoo kaasua niin auto kiertää taas kivasti hetken ja pikkuhiljaa hiipuu...
Kuulostaisi että ei saisi bensaa tarpeeksi ja tähän voisi olla syynä se että toinen bensapumppu pitää ihmeellistä nurinaa eikä välttämättä tuuppaa tarpeeksi. Mittaan bensanpaineet kuitenkin huomenna.
Niin ja ASR-valo syttyy itsestään hetken käyttämisen jälkeen eikä sillä tunnu olevan käyntiin mitään merkitystä palaako se vai ei.
Lataus mitattu 13,7V ja kokeitu myös toisilla hiilillä eikä sillä ollut vaikutusta, mutta eikö ton nyt pitäis riittää...
Alkuperäistä sytkäboksiakin kokeiltiin vielä kiinni ja tosiaan paskana se on kun ei edes lupaakkaan lähteä käymään.
noroljan osaatko neuvoa missä sijaitsee nämä sähköseen kaasuun liittyvät komponentit kun en jaksa arvuutella:
- Electronic accelerator pedal actuator
- Electronic accelerator pedal control unit
-Electronic accelerator pedal position sensor
Kuulostaisi että ei saisi bensaa tarpeeksi ja tähän voisi olla syynä se että toinen bensapumppu pitää ihmeellistä nurinaa eikä välttämättä tuuppaa tarpeeksi. Mittaan bensanpaineet kuitenkin huomenna.
Niin ja ASR-valo syttyy itsestään hetken käyttämisen jälkeen eikä sillä tunnu olevan käyntiin mitään merkitystä palaako se vai ei.
Lataus mitattu 13,7V ja kokeitu myös toisilla hiilillä eikä sillä ollut vaikutusta, mutta eikö ton nyt pitäis riittää...
Alkuperäistä sytkäboksiakin kokeiltiin vielä kiinni ja tosiaan paskana se on kun ei edes lupaakkaan lähteä käymään.
noroljan osaatko neuvoa missä sijaitsee nämä sähköseen kaasuun liittyvät komponentit kun en jaksa arvuutella:
- Electronic accelerator pedal actuator
- Electronic accelerator pedal control unit
-Electronic accelerator pedal position sensor
Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
Onnea uudelle autolle! En kyllä ole näiden vanhempien mersujen mikään asiantuntija, joten foorumilta löytyy paljon paremmin asioista perillä olevia henkilöitä.
Tossa muuten yksi linkki ASR:än toimintaan: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=151364" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuon laittamani ohjeen sivulla 8 on kuvaus noista kysymistäsi laitteista.
"Electronic accelerator pedal control unit" tuli vastataan kuskin jalkatilasta, sieltä ylhäältä, vähän niikun mittariston takana, mutta näkyy alakautta.
"Electronic accelerator pedal actuator" lienee moottorissa, koska ei ole itsellä vastaan tullut autossani (jossa ei ole alkuperäistä moottoria, eikä ole koskaan ollutkaan mun aikana), joten tuosta moottorista en kyllä tiedä yhtään mitään.
"Electronic accelerator pedal position sensor" olisikohan tämäkin moottorissa?
En osaa sitäkään sanoa paljonko kyseisen laturin pitäisi ladata, uudemmat kyllä lataa enemmän, kuin 13,7V. (ja tuossa linkittämässäni keskustelussa oli 14.1V)
Mulla kyllä on nipullinen noita auton sähköboxeja, lähinnä mitkä liittyy moottoriin, kun olen ne purkanut autosta pois. ASR:ääkään en omassa projektissa saa toimimaan (enkä sähkökaasua), mutta ABS:ät pitäisi saada. Joten en osaa sanoa vielä mitkä noista boxeista on turhia itselle, kun ovat ainakin osittain ohjaukset samoissa laatikoissa.
Tossa muuten yksi linkki ASR:än toimintaan: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=151364" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuon laittamani ohjeen sivulla 8 on kuvaus noista kysymistäsi laitteista.
"Electronic accelerator pedal control unit" tuli vastataan kuskin jalkatilasta, sieltä ylhäältä, vähän niikun mittariston takana, mutta näkyy alakautta.
"Electronic accelerator pedal actuator" lienee moottorissa, koska ei ole itsellä vastaan tullut autossani (jossa ei ole alkuperäistä moottoria, eikä ole koskaan ollutkaan mun aikana), joten tuosta moottorista en kyllä tiedä yhtään mitään.
"Electronic accelerator pedal position sensor" olisikohan tämäkin moottorissa?
En osaa sitäkään sanoa paljonko kyseisen laturin pitäisi ladata, uudemmat kyllä lataa enemmän, kuin 13,7V. (ja tuossa linkittämässäni keskustelussa oli 14.1V)
Mulla kyllä on nipullinen noita auton sähköboxeja, lähinnä mitkä liittyy moottoriin, kun olen ne purkanut autosta pois. ASR:ääkään en omassa projektissa saa toimimaan (enkä sähkökaasua), mutta ABS:ät pitäisi saada. Joten en osaa sanoa vielä mitkä noista boxeista on turhia itselle, kun ovat ainakin osittain ohjaukset samoissa laatikoissa.
Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
kaasuläpän tunnistin löytyy lautasen vasemmalta puolelta,,n.5cm pitkä 4 ruuvilla kiinni musta laatikko,,kato johtoliitokset
Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
Noniin nyt taas herätelty prokkista henkiin melkein vuoden tauon jälkeen. Mutta tosiaan se käyntivika on oikeastaan juurikin tälläinen: https://www.youtube.com/watch?v=CJaEU2XWuvA" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli kaasun jos polkaisee paikallaan ihan kylmästi pohjaan niin käy vajailla ja röpeltää perkeleesti eikä kierrä oikein kun sen reilu 4tonnia.
Oikeanlaisen bensanpainemittarin kun löytäis jostain niin pääsis mittamaan konehuoneesta paineet. Mittasin joskus aiemmin heti pumppujen jälkeen menolinjan paineet teollisuuskäyttöön tarkoitetulla mittarilla jonka asteikko riitti 7bar ja tappiinhan se meni niin että heilahti. Tiedä sitten että kuinka luotettava mittari mahtoi olla. Mitkäköhän mahto olla oletusarvot paineelle konehuoneesta mitattuna.....?
ASR vikaan ajattelin kokeilla laturin vaihtoa seuraavaksi kun eipä näytä niin tyyris olevan muutenkaan.
Olisikohan muut viisastuneet näiden ongelmien tiimoilta vuoden aikana?
Eli kaasun jos polkaisee paikallaan ihan kylmästi pohjaan niin käy vajailla ja röpeltää perkeleesti eikä kierrä oikein kun sen reilu 4tonnia.
Oikeanlaisen bensanpainemittarin kun löytäis jostain niin pääsis mittamaan konehuoneesta paineet. Mittasin joskus aiemmin heti pumppujen jälkeen menolinjan paineet teollisuuskäyttöön tarkoitetulla mittarilla jonka asteikko riitti 7bar ja tappiinhan se meni niin että heilahti. Tiedä sitten että kuinka luotettava mittari mahtoi olla. Mitkäköhän mahto olla oletusarvot paineelle konehuoneesta mitattuna.....?
ASR vikaan ajattelin kokeilla laturin vaihtoa seuraavaksi kun eipä näytä niin tyyris olevan muutenkaan.
Olisikohan muut viisastuneet näiden ongelmien tiimoilta vuoden aikana?

Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
Jos näissä kaikissa jeteissä on samanlaiset paineet on siellä nyt liikaa...sehän kuuluu mitata määränjakajasta..oikea paine olisi noin 5-5.5bar.
Toki jos olisi ihan korjaamo tietoa kirjasta niin olisi selkein lähteä vikaa selvittämään.
Toki jos olisi ihan korjaamo tietoa kirjasta niin olisi selkein lähteä vikaa selvittämään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
Omassani oli hieman samoja pulmia, en sen paremmin jäänyt tuota yhtä ongelmaa pohtimaan vaan vaihdoin vanhaan autoon heti.
-Bensapumput/suodattimen
-Tulpat/johdot/puolan/virranjakajankannen
-EHA.n
-Airflow potentiometrin
-ruiskusuuttimet/ym sälät
-Alipaineletkuja
-tyhjäkäyntimoottorin
Vika ainakin poistui ja auto on noilta osin huollettu seuraavat 50tkm.
Epäilen kuitenkin, että vika voi olla suoraan Air flow potentiometrissa, tuon voi kyllä mitata mutta ei uusikaan ebaystä kallis ole.
-Bensapumput/suodattimen
-Tulpat/johdot/puolan/virranjakajankannen
-EHA.n
-Airflow potentiometrin
-ruiskusuuttimet/ym sälät
-Alipaineletkuja
-tyhjäkäyntimoottorin
Vika ainakin poistui ja auto on noilta osin huollettu seuraavat 50tkm.
Epäilen kuitenkin, että vika voi olla suoraan Air flow potentiometrissa, tuon voi kyllä mitata mutta ei uusikaan ebaystä kallis ole.
Re: 560SEC 3. ja 4. vaihde hukassa eikä kierrä tarpeeksi
No potikka jos ei saa kontaktia eli paskainen niin tietyllä alueella röpeltää..voi mittailla ...tai irroittaa ,putsaa ,säätää...toimii se jotenkuten huonollakin...tosin bensanpaineet on saatava ensin kohdalleen..jos ne nyt on väärin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-