w211 vaihdelaatikko ongelmat
w211 vaihdelaatikko ongelmat
Tervehdys.
Auto vuosimalli -04 farkku, ajettu 240 tkm. Vuoden verran ollut sellaista ongelmaa, että kylmänä nykäisee kun vaihtaa 1-3 vaihteet (riippuu ajaako S/C moodilla). Kun ajaa lämpimäksi, niin oire häviää lähes kokonaan.
Kylmänä ajettaessa myös kierrosalue seilaa ja auto etenee nykien. Oireet oli melko lievät vielä viikko sitten kun selailin foorumia ja kohtalotovereiden suosituksista kävin laatikon huuhtelussa. Jostain täältä luin, että jos olis roskaa liikenteessä ja huuhtelu auttaisi.
Meikäläisen auton kohdalla se pahensi asiaa huomattavasti. Nyt on auto lähes ajokelvoton kun nykäsee ihan perkeleesti kun lähtee pihasta. Kylmänä esim. 60km/h ajossa kierrokset seilaa hulluna. Tuntuu lähes siltä, kuin kaasua pumppaisi. Lämpimäksi kun ajaa ni oireet lähes häviää.
Foorumia selailin asian tiimoilta läpi ja näytti siltä, että asiaa on täällä aikaisemminkin puitu. Nyt kiinnostaisi, että saatiinko näihin ongelmiin joskus jotain syytä selville. Yhtenevältä tuntuu oireet täällä käytyihin keskusteluihin.
Soitin neljään eri korjaamoon kun mietin mihin auton veisi korjattavaksi. Kellään ei tuntunut olevan mitään käryä asiasta. Yks puhui momentinmuuntimesta, toinen laatikon venttiilikoneistosta ja tais joku mainita jostain kuluneista levyjen kosketuspinnoista? Viitsis millään viedä autoa jonnekin pajalle missä sitten arvotaan ja vaihdellaan kaiken laista ja toivotaan, että tulisi kuntoon.
Eli jos jollain ollut samanlaisia ongelmia ja saanut syyn selville niin kiinnostaisi. Vikakoodeja ei ollut lainkaan kun kävin lukemassa.
Myös osaava korjaamo kiinnostaa Turku/Helsinki akselilla.
Samaan hetkeen iskee kaikki halvat remontit. Auto tällä hetkellä korjaamossa mihin viettiin hinurilla tänään. Paukahti takapään ilmajousi kesken ajon. Saas nähdä mitä tulee maksamaan.
-Henkka
Auto vuosimalli -04 farkku, ajettu 240 tkm. Vuoden verran ollut sellaista ongelmaa, että kylmänä nykäisee kun vaihtaa 1-3 vaihteet (riippuu ajaako S/C moodilla). Kun ajaa lämpimäksi, niin oire häviää lähes kokonaan.
Kylmänä ajettaessa myös kierrosalue seilaa ja auto etenee nykien. Oireet oli melko lievät vielä viikko sitten kun selailin foorumia ja kohtalotovereiden suosituksista kävin laatikon huuhtelussa. Jostain täältä luin, että jos olis roskaa liikenteessä ja huuhtelu auttaisi.
Meikäläisen auton kohdalla se pahensi asiaa huomattavasti. Nyt on auto lähes ajokelvoton kun nykäsee ihan perkeleesti kun lähtee pihasta. Kylmänä esim. 60km/h ajossa kierrokset seilaa hulluna. Tuntuu lähes siltä, kuin kaasua pumppaisi. Lämpimäksi kun ajaa ni oireet lähes häviää.
Foorumia selailin asian tiimoilta läpi ja näytti siltä, että asiaa on täällä aikaisemminkin puitu. Nyt kiinnostaisi, että saatiinko näihin ongelmiin joskus jotain syytä selville. Yhtenevältä tuntuu oireet täällä käytyihin keskusteluihin.
Soitin neljään eri korjaamoon kun mietin mihin auton veisi korjattavaksi. Kellään ei tuntunut olevan mitään käryä asiasta. Yks puhui momentinmuuntimesta, toinen laatikon venttiilikoneistosta ja tais joku mainita jostain kuluneista levyjen kosketuspinnoista? Viitsis millään viedä autoa jonnekin pajalle missä sitten arvotaan ja vaihdellaan kaiken laista ja toivotaan, että tulisi kuntoon.
Eli jos jollain ollut samanlaisia ongelmia ja saanut syyn selville niin kiinnostaisi. Vikakoodeja ei ollut lainkaan kun kävin lukemassa.
Myös osaava korjaamo kiinnostaa Turku/Helsinki akselilla.
Samaan hetkeen iskee kaikki halvat remontit. Auto tällä hetkellä korjaamossa mihin viettiin hinurilla tänään. Paukahti takapään ilmajousi kesken ajon. Saas nähdä mitä tulee maksamaan.
-Henkka
Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Rikkinäin KYB-venttiili aiheuttaa ainakin tuota kierrosten seilaamista, mikä yleensä laantuu öljyjen lämmettyä. Tämä on halpa (n. 70€) ja helppo vaihtaa, mutta se olisi kannattanut tehdä tuon huuhtelun yhteydessä, niin ei menisi öljyä hukkaan, vaihto kun vaatii öljypohjan ja venttiilikoneiston irroituksen.
Mitään isompaa ei kannata alkaa vaihtamaan kokeilumielessä ja toivoa että vika häviäisi, vaan vaihtaa ensimmäisenä tuo KYB:n ja jos vielä oireilee, niin hakeutuu osaavan star-käyttäjän luokse, mitä löytyy esim sieltä 09-alueelta.
Mitään isompaa ei kannata alkaa vaihtamaan kokeilumielessä ja toivoa että vika häviäisi, vaan vaihtaa ensimmäisenä tuo KYB:n ja jos vielä oireilee, niin hakeutuu osaavan star-käyttäjän luokse, mitä löytyy esim sieltä 09-alueelta.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Muutama tarkentava kysymys,Henkka81 kirjoitti:Tervehdys.
Auto vuosimalli -04 farkku, ajettu 240 tkm. Vuoden verran ollut sellaista ongelmaa, että kylmänä nykäisee kun vaihtaa 1-3 vaihteet (riippuu ajaako S/C moodilla). Kun ajaa lämpimäksi, niin oire häviää lähes kokonaan.
Kylmänä ajettaessa myös kierrosalue seilaa ja auto etenee nykien. Oireet oli melko lievät vielä viikko sitten kun selailin foorumia ja kohtalotovereiden suosituksista kävin laatikon huuhtelussa. Jostain täältä luin, että jos olis roskaa liikenteessä ja huuhtelu auttaisi.
Meikäläisen auton kohdalla se pahensi asiaa huomattavasti. Nyt on auto lähes ajokelvoton kun nykäsee ihan perkeleesti kun lähtee pihasta. Kylmänä esim. 60km/h ajossa kierrokset seilaa hulluna. Tuntuu lähes siltä, kuin kaasua pumppaisi. Lämpimäksi kun ajaa ni oireet lähes häviää.
Foorumia selailin asian tiimoilta läpi ja näytti siltä, että asiaa on täällä aikaisemminkin puitu. Nyt kiinnostaisi, että saatiinko näihin ongelmiin joskus jotain syytä selville. Yhtenevältä tuntuu oireet täällä käytyihin keskusteluihin.
Soitin neljään eri korjaamoon kun mietin mihin auton veisi korjattavaksi. Kellään ei tuntunut olevan mitään käryä asiasta. Yks puhui momentinmuuntimesta, toinen laatikon venttiilikoneistosta ja tais joku mainita jostain kuluneista levyjen kosketuspinnoista? Viitsis millään viedä autoa jonnekin pajalle missä sitten arvotaan ja vaihdellaan kaiken laista ja toivotaan, että tulisi kuntoon.
Eli jos jollain ollut samanlaisia ongelmia ja saanut syyn selville niin kiinnostaisi. Vikakoodeja ei ollut lainkaan kun kävin lukemassa.
Myös osaava korjaamo kiinnostaa Turku/Helsinki akselilla.
Samaan hetkeen iskee kaikki halvat remontit. Auto tällä hetkellä korjaamossa mihin viettiin hinurilla tänään. Paukahti takapään ilmajousi kesken ajon. Saas nähdä mitä tulee maksamaan.
-Henkka
miten huuhtelu tehtiin(oliko tekijä tehnyt sitä ennen)
olihan öljy MB236:10 tai MB236:14
ja tarkistanut että sitä on tarpeeksi
öljyä ei ole laatikon ohjaus boxsissa eikä töpselissä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Terve,
Huuhtelu tehtiin kuten täältä foorumilta olen katsonut. Olisko kaikkineen menny 13 litraa öljyä. Eli sen pitäis olla kunnossa.
Auto vieläkin huollossa ilmajousen vuoksi. Soitin korjaamolle ja heillä on toi star-lukia. Lupas perjantaiseen mennessä katsoa josko sieltä jotain löytyis. Jos ei, niin sitte vois vaihtaa ton KYB- venttiilin ja päivittää laatikon ohjelman. Soitin tänään veholle ja sieltä joku "päällikkö" suositteli ohjelman päivitystä. Silläkin kuulemma vastaavanlaisia ongelmia hoidettu. Kuulosti tosin ihan valohoidolta.
Toi KYB- venttiili noussut täällä keskusteluissa useasti esiin, mutta kukaan ei ole koskaan kertonut poistuiko sillä mitkään ongelmat.
Mielenkiintoinen projekti kyllä. Reilu vuoden koittanut selvitellä mikä siellä on ja kohta se selviää joka tapauksessa. Niin kamala ajettava, että jos ei muu auta laitan koko laatikko huoltoon. €€€€
Huuhtelu tehtiin kuten täältä foorumilta olen katsonut. Olisko kaikkineen menny 13 litraa öljyä. Eli sen pitäis olla kunnossa.
Ei ollut. Arvatenkin jotain perus litkua mitä nyrkkipajoissa laitetaan.olihan öljy MB236:10 tai MB236:14
Tuskimpa korjaaja osasi katsoa.öljyä ei ole laatikon ohjaus boxsissa eikä töpselissä
Auto vieläkin huollossa ilmajousen vuoksi. Soitin korjaamolle ja heillä on toi star-lukia. Lupas perjantaiseen mennessä katsoa josko sieltä jotain löytyis. Jos ei, niin sitte vois vaihtaa ton KYB- venttiilin ja päivittää laatikon ohjelman. Soitin tänään veholle ja sieltä joku "päällikkö" suositteli ohjelman päivitystä. Silläkin kuulemma vastaavanlaisia ongelmia hoidettu. Kuulosti tosin ihan valohoidolta.
Toi KYB- venttiili noussut täällä keskusteluissa useasti esiin, mutta kukaan ei ole koskaan kertonut poistuiko sillä mitkään ongelmat.
Mielenkiintoinen projekti kyllä. Reilu vuoden koittanut selvitellä mikä siellä on ja kohta se selviää joka tapauksessa. Niin kamala ajettava, että jos ei muu auta laitan koko laatikko huoltoon. €€€€

Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Ennen kuin edes harkitset mitään isompaa remonttia laatikolle, niin tuo öljy nyt ensimmäiseksi oikeaksi, tuohan tarkoittaa sitä luokitusta (Ei siis tarvitse olla mersunpurkista öljy), nämä laatikot ovat tarkkoja oikeasta öljystä, tuolta löytyy lisää sopivista öljyistä: http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... ction=show" onclick="window.open(this.href);return false;Henkka81 kirjoitti:Terve,
Huuhtelu tehtiin kuten täältä foorumilta olen katsonut. Olisko kaikkineen menny 13 litraa öljyä. Eli sen pitäis olla kunnossa.
Ei ollut. Arvatenkin jotain perus litkua mitä nyrkkipajoissa laitetaan.olihan öljy MB236:10 tai MB236:14
Tuskimpa korjaaja osasi katsoa.öljyä ei ole laatikon ohjaus boxsissa eikä töpselissä
Kannattaa myös tarkistaa joka tapauksessa toi TCU ja se töpseli laatikosta.
Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Mulla -04 270 s211 ja siinä kylmänä heitteli kierroksia muutaman kilometrin matkan, lämpimänä toimi hyvin.
Vaihatin juurikin kyb-venttiilin ja samalla johdinlevyn (saivat pistokkeen kierteen korkattua), sekä uuden pistokkeen ja nollasivat adaptaatiot.
Nyt on toiminut myös kylmänä ilman kierrosten hummailua sekä maantiellä heitteli ennen n. viisarin verran kierrokset, sekin vaiva poistui.
Vaihatin juurikin kyb-venttiilin ja samalla johdinlevyn (saivat pistokkeen kierteen korkattua), sekä uuden pistokkeen ja nollasivat adaptaatiot.
Nyt on toiminut myös kylmänä ilman kierrosten hummailua sekä maantiellä heitteli ennen n. viisarin verran kierrokset, sekin vaiva poistui.
Mercedes S211 facelift 320cdi 4-matic
Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Pahimmissa heilunu useammankin viisarin verta ja vielä korjaantunut KYB:lläKaaleppi kirjoitti:maantiellä heitteli ennen n. viisarin verran kierrokset, sekin vaiva poistui.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Öljy on 236:10 ja sitä on oikea määrä laatikossa.
Starilla luettu ja mitään vikakoodeja ei anna laatikkoon.
Kuitenkin käytössä se on niin rajua repimistä. että pakko sille on jotain tehdä. 2-3 vaihteen vaihto kylmänä tuntuu samalta, kuin keppivaihteisella päästäis kytkimen suoraan ylös.
Voiskohan olla mahdollista, että sen huuhtelun vaikutuksesta joku lika meni entistä huonompaan paikkaan ja siitä syystä tuli vain huonommaksi.
Jos vaihtais sen KYB- venttiilin ja huuhtelis uudelleen. Tosin sekään mitään ilmaista touhua ole, et ei turhaan viitsis.
Starilla luettu ja mitään vikakoodeja ei anna laatikkoon.
Kuitenkin käytössä se on niin rajua repimistä. että pakko sille on jotain tehdä. 2-3 vaihteen vaihto kylmänä tuntuu samalta, kuin keppivaihteisella päästäis kytkimen suoraan ylös.
Voiskohan olla mahdollista, että sen huuhtelun vaikutuksesta joku lika meni entistä huonompaan paikkaan ja siitä syystä tuli vain huonommaksi.
Jos vaihtais sen KYB- venttiilin ja huuhtelis uudelleen. Tosin sekään mitään ilmaista touhua ole, et ei turhaan viitsis.

Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
venttiilipöytää veikkaisin , vanha kuntoon tai kunnostettu tais olla 600e kieppeillä.
edit, kybbi nyt olis kannattanut samalla vaihtaa tuossa , en osaa sanoa onko kybillä juuri tuohon vaivaan vaikutusta, muistaakseni ei.
edit, kybbi nyt olis kannattanut samalla vaihtaa tuossa , en osaa sanoa onko kybillä juuri tuohon vaivaan vaikutusta, muistaakseni ei.
Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Oliko kuinka mustat öljyt nyt sitten ennen edellistä huuhtelua? Tuo uusinta huuhteluhan ei juurikaan mitää auta, vaan kannattaa samalla, kun sen KYB:n vaihtaa, niin irroittaa ja putsata muutkin venttiilit (paperilla, ei paineilmalla).
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Öljyt oli ihan priimat. 60 000 sitten vaihdettu.
En kans usko tuon Kyb-venttiilin vaikuttavan tuohon nykäisyyn.
Tässä nyt asiaan tutustuneena voisin mennä väittämään, että se on joko venttiilikoneisto tai momentinmuunnin. Veikkaus momentinmuuntimeen sen vuoksi, että se vaihto ylös tulee repästen ja alas vaihtaa
jurnuttaen, eli laskee kierrokset tosi alas ennen kuin vaihtaa pienemmälle. Tosin en osaa selittää miksi vaivat katoaa lähes kokonaan, kun ajaa laatikon lämpimäksi?
Eikös tuon venttiilikoneiston saa vaihdettua ilman laatikon pudotusta? Hintaa sillä näyttää olevan semmonen 800€ uutena.
Vikakoodia kun ei saa mistään, niin arvailuksihan tämä menee.
En kans usko tuon Kyb-venttiilin vaikuttavan tuohon nykäisyyn.
Tässä nyt asiaan tutustuneena voisin mennä väittämään, että se on joko venttiilikoneisto tai momentinmuunnin. Veikkaus momentinmuuntimeen sen vuoksi, että se vaihto ylös tulee repästen ja alas vaihtaa
jurnuttaen, eli laskee kierrokset tosi alas ennen kuin vaihtaa pienemmälle. Tosin en osaa selittää miksi vaivat katoaa lähes kokonaan, kun ajaa laatikon lämpimäksi?
Eikös tuon venttiilikoneiston saa vaihdettua ilman laatikon pudotusta? Hintaa sillä näyttää olevan semmonen 800€ uutena.
Vikakoodia kun ei saa mistään, niin arvailuksihan tämä menee.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Kannatta *:rilla tutkilla muutakin kuin vikakoodeja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Mulla rupesi kans 2-3 vaihde nykäisemään ja nostattaa kierroksia melkein tonnin, ennekuin vaihtaa. Kylmänä toimii ja välillä myös lämpimänä.
Vaihdettu kyb venttiili n.5000km sitten. Silloin kyllä ei lukinnut turbiinia ja laatikko toimi 5000km hyvin.
Nyt vaihdoin johdinlevyn, läpiviennin, öljy, suodatin ja nollattiin adaptiot mersuliikkeessä. Ja ei vikakoodeja.
öljy puhdasta ei metallia.
Vika on vaan edelleen, ei vaan tullut kuntoon.
Onko oma solenoidi 2-3 vaiholle? Liekkö siinä vika?
Vaihdettu kyb venttiili n.5000km sitten. Silloin kyllä ei lukinnut turbiinia ja laatikko toimi 5000km hyvin.
Nyt vaihdoin johdinlevyn, läpiviennin, öljy, suodatin ja nollattiin adaptiot mersuliikkeessä. Ja ei vikakoodeja.
öljy puhdasta ei metallia.
Vika on vaan edelleen, ei vaan tullut kuntoon.
Onko oma solenoidi 2-3 vaiholle? Liekkö siinä vika?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Paine karkaa väärään paikkaanskyhawk kirjoitti:Mulla rupesi kans 2-3 vaihde nykäisemään ja nostattaa kierroksia melkein tonnin, ennekuin vaihtaa. Kylmänä toimii ja välillä myös lämpimänä.
Vaihdettu kyb venttiili n.5000km sitten. Silloin kyllä ei lukinnut turbiinia ja laatikko toimi 5000km hyvin.
Nyt vaihdoin johdinlevyn, läpiviennin, öljy, suodatin ja nollattiin adaptiot mersuliikkeessä. Ja ei vikakoodeja.
öljy puhdasta ei metallia.
Vika on vaan edelleen, ei vaan tullut kuntoon.
Onko oma solenoidi 2-3 vaiholle? Liekkö siinä vika?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Eli paine karkaisi. Mistä voisin vikaa ruveta paikallistamaan?
Venttiilipöydästä ja solenoidien o-renkaat esim. Vai?
Venttiilipöydästä ja solenoidien o-renkaat esim. Vai?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
*:rin piuhan päästäskyhawk kirjoitti:Eli paine karkaisi. Mistä voisin vikaa ruveta paikallistamaan?
Venttiilipöydästä ja solenoidien o-renkaat esim. Vai?
tai vaikkapa noista, mutta tuskin on pelkissä orinkuloissa vikaa
pakka pakan tiivisteet
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Eli laatikko sitten alas ja auki vai? Millainen laatikko tohon käy jos alkaa etsiä toista tilalle.
Olisi tiedossa vm.2000 laatikko samalla numerosarjalla. Oma vm2003. Onko aivan sama?
Olisi tiedossa vm.2000 laatikko samalla numerosarjalla. Oma vm2003. Onko aivan sama?
Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Ihan ekana kyllä putsaisin venttiili koneiston,nei se mikään avaruuscsukkula ole 

Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Terve!
Koittanut etsiä vastausta, mutta ei tahdo löytyä, joten pistetään tänne asiaa sivuten. Mulla 320cdi -03 nykii välillä (vain lämpimänä) hiljaisessa vauhdissa kolmosella esim sen verran kaasua painaen että ylämäkeen mentäessä vauhti säilyy samana. kovassa kiihdytyksessä ei nypyttele ja mielestäni muilla vaihteilla se ei sitä tee. Kysymys kuuluu: olisko toi kyb venttiili ja huuhtelu se mistä kannattais lähteä? Nokalla lauhduttimena: A211 500 32 02 made in france -09 joten siinä nyt tuskin luulis vika olevan. :O Tänks!
Koittanut etsiä vastausta, mutta ei tahdo löytyä, joten pistetään tänne asiaa sivuten. Mulla 320cdi -03 nykii välillä (vain lämpimänä) hiljaisessa vauhdissa kolmosella esim sen verran kaasua painaen että ylämäkeen mentäessä vauhti säilyy samana. kovassa kiihdytyksessä ei nypyttele ja mielestäni muilla vaihteilla se ei sitä tee. Kysymys kuuluu: olisko toi kyb venttiili ja huuhtelu se mistä kannattais lähteä? Nokalla lauhduttimena: A211 500 32 02 made in france -09 joten siinä nyt tuskin luulis vika olevan. :O Tänks!
Vanhat työmaat:
w123 280
w126 300se -83
W124 200d -86 -87 -88 300d -85 -92
W202 200d -94 220d -93
W210 300d -96 200-270-320cdi -01
W140 350td -95 300td -97
W203 200cdi -00 -05
W211 200cdi -05 -04 220cdi -03 220cdi -09
W204 200cdi -08
Nyt: S211 320cdi
w123 280
w126 300se -83
W124 200d -86 -87 -88 300d -85 -92
W202 200d -94 220d -93
W210 300d -96 200-270-320cdi -01
W140 350td -95 300td -97
W203 200cdi -00 -05
W211 200cdi -05 -04 220cdi -03 220cdi -09
W204 200cdi -08
Nyt: S211 320cdi
Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Älä huuhtele . Vaiha öljyt ja se kyb venttiili. Ja jos näyttää öljyt huonoilta niin vaihtaa vaikka sitten toisen kerran 10000km päästä niin on uudempaa öljyä koko vaihteistossa.
Mutta kysymys kuuluu mistä löytyy se ohjain boksi? Auto on w211 220 -07.
Mutta kysymys kuuluu mistä löytyy se ohjain boksi? Auto on w211 220 -07.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
MikkB kirjoitti:Terve!
Koittanut etsiä vastausta, mutta ei tahdo löytyä, joten pistetään tänne asiaa sivuten. Mulla 320cdi -03 nykii välillä (vain lämpimänä) hiljaisessa vauhdissa kolmosella esim sen verran kaasua painaen että ylämäkeen mentäessä vauhti säilyy samana. kovassa kiihdytyksessä ei nypyttele ja mielestäni muilla vaihteilla se ei sitä tee. Kysymys kuuluu: olisko toi kyb venttiili ja huuhtelu se mistä kannattais lähteä? Nokalla lauhduttimena: A211 500 32 02 made in france -09 joten siinä nyt tuskin luulis vika olevan. :O Tänks!
Ja miksi ei huuhtelua-Dommi- kirjoitti:Älä huuhtele . Vaiha öljyt ja se kyb venttiili. Ja jos näyttää öljyt huonoilta niin vaihtaa vaikka sitten toisen kerran 10000km päästä niin on uudempaa öljyä koko vaihteistossa.
Mutta kysymys kuuluu mistä löytyy se ohjain boksi? Auto on w211 220 -07.
vaan vaihto tapaan millä pask... jää kiertoon ja seuraa yleensä onkelmia
toisin kuin kunnolla tehdystä huuhtelu vaihdosta,
minkä takia KYB vaihtoon jos vikana on mainittu vaiva
TCU löytyy hantinjalkatilasta maton alta
-201
E: siis eturunaan kääntää taakse ja näkyviin tulee styroksinpala minkä alla
alumiinipelti
niin sen alla on TCU
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 vaihdelaatikko ongelmat
Mulla w211 270cdi rupes kierrokset humpailee n.60km vauhdissa ja vaihtoi oudosti vaihteita ensin kylmänä ja jonkun ajan kuluttua myös lämpimänä. Soitin mb-osaan ja sanoivat heti että kyb-venttiilli reistaa,no se vaihdettiin ja auto pelaa kuin unelma ei nykäse vaihtaessa ja kierrokset ei humpaile ja muutenkin kiihtyy paljon paremmin nyt.