Mika.T kirjoitti:Planeettavaihteet sieltä korkkaa.
"Peräöljyillä" on huomattavasti parempi pintapaineen kesto jolloin rattaat ja laakeroinnit kestää paremmin.
Mitään kovin paksua tervaa sinne ei kuitenkaan kannata laittaa kun siellä on öljypumppu ja imupuolella silti.
siksi synteettistä öljyä että menee pakkasellakin sihdistä läpi,
Jees, wanhoissa volvoissa käytettiin manuaaliaskeissa muistaakseni moottoriöljyä. Eikös joissain etuvetoautoissa ollut sama öljy kampikammiossa ja vaihteistossa?
Minusta tuntuu että peräöljy on liian jäykkää, eikös ne viskositeetit ole synteettisellä 75W-90. Mikähän on automaattiöljyn vastaava luku, sehän on tavallaan lisäaineistettua hydrauliikkaöljyä. Hypoidiöljyssä on ne EP-lisäaineet juuri pintapaineiden takia mutta planeettavaihteissa ei taida olla sellaisia pintapaineita; nopeus auttaa tehon siirrossa, peräruuvi taas pyörii hitaasti joten siellä on aikamoiset momentit ja pintapaineet voimaa siirtämässä, siksi EP (Extra Pressure) lisäaineet.
Jos laittais moottoriöljyä, esim 5W-40 taikka 5W-50 niin kattaa hyvin sekä kylmän että kuuman pään?