Maasturissa 605 turbokone. Käy helposti turhan lämpöisenä, esim 100kmh tasakaasulla ajaessa, varsinkin ylämäessä, nousee liian helposti viisari 90:iin ja välillä lähelle 100:aa. Uudet vesiletkut, vesipumppu, syyläri, termostaatti. Eilen pesin moottorin ja syylärin asianmukaisella aineella, kyllähän sieltä kuraa irtosi muttei vaikuta asiaan. Paisarin korkki vuoden vanha, jäähd järjestelmässä normaali paine eikä mene puurot ja vellit sekaisin. Alavesiletku ei kuumene yleensä kunnolla silloinkaan kun kone lämmin. Flekteille 87ast anturit sekä kannen etupäässä että alavesiletkussa, joten tiedän koneen oikeasti kuumenevan, muuten vois aatella mittarivikaa..
Alkaa ideat loppumaan. Kokeiltu kolmella eri termarilla. Nesteet oon laitellu koneeseen alipainelaitteella eli ilmaa ei pitäisi olla järjestelmässä. Mielestäni näitä ongelmia ei ollut ennen kun vaihdoin varmuudeks uuden vesipumpun ja samalla syylärin. Alavesiletku nousee lievästi koneesta syyläriin päin, muttei tällä pitäisi olla merkitystä. Syylärin kylmän pään yläreunasta letku paisuntasäiliöön. Lämppärin kennossa ei oo vesiventtiliä eli jatkuva kierto sitä kautta. Termari ei mielestäni aukea, muttei mene jakeluun, miksei. Kaks viimeistä koneessa ollutta termaria oon testannut kattilassakin toimiviksi.
OM605 käy lämpöisenä
Re: OM605 käy lämpöisenä
Vaikuttaa siltä että itse termari olisi viallinen.
Itsellä w140 s320 teki lähes samoin. Vuoden vanha termari oli ruennut takertelemaan ja varsinkin kaupunkiajossa lämmöt humppasi...
Termaria lähemmin tutkimalla näkyi selvästi, että se kaasunpaineesta liikkuva osa oli ottanut reunaan kiinni...
Itsellä w140 s320 teki lähes samoin. Vuoden vanha termari oli ruennut takertelemaan ja varsinkin kaupunkiajossa lämmöt humppasi...
Termaria lähemmin tutkimalla näkyi selvästi, että se kaasunpaineesta liikkuva osa oli ottanut reunaan kiinni...
Re: OM605 käy lämpöisenä
Alkoi arveluttamaan syylärin riittävyys, laitoin lämpöanturin alavesiletkuun ja näytti aamulla +12 ast ulkolämmössä koneen saavutettua norm lämmön 25 ast. Kun koneen lämpö nousi eka kerran 90:iin, oli alavesiletku 60 ast. Lämmöt laski normaaliin vähän yli 80 ast, jolloin alavesiletku 65 ast. Ei tuo syyläri siis liian tehokas ole, mutta selittääkö koko juttua? Tuossa en antanut runtua edes, norm ajoa vain, mitä nyt maasturin isommat vastukset pelissä.
Re: OM605 käy lämpöisenä
ota termari vallan pois ja kokeile kuinka käyttäytyy.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM605 käy lämpöisenä
Jäähdyttäjä voi olla ihan tukos jos joku vanha..pesu ei auta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM605 käy lämpöisenä
Syyläri vuoden vanha. Iltapv ajellessa nousi koneen lämmöt 90 kun alavesiletku oli vasta 40-asteinen.. Termariin kai tän on pakko liittyä, vaikka tosiaan sekin jo vaihdettu. 

Re: OM605 käy lämpöisenä
Onko termari 89 vai 82 asteinen?
Re: OM605 käy lämpöisenä
80 kuten mottiin kuuluu. Huomenna pitänee hakea uus..