w203 madallus
Re: w203 madallus
Bilsteinit meni 8' leveen et35 vanteen kanssa vielä tälläsellä raolla. Kuvassa on 225 kumi vielä, nyt on 215 niin jää vähän enemmän tilaa renkaan ja jousen väliin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W204 350CDI -11
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
Re: w203 madallus
Minä ainakkin olen ottanut puol kiekkaa pois eikä mitään ongelmia ole ollut. 18 tuumaset vanteet ja edessä 8'' leveet. Siis vakio iskarit ja H&R:än -40mm satsi ja edestä puol kierrosta pois. Jousen yläpään laitoin vain kohdalleen sinne ylälautasen kumiin. Se ylälautasen reikähän on "ovaali" tai semmonen ja se jäi hölmöön kohtaan mutta siittä välittämättä laitoin paikalleen ja ainakin 10tkm ovat siellä kääntyilleet ja toimineet..Taikl kirjoitti:Siis voiko noista jousista oikeasti ottaa pois vain puolikkaan kierroksen? Eilen vaihtelin uudet iskarit ja meinasin samalla että puolikierrosta poistan, mutta sittenhän se jousilautanen menee eri asentoon. Onko sillä mitään väliä? Muutenhan sillä lautasen asennolla ei oliskaa väliä, mutta tässähän tuo jalusta ei oo symmetrinen, vaan sitä on muotoiltu.


Mb c200 cdi (S204) vm. 2008
EX Mb c200 cdi (w203) vm. 2001
EX Mb e200 cdi (w211) vm. 2003
EX Mb c200 cdi (w203) vm. 2001
EX Mb e200 cdi (w211) vm. 2003
Re: w203 madallus
Tuli hankittua tuohon käyttikseen tuommonen kw:n variantte 2 sarja, josta löytyy myös paluuvaimennuksen säätö. Onko kellään kokemuksia että napataanko säätö heti "löysinpään" asentoon? Hilppeet siis vielä irrallaan tuolla varastossa, ja ajattelin että josko olisi nuo takaiskarit säätänyt jo valamiiksi. Pitää laitella melkeen muutama kuva kun sarja on löytänyt tiensä alle. 

w203 220cdi käyttis
w202 om605 turpo -ex-
w210 290dt nokivasara -ex-
w202 om605 turpo -ex-
w210 290dt nokivasara -ex-
Re: w203 madallus
Kyllähän toi on normi settiä et coilitolppa tarttee edessä enemmän tilaa ku jousi tulee alas asti. Esim. itellä oli bemarissa sama homma. Ensin oli H&R linttajouset + bilstein iskarit vanteina 9,5x19 ET20 ja renkaana 235/35-19. Sitten vaihdoin alustan TA-Technix coilover-alustaan niin piti laittaa 10mm spaceri ja vaihtaa rengas 225/35-19 et mahtu pyörimään. Muute otti tolppa kiinni renkaaseen/vanteeseen.skeeny kirjoitti:Nonni..vähän tuossa selvittelin asiaa muutaman mutkan kautta niin sinne tarttis esim 215/35/18 renkaan 8.5" vanteella ja et13:llaSitten pyörisi mutta meneepä nyt vaan saatanan vaikeeksi. Mulla ollut 34 autoa joissa jokaisessa ollut alustasatsi eikä yhdenkään kanssa tällaista vääntöä. Ja eipä taida edes olla mun autoon laillinen tuo 215/35/18 rengas. Taitaa jäädä säädettävä alusta laittamatta.Jos joku haluaa ton kanssa jumpata tai löytyy sopivat vanteet niin myyn mielihyvin pois setin
![]()
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: w203 madallus
Onkos porukka säätänyt coilovereilla autojaan vaaassa eli kulmapainojen mittauksella vai ihan korkeuden mukaan? Mahtaako olla kuinka paljon eroa kulmapainoissa?
nelipyöräsuuntaus tehdään.
nelipyöräsuuntaus tehdään.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 11.06.2014 21:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: w203 madallus
Onko kellään sattunut jäämään ylimääräisiä madallusjousia eteen w203 farkkuun? Omista rälläköin liikaa pois 
PS: Minkäs merkkiset iskarit normisti w203ssa on? Ihan mersun vai jonkun muun valmistajan?

PS: Minkäs merkkiset iskarit normisti w203ssa on? Ihan mersun vai jonkun muun valmistajan?
S204 320CDI 7G Amgsport
Re: w203 madallus
Jos haluat kokeilla rälläköidä vakiojousia niin mulla olis sellaset 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w203 madallus
oisko täällä porukalla kokemuksia tuosta h&r cup kit 60/40mm sarjasta?? Haluttais saaha vähä keulaa vielä alemmaksi jollaki muulla ku sääjettävällä alustalla. En ainakaa ite oikein löytäny netistä kuvia tuosta sarjasta että ois asennettuna w203 koriseen, mutta jos joku löytää nii linkatkaahan nii tietäs vähä kuinka ylös/ alas se tuolla sarjalla jääpi 

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: La 23.05.2009 22:14
Re: w203 madallus
Saako mistään erikseen pelkkiä etupään madallusjousia? Nyt on H&R 40/40 alusta ja keulii jonkun verran. Tai jos jollai ylimääräsenä -60mm etujousia niin ostan pois.
Re: w203 madallus
eipä niitä taho saaha, ite etin melko pitkään. kaw 50/20mm jousisarjalla keula näyttäs tulevan aika hyvällä korolle, hintaa sarjalla n.190e. perä jää vähä pystyy vaikka laittaski ykkösen kumet mutta niitähä on helppo katkoa. ei taija vakio iskareilla tuo paketti toimia mutta noitten kaveriksi ku löis jotkus bilsteinin b8 nii vois olla iha jees paketti.
Omaan autoon eilen tilasin saksasta tuon h&r cup kit 60/40mm. saa nähä minkälainen se on, ens viikolla pitäs olla mulla täällä nii saa lyyä paikalleen.
Omaan autoon eilen tilasin saksasta tuon h&r cup kit 60/40mm. saa nähä minkälainen se on, ens viikolla pitäs olla mulla täällä nii saa lyyä paikalleen.
Re: w203 madallus
Ebay hakuun, ni heti ekana pareittain myydään n 100e/ pari. Tuossa kun jousia etsin, niin alko jo ottaa päähä, "eikö näitä myydä 4 kpl kerralla!?"... noh ostin kuitenkin Eibachit.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w203 madallus
Itekki nuo ebaysta tilasin, mutta en kyllä löytäny ainakaa saksan ebaystä pelkkiä -60mm jousia, joten heitähän linkkiä nii saa sarvi tilattua vieterit 

Re: w203 madallus
mitää linkkejä enää muista. Mut joo. Eibach -30mm jousilla auto tuli 7mm korkeammaksi mitä se oli aiemmin. Eli paskan myivät
Tarkistin vieterien numerotkin ja kyllä ne oikeat on... Vaan kun ei oo matala. Yhtä korkee ku Classic normaalisti.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Pe 03.01.2014 19:19
Re: w203 madallus
Onkos kellään kokemusta Supersport merkin valmistamista madallusjousista..? Hinta on vähän liiankin hyvä ollakseen totta..
http://luiginpaja.fi/madallusjouset/eka ... atieto4/MB" onclick="window.open(this.href);return false;

http://luiginpaja.fi/madallusjouset/eka ... atieto4/MB" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w203 madallus
On ollut 124 ja 210 alla. Hyvin toimii.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Pe 03.01.2014 19:19
Re: w203 madallus
Miten on ilmoittamat madalluslukemat pitäneet supersportilla paikkaansa? omaan 203 ajattelin tuota 45/30.. 

Re: w203 madallus
Myynti-ilmoituksista löytyy halvemmalla sportin jouset ja iskarit vielä kaupan päälle
halpaa

MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: w203 madallus
viimeviikolla tuli tuohon omaan 270cdi:hin ruuvattua tuo h&r cupkit 60/40m. Rapian 1000km ollu nyt alla ja mitat eessä navasta kaareen 332mm ja takana 331mm. Aika vaaterissa siis on, luulin että keula ois tullu vielä matalemmaksi mutta ihan hyvä noin. Ajoltaan melko paljo kovempi ku entinen weitec/koni yhistelmä, mutta toisaalta ei jää monttujen jälkeen pomppimaan eikä hyppimään niiku isommissa loikissa tuo weitecki teki. Mukulakivillä ainaki 205/50 17 rengastuksella oli hyvä ajella, ei tippunu paikat hampaista eikä muutenkaa ollu kovin röykkystä kyytiä.
Re: w203 madallus
pittää minunki toiset ostaa, weitecillä olis 50/30 
ja myyä Eibachit pois. Nää -30mm eibachit on samanlaiset ku vakiona on sport alusta.

ja myyä Eibachit pois. Nää -30mm eibachit on samanlaiset ku vakiona on sport alusta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w203 madallus
w203 hakusessa coilover alustasarja. Todennäkösesti bcracing vai onko parempia siihen rahaan tai halvemmalla?
Niin että millä et:llä 19x8,5 vanne mahtuu viellä pyörimään edessä tollasella coilover-tolpalla?
Niin että millä et:llä 19x8,5 vanne mahtuu viellä pyörimään edessä tollasella coilover-tolpalla?
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
Re: w203 madallus
Osaako kukaan sanoa onko coilover sarjojen tolpat paljon paksumpia kun w203 vakiot? Nyttenkin on jo suht pieni rako vanteen ja etutolpan välillä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Pe 03.01.2014 19:19
Re: w203 madallus
itellä ole kokemusta muutakuin ta-techniksen säädettävistä tolpista, joissa tolppa ei niinkään. Mutta jousi tuli aika hilkulle. 8" vanne sopi juuri ja juuri 20etllä pyörimään edessä. takana ei ongelmaa..
Re: w203 madallus
Itellä on 9" levee ja 38et.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Pe 03.01.2014 19:19
Re: w203 madallus
juuh. riippuu toki valmistajasta. Ta-tech kannattaa unohtaa jos haluaa isolla etllä olevan vanteen laittaa eteen..
Itellä tällä hetkellä 8,5" 13etllä ja 205/45-17 kumilla pyörii edessä, Eikä sekään kaukana jousesta ole. 225/45 kumilla ei sopinut edes pyörimään..

Itellä tällä hetkellä 8,5" 13etllä ja 205/45-17 kumilla pyörii edessä, Eikä sekään kaukana jousesta ole. 225/45 kumilla ei sopinut edes pyörimään..

Re: w203 madallus
Mites tää nyt sit toimii. Jos alkuperäinen iskari putki on noin 56mm halkaisijaltaan, sekä vanteen ja tolpan väliin jää reilu 1cm ja esim. Fk coiloveri tolppa on leveimmästä kohasta mist se voi vanteeseen/kumiin ottaa kii ni 85mm. Alkuperäisen vanne on 7,5"x16" ET 35. Haluttava vanne coili tolpalla ois 8,5"x18"... Minnekkä se ET nyt sitten asettuu, kun itse sain tähän nyt jotenkin syntymään ET:ksi 20. pitäis jäädä tolpasta melkein 5mm.
Vai onko laskut nyt liian astrofysiikkaa ja muuta avaruustiedettä et juha ei vaa tajuu?


Vai onko laskut nyt liian astrofysiikkaa ja muuta avaruustiedettä et juha ei vaa tajuu?



Re: w203 madallus
Mistä sais madallusjousia erikseen, tarvis vaan yhen eteen?
Re: w203 madallus
Moro, alustasarja hommia suunnitteilla, mutta osaisko viisaammat sanoa onko millaista eroa näillä kahdella alustalla ajo-ominaisuuksiltaan:
Eibach pro-street säädettävällä alustalla
ja
Bilstein B14 säädettävällä alustalla
Eibach pro-street säädettävällä alustalla
ja
Bilstein B14 säädettävällä alustalla