Turinointia: 230 TE 1991
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Turinointia: 230 TE 1991
Tervehdys!
Tuli tuossa joku aika sitten auton päivittäminen ajankohtaiseksi, ja yksi tuttu olisi alustavasti luopumasta omasta 230 TE:stään sopivasti.
Kävin jo autoa katsomassa, ja se vaikutti oikein hyvältä, mutta muutamia kysymyksiä heräsi. Aiemmin en ole bensamersujen kanssa puljannut.
Myyjä sanoi että lähtee käyntiin hieman vaivalloisesti, ja epäili virranjakassa olevan vain likaa. Käynti oli muuten oikein siistiä, paitsi kun koneelle antoi kaasua, niin kierrosten laskiessa takaisin kone hörähti ikään kuin tyhjäkäynnin alapuolella ennen kuin palasi normaaliksi. Tyhjäkäynti oli tasaista.
Etuovissa oli ruostetta, kuskin puolella eniten. Vänkärin oven alaosassa oli myös. Haittaako ruoste tuolla, kannattaako lähteä paikkaamaan tai vaihtaa ovet? Tunkinreiät olivat myös ruskeat, mutta kovat.
Omistaja sanoi myös että öljyä kuluu noin 1-1,5 litraa vaihtovälillä. Totesi myös, että kannentiiviste vuotaa koska öljyä tihkuu takimmaisen sylinterin luota koneen ulkopuolelle ja jäähdytysnesteeseen pukkaa jotain vaseliinin tapaista?!? Lähtee talvella myös käyntiin kuulemma paljon huonommin jos auto lohkolämmitintä on käytetty.
Tuli tuossa joku aika sitten auton päivittäminen ajankohtaiseksi, ja yksi tuttu olisi alustavasti luopumasta omasta 230 TE:stään sopivasti.
Kävin jo autoa katsomassa, ja se vaikutti oikein hyvältä, mutta muutamia kysymyksiä heräsi. Aiemmin en ole bensamersujen kanssa puljannut.
Myyjä sanoi että lähtee käyntiin hieman vaivalloisesti, ja epäili virranjakassa olevan vain likaa. Käynti oli muuten oikein siistiä, paitsi kun koneelle antoi kaasua, niin kierrosten laskiessa takaisin kone hörähti ikään kuin tyhjäkäynnin alapuolella ennen kuin palasi normaaliksi. Tyhjäkäynti oli tasaista.
Etuovissa oli ruostetta, kuskin puolella eniten. Vänkärin oven alaosassa oli myös. Haittaako ruoste tuolla, kannattaako lähteä paikkaamaan tai vaihtaa ovet? Tunkinreiät olivat myös ruskeat, mutta kovat.
Omistaja sanoi myös että öljyä kuluu noin 1-1,5 litraa vaihtovälillä. Totesi myös, että kannentiiviste vuotaa koska öljyä tihkuu takimmaisen sylinterin luota koneen ulkopuolelle ja jäähdytysnesteeseen pukkaa jotain vaseliinin tapaista?!? Lähtee talvella myös käyntiin kuulemma paljon huonommin jos auto lohkolämmitintä on käytetty.
Viimeksi muokannut Kardaaniveto, Ma 20.07.2015 14:12. Yhteensä muokattu 13 kertaa.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: Tarinaa S124:sen hankinnasta
Olisiko sitten kansiremppa edessä? Ei ole kyseinen laite kovin taloudellinen. Kyseisessä automallissa on paljon kohteita, jotka kannattaa tarkistella. Kurkkaappa takaluukun kautta sivuista ikkunan alareunojen kunto. Ovat usein mädäntyneet. Takaluukkukin usein haperossa kunnossa. Taitaa olla kapealistaista mallia miettimäsi auto?
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Tarinaa S124:sen hankinnasta
Ei tietenkään, niinkun ei millekään Mesenaatille...Kardaaniveto kirjoitti:Onko tälle koneelle 310 tkm paljon?

Hyvin, hyvin monelle bensakoneelle olen huomannut tuon olevan tavanomaista. Tiedä sitten mistä johtuu, siitäkö että ruisku katkaisee polttoaineen syötön täysin kun kaasu nostetaan ja kun ne tyhjäkäyntikierrokset saavutetaan, niin se herää ikäänkuin myöhässä tilanteeseen? Moottoripyörissä myös erittäin tavallista, olipa sitten ruisku eli kaasarivehjes...Kardaaniveto kirjoitti:Käynti oli muuten oikein siistiä, paitsi kun koneelle antoi kaasua, niin kierrosten laskiessa takaisin kone hörähti ikään kuin tyhjäkäynnin alapuolella ennen kuin palasi normaaliksi.
KYLLÄ!!!Kardaaniveto kirjoitti:Tunkinreiät olivat myös ruskeat, mutta kovat. Mätänevätkö ne nopeasti tuosta?

Mikä on vaihtoväli? Ei tuo tavatonkaan öljynkulutus ole.Kardaaniveto kirjoitti:Omistaja sanoi myös että öljyä kuluu noin 1-1,5 litraa vaihtovälillä. Totesi myös, että kannentiiviste vuotaa koska öljyä tihkuu takimmaisen sylinterin luota koneen ulkopuolelle ja jäähdytysnesteeseen pukkaa jotain vaseliinin tapaista?!?
Mistä tuo vaseliinin tapainen juttu on löydetty? Kerroit sen olevan nesteessä, vaan olisiko kuitenkin öljykorkin pinnassa? Sillonhan se on bensakoneelle "normaalia" huohotuslimaa.
Jos se todellakin sotkee puurot ja vellit sekasin, niin sillon pysy erossa. Siis jos et ihan naurettavan halvalla saa. Ja kun farkusta on kerta kyse, niin totta tosiaan kardaanin vinkki on hyvä. Kontin puolelta kurkkaa takimmaisten sivuikkunoiden tiivisteiden alareunan alle, sieltä lähes aina löytyy ylläreitä. Joskus pienempiä, useimmin isompia.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 191
- Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tarinaa S124:sen hankinnasta
Itellä tommonen 124 mersu ja sillä peruskoneella,eli 2,3 ja automaatti.Tällä olis jo rullattu vaikka kuinka,matkamittarin mukaan 186 tuhatta.En sitä kulutusta pidä edes pahana,karvan alle yheksän litraa sadalle.Menee muuton pienemmällä bensalla,kuin äitimuorinin ka.Tää tuli todettua,kun kuljin töihin kolme viikkoa kaalla ja reilut kuuskytä kilsaa sivu.Siis ihan normi kulutus ton kokoiselle autolle.
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tarinaa S124:sen hankinnasta
Kiitoksia kaikille paljon kommenteista! Auto on vuosimallia -91, eli muovihelmainen.
Se taitaa olla sitä huohotuslimaa siellä nestepinnassa mistä Pakardinen puhui. En usko siis että auto sekoittaa puuroja ja vellejä.
Pitää vaan vielä tarkastaa ne takaikkunoiden reunukset. Jos ne on ok, ja hankin auton niin palaan sitten asiaan!
Se taitaa olla sitä huohotuslimaa siellä nestepinnassa mistä Pakardinen puhui. En usko siis että auto sekoittaa puuroja ja vellejä.

Pitää vaan vielä tarkastaa ne takaikkunoiden reunukset. Jos ne on ok, ja hankin auton niin palaan sitten asiaan!
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Tarinaa S124:sen hankinnasta
Nesteessä sitä limaa ei kuulu olla. Jos jäähdytinneste ei ole kirkasta, jossain on vikaa...Kardaaniveto kirjoitti:Se taitaa olla sitä huohotuslimaa siellä nestepinnassa...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 191
- Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tarinaa S124:sen hankinnasta
Siis ei öljyä kyllä kuulu olla,vaan kyllä mullakin pari pisaraa on ja satavarma juttu,ei muuton ole vuotoja.Kyllä toi 124 koppanen on vielä mersun näköinen,siihen ne sitten loppukin.Enää ne on kun avensiksia,eli rumia.
Re: Tarinaa S124:sen hankinnasta
Kolmenkymmenen vuoden päästä W212 kelvannee jo 124-miehillekin...
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tarinaa S124:sen hankinnasta/Hankittu!
Tänään kävin sitten auton hakemassa. Tarkastin vielä takasivuikkunoiden aluset--> ainoa vika oli vasemmalla puolella oleva aivan pieni ruosteläikkä. Jäähdytysneste oli kirkasta. Niinpä tein autosta kaupat, ja vielä hankinta ei kaduta yhtään.
Mukana tuli kaikki alkuperäiset dokumentit ostokuittia myöten. Lisäksi löytyy alkuperäinen työkalusarja, ea-laukku + kaikki avaimet.
Kojelaudassa möllöttää täysin toimiva automaattihaku-Becker. Lisävarusteena musta Karo-sisusta, sähkökattoluukku, 16-reikävanteet, keskikyynärnoja. Vakiona tietty keskuslukko, abs, 5x niskatuet. Ulkoväri 481 bornit.
Laitettavaakin autossa on hieman.
Kuskin penkin verhoilu on revennyt istuinosastaan. Missä kannattaa verhoiluttaa Keski-Suomi - Savo akselilla?
Kuskin ovessa on pintaruostetta kylkimuovien päällä pari läikkää sekä alaosassa edessä ja takana. Ovi pitäisi myös säätää, sillä se ei istu suorassa paikallaan. Myös hantin puolen oven alareuna pitää hioa+maalata.
Muovikyljissä on pieniä naarmuja maalausta odottamassa.
Takalasinpesurin letku vuotaa.
Vasemmanpuoleisen takalyhdyn lasi on murtunut reunastaan.
+ tietenkin pesu, vahaus, imurointi.
Ajoiltaan auto tuntuu oikein hyvältä ja terhakalta. Laitan viikon loppupuolella kuvia kun saan kärryn puhdisteltua.
Mukana tuli kaikki alkuperäiset dokumentit ostokuittia myöten. Lisäksi löytyy alkuperäinen työkalusarja, ea-laukku + kaikki avaimet.
Kojelaudassa möllöttää täysin toimiva automaattihaku-Becker. Lisävarusteena musta Karo-sisusta, sähkökattoluukku, 16-reikävanteet, keskikyynärnoja. Vakiona tietty keskuslukko, abs, 5x niskatuet. Ulkoväri 481 bornit.
Laitettavaakin autossa on hieman.
Kuskin penkin verhoilu on revennyt istuinosastaan. Missä kannattaa verhoiluttaa Keski-Suomi - Savo akselilla?
Kuskin ovessa on pintaruostetta kylkimuovien päällä pari läikkää sekä alaosassa edessä ja takana. Ovi pitäisi myös säätää, sillä se ei istu suorassa paikallaan. Myös hantin puolen oven alareuna pitää hioa+maalata.
Muovikyljissä on pieniä naarmuja maalausta odottamassa.
Takalasinpesurin letku vuotaa.
Vasemmanpuoleisen takalyhdyn lasi on murtunut reunastaan.
+ tietenkin pesu, vahaus, imurointi.
Ajoiltaan auto tuntuu oikein hyvältä ja terhakalta. Laitan viikon loppupuolella kuvia kun saan kärryn puhdisteltua.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tarinaa S124:sen hankinnasta, hankittu!
Hei!
Olen autolla ajellut nyt jonkun aikaa, ja hienosti on toiminut. Sisustan imuroin ja puhdistin, hyvä tuli. Tänään aloittelin kuskin oven laittoa, hioin ruosteet karkeahiomalaikalla ja kittasin sekä laitoin pohjamaalit. Saa nähdä millainen tulee kun pintamaali kuivuu.
Sitten hieman arveluttavampaa asiaa. Tänään rupesin tutkimaan tarkemmin jäähdytinnestettä, ja joudun perumaan puheitani. Paisuntasäiliössä oleva neste on vaalean ruskeaa, kuin vedellä jatkettua vanukasta. Otin nestettä vähän ruiskulla eikä mustaa näkynyt seassa ollenkaan. Auto ei savuta, eikä öljykorkissa eikä öljyn seassa ole mittatikusta katsottuna jäähdytysnestettä. Lämmöt pysyvät kurissa.
Jäähdytinnesteitä ei ole tietääkseni vaihdettu vuosikausiin. Mistä tuo vaaleanruskea neste kertoo? Voiko olla esim. eri värisiä j-nesteitä sekaisin ja likaa nesteessä vai onko varma kansivika? Ajattelin ensitöikseni vaihtaa nesteet ja öljyt. Miten jäähdytysjärjestelmä kannattaa puhdistaa?
Olen autolla ajellut nyt jonkun aikaa, ja hienosti on toiminut. Sisustan imuroin ja puhdistin, hyvä tuli. Tänään aloittelin kuskin oven laittoa, hioin ruosteet karkeahiomalaikalla ja kittasin sekä laitoin pohjamaalit. Saa nähdä millainen tulee kun pintamaali kuivuu.
Sitten hieman arveluttavampaa asiaa. Tänään rupesin tutkimaan tarkemmin jäähdytinnestettä, ja joudun perumaan puheitani. Paisuntasäiliössä oleva neste on vaalean ruskeaa, kuin vedellä jatkettua vanukasta. Otin nestettä vähän ruiskulla eikä mustaa näkynyt seassa ollenkaan. Auto ei savuta, eikä öljykorkissa eikä öljyn seassa ole mittatikusta katsottuna jäähdytysnestettä. Lämmöt pysyvät kurissa.
Jäähdytinnesteitä ei ole tietääkseni vaihdettu vuosikausiin. Mistä tuo vaaleanruskea neste kertoo? Voiko olla esim. eri värisiä j-nesteitä sekaisin ja likaa nesteessä vai onko varma kansivika? Ajattelin ensitöikseni vaihtaa nesteet ja öljyt. Miten jäähdytysjärjestelmä kannattaa puhdistaa?
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: Tarinaa S124:sen hankinnasta, kysymys jäähdytinnesteistä
Väri voi tulla myös siitä että sinne on tungettu jtn jäähdyttimen korjaus aineita pari pullollista. Eli veteliskö jäähdytin viimeisiään?
Itse olen täyttänyt järjestelmän vain puhtaalla vedellä ja muutaman minuutin käynnin jälkeen laskenyt tyhjäksi enne uusien nesteiden laittoa.
Puhdistukseen myydään autoliikkeissä myös erikois aineita,myös konetiskitablettia on jotkut käyttäneet jossei halua ostaa oikeaa.
Itse olen täyttänyt järjestelmän vain puhtaalla vedellä ja muutaman minuutin käynnin jälkeen laskenyt tyhjäksi enne uusien nesteiden laittoa.
Puhdistukseen myydään autoliikkeissä myös erikois aineita,myös konetiskitablettia on jotkut käyttäneet jossei halua ostaa oikeaa.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Tarinaa S124:sen hankinnasta, kysymys jäähdytinnesteistä
Tahi sitruunahappoa.-230k- kirjoitti:myös konetiskitablettia on jotkut käyttäneet jossei halua ostaa oikeaa.
Jotain outoa siinä nyt on... Todennäköisesti jossain vaiheessa päässyt öljyä nesteen sekaan ja värjää vieläkin nesteitä. Jos se jatkuvasti sotkis puurot ja vellit sekasin, niin huomaisit kyllä nesteen värissä. Kupliiko paisarissa kierroksilla?
Noh, tosin. Kävipä itselle näinkin tuon V-Maxin hankinnassa. Ostokiima oli paha ja vaikka kuinka velipojan kateltiin ja ihmeteltiin ja tutkittiin, niin vasta meillä tajuttiin kurkata paisariin. Ihan öljynsekaista lientä pinnalla! Siinä sitten kiroilemaan, että miten voitiin saatana olla näin tyhmiä, molemmat?!?!?! Noh, ensipettymyksestä toivuttuamme tyhjättiin nesteet ja otettiin paisari irti. Huomattiin, että ihan musta sisäpinnalta. Pestiin aineilla ja paineilla, tuli puhtaaks. Paikoilleen, nesteet sisään ja käyntiin. On nyt kohta vuoden pysyny puhtaana...

Että ei se välttämäti tarvii kuin puhdistuksen. Tee se ensin ja mietitään sitten lisää...!

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tarinaa S124:sen hankinnasta, kysymys jäähdytinnesteistä
Kiitti vinkeistä
Näillä mennään. Ensin puhdistan tuon jäähdytysjärjestelmän. Tarvitseeko myös lohkosta irroittaa joku tyhjennystulppa jäähynesteille, ja jos tarvitsee niin missä se sijaitsee M102:sessa?
Taidan katella jos löytyy tarvikeputkasta joku sopiva aine, jos ei niin lasken vaan vettä lävite.

Taidan katella jos löytyy tarvikeputkasta joku sopiva aine, jos ei niin lasken vaan vettä lävite.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tarinaa S124:sen hankinnasta, kysymys jäähdytinnesteistä
Tuo konetiski tabletti puhdistus toimii hienosti, tosin hyvän huuhtelun vaatii mielellään useamman!
Sulata yksi tai kaksi tablettia kuumaan veteen ja kaada järjestelmään ja käytä kone kuumaksi tai käy heittämässä lenkki autolla, ja huom lämppäri täysillä jotta kiertää sitäkin kautta liemet. Sitten vaan tyhjennys ja puhdasta vettä tilalle kone käyntiin jotta vesi huuhtelee paikat ja taasen tyhjennys jne muutaman kerran, tai ainakin niin kauan kunnes tulee puhdasta vettä läpi järjestelmästä!
On muuten vähänkin ajetussa 124 aika kökköä alkuun tuo pois tuleva neste, vaikka ajallaan olisikin vaihdettu nesteet!
Sulata yksi tai kaksi tablettia kuumaan veteen ja kaada järjestelmään ja käytä kone kuumaksi tai käy heittämässä lenkki autolla, ja huom lämppäri täysillä jotta kiertää sitäkin kautta liemet. Sitten vaan tyhjennys ja puhdasta vettä tilalle kone käyntiin jotta vesi huuhtelee paikat ja taasen tyhjennys jne muutaman kerran, tai ainakin niin kauan kunnes tulee puhdasta vettä läpi järjestelmästä!
On muuten vähänkin ajetussa 124 aika kökköä alkuun tuo pois tuleva neste, vaikka ajallaan olisikin vaihdettu nesteet!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turinointia: 230 TE 1991
En tiedä, kiinnostaako tämä ketään, mutta kirjoittelen silti. Tuli tässä vaihdettua jäähdytysnesteet, oli aika mielenkiintoinen homma.
Tyhjennettäessä systeemiä tuli ehkä 4-5 litraa ihan terveen oloista nestettä, mutta myös vanukaslirua. Laitoin sitten kiertoon puhdistusaineen, mutta vettä ei uponnut paljoakaan järjestelmään, vaikka masiina oli käynnissä. Jäähdytysnesteen merkkivalo paloi, enkä uskaltanut kovin kauaa konetta käyttää. Liemi oli myllyssä muutaman tunnin kunnes päästin seoksen ulos ja laitoin uudet nesteet sisälle. Yllätys oli kun järjestelmään ei mennyt kuin muutamia litroja. Suurin osa oli jäähdytysnestettä, koska purnukan kyljessä luki että lisää aine ensin ja vesi vasta sitten. No eihän sitä vettä sinne juurikaan mahtunut. Pitää aina lisäillä kun sinne mahtuu niin ei ole liian väkevä seos sisällä. Lämmöt eivät kuitenkaan karkaile eikä merkkivalo pala. Jäähdytysneste taitaa taas tosin muuttua ruskeaksi mutta pitää nyt seurailla. Moottorin toiminnassa ei muuten ole mitään häikkää.
Vaihdoin samalla myös moottoriöljyt ja ilman- ja öljynsuodattimen. Öljyt olivat täysin terveen väriset.
Kuskin oven pohjatyöt ja maalaus onnistui ihan hyvin, mutta lakkaus meni vituralleen. Pinnasta tuli täysin matta, täytynee koittaa saada vanha lakka irti ja katsoa miten käy.
Sellaiset viat autossa ovat tulleet esille, että kylmänä tyhjäkäynti hummaa melko reilusti ensimmäisen 30 sekunnin ajan, käy alimmillaan jossain 300 rpm kohdilla, mutta melko pian se tasaantuu. Olisikohan virranjakajassa jotain propleemia?
Vaihteisto vuotaa öljyä jonkun verran, olisiko joku tiiviste mennyt sitten.
Yleisesti ottaen autolla on ollut ilo ajaa. Bensakone tuntuu tosi ärhäkälle käyttövoimakoneisiin verrattuna. Ajettavuus on hyvä ja kaikki varusteet toimivat.
Miten muuten kuvien lisäys tänne onnistuu? Yritin laittaa liitetiedostona viestiin mutta tuli vain valkea sivu jossa teksti: 413 Request Entity Too Large...
Tyhjennettäessä systeemiä tuli ehkä 4-5 litraa ihan terveen oloista nestettä, mutta myös vanukaslirua. Laitoin sitten kiertoon puhdistusaineen, mutta vettä ei uponnut paljoakaan järjestelmään, vaikka masiina oli käynnissä. Jäähdytysnesteen merkkivalo paloi, enkä uskaltanut kovin kauaa konetta käyttää. Liemi oli myllyssä muutaman tunnin kunnes päästin seoksen ulos ja laitoin uudet nesteet sisälle. Yllätys oli kun järjestelmään ei mennyt kuin muutamia litroja. Suurin osa oli jäähdytysnestettä, koska purnukan kyljessä luki että lisää aine ensin ja vesi vasta sitten. No eihän sitä vettä sinne juurikaan mahtunut. Pitää aina lisäillä kun sinne mahtuu niin ei ole liian väkevä seos sisällä. Lämmöt eivät kuitenkaan karkaile eikä merkkivalo pala. Jäähdytysneste taitaa taas tosin muuttua ruskeaksi mutta pitää nyt seurailla. Moottorin toiminnassa ei muuten ole mitään häikkää.
Vaihdoin samalla myös moottoriöljyt ja ilman- ja öljynsuodattimen. Öljyt olivat täysin terveen väriset.
Kuskin oven pohjatyöt ja maalaus onnistui ihan hyvin, mutta lakkaus meni vituralleen. Pinnasta tuli täysin matta, täytynee koittaa saada vanha lakka irti ja katsoa miten käy.
Sellaiset viat autossa ovat tulleet esille, että kylmänä tyhjäkäynti hummaa melko reilusti ensimmäisen 30 sekunnin ajan, käy alimmillaan jossain 300 rpm kohdilla, mutta melko pian se tasaantuu. Olisikohan virranjakajassa jotain propleemia?
Vaihteisto vuotaa öljyä jonkun verran, olisiko joku tiiviste mennyt sitten.
Yleisesti ottaen autolla on ollut ilo ajaa. Bensakone tuntuu tosi ärhäkälle käyttövoimakoneisiin verrattuna. Ajettavuus on hyvä ja kaikki varusteet toimivat.
Miten muuten kuvien lisäys tänne onnistuu? Yritin laittaa liitetiedostona viestiin mutta tuli vain valkea sivu jossa teksti: 413 Request Entity Too Large...
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: Turinointia: 230 TE 1991
Minua kiinnostaa!Kardaaniveto kirjoitti:En tiedä, kiinnostaako tämä ketään, mutta kirjoittelen silti. Tuli tässä vaihdettua jäähdytysnesteet, oli aika mielenkiintoinen homma.
Tyhjennettäessä systeemiä tuli ehkä 4-5 litraa ihan terveen oloista nestettä, mutta myös vanukaslirua. Laitoin sitten kiertoon puhdistusaineen, mutta vettä ei uponnut paljoakaan järjestelmään, vaikka masiina oli käynnissä. Jäähdytysnesteen merkkivalo paloi, enkä uskaltanut kovin kauaa konetta käyttää. Liemi oli myllyssä muutaman tunnin kunnes päästin seoksen ulos ja laitoin uudet nesteet sisälle. Yllätys oli kun järjestelmään ei mennyt kuin muutamia litroja. Suurin osa oli jäähdytysnestettä, koska purnukan kyljessä luki että lisää aine ensin ja vesi vasta sitten. No eihän sitä vettä sinne juurikaan mahtunut. Pitää aina lisäillä kun sinne mahtuu niin ei ole liian väkevä seos sisällä. Lämmöt eivät kuitenkaan karkaile eikä merkkivalo pala. Jäähdytysneste taitaa taas tosin muuttua ruskeaksi mutta pitää nyt seurailla. Moottorin toiminnassa ei muuten ole mitään häikkää.
Vaihdoin samalla myös moottoriöljyt ja ilman- ja öljynsuodattimen. Öljyt olivat täysin terveen väriset.
Kuskin oven pohjatyöt ja maalaus onnistui ihan hyvin, mutta lakkaus meni vituralleen. Pinnasta tuli täysin matta, täytynee koittaa saada vanha lakka irti ja katsoa miten käy.
Sellaiset viat autossa ovat tulleet esille, että kylmänä tyhjäkäynti hummaa melko reilusti ensimmäisen 30 sekunnin ajan, käy alimmillaan jossain 300 rpm kohdilla, mutta melko pian se tasaantuu. Olisikohan virranjakajassa jotain propleemia?
Vaihteisto vuotaa öljyä jonkun verran, olisiko joku tiiviste mennyt sitten.
Yleisesti ottaen autolla on ollut ilo ajaa. Bensakone tuntuu tosi ärhäkälle käyttövoimakoneisiin verrattuna. Ajettavuus on hyvä ja kaikki varusteet toimivat.
Miten muuten kuvien lisäys tänne onnistuu? Yritin laittaa liitetiedostona viestiin mutta tuli vain valkea sivu jossa teksti: 413 Request Entity Too Large...
Kuvia voit lisätä laittamalla ne ensin nettiin ja tämän jälkeen uutta viestiä kirjoittaessa klikkaa tuolta ylhäältä img ja liitä kuvan osoite siihen.
Re: Tarinaa S124:sen hankinnasta
Virranjakaja tai muu sytytysjärjestelmä tuskin oireilee humppaamalla. Nihin kun tulee vika, auto loppettaa toimintansa kokonaan. Humppailun syy on taatusti kuluneessa ruiskujärjestelmässä. joka vivuss aon pikkusen väljää jne ni se kertautuu. Jos lämoimällä koneella ei oireile ja käynnistyy sahaamatta, niin kovaa ajoa vaan.
Muistaa sitten ku laittaa tiskiainetta niin ei laita samalla sitruunahappoa. Ne kun kumoaa toisensa, happo vs emäs
Muistaa sitten ku laittaa tiskiainetta niin ei laita samalla sitruunahappoa. Ne kun kumoaa toisensa, happo vs emäs

tuskin.tn62634 kirjoitti:Kolmenkymmenen vuoden päästä W212 kelvannee jo 124-miehillekin...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turinointia: 230 TE 1991
Tack för tipsen. Pitää ettiä joku hyvä kuvasivu mistä niitä voisi linkitellä tänne.
Jäähdytysjärjestelmässä oli lisää vikomista. Uusien nesteiden kanssa kävi niin kuin -230k- arveli, eli jäähdytysjärjestelmässä oleva kura oli/on varmaankin jäähdyttimen paikka-ainetta, sillä syyläri otti ja rupesi vuotamaan. No moponetistä uusi radiaattori kehiin ja nesteitä sisään.
Nyt ei jäähdytin vuoda muuta kuin alaletkun liitoksesta. Mutta, nestettä meni sisälle kolmisen litraa ja sitten ei uponnut enempää. Jäähynesteen merkkivalo palaa, mutta paisuntasäiliöön ei mene enempää. Tarkempi tarkastelu paljasti, että 2/3 säiliöstä on täynnä nestettä ja viimeinen osa on tyhjä, eli se osa missä on merkkivalon anturi ja letku koneelle.
Tuo säiliö lienee siis jaettu "kammioihin". Onko muilla kokemuksia voiko tuo säiliö mennä ikään kuin tukkoon että se ei virtaa nesteitä eteenpäin?
Jäähdytysjärjestelmässä oli lisää vikomista. Uusien nesteiden kanssa kävi niin kuin -230k- arveli, eli jäähdytysjärjestelmässä oleva kura oli/on varmaankin jäähdyttimen paikka-ainetta, sillä syyläri otti ja rupesi vuotamaan. No moponetistä uusi radiaattori kehiin ja nesteitä sisään.
Nyt ei jäähdytin vuoda muuta kuin alaletkun liitoksesta. Mutta, nestettä meni sisälle kolmisen litraa ja sitten ei uponnut enempää. Jäähynesteen merkkivalo palaa, mutta paisuntasäiliöön ei mene enempää. Tarkempi tarkastelu paljasti, että 2/3 säiliöstä on täynnä nestettä ja viimeinen osa on tyhjä, eli se osa missä on merkkivalon anturi ja letku koneelle.
Tuo säiliö lienee siis jaettu "kammioihin". Onko muilla kokemuksia voiko tuo säiliö mennä ikään kuin tukkoon että se ei virtaa nesteitä eteenpäin?
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turinointia: 230 TE 1991
Jahas..
Taistelu jäähdytysjärjestelmän ongelmia vastaan näyttää nyt voitetulta. Ed. viestissä mainittu ongelma korjaantui kun kävin hakemassa purkamolta uuden käytetyn paisuntasäiliön, 20 e. Puhdistin sen huolellisesti ja asensin kiinni. Nyt myllyyn upposi riittävästi nestettä, merkkivalo ei pala ja lämmöt ovat ok.
Vanha säiliö oli vaan niin tukossa syylärisementistä ettei se toiminut. Uudessa säiliössä kaikki kammiot täyttyvät.
Seuraavaksi pitää paneutua oven maalaamiseen/lakkaamiseen sekä vaihteiston öljyvuotoon.
Taistelu jäähdytysjärjestelmän ongelmia vastaan näyttää nyt voitetulta. Ed. viestissä mainittu ongelma korjaantui kun kävin hakemassa purkamolta uuden käytetyn paisuntasäiliön, 20 e. Puhdistin sen huolellisesti ja asensin kiinni. Nyt myllyyn upposi riittävästi nestettä, merkkivalo ei pala ja lämmöt ovat ok.
Vanha säiliö oli vaan niin tukossa syylärisementistä ettei se toiminut. Uudessa säiliössä kaikki kammiot täyttyvät.
Seuraavaksi pitää paneutua oven maalaamiseen/lakkaamiseen sekä vaihteiston öljyvuotoon.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Turinointia: 230 TE 1991
Tua niin, jos sulla on ollu syylärinpaikkausainetta kierrossa ja paisarikin on ollu niin tukossa, ettei sitäkautta ole saanut nestettä menemään, niin arvaakkos missä kunnossa lohkon jäähdytyskanavat on...? Tai lämppärin kenno...
Sitä saatanan mössöä ei pitäis kaataa moottoriin, nimim. kokemusta löytyy.
Kannattais todellakin tehdä sen jäähdytysjärjestelmän puhdistus. Ehkäpä ne lämmöt näillä keleillä pysyy kurissa, mutta ootahan kun tulee helteet. Siellä ei vesi kierrä kunnolla... Toki, tärkein on jo hoidossa, se syyläri. Mutta vissi on, että lohkon kanavat on osittain tukossa. Viime kesänä omasta lohkosta niitä puhtaaksi peseskelin, lohkon ollessa ihan nakuna. Sai jonkinmoisella paineella työntää pelkkää vettä kanaviin, että lähti.
Niin. Ja KUN rupeat tuota järjestelmää putsaamaan, niin älä pilaa sitä uutta syyläriä! Hommaat jostain käytetyn, vaikka vuotavankin syylärin sen homman ajaksi.

Kannattais todellakin tehdä sen jäähdytysjärjestelmän puhdistus. Ehkäpä ne lämmöt näillä keleillä pysyy kurissa, mutta ootahan kun tulee helteet. Siellä ei vesi kierrä kunnolla... Toki, tärkein on jo hoidossa, se syyläri. Mutta vissi on, että lohkon kanavat on osittain tukossa. Viime kesänä omasta lohkosta niitä puhtaaksi peseskelin, lohkon ollessa ihan nakuna. Sai jonkinmoisella paineella työntää pelkkää vettä kanaviin, että lähti.
Niin. Ja KUN rupeat tuota järjestelmää putsaamaan, niin älä pilaa sitä uutta syyläriä! Hommaat jostain käytetyn, vaikka vuotavankin syylärin sen homman ajaksi.

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turinointia: 230 TE 1991
Joo, kyllähän sitä räkää sinne varmasti jäikin. Pitää palata asiaan kun ongelmia ilmenee. Ainakin nyt lenkin jälkeen neste pysyi kirkkaana ja sisälle tuli lämpöä niin kuin pitääkin. Onneksi tuli edes huuhdeltua systeemi pari kertaa ja käytettyä puhdistusaine järjestelmän läpi.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turinointia: 230 TE 1991
No nyt olisi niitä kuvia, kuvanlaatu on valitettavasti auton aikakauden tasoista, mutta koittakaa saada selvää 

















C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: Turinointia: 230 TE 1991, kuvia!
On muuten mielettömän hyvän näköinen meisseli mielestäni. 

- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turinointia: 230 TE 1991, kuvia!
Kiittikerma kirjoitti:On muuten mielettömän hyvän näköinen meisseli mielestäni.

C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turinointia: 230 TE 1991, kuvia!
Aika kuluu ja vuodenajat vaihtuvat kuten täällä pohjolassa on tapana. Tuli tuossa käytyä varusmiespalvelus tämän ja edellisen viestini välillä. Noh, yhtäkaikki, auto on minulla siis edelleen ja toiminut suurin piirtein moitteetta. Suurempia remppoja ei autoon ole tullut viime aikoina tehtyä.
Jäähdytysjärjestelmä on pelannut hyvin kun vaihdoin uuden syylärin ja paisuntasäiliön. Ei keittänyt edes hellekelissä. Uutena ominaisuutena on tullut se pelätty öljykerros jäähdytysnesteen pintaan. Nestettä en ole havainnut öljyn seassa.
Tuli myöskin uusittua etukaiuttimet kun vanhat rupesivat pätkimään. Ostin uudet JBL-merkkiset ja nyt kuuluu hyvin. Laittelin myös kojelautaan kaikki uudet polttimot.
Kesäkuussa tuli hiottua ja maalattua kuskin ovesta pari ruosteläikkää. Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes tuli lakkauksen vuoro. Ovi meni täysin mataksi, en tiedä sitten oliko lakka paskaa vai mitä. Ei muuta kun lakkabensalla
lakka- ja maalipinta pois ja uusi maalipinta kehiin. Sitten käytin oveen 2-komponenttilakkaa. Kyseinen homma onnistuikin aivan hyvin ja nyt ovi on tarpeeksi hyvä minulle. Yhdessä kohdassa on hieman appelsiinipintaa mutta sitä ei huomaa kuin läheltä. Ruosteita karkoitin myös takaikkuinoiden alta ja takakontin sivupoteroista hiomalla ja heittämällä ruosteenmuunninta päälle.
Vielä vasemmasta etulokarista sekä kuskin oven alareunasta pitäisi laitella ruosteita kuriin. Lisäksi takalasin pesuri odottaa korjaustaan, ilmeisesti letku vuotaa saranan kohdalta. Takakontin keskuslukko ei myöskään pelitä aina. Joku kehoitti puhdistamaan lisäilmaluistin, koska tyhjäkäynti aaltoilee kylmänä muutaman minuutin. Täytyy joku päivä kokeilla. Kun matkamittariin seuraavan kerran kilahtaa tasakymppi niin ajattelin myös vaihtaa tulpat, perä-, vaihteistoöljyt sekä vj-kannen ja jakajan. Onko muuten normaalia että auto kiihtyy paremmin kaasu hieman höllättynä kuin pohjassa?
Talvella pesin ja myllytin auton huolella. Auto on pysynyt hyvän näköisenä vaikka välillä onkin joutunut ajamaan kurakelissä. Nyt on tullut ajettua vaan autolla. Etenemisominaisuudet on havaittu yllättävän hyviksi takapotkuautolle. Selvästi farkku etenee sedania paremmin hangessa painavemman takaosan ansiosta. Tammikuun katsastuksessa ainoa vika oli katkennut etujousi oikealla ja se tulikin uusittua.
Jäähdytysjärjestelmä on pelannut hyvin kun vaihdoin uuden syylärin ja paisuntasäiliön. Ei keittänyt edes hellekelissä. Uutena ominaisuutena on tullut se pelätty öljykerros jäähdytysnesteen pintaan. Nestettä en ole havainnut öljyn seassa.
Tuli myöskin uusittua etukaiuttimet kun vanhat rupesivat pätkimään. Ostin uudet JBL-merkkiset ja nyt kuuluu hyvin. Laittelin myös kojelautaan kaikki uudet polttimot.
Kesäkuussa tuli hiottua ja maalattua kuskin ovesta pari ruosteläikkää. Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes tuli lakkauksen vuoro. Ovi meni täysin mataksi, en tiedä sitten oliko lakka paskaa vai mitä. Ei muuta kun lakkabensalla

Talvella pesin ja myllytin auton huolella. Auto on pysynyt hyvän näköisenä vaikka välillä onkin joutunut ajamaan kurakelissä. Nyt on tullut ajettua vaan autolla. Etenemisominaisuudet on havaittu yllättävän hyviksi takapotkuautolle. Selvästi farkku etenee sedania paremmin hangessa painavemman takaosan ansiosta. Tammikuun katsastuksessa ainoa vika oli katkennut etujousi oikealla ja se tulikin uusittua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: Turinointia: 230 TE 1991, talvipäivitys.
Jos et ole saanut vastausta verhoomosta niin muistaakseni Puijon verhoomo saa orkkis kankaita ja he verhoilevat myös...tai kankaat sieltä ja verhoilija lähempää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turinointia: 230 TE 1991, talvipäivitys.
Huomasinpa tuossa että takapönttö meni poikki vaimentimen ja taakse menevän putken hitsauksesta. Kävin tuossa hakemassa uuden vaimentimen, kiinnityskumit ja klemmarin.
Onko tuossa vaimentimen vaihdossa mitään huomioitavaa? Pönttö irti kiinnityslenkeistään, vanha klemmari auki, repimällä tai tarvittaessa rälläkällä vanhan vaimentimen putki irti keskipöntön putken sisältä, ja sitten uusi putki sisään, klemmari kiinni ja pöntön lenkit paikalleen?
Onko tuossa vaimentimen vaihdossa mitään huomioitavaa? Pönttö irti kiinnityslenkeistään, vanha klemmari auki, repimällä tai tarvittaessa rälläkällä vanhan vaimentimen putki irti keskipöntön putken sisältä, ja sitten uusi putki sisään, klemmari kiinni ja pöntön lenkit paikalleen?
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turinointia: 230 TE 1991, äänenvaimentimen vaihto.
Äänenvaimennin uusittu. Eipä ollut paha homma, vaimentimen putki lähti etummaisen pöntön putkesta irti ihan vaan nitkuttelemalla. Samalla vaivalla uusin tietysti kiinnitysklemmarin ja änkän kiinnityskumit.
Puhdistelin myös altapäin vedenpoistoreikiä ja voitelin yleisöljyllä seisontajarrun mekanismin.
Puhdistelin myös altapäin vedenpoistoreikiä ja voitelin yleisöljyllä seisontajarrun mekanismin.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turinointia: 230 TE 1991, äänenvaimentimen vaihto.
On tässä viime aikoina tullut ajatukseksi tehdä perushuoltoa sytytys- ja polttoainejärjestelmään. Oireena ovat seuraavat
-Varsinkin lämpimällä kelillä (n.+10-->) tyhjäkäynti humppaa kylmällä koneella 500-1200 rpm
-Kun kone on lämmin, tyhjäkäynti nykii/pätkii hieman, tuntee pienenä tärähdyksenä
-Lämmin kone vaatii muutaman sekunnin sahaamista käyntiin ja sittenkin käynnistyy rytkymällä
-Lämpimänä tyhjäkäynti tuntuu aika korkealta, n 1100 rpm
Tänään aloittelin jo hommia, vaihdoin vj-kannen parempikuntoiseen joka sattui tallista löytymään. Puhdistin rätillä sen sekä pyörijän.
Myös tulpat käytin irti ja tarkastin, kaikki näyttivät hyviltä ja oikean värisiltä. Puhdistelin ne kuitenkin teräsharjalla.
Täytyy jossain vaiheessa vielä uusia nuo osat. Seuraavana ajattelin tutustua tyhjäkäyntiin. Onkos tässä M102:sessa lisäilmaluisti vai tyhjäkäyntimoottori? Mistä löytyy ja miten kannattaa puhdistaa?
Mitä muuta perushuoltoa/tarkastusta kannattaisi tehdä. Uutta tämä bensakoneiden kanssa puljaaminen
-Varsinkin lämpimällä kelillä (n.+10-->) tyhjäkäynti humppaa kylmällä koneella 500-1200 rpm
-Kun kone on lämmin, tyhjäkäynti nykii/pätkii hieman, tuntee pienenä tärähdyksenä
-Lämmin kone vaatii muutaman sekunnin sahaamista käyntiin ja sittenkin käynnistyy rytkymällä
-Lämpimänä tyhjäkäynti tuntuu aika korkealta, n 1100 rpm
Tänään aloittelin jo hommia, vaihdoin vj-kannen parempikuntoiseen joka sattui tallista löytymään. Puhdistin rätillä sen sekä pyörijän.
Myös tulpat käytin irti ja tarkastin, kaikki näyttivät hyviltä ja oikean värisiltä. Puhdistelin ne kuitenkin teräsharjalla.
Täytyy jossain vaiheessa vielä uusia nuo osat. Seuraavana ajattelin tutustua tyhjäkäyntiin. Onkos tässä M102:sessa lisäilmaluisti vai tyhjäkäyntimoottori? Mistä löytyy ja miten kannattaa puhdistaa?
Mitä muuta perushuoltoa/tarkastusta kannattaisi tehdä. Uutta tämä bensakoneiden kanssa puljaaminen

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: Turinointia: 230 TE 1991, sytytys- ja pa-järjestelmän hu
Luisti ja motti....sama osa..kliineriä sisään likoamaan ja pikku voitelu lopuksi perään.
Alipaine vuotoja etsit ja potikan puhdistelua ja säätöä.
Alipaine vuotoja etsit ja potikan puhdistelua ja säätöä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-