Engine Fan - Contact Workshop
Engine Fan - Contact Workshop
Oheinen viesti (Engine Fan - Contact Workshop) tulee helteellä monitoiminäytölle. Auto on 270 CDI -00. Flekti ei näyttäisi pyörivän. Viesti ei tule usein, mutta ilmeisesti CDI jaksaa pitää lämmöt kurissa termostaatilla aika pitkälle. Lämpö ei nouse silti yli 100. Ainakaan viime kesänä ennen termostaatin vaihtoa ei lämpö juuri yli 70 noussut.
Onko jollakulla kokemusta, että pitääkö tuo flektin moottori herkistellä, vai onko joku anturi jossain jumissa? Voisi ajatella, että flektiä ei usein tarvita, niin sähkömoottori tai anturi olisi jumissa, onko viisailla tietoa?
Onko jollakulla kokemusta, että pitääkö tuo flektin moottori herkistellä, vai onko joku anturi jossain jumissa? Voisi ajatella, että flektiä ei usein tarvita, niin sähkömoottori tai anturi olisi jumissa, onko viisailla tietoa?
270CDI
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 815
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Minulla oli vastaavanlainen ongelma keväällä ex-omassani (2000 vm E 270 cdi):
1. Huohottimen lämmitinvastus oikarissa; polttaa "ison" sulakkeen
2. Tämän jälkeen auto menee EPC-tilaan, eli vahinkojen välttämiseksi tehoa (ja tuotettavaa lämpöä) rajoitetaan
Vikailmoitus tässäkin tapauksessa oli "engine fan failure - contact service".
Eli; tsekkaa kaikki sulakkeet, mutta irroita ensin kokeeksi liitin huohottimen lämmittimeltä. Tuo lämmitin on turbon yläpuolella kannesta tulevassa huohottimen letkussa. Moninapaliitin on helppo irroittaa.
Omani oli muuten viikon korjaamolla, kun vikalähdettä etsittiin. Osan vaihdoin itse ja maksoi kokonaista 24 eskobaaria.
1. Huohottimen lämmitinvastus oikarissa; polttaa "ison" sulakkeen
2. Tämän jälkeen auto menee EPC-tilaan, eli vahinkojen välttämiseksi tehoa (ja tuotettavaa lämpöä) rajoitetaan
Vikailmoitus tässäkin tapauksessa oli "engine fan failure - contact service".
Eli; tsekkaa kaikki sulakkeet, mutta irroita ensin kokeeksi liitin huohottimen lämmittimeltä. Tuo lämmitin on turbon yläpuolella kannesta tulevassa huohottimen letkussa. Moninapaliitin on helppo irroittaa.
Omani oli muuten viikon korjaamolla, kun vikalähdettä etsittiin. Osan vaihdoin itse ja maksoi kokonaista 24 eskobaaria.
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Eipä ole sulakkeita palanut, ei rajoita tehoja, kulkee ihan mukavasti edelleen ja ottaa kierrokset tappiin. Tosin flektikin toimii nyt taas, käytin kaikki asiaan liittyvät sulakkeet irti, samoin kaikki löytämäni flektille menevien piuhojen liittimet. Ei ole sen jälkeen tullut virheilmoitusta.
270CDI
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Vanha threadi mutta lähes sama ongelma; nyt helteiden tultua W210 vilauttaa tuon näyttöön. Vikakoodina moottorin tuulettimen virtakatkos, tallennettu ei päällä. Flekti kuitenkin pyörii melko hitaasti nykien välillä vauhtia. Ilmoa ei tule jos ilmastointi on pois päältä.
Testasin starilla flektin ohjausta, vika hyppää päälle kun yrittää ohjata yli 50% (tai siis ohjaus alle mutta nopeus yli) nopeutta. Nyt ilmastointi sii varmaankin pyytää yli 50% nopeutta ja meno tyssää siihen, nopeus on käytännössä sama kuin pienimmällä ohjauksella mutta hieman nykivämpi. Kuulostaa vissiin flektin ohjusboksin N76 vialta, vaikka varsinaista muuta vikakoodia ei tulekaan? Pitääkö puskuri ottaa pois että boksin saa näkyviin, vai pääseekö siihen renkaan puolelta tai pohjamuovit irroittamalla? WISsi oli tässä suhteessa ihan p*ska, ei minkäänlaista ohjetta. EPC:stä sentään osanumeron löysin.
Mulla muuten se paikan 20 '30A sulake' on 70A????
Testasin starilla flektin ohjausta, vika hyppää päälle kun yrittää ohjata yli 50% (tai siis ohjaus alle mutta nopeus yli) nopeutta. Nyt ilmastointi sii varmaankin pyytää yli 50% nopeutta ja meno tyssää siihen, nopeus on käytännössä sama kuin pienimmällä ohjauksella mutta hieman nykivämpi. Kuulostaa vissiin flektin ohjusboksin N76 vialta, vaikka varsinaista muuta vikakoodia ei tulekaan? Pitääkö puskuri ottaa pois että boksin saa näkyviin, vai pääseekö siihen renkaan puolelta tai pohjamuovit irroittamalla? WISsi oli tässä suhteessa ihan p*ska, ei minkäänlaista ohjetta. EPC:stä sentään osanumeron löysin.
Mulla muuten se paikan 20 '30A sulake' on 70A????
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Itse itselleni vastaten;
Sielä se on sumarin päällä niinkuin jossain W202:n threadissakin mainittiin. Sumarin luukusta pääsee vähän nitkuttelemaan mutta parhaiten tosiaan rengas irti ja muovilokaria sivuun. Ruiskuttelin kontaktisprayta, saa nähdä vieläkö piippaa.
On muuten kallis mokkula 'pelkän sähkömoottorin' ohjaukseen - KL:ssä yli 300€... romikselta saa 70€:llä, mikäs tässä nyt on, yleensä fustin ja muiden hinnat on 80% uuden hinnasta...
Sielä se on sumarin päällä niinkuin jossain W202:n threadissakin mainittiin. Sumarin luukusta pääsee vähän nitkuttelemaan mutta parhaiten tosiaan rengas irti ja muovilokaria sivuun. Ruiskuttelin kontaktisprayta, saa nähdä vieläkö piippaa.
On muuten kallis mokkula 'pelkän sähkömoottorin' ohjaukseen - KL:ssä yli 300€... romikselta saa 70€:llä, mikäs tässä nyt on, yleensä fustin ja muiden hinnat on 80% uuden hinnasta...

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Hyvä on jos romikselta saa ehjänMiHe kirjoitti:Itse itselleni vastaten;
Sielä se on sumarin päällä niinkuin jossain W202:n threadissakin mainittiin. Sumarin luukusta pääsee vähän nitkuttelemaan mutta parhaiten tosiaan rengas irti ja muovilokaria sivuun. Ruiskuttelin kontaktisprayta, saa nähdä vieläkö piippaa.
On muuten kallis mokkula 'pelkän sähkömoottorin' ohjaukseen - KL:ssä yli 300€... romikselta saa 70€:llä, mikäs tässä nyt on, yleensä fustin ja muiden hinnat on 80% uuden hinnasta...
(noita boxseja kun menee ovat semoisesa paikassa...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Engine Fan - Contact Workshop
Update:
EI auttanut contaktisprayt; piippasi aina hetikohta liikkeellelähdön jälkeen kun kone oli lämmin ja ilmastointi viilennyksellä. Romisosa paikoilleen ja ainakin pihassa kaasuttelun jälkeen + pienen koelenkin aikana vaiva ei palannut, julistetaan suht varmaksi korjatuksi...
täytyy vielä availla vanha boksi ja katsella mitä se on syöny.
EI auttanut contaktisprayt; piippasi aina hetikohta liikkeellelähdön jälkeen kun kone oli lämmin ja ilmastointi viilennyksellä. Romisosa paikoilleen ja ainakin pihassa kaasuttelun jälkeen + pienen koelenkin aikana vaiva ei palannut, julistetaan suht varmaksi korjatuksi...
täytyy vielä availla vanha boksi ja katsella mitä se on syöny.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Engine Fan - Contact Workshop
mulla oli niinkin iso vika tässä samassa asiassa kuin kivi siellä ropellin keskiössä. se ei jumittanut aina. mutta välillä. Kivi pois, ongelma pois.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Löytykö sieltä mitään selkeetä(helposti korjattavaa) vikaa?täytyy vielä availla vanha boksi ja katsella mitä se on syöny.
Itellä samat oireet eikä innosta noita 300e palikoita ostella.

MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Ei näkyny mitään, juotokset oli kunnossa eikä komponenteissa näkynyt käryn jälkiä. Pitäis varmaan ruokkia sitä syöttöjännitteellä niin näkis että antaako ne mitä reguiksi oletan (en katsonut koodista mitä ovat) ulos oikeeta jännitettä. PWM:äähän tuo vissiin moottorille lykkää joten pitäis olla skooppi että sitä pääsis tutkaileen (ja tieto miten sitä ohjataan). Alta satasen nuo maksaa romiksella, riski että saa rikkinäisen tietty on.esaville kirjoitti:
Löytykö sieltä mitään selkeetä(helposti korjattavaa) vikaa?
Itellä samat oireet eikä innosta noita 300e palikoita ostella.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Täytyy katella jos omasta löytyy jotain perus häikkää.. Eipä noille varmaan hirveesti pysty tekee jos siellä on joku mikrokontrolleri mikä ohjaa. Vois mittailla millaisia jännitteitä liittimeen tulee kun auto on käynnissä (lämpenee) nii niistä ehkä vois päätellä jotain piirin toiminnasta..
MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Kannattaa varmaan olla valmiina sitä 'kontaktitahnaa' että saa sen noiden regujentaimitänytovatkaan jäähdytinläpäreen kunnolla takaisin kontaktiin niin että lämmönsiirto pysyy... se jännitteen mittaus yleismittarilla on vähän niin ja näin, riippuu varmaan mittarista miten se tuon PWM:n keskiarvottaa, jotain muutosta tietty voi saada näkyviin.esaville kirjoitti:Täytyy katella jos omasta löytyy jotain perus häikkää.. Eipä noille varmaan hirveesti pysty tekee jos siellä on joku mikrokontrolleri mikä ohjaa. Vois mittailla millaisia jännitteitä liittimeen tulee kun auto on käynnissä (lämpenee) nii niistä ehkä vois päätellä jotain piirin toiminnasta..
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Korjailin sumuvalot katsastusta varten ja otin samalla viimein tuon boksin irti.. päältä näytti vielä ihan kohtuulliselta, mutta kun avasi nii sisälmykset oli muusina. Edellinen omistaja oli laittanut jonkun "kiukaan" sulakkeen ja se on kai polttanu tuon pilalle. Eli uutta osaa metsästämään romikselta. Pitää vaan toivoa ettei ole mennyt muuta hajalle sulakkeen takia 

MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Engine Fan - Contact Workshop
esaville kirjoitti:Korjailin sumuvalot katsastusta varten ja otin samalla viimein tuon boksin irti.. päältä näytti vielä ihan kohtuulliselta, mutta kun avasi nii sisälmykset oli muusina. Edellinen omistaja oli laittanut jonkun "kiukaan" sulakkeen ja se on kai polttanu tuon pilalle. Eli uutta osaa metsästämään romikselta. Pitää vaan toivoa ettei ole mennyt muuta hajalle sulakkeen takia
Säätö paneli, ja ECU ovat yleisimpiä mitä tuo boxsi hajotessan
hajottaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Engine Fan - Contact Workshop
Auto on 270 CDI -00 automaatti farmari. Eilen tuli "Engine fan - visit workshop" teksti ja flektin kuva näyttöön. Lämmöt nousi vähän yli 80 asteeseen eli normaaliin. Ensi viikolla oli tarkoitus mennä vikakoodin lukuun tämän takia.
Tänään olin lähdössä liikkeelle, onneksi siirsin autoa kun aloin pakkaamaan tavaroita. Kuskin puolen eturenkaan takaa/oven alta lirisi punaista nestettä maahan (tuli ilmeisesti pohjamuovin päältä). Onko tämä ilmastoinnin kylmäainetta vai jäähdytinnestettä? Mikäli katsoin oikein, niin paisuntasäiliössä oli nestettä ja se oli kaiken lisäksi vihreää. Eli tulin siihen tulokseen, että kylmäaineet tuli pihalle ja joku letku tai muu osa on porsinut. Vai voiko olla joku muu? Mikä voi olla vikana, että järjestelmä porsii? Tuleeko kallis remontti?
Liitteenä kuva vuodosta.
Tänään olin lähdössä liikkeelle, onneksi siirsin autoa kun aloin pakkaamaan tavaroita. Kuskin puolen eturenkaan takaa/oven alta lirisi punaista nestettä maahan (tuli ilmeisesti pohjamuovin päältä). Onko tämä ilmastoinnin kylmäainetta vai jäähdytinnestettä? Mikäli katsoin oikein, niin paisuntasäiliössä oli nestettä ja se oli kaiken lisäksi vihreää. Eli tulin siihen tulokseen, että kylmäaineet tuli pihalle ja joku letku tai muu osa on porsinut. Vai voiko olla joku muu? Mikä voi olla vikana, että järjestelmä porsii? Tuleeko kallis remontti?
Liitteenä kuva vuodosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Engine Fan - Contact Workshop
ilmastoinnin kylmäaine ei kyllä nesteenä valu sieltä kun se on paineistettua ja väriaine/öljy siinä on keltaista yleensä.smertani kirjoitti:Auto on 270 CDI -00 automaatti farmari. Eilen tuli "Engine fan - visit workshop" teksti ja flektin kuva näyttöön. Lämmöt nousi vähän yli 80 asteeseen eli normaaliin. Ensi viikolla oli tarkoitus mennä vikakoodin lukuun tämän takia.
Tänään olin lähdössä liikkeelle, onneksi siirsin autoa kun aloin pakkaamaan tavaroita. Kuskin puolen eturenkaan takaa/oven alta lirisi punaista nestettä maahan (tuli ilmeisesti pohjamuovin päältä). Onko tämä ilmastoinnin kylmäainetta vai jäähdytinnestettä? Mikäli katsoin oikein, niin paisuntasäiliössä oli nestettä ja se oli kaiken lisäksi vihreää. Eli tulin siihen tulokseen, että kylmäaineet tuli pihalle ja joku letku tai muu osa on porsinut. Vai voiko olla joku muu? Mikä voi olla vikana, että järjestelmä porsii? Tuleeko kallis remontti?
Liitteenä kuva vuodosta.
punaista sieltä jos tuli niin ainoa mikä punaista on laatikkoöljy.
Re: Engine Fan - Contact Workshop
ilmastoinnin kylmäaine ei kyllä nesteenä valu sieltä kun se on paineistettua ja väriaine/öljy siinä on keltaista yleensä.
punaista sieltä jos tuli niin ainoa mikä punaista on laatikkoöljy.[/quote]
Meinaako tuo, että koko laatikko on sökö vai voiko ne öljyt valua jonkun muun vian takia?
punaista sieltä jos tuli niin ainoa mikä punaista on laatikkoöljy.[/quote]
Meinaako tuo, että koko laatikko on sökö vai voiko ne öljyt valua jonkun muun vian takia?
Re: Engine Fan - Contact Workshop
[/quote]
ilmastoinnin kylmäaine ei kyllä nesteenä valu sieltä kun se on paineistettua ja väriaine/öljy siinä on keltaista yleensä.
punaista sieltä jos tuli niin ainoa mikä punaista on laatikkoöljy.[/quote]
Toinen kysymys: Onko tällä mitään tekemistä tuon "Engine fan - visit workshop" tekstin kanssa?
ilmastoinnin kylmäaine ei kyllä nesteenä valu sieltä kun se on paineistettua ja väriaine/öljy siinä on keltaista yleensä.
punaista sieltä jos tuli niin ainoa mikä punaista on laatikkoöljy.[/quote]
Toinen kysymys: Onko tällä mitään tekemistä tuon "Engine fan - visit workshop" tekstin kanssa?
Re: Engine Fan - Contact Workshop
eiköhän tuo viittaa flektin vikaan/ ohjainlaite/ohjaus vikaan.. ei voi mitään sanoa varmaksi ilman tutkimuksia. eli osaavan Mersutuntijan tutkittavaksi kannattas viedä nyt
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Eli flektin vikatekstillä ja neste(laatikkoöljy)vuodolla on tekemistä keskenään? Joku ehdotti että ohjaustehostin valuttaisi punaiset öljyt? Laatikon toiminnassa en havainnut ennen vuotoa mitään erikoista.shade_z kirjoitti:eiköhän tuo viittaa flektin vikaan/ ohjainlaite/ohjaus vikaan.. ei voi mitään sanoa varmaksi ilman tutkimuksia. eli osaavan Mersutuntijan tutkittavaksi kannattas viedä nyt
Onko kellään viime aikojen kokemusta Alppilan Autohuollosta tai Pitäjämäen Vehosta?
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Ota ne pohjamuovit pois, ja koita katella mistä se vuotaa. Ei kannata paljoo (yhtään) ajella jos lootaöljyt on laskettu alle...
Ilamstoinnin kuivain on siinä renkaan etupuolella ja se voi ruostua puhki (nimim. kokemusta on), mutta kuten sanottu ei kai se punasta ruiskuttele.
Ilamstoinnin kuivain on siinä renkaan etupuolella ja se voi ruostua puhki (nimim. kokemusta on), mutta kuten sanottu ei kai se punasta ruiskuttele.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Juu sen verran tekemistä että huona tuuria kun samaan aikaan ilmenevätsmertani kirjoitti:Eli flektin vikatekstillä ja neste(laatikkoöljy)vuodolla on tekemistä keskenään? Laatikon toiminnassa en havainnut ennen vuotoa mitään erikoista.shade_z kirjoitti:eiköhän tuo viittaa flektin vikaan/ ohjainlaite/ohjaus vikaan.. ei voi mitään sanoa varmaksi ilman tutkimuksia. eli osaavan Mersutuntijan tutkittavaksi kannattas viedä nyt
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Engine Fan - Contact Workshop
Pari kysymystä vielä tähän liittyen.
Tarviiko viedä merkkiliikkeeseen jos laatikkoöljyt on tullut pihalle vai löytääkö ja korjaako yleiskorjaamokin vian? Ts. Onko tämä niin Mersu-spesifiä että vaatii käynnin Veholle tai Alppilan Autohuoltoon?
Toinen kysymys, voiko automaattivaihteista autoa hinata? Onko jotain mitä pitää tietää?
Tarviiko viedä merkkiliikkeeseen jos laatikkoöljyt on tullut pihalle vai löytääkö ja korjaako yleiskorjaamokin vian? Ts. Onko tämä niin Mersu-spesifiä että vaatii käynnin Veholle tai Alppilan Autohuoltoon?
Toinen kysymys, voiko automaattivaihteista autoa hinata? Onko jotain mitä pitää tietää?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Rippuu mistä kohtaa öljy on tuulut ulos, mutta ei siinä silti ole mitään ihmeelistä mistä ei KORJAAMO (siis korjaamo ei osan vaihtamo) selviytyisismertani kirjoitti:Pari kysymystä vielä tähän liittyen.
Tarviiko viedä merkkiliikkeeseen jos laatikkoöljyt on tullut pihalle vai löytääkö ja korjaako yleiskorjaamokin vian? Ts. Onko tämä niin Mersu-spesifiä että vaatii käynnin Veholle tai Alppilan Autohuoltoon?
Toinen kysymys, voiko automaattivaihteista autoa hinata? Onko jotain mitä pitää tietää?
jos mainituhin niin tarkkan että tule turhaan vaihto laatiko
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Engine Fan - Contact Workshop
Päivitystä tilanteeseen. If Vakuutusyhtiö hoitaa hinauksen ilman omavastuuta. Viking Motors Helsingissä saa näyttää kyntensä. Epäilys on, että lauhduttimen putki vuotaa. Voiko vuodolla siis sittenkin olla yhteyttä flektin vikailmoitukseen?CDI203 kirjoitti: Rippuu mistä kohtaa öljy on tuulut ulos, mutta ei siinä silti ole mitään ihmeelistä mistä ei KORJAAMO (siis korjaamo ei osan vaihtamo) selviytyisi
jos mainituhin niin tarkkan että tule turhaan vaihto laatiko
Tuon Viking Motorsin joku jo mainitsikin "hyvät huollot PK-seudulla" ketjussa. Omaa C-mallia olen myös joskus käyttänyt siellä ja olen ollut tyytyväinen.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Niin pitkään kunnes vika ja sen syy on löytynyt on mikä vaan mahdolista jos vaikka öljyä on päässyt suihkuamaan jonnekkin liitimen, putki hajotessan rikkonut johtoja tmssmertani kirjoitti:Päivitystä tilanteeseen. If Vakuutusyhtiö hoitaa hinauksen ilman omavastuuta. Viking Motors Helsingissä saa näyttää kyntensä. Epäilys on, että lauhduttimen putki vuotaa. Voiko vuodolla siis sittenkin olla yhteyttä flektin vikailmoitukseen?CDI203 kirjoitti: Rippuu mistä kohtaa öljy on tuulut ulos, mutta ei siinä silti ole mitään ihmeelistä mistä ei KORJAAMO (siis korjaamo ei osan vaihtamo) selviytyisi
jos mainituhin niin tarkkan että tule turhaan vaihto laatiko
Tuon Viking Motorsin joku jo mainitsikin "hyvät huollot PK-seudulla" ketjussa. Omaa C-mallia olen myös joskus käyttänyt siellä ja olen ollut tyytyväinen.
se hyvä puoli noiden vuotavien lauhdutimien putkin kohdalla on että meno yleensä(8/10 suhteela jos ei väkisin jatketa matkaa) lakkaa ennen isompia vauriota ja uusi putki ei paljon maksa sitten öljyä sisään ja matka voi jatkua
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Engine Fan - Contact Workshop
Toivotaan näin. Loppuviikosta olen viisaampi kun saavat pajalla auton nosturin päälle.CDI203 kirjoitti: se hyvä puoli noiden vuotavien lauhdutimien putkin kohdalla on että meno yleensä(8/10 suhteela jos ei väkisin jatketa matkaa) lakkaa ennen isompia vauriota ja uusi putki ei paljon maksa sitten öljyä sisään ja matka voi jatkua
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Nyt sain tietoa korjaamolta. Takaiskarin hydrauliputki revennyt. Vaihto töineen n. 150 eur. Lievästi helpottunut olo. 

Re: Engine Fan - Contact Workshop
Engine fan merkkivalo johtuu flektin ohjausyksiköstä. Foorumilta löytyikin jo selvät ohjeet mistä ko. osa löytyy ja paljonko maksaa (n. 300€). Onko jollakin antaa osanumeroa tälle? Jos kokeilisi Googlella etsiä, löytyykö muualta Euroopasta tai Amerikasta halvemmalla yksikkö.
Re: Engine Fan - Contact Workshop
Pajalla sanoivat, että ohjausyksikkö ei toimi ja engine fan merkkivalo syttyy, kun moottorin lämpötila nousee yli 90 asteen. Kannatteeko ohjausyksikköä vaihtaa, kun normiajossa lämmöt ei nouse tuonne asti?