Museotarkastus hyväksytty, mustat kilvet ruuvattu eilen
-
- Vakiokalustoa
Re: Museotarkastus hyväksytty, mustat kilvet ruuvattu eilen
Mitenkäs muuton,kun mustat kilvet poistu vuonna -72,miten yleensä kasikymppiseen ne muka saa ja NE MUUTON EI SIIHEN SILLON SOVIKKAAN.Mulla noita mustakilpisiä kyllä on,mutta ne on -65 ja -67 malleja,niihin kyllä ne käy.
Oma W123 olisi tarkoitus museokatsastaa kesän aikana. Ajattelin vaihtaa tuulilasinpyyhkimet, ottaa plyysiverhoilut alkuperäisten päältä pois, pestä konetilan ja liian uuden mankan tilalle laittaa peitelevyn. Lisäksi pitää laittaa auton omat ikkunaveivit paikoilleen, kun olen tähän asti pitänyt vanhemman mallisia paikallaan, koska ovat laadukkaammat. Takaovien tiivisteissä on halkeamia-ei estäne läpimenoa, mutta antaa joiltain osin huonompia pisteitä.
Autossa on webasto, pitääkö se ottaa pois? En mielellään ottaisi, kun tarkoitus olisi käyttää 30 ajopäivää talviaikaan vuotuiseen lapinreissuun.
Ketä henkilöä suosittelisitte museotarkastuksen tekijäksi etelä-Suomessa?
Autossa on webasto, pitääkö se ottaa pois? En mielellään ottaisi, kun tarkoitus olisi käyttää 30 ajopäivää talviaikaan vuotuiseen lapinreissuun.
Minäkin itse asiassa ihmettelen sitä että miksi antavat niitä 1973 ja eteenpäin vaikkakin museoauto. Siksi ajattelin laillisesti "vanhentaa" sataseiskan lookkia mutta antaa nyt olla.harriveikko kirjoitti:Mitenkäs muuton,kun mustat kilvet poistu vuonna -72,miten yleensä kasikymppiseen ne muka saa ja NE MUUTON EI SIIHEN SILLON SOVIKKAAN.
Minulla reilu vuosi sitten pagoda hylättiin kun apparin oven tiivisteessä oli saranan puolella halkeama. Jäi sellainen kuva että piti joku keksiä...olisi autossa ollut muutakin ettei sen puoleen mutta tuo oli helppo korjata liimalla.kardaani kirjoitti: Takaovien tiivisteissä on halkeamia-ei estäne läpimenoa, mutta antaa joiltain osin huonompia pisteitä.
Jos ko webasto on ollut saatavana 1983 niin silloin se voi olla paikoilllaan.
Käytä MB Klubin tarkastajilla, eivät ole niin tiukkoja mitä luullaan. Itse veisin sinne mutta meillä täällä on SAHKin tarkastajat (yksi foorumillakin) joten sujunee helposti. Tilasin aamulla ovien ja kovan katon sivuikkunatiivisteet uudet MBClassicsilta ettei nyt sama toistu...
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Olen kyllä yllättynyt, jos halkeama tiivisteessä on aiheuttanut hylkäyksen! Sehän on vain yksi tutkittava kohde. Eri kohteethan arvioidaan asteikolla 1-5. Sitä en tiedä, että onko jo yksi 1:nen koko auton hylkäyksen peruste. Kai siitä kokonaisuutta voisi katsoa. Minulle ainakin ehjä tarviketiiviste on huonompi vaihtoehto kuin halkeamia sisältävä orggis, jossa näkyy ajan patina. Jos tiivisteessäsi on ollut yksi halkeama, niin siitä olisi voinut pisteyttää esim. 2-3 numeron. Jos ehjä tarkoittaa numeroa 4-5, niin miten muut numerot sitten jaetaan? Ei voi olla noin mustavalkoinen pisteytys, jossa on vain ehjä tai hylätty?
Olen nähnyt aivan karmeita museoituja autoja, joita ei olisi ikinä saanut hyväksyä. Taitaa olla todella kirjava joukko noita tarkastajiakin liikenteessä.
Kojetaulussani on myös ikävästi jonkun puhelinsysteemin reikiä ja jokunen muutaman sentin halkeama. Ajattelin tuonkin kojetaulun olevan sen kakkosen arvoinen, mutta jos se on hylkäysperuste jollekin, niin olisi ikävä vaihtaa se.
Olen nähnyt aivan karmeita museoituja autoja, joita ei olisi ikinä saanut hyväksyä. Taitaa olla todella kirjava joukko noita tarkastajiakin liikenteessä.
Kojetaulussani on myös ikävästi jonkun puhelinsysteemin reikiä ja jokunen muutaman sentin halkeama. Ajattelin tuonkin kojetaulun olevan sen kakkosen arvoinen, mutta jos se on hylkäysperuste jollekin, niin olisi ikävä vaihtaa se.
-
- Vakiokalustoa
En ole koskaan oikein noita sulattanu,noita tarkastajia.Sehän nyt riippuu suoraan siitä,onko illalla saanu,vai ei.En mä kyllä sitäkään sulata,että museovehkeen pitää olla parempi,kuin se oli uutena kaupassa,tulee varsinkin tuola pyöräpuolella esiin.No esim. ei niin kiiltävää mustaa ollu viiskytluvulla olemassakaan,mitä vasta katsastettu pyörä nyt sisältää.Vaikka voihan sitä aina toiseltakin mielipiteen kysyä.