C30 amg flekti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

C30 amg flekti

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

moron, Elikkäs vika on moinen, että flekti pyörii täysiä kun kääntää virta-avaimen 2 asentoon(käynnistys), kääntää 0 ja ottaa avaimen pois jatkaa pyörimistä noin minuutin.
Jos auton käynnistää pyörii myös täysiä, sammumatta. Auto ei ole edes lämmin. Ilmastoinnissa ei ole nestettä yhtää.

xentryllä sellasta vikaa pukkaa, että ilmastoinnin/jäähdyttimen tuulettimessa virtakatkos(vaikka virtaa tulee koska kuullostaa ihan hornetilta koko flekti). Myös oli polttanu sulakkeen joka siihen tuulettimeen viittaa, vaihdoin uuteen ei auttanut. (senhän kai pitäis alkaa pyöriä täysiä jos sulake rikki, varojuttu!?)

Toinen vika mikä tulee CDI:ltä; välijäähdyttimen kiertovesipumppu oikosulku ja virtakatkos, ei pyöri mutta lämpiää(varmaankin jumissa tai paskana, se kai näistä menee).

Saatiin se vika poistumaan hetkeksi pumpulta mutta flektiin ei ollut vaikutusta, pitäisikö edes olla jutteleeko ne toistensa kanssa? Heittää flektin vikatilaan koska pumppu ei pyöri?

Pumppu ei ole ongelma mutta se ketun flekti... :evil: Heittäkää ees jotain niin voin katsella kun tässä tääkin loma taas menee.. Kiitokset!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: C30 amg flekti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MeinBenz kirjoitti:moron, Elikkäs vika on moinen, että flekti pyörii täysiä kun kääntää virta-avaimen 2 asentoon(käynnistys), kääntää 0 ja ottaa avaimen pois jatkaa pyörimistä noin minuutin.
Jos auton käynnistää pyörii myös täysiä, sammumatta. Auto ei ole edes lämmin. Ilmastoinnissa ei ole nestettä yhtää.

xentryllä sellasta vikaa pukkaa, että ilmastoinnin/jäähdyttimen tuulettimessa virtakatkos(vaikka virtaa tulee koska kuullostaa ihan hornetilta koko flekti). Myös oli polttanu sulakkeen joka siihen tuulettimeen viittaa, vaihdoin uuteen ei auttanut. (senhän kai pitäis alkaa pyöriä täysiä jos sulake rikki, varojuttu!?)

Toinen vika mikä tulee CDI:ltä; välijäähdyttimen kiertovesipumppu oikosulku ja virtakatkos, ei pyöri mutta lämpiää(varmaankin jumissa tai paskana, se kai näistä menee).

Saatiin se vika poistumaan hetkeksi pumpulta mutta flektiin ei ollut vaikutusta, pitäisikö edes olla jutteleeko ne toistensa kanssa? Heittää flektin vikatilaan koska pumppu ei pyöri?

Pumppu ei ole ongelma mutta se ketun flekti... :evil: Heittäkää ees jotain niin voin katsella kun tässä tääkin loma taas menee.. Kiitokset!
Mitähän tarkoitta että ei ole kuuma ja ei ole nestettä

Pumppu vika(oikosulku) hyvinkin riittää syyksi tai jos systeemi on kuiva

myös semmoinen voi olla syynä että ohjaus on hävinnyt rikkikoontuneen ECU:un takia
(esim oiksessa oleva pumppu polttanut ECU:un kuusenalla... ;) käyntiä vailla olevaan kuntoon)

melko varmasti virta katkos on ohjaus virtakatkos=pyörii varo toimena täysillä kun ohjausta ei tule
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

Re: C30 amg flekti

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Mitähän tarkoitta että ei ole kuuma ja ei ole nestettä
Auto on siis seisseenä ulkolämpötila vallitseva noin 20C.
Ilmastointijärjestelmä on kuivana koska oli rikkoontunut, enkä ole vielä saanut täytettyä. Sen takia tyhjä.

No mäpäs otan sen ecun auki vielä kerran kun se jo kertaalleen korjattiin (mistä pistinkin tänne viestiä ettei käynnistänyt ollenkaan, niin vika selvisi, että kaksi pinniä poikki)
Eikö se näyttäisi sitä ecu vikaa jotenkin erilailla kuin vain pelkkä "virtakatkos"? Onko Flektille mitään omaa ohjainboksia vai meneekö suoraan ecun kautta?

Pumpun taidan laittaa tilaukseen, sinne on kuulemma tehty uus boschilainen tuon vanhan tilalle, olivat kuulemma tosi vika herkkiä eikä mulla oo tietoa onko ikinä vaihdettu tota pumppua.

Saako pois suljettua mitenkään noita vikoja? huijaamalla, että pumppu toimii tai jotain.. Ei anna edes Xentryn kautta ohjata tuulettimen nopeutta..
Eli mitäs mun kannattas tehdä ennenkuin siellä tuun käymään :problem:
Maucca
Mersumies
Mersumies
Viestit: 506
Liittynyt: Ke 23.12.2009 21:17
Paikkakunta: Pahoinvointivaltio

Re: C30 amg flekti

Viesti Kirjoittaja Maucca »

Ainakin w211 flektin ohjaus on eculta. Pyörii täysillä kun oli sedanista ohjausjohto poikki viime viikolla.
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

Re: C30 amg flekti

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Noniin pumppu asiaan sen verran että tossa kl-varaosiin soittelin ja sano pumpun hinnaksi 800 egee. Ei tullut kauppoja siihen suuntaan, sitten lueskelin ja moni oli moisiin vesi-ilma-jäähdytyksiin laittanu johnsonin pumpun niin soittelin tuossa paikalliseen veneliikkeeseen ja ehdottivat kun sanoin käyttötarkoitusta niin Marco UP1-J, taidan pistää sieltä tilaukseen..

Kun tuossa aikasemmin jo vähän sivusin että olin kerran ottanut ecun auki niin sehän syy oli kun auto ei käynnistynyt eikä saanut yhteyttä sinne ollenkaan. Silloin sieltä löytyi kaksi pinniä mitkä poikki ne saatiin korjattua, autoon yhteys ja käynnistymään. Se toinen (mikä myös korjattiin) oli 3.45 M4/7(moottorin ja ilmastoinnin sähköinen jäähdytystuuletin) napa 4 signaali. Olisko sinne eculle nyt kuitenkin tullut jotain häikkiä? :(

Taidan vähän piippailla noita johtoja jos löytyisi joku poikki mennyt. Mitkä ne neljä johtoa on mitkä menee flektin liittimeen? (kaks isompaa ja kaks pienempää)

Onko muilla malleilla on tällästä? en oo ite kuullut muista, paitsi nyt tämän w211 kohtalon.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: C30 amg flekti

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Kannattaa laittaa sellanen pumppu, että sitä tuottoa on reilusti, menee muuten ihan hukkaan koko vesicooleri.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: C30 amg flekti

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

tuplat..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: C30 amg flekti

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MeinBenz kirjoitti: Mitkä ne neljä johtoa on mitkä menee flektin liittimeen? (kaks isompaa ja kaks pienempää)
paksut on
varsinaiset virran syöttöpiuhat ja ohuet ohjaus johdot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

Re: C30 amg flekti

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Sen varmistin, että tuottoa on reilusti!
Osaako CDI203 sanoa siihen flektin ohjaukseen sen verran, että onko menny eculta asti vaikka näytti piirit ehjiltä.. Siinä flektin takana olevassa moottorissa ei ole mitään älyä, että siitä se ei ole varmaankaan rikkoutunut?

Tarvitsee sen pumpun kanssa vaan katsoa kun vakio boschilaiseen tulee neljä piuhan liitin, että mitenkä sen virran sitten ottaa..
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

Re: C30 amg flekti

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

No nyt on vanha pumppu kädessä, kauhean taistelun jälkeen. mielenkiinnolla avasin sen siitä sitten, oli sisältä pelkkää sulanutta piirilevyä ja jäähdytysnestettä jokapaikassa, siipiratas rikki. Uuden pitäisi tulla tässä keskiviikkona.

Mittailin sitä pumpun liitintä ja sen verran sain selkoa, että 1. johto maa, 2. johto 0.03V, 3. johto 3.55V, 4. johto suora virta akulta.
Eikä ollut mitään merkitystä oliko avaimet nolla asennolla vai 2 asennossa, aina samat lukemat. Sillain en vielä kerennyt mittaamaan, että olisin auton höräyttänyt käyntiin.
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

Re: C30 amg flekti

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Noh tää nyt meni ihan yksin keskusteluks :D
Sain mitattua sen kiertovesipumpulle tulevan liittimen auton ollessa käynnissä. Ei ollut vaikutusta mittaus arvoihin. Saakohan ne jotenkin bittinikkailtua eculle, syötöt eri komponenteille, että saisi sieltä virtaa vasta auton ollessa käynnissä ?
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: C30 amg flekti

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Mulla ei pyöri pumppu, ennenkuin moottori on yli 60 asteinen.
Oisko tässä sama homma?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Vastaa Viestiin