no niin,osaisiko joku sanoa,mistä saisin tuv todistuksen jousille??
kävin katsastamassa 110cdi.1999 viton(meni viimeksi läpi näillä jousilla)nyt hylkäsi,ja määräsi muutoskatsastuksen,no enhän minä tiedä mitkä jouset siellä on(madallettu jonkunverran)minkähän todistuksen vaatii ja mistä saa???
Se vaatii sen jousen valmistajan todistuksen. H&R jouset on yleensä punaisia. Jotenkin pitäisi selvittää kenen jouset on niin voi vaikka tuurilla löytää sen TUV lapun. TUV lapussa on yleensä ohjeistus jousen tunnistamiseksi. Tietysti voisit tarjota tuota H&R todistusta. http://www.h-r.com/bin/29756.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Muutoskatsastukseen komentaminen on ihan oikea menettely, mutta vastaavassa tilanteessa katsastusmies ei vaatinut TUV lappua vaan katsoi asian sormien lävitse kun silmälläkin näki, että kyseessä on asialliset jouset. Saman voi todeta Viton kohdalla hyviin helposti, mikäli ne ole nyt ihan älyttömästi madaltavat. Itse asiassa jos mennään lain kirjaimen mukaan niin pitäisi olla vielä 4-pyöräsuuntauksesta todistus.
No mikäli on yhtään tuon näköiset niin ei muuta kun tulostat tuon linkin paperin ja vakuutat insille, että on HR jouset kyseessä. Eiköhän se sitten ole tarpeeksi kyykyttänyt sinua.
No jos se todistus oli 7 sivua niin sitten pitää. Vaikkei se inssi sitä todistusta luultavasti osaa edes lukea
Ei se paha arvo ole kun kerran menee lävitse, vaikea sanoa onko normaali vai ei, pitäisi kysyä ohjelman tekijältä mitä se on meiinannut. Arvokin riippuu vähän missä tilassa se on mitattu. Minulla on ollut yli kakkosen arvoja jo monta vuotta esikammiokoneessa. Ei noista kannata murehtia.
Ite nyt vasta joutuin väyrysen muutoskatsastaan jousille,ja eihän mulla niitä lappuja ollu nii tulostin justiin tuolta H&R sivuilta semmoset misä vaa luki mersedes josaki nii näytti kelepaavan,ku tosihan se on että mitään se katsuri ei siitä lapusta älyä sano itekki että näyttäs nämä johonki mersuun olevan ku tuola nii lukee,ja ei muutako leima lappuun
Oiva aasinsilta esittää kysymys, onko kellekkään tullut vastaan W638 Vitoon coilovereita? Häiritsee niin pirusti tuo etu- ja takakaarien välinen ero mutta toisaalta taas ei mikään etukeno-madalluskaan ole mieleen. Jousisarjoja näkyi olevan eteen -50mm tai sarjana -50/-35mm. Nuista tuo jälkimmäinen ollut ajatuksena tilata, jollei löydy säädettävää alustaa...
E 50 AMG (W210) 1996
E 270 CDI (W210) 1999
(EX) Vito 112 CDI (W638) 2002
Tuo H&R sarja -45mm tiputtaa mielestäni ihan tarpeeksi, se vaatii vain riittävän suuret renkaat sinne kaveriksi. Laillisia eli tuv lapuilla olevaa coiloversarjaa ei taida olla olemassa W638 malliin.
veskola kirjoitti:Se vaatii sen jousen valmistajan todistuksen. H&R jouset on yleensä punaisia. Jotenkin pitäisi selvittää kenen jouset on niin voi vaikka tuurilla löytää sen TUV lapun. TUV lapussa on yleensä ohjeistus jousen tunnistamiseksi. Tietysti voisit tarjota tuota H&R todistusta. http://www.h-r.com/bin/29756.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Muutoskatsastukseen komentaminen on ihan oikea menettely, mutta vastaavassa tilanteessa katsastusmies ei vaatinut TUV lappua vaan katsoi asian sormien lävitse kun silmälläkin näki, että kyseessä on asialliset jouset. Saman voi todeta Viton kohdalla hyviin helposti, mikäli ne ole nyt ihan älyttömästi madaltavat. Itse asiassa jos mennään lain kirjaimen mukaan niin pitäisi olla vielä 4-pyöräsuuntauksesta todistus.
no niin,paperossi kelpasi,taas voi ajaa yli vuoden,kiitos