Onkohan jollain kokemusta moisesta kun bensaveekoneet tuntuu olevan suht harvinaisia... Hankalaa löytää ohjeita..
Pitääköhän molemmat kannentiivisteet vaihtaa kerralla, vai riittääkö yksi?
Löytyykö foorumilta kyseiselle hommalla tekijää hki-turku väliltä jonkinlaista korvausta (esim. 12 lavaa kaljaa)vastaan?
Mistä sen tietää että toinen kannentiiviste on mennyt?
Onko öljyvutoja? Öljynsuodattimen jalasta ja siinä kyljessä olevasta "lauhduttajasta" kovettuu aikanaan tiivisteet..
Sellaista öljyvesimönjää ainakin tuli talvella helposti moottorin öljyntäyttökorkin sisäpuolelle jos ajeli lyhyttä ajoa (2-15km). Tuntui kondesoituvan vettä paljon moottoriin.
Ne venttiilikopan pikkukannet ainakin kannattaa puhdistaa. Niissä hyvin pienet huohotusreijät.
Ei oikein tunnu googlellakaan löytyvän hyviä ohjeita kuvien kera..
Joku voisi jostain EPC netistä/WIS katsoa ohjeita..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Kiitos tiedosta, empä tullutkaan ajatelleeksi että "cappuzino" öljytilassa voi olla myös pelkkää kondenssi vettä.
Voisihan ajaa riskilla ja kattoa mitä, käy koska vaihtokone maksaa liki saman kun ko. remppa.
Vikakoodina herjaa kyllä vettä moottoriöljyssä, mutta auto oli seisonut todella paljon ja pitkään.
Lisäksi öljysensori on ajotiekoneen mukaan vikaantunut. Onko varmaa tietoa onko tässä mesessä 1, vaiko 2 öljyanturia?