W220 S 430 virittäminen?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ti 25.06.2013 21:58
- Paikkakunta: Hämeenlinna
W220 S 430 virittäminen?
Olisi kiva, jos tuossa autossa olisi vähän enemmän tehoja, kun padasta niitä kuitenkin pitäisi saada. En äkkiä löytänyt kuin yhden vaihtoehdon, jossa tehot nousin 296hp/425 Nm.
Luulisi vähän kovempaa viriä myös löytyvän, jos Audikin ottaa vastaavasta moottorista melkein sata heppaa enemmän.
Oisko kellään parempaa tietoa? Autohan on vuosimallia 2000.
Luulisi vähän kovempaa viriä myös löytyvän, jos Audikin ottaa vastaavasta moottorista melkein sata heppaa enemmän.
Oisko kellään parempaa tietoa? Autohan on vuosimallia 2000.
"Jarru on vauhdin surma!"
W220 S430 -00
W220 S430 -00
Re: W220 S 430 virittäminen?
Laitat siihen tuollaisen remmiahtimen: http://www.kleemann.dk/Performance/tuning/Supercharger" onclick="window.open(this.href);return false;
No totuus taitaa olla, että helpointa vaihtaa autoa, jos se pitää saada myös katsastettua. 55 AMG (sen verran uusi, että on ahdettu) tai sitten uudempi 600 M275 V12 Bi-turbolla.
Tuo 430 on vielä noista M113 moottoreista hankalin virittää, siinä on pienempi sylinterinhalkaisija, kun 55 amg:ssä, kun taas itseäni kiinnostaa tuon 5.0l M113 virittäminen, siihen kaiken järjenmukaan kävisi osia tuosta 55 amg:stä, kun sylinterinhalkaisija on sama, mutta iskunpituudessa on eroa. Joo suunnittelen jo moottorin virittämisprojektia, vaikkei moottori ole vielä edes käynnissä.
Toi remmiahdin olisi varmasti helpoin, mutta jos en löydä järkevänpään hintaa, niin sen voi unohtaa (toi kleemann 7500€)
Toivon muutaman hevosvoiman saavani näillä nykyisillä muutoksilla, mutta se jää nähtäväksi. (samat muutokset voi tehdä tuohon 430, mutta katsastus on ongelma sen jälkeen.)
- pakosarjat vaihdettu (voisi olla vielä virtaavammat, jos tilaa olisi)
- pakoputkisto alusta asti uusiksi (katit mäelle)
- turhia saastelaitteita poistettu, EGR ja ilmapumppu. (Taida mitään vaikuttaa)
- Mega moottorinohjaukselle (Tähän kun vielä joku saa säädettyä kartat)
No eipä siinä paljon muutoksia ole, mutta jos ei nyt tippuisi ainakaan paljoa tehot
Mitähän järkevää tuolle moottorille voisi seuraavaksi tehdä, kun ei ole päästöt niin tarkkaa?
Mulla oli muuten toissa talvena 3kk ulkomailla ajossa tollanen A6 audi 4l (vai oliko 4.2l) moottorilla, vuosimallia 2001, eikä siinäkään ollut kuin 299 hv.
No totuus taitaa olla, että helpointa vaihtaa autoa, jos se pitää saada myös katsastettua. 55 AMG (sen verran uusi, että on ahdettu) tai sitten uudempi 600 M275 V12 Bi-turbolla.
Tuo 430 on vielä noista M113 moottoreista hankalin virittää, siinä on pienempi sylinterinhalkaisija, kun 55 amg:ssä, kun taas itseäni kiinnostaa tuon 5.0l M113 virittäminen, siihen kaiken järjenmukaan kävisi osia tuosta 55 amg:stä, kun sylinterinhalkaisija on sama, mutta iskunpituudessa on eroa. Joo suunnittelen jo moottorin virittämisprojektia, vaikkei moottori ole vielä edes käynnissä.
Toi remmiahdin olisi varmasti helpoin, mutta jos en löydä järkevänpään hintaa, niin sen voi unohtaa (toi kleemann 7500€)
Toivon muutaman hevosvoiman saavani näillä nykyisillä muutoksilla, mutta se jää nähtäväksi. (samat muutokset voi tehdä tuohon 430, mutta katsastus on ongelma sen jälkeen.)
- pakosarjat vaihdettu (voisi olla vielä virtaavammat, jos tilaa olisi)
- pakoputkisto alusta asti uusiksi (katit mäelle)
- turhia saastelaitteita poistettu, EGR ja ilmapumppu. (Taida mitään vaikuttaa)
- Mega moottorinohjaukselle (Tähän kun vielä joku saa säädettyä kartat)
No eipä siinä paljon muutoksia ole, mutta jos ei nyt tippuisi ainakaan paljoa tehot

Mitähän järkevää tuolle moottorille voisi seuraavaksi tehdä, kun ei ole päästöt niin tarkkaa?
Mulla oli muuten toissa talvena 3kk ulkomailla ajossa tollanen A6 audi 4l (vai oliko 4.2l) moottorilla, vuosimallia 2001, eikä siinäkään ollut kuin 299 hv.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ti 25.06.2013 21:58
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: W220 S 430 virittäminen?
En lähde mihinkään raudan vaihtoon, kuten sanoit silloin järkevämpää on vaihtaa autoa. Eli ahdinta en ala tähän asentamaan.
Piti ihan tarkastaa tuo Audin muistikuvani: A 8 vm 2010 = 372 hv. 2000 vuoden malleista A 8:sta otettiin 310 hv ja S 8:sta 360 hv. Kaikissa on 4,2 V8.
E 55/63 AMG kuulostaa kyllä kohtalaiselta mutta miksi ne ei ole nelivetoja?
Eihän tämä S:sä mikään sportti ole. Jousitus on kokoajan jäykimmillään mutta siitä huolimatta jäykempää alusta kaipaisi. Mutta etenkin vaihteiden vaihtamisen laiskuus häiritsee. Auto selvästi harkitsee mitä tekee kaasua poljettaessa, ennen kuin automaatti heittää pienempää pykälää. Auto piti tulla rouvalle kauppakassiksi mutta kun lohkolämmitintä autoon ei saanut ja sisätilanpistoke on vielä asentamatta, niin auto jäikin omaan ajoon jotta rouva pääsee vähemmällä vaivalla viemään lapsia päiväkotiin. Mieli tekisi vaihtaa vähän räväkämpään mutta kun (vuosi sitten) ostaessa tuli huollettua kolmen tonnin edestä ja kaikki pitäisi nyt olla kunnossa, niin ei taida raaskia. Alla myös kahdet uudet rengaskierrokset.
Mutta katsellaan. Audin RS6:nen voisi myös olla ihan kiva peli. Saa vähän AMG:tä halvemmalla. Aero Saabista olen tykännyt, joten tuo 300 hv:n nelivetokin (2,8 T XWD) voisi olla ihan kiva. Niitä ei vaan Suomessa taida myynnissä olla.
Piti ihan tarkastaa tuo Audin muistikuvani: A 8 vm 2010 = 372 hv. 2000 vuoden malleista A 8:sta otettiin 310 hv ja S 8:sta 360 hv. Kaikissa on 4,2 V8.
E 55/63 AMG kuulostaa kyllä kohtalaiselta mutta miksi ne ei ole nelivetoja?
Eihän tämä S:sä mikään sportti ole. Jousitus on kokoajan jäykimmillään mutta siitä huolimatta jäykempää alusta kaipaisi. Mutta etenkin vaihteiden vaihtamisen laiskuus häiritsee. Auto selvästi harkitsee mitä tekee kaasua poljettaessa, ennen kuin automaatti heittää pienempää pykälää. Auto piti tulla rouvalle kauppakassiksi mutta kun lohkolämmitintä autoon ei saanut ja sisätilanpistoke on vielä asentamatta, niin auto jäikin omaan ajoon jotta rouva pääsee vähemmällä vaivalla viemään lapsia päiväkotiin. Mieli tekisi vaihtaa vähän räväkämpään mutta kun (vuosi sitten) ostaessa tuli huollettua kolmen tonnin edestä ja kaikki pitäisi nyt olla kunnossa, niin ei taida raaskia. Alla myös kahdet uudet rengaskierrokset.
Mutta katsellaan. Audin RS6:nen voisi myös olla ihan kiva peli. Saa vähän AMG:tä halvemmalla. Aero Saabista olen tykännyt, joten tuo 300 hv:n nelivetokin (2,8 T XWD) voisi olla ihan kiva. Niitä ei vaan Suomessa taida myynnissä olla.
"Jarru on vauhdin surma!"
W220 S430 -00
W220 S430 -00
Re: W220 S 430 virittäminen?
Vähäsen sais voimaa laittamalla C43:sen palikoita moottoriin. Kallista, niillä osilla ja lastuttamalla sais varmaan joku 320hp.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W220 S 430 virittäminen?
Mitäs eroa on c43 amg:n ja perus 430:n välillä, kannet?S202 kirjoitti:Vähäsen sais voimaa laittamalla C43:sen palikoita moottoriin. Kallista, niillä osilla ja lastuttamalla sais varmaan joku 320hp.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W220 S 430 virittäminen?
Mikä aero sulla oli, niin ne jotka vain lukee niin pääsis kärrylle miten julmat tavoitteet sulla on?
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W220 S 430 virittäminen?
Minulle ilmoitettujen tietojen mukaan "pelkät kannet". Ja kansi "työllä" saa aivan ketusti voimaa irti!!!aziz kirjoitti:Mitäs eroa on c43 amg:n ja perus 430:n välillä, kannet?S202 kirjoitti:Vähäsen sais voimaa laittamalla C43:sen palikoita moottoriin. Kallista, niillä osilla ja lastuttamalla sais varmaan joku 320hp.

Re: W220 S 430 virittäminen?
Hyötysköhän M113 porttaamisesta ??
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ti 25.06.2013 21:58
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: W220 S 430 virittäminen?
On edeellenkin: 9-5 Aero, vm2000, Nordic Stage 2 virillä. Eli 2,3 turbo 260 hv ja 380 Nm. Ei sen kovempi mutta mieli tekisi....etrade kirjoitti:Mikä aero sulla oli, niin ne jotka vain lukee niin pääsis kärrylle miten julmat tavoitteet sulla on?
"Jarru on vauhdin surma!"
W220 S430 -00
W220 S430 -00
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W220 S 430 virittäminen?
juurihan kerroin.RAM kirjoitti:Hyötysköhän M113 porttaamisesta ??

- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W220 S 430 virittäminen?
Taidan omat kannet KANSISETIILLA työstää. 

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ti 25.06.2013 21:58
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: W220 S 430 virittäminen?
Pystytkö kertomaan yhtään tarkemmin. Mitä oikeasti vaihdetaan tai tehdään kannelle? Kustannukset? Vaikutukset?AP-race/lake kirjoitti:Taidan omat kannet KANSISETIILLA työstää.
"Jarru on vauhdin surma!"
W220 S430 -00
W220 S430 -00
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W220 S 430 virittäminen?
Noooh. Enemmän on Opel cih kannesta tieto-taitoo, mutta kanavien "siistimistä" ja mahdollisesti isompaa imuvenaa. Nokka-akselien vaihdolla tuleepi ne konkreettisemmat hevosvoimat+ecun säätämistä. pakosarjat virtaavimpiin. X-pipe ja ns.turhat vaimentajat pois. Jos sinulla on kollektori katit??? suora putki tilalle (Martelius 600e).Saabanisti kirjoitti:Pystytkö kertomaan yhtään tarkemmin. Mitä oikeasti vaihdetaan tai tehdään kannelle? Kustannukset? Vaikutukset?AP-race/lake kirjoitti:Taidan omat kannet KANSISETIILLA työstää.



Unohtu...ilmansuodatin "vaparimalli"ja ilmanotto muualta kun konehuoneen puolelta.
Re: W220 S 430 virittäminen?
Tuossa koneessahan on vaan yks nokka per kansi, niin ei välttämättä ihan kalleimmasta päästä. Mutta kalliita hevosia silti.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W220 S 430 virittäminen?
En mitään virittämisesta ymmärrä, mutta tuo 43 AMG on kyllä aika maltillisesti viritetty pata. Siinä on kuitenkin vähemmän potkua, kun vakio 5l M113 moottorissa. Eikä sitä onneksi ole saanutkaan W220 koriin. Muutenkin ihmetyttää miksi siihen on vaihtoehtoisesti saanut 4.3 tai 5l moottorin, niissä kun eroa on vaan vajaa 30 hv. No onhan se kiva, että on vaihtoehtoja.
Re: W220 S 430 virittäminen?
Kertokaapas tyhmälle, kun en millään pääse ajatuksesta, että laittaisin remmin tuohon 5.0l moottoriin, niin mitä tälläinen AMG:n remmi oikein vaatii toimiakseen, muuta en tuosta tiedä, kun että nykyinen imusarja korvataan tuolla, tietysti se hihna siitä kampiakselin päähän (jotain kautta kiertämään) ja jäähdytin tarvitsee kaiketi rakennella. Mitäs muuta tarvitaan?
Nii ja se remmi mitä kattelin: http://www.ebay.com/itm/06-MERCEDES-W21 ... 71&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös tuo aika täydellinen paketti ole, siinä lienee mukana ainakin lähes kaikki nämä osat: (+imusarjatkin)

Nii ja se remmi mitä kattelin: http://www.ebay.com/itm/06-MERCEDES-W21 ... 71&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös tuo aika täydellinen paketti ole, siinä lienee mukana ainakin lähes kaikki nämä osat: (+imusarjatkin)

Re: W220 S 430 virittäminen?
Niin, se ero paperilla on vain 27hv, eli maltillisesti noin 10%, mutta tuo "isolohko" on silti käytännössä perstuntumalta reippaasti voimakkaampi ja vahvempi kulkemaan, vaikka noin normiajoa ajatellen ehtiihän sitä sillä pikkukasillakin vahintään kohtuullisesti. Toki, ässä on iso ja painava auto... Jonkin matkaa kevyemmässä paavossa 430 on kyllä ihan iloinen kulkija. Toki tykkää kierroksista ihan eri tapaan tuohon 5l verrattuna, jonka vääntökäyrästä lienee saatu aika lailla laakeampi(?).noroljan kirjoitti:En mitään virittämisesta ymmärrä, mutta tuo 43 AMG on kyllä aika maltillisesti viritetty pata. Siinä on kuitenkin vähemmän potkua, kun vakio 5l M113 moottorissa. Eikä sitä onneksi ole saanutkaan W220 koriin. Muutenkin ihmetyttää miksi siihen on vaihtoehtoisesti saanut 4.3 tai 5l moottorin, niissä kun eroa on vaan vajaa 30 hv. No onhan se kiva, että on vaihtoehtoja.
Normiautoilijan näkökulmasta noita voisi ehkä verrata kuin kahta pientä vapaasti hengittävää perusbensakonetta keskenään, eli semmoista rapiat sata heppaa (115-130) pauhaavaa 1,6-litraista ja vastaavaa saman moottoriperheen pikkuisen tehokkaampaa 2-litraista. Vähän samantapaiset tunnelmaerot ajotuntumassa suorituskyvyn suhteen. Toki pienillä korjauskertoimilla...
Re: W220 S 430 virittäminen?
Siis meinaatko w211 korista vai w210 AMG:ta? Väyryseenhän sai 4Maticin mutta on suht harvinaisuus, w211:een taas ei saanut syynä hyvin todennäköisesti varmaan se ettei silloin 4maticit kestäneet vääntöä saatika tehoja. Nythän uusimmat 212 AMG:t on saatavilla nelikkoina.
Eikö takavetoinen kesällä ole hauskempi kun voi lähteä poikittain valoista kun vieressä oleva viiksikarva ärsyttää?
Eikö takavetoinen kesällä ole hauskempi kun voi lähteä poikittain valoista kun vieressä oleva viiksikarva ärsyttää?

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W220 S 430 virittäminen?
Ahtimen hihnapyörän lukitushan hoituu sähköllä ja magneetilla. En tiedä kuinka hankalaa sen ohjaaminen jälkiasennettuna tulisi olemaan.noroljan kirjoitti:Kertokaapas tyhmälle, kun en millään pääse ajatuksesta, että laittaisin remmin tuohon 5.0l moottoriin, niin mitä tälläinen AMG:n remmi oikein vaatii toimiakseen, muuta en tuosta tiedä, kun että nykyinen imusarja korvataan tuolla, tietysti se hihna siitä kampiakselin päähän (jotain kautta kiertämään) ja jäähdytin tarvitsee kaiketi rakennella. Mitäs muuta tarvitaan?
Nii ja se remmi mitä kattelin: http://www.ebay.com/itm/06-MERCEDES-W21 ... 71&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös tuo aika täydellinen paketti ole, siinä lienee mukana ainakin lähes kaikki nämä osat: (+imusarjatkin)
[ http://www.mbpartsworld.com/images/parts/mb/fullsize/B09100000008.110823.jpg ]
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W220 S 430 virittäminen?
Itsellä ei ole kokemusta tuosta 4.3l moottorista ollenkaan. Voihan se olla, että käytönnössä tuon 5.0l moottorin suurempi vääntö ja vähän alempaa tulevana, vaikuttaa ajossa tuntuvasti. Paperilla se tosiaan näyttää vähän pieneltä erolta tehojen suhteen. Kulkeehan tuo ässä 3.2l moottorillakin normiajossa ihan kivasti, mutta kun vähän polkasee, niin onhan siinä 5.0l moottorissa ihan eri tunnelmaRH kirjoitti:Niin, se ero paperilla on vain 27hv, eli maltillisesti noin 10%, mutta tuo "isolohko" on silti käytännössä perstuntumalta reippaasti voimakkaampi ja vahvempi kulkemaan, vaikka noin normiajoa ajatellen ehtiihän sitä sillä pikkukasillakin vahintään kohtuullisesti. Toki, ässä on iso ja painava auto... Jonkin matkaa kevyemmässä paavossa 430 on kyllä ihan iloinen kulkija. Toki tykkää kierroksista ihan eri tapaan tuohon 5l verrattuna, jonka vääntökäyrästä lienee saatu aika lailla laakeampi(?).noroljan kirjoitti:En mitään virittämisesta ymmärrä, mutta tuo 43 AMG on kyllä aika maltillisesti viritetty pata. Siinä on kuitenkin vähemmän potkua, kun vakio 5l M113 moottorissa. Eikä sitä onneksi ole saanutkaan W220 koriin. Muutenkin ihmetyttää miksi siihen on vaihtoehtoisesti saanut 4.3 tai 5l moottorin, niissä kun eroa on vaan vajaa 30 hv. No onhan se kiva, että on vaihtoehtoja.
Normiautoilijan näkökulmasta noita voisi ehkä verrata kuin kahta pientä vapaasti hengittävää perusbensakonetta keskenään, eli semmoista rapiat sata heppaa (115-130) pauhaavaa 1,6-litraista ja vastaavaa saman moottoriperheen pikkuisen tehokkaampaa 2-litraista. Vähän samantapaiset tunnelmaerot ajotuntumassa suorituskyvyn suhteen. Toki pienillä korjauskertoimilla...

Katotaan nyt, kun saan tuon 600 ajoon, onko siinä paljon eroa taas tuohon 500 verrattuna, paperilla siinä on sen 20% enemmän potkua ja vääntöä jonkin verran enemmän. Tai no joudun vertailemaan käytönnössä 320 ja 600 keskenään, kun 500 ei ole tällähetkellä. Jos toi 600 ei kulje yhtään "herkemmin", verrattuna 320:seen, niin vaihdan toyotaan

Re: W220 S 430 virittäminen?
Tulihan tässä vähän tutustuttua yleisesti remmiahtimen toimintaan ja mitä nyt vähän selvittelin, niin kyllä se ohjauskin pitäisi onnistua megalla. Muuten tarvitsee vissiin vähän rauhottua, kun olen tässä ollut sormi ostanapilla koko juhannuksenaziz kirjoitti:Ahtimen hihnapyörän lukitushan hoituu sähköllä ja magneetilla. En tiedä kuinka hankalaa sen ohjaaminen jälkiasennettuna tulisi olemaan.noroljan kirjoitti:Kertokaapas tyhmälle, kun en millään pääse ajatuksesta, että laittaisin remmin tuohon 5.0l moottoriin, niin mitä tälläinen AMG:n remmi oikein vaatii toimiakseen, muuta en tuosta tiedä, kun että nykyinen imusarja korvataan tuolla, tietysti se hihna siitä kampiakselin päähän (jotain kautta kiertämään) ja jäähdytin tarvitsee kaiketi rakennella. Mitäs muuta tarvitaan?
Nii ja se remmi mitä kattelin: http://www.ebay.com/itm/06-MERCEDES-W21 ... 71&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös tuo aika täydellinen paketti ole, siinä lienee mukana ainakin lähes kaikki nämä osat: (+imusarjatkin)
[ http://www.mbpartsworld.com/images/parts/mb/fullsize/B09100000008.110823.jpg ]

Isompi ongelma on toi, että ahdin on tuolla Jenkeissä. Täytyy vissiin laittaa kaverille sinne viestiä, olisiko sillä tallissa tilaa säilytellä tuota jonkin aikaa, talvella voisi pulttailla paikoilleen, jos tulee tuo hankittua.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W220 S 430 virittäminen?
Luultavasti sillä viiksellä on allaan joku japanialainen nelikko jossa sarviksen saavin kokoinen puhallin ja lähtee vierestä kuin siemen nuorenmiehen putkesta.....ässässä tai amgeessä ehtii nostaa jalan jarrulta kun näkyvyys peittyy 9999kw nelikon renkaiden savupilveen....siinä voi sitten kaverille annettujen uhojen jälkeen vihellellä ja rauhallisesti kääntyä seuraavasta risteyksestä arvokkaasti oikealle.Hage kirjoitti:Siis meinaatko.....
Eikö takavetoinen kesällä ole hauskempi kun voi lähteä poikittain valoista kun vieressä oleva viiksikarva ärsyttää?
Ihan aiheeseen liittyen, kuinkas puristukset kun ahdataan....pitäiskö laskes vähän vai onko otolliset vakiokoneesa ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W220 S 430 virittäminen?
Joo ne on kuulemma vähän vaarallisia noi japsien nelikotLopenUupunut kirjoitti:Luultavasti sillä viiksellä on allaan joku japanialainen nelikko jossa sarviksen saavin kokoinen puhallin ja lähtee vierestä kuin siemen nuorenmiehen putkesta.....ässässä tai amgeessä ehtii nostaa jalan jarrulta kun näkyvyys peittyy 9999kw nelikon renkaiden savupilveen....siinä voi sitten kaverille annettujen uhojen jälkeen vihellellä ja rauhallisesti kääntyä seuraavasta risteyksestä arvokkaasti oikealle.Hage kirjoitti:Siis meinaatko.....
Eikö takavetoinen kesällä ole hauskempi kun voi lähteä poikittain valoista kun vieressä oleva viiksikarva ärsyttää?
Ihan aiheeseen liittyen, kuinkas puristukset kun ahdataan....pitäiskö laskes vähän vai onko otolliset vakiokoneesa ?
.

Re: W220 S 430 virittäminen?
Eikö tuo ahdin kannata laittaa vaan jatkuvasti pyörimään niin ei tarvitse erillistä ohjausta. Polttoainettahan se magneettikytkin vähän säästää mutta siinäpä se.aziz kirjoitti:Ahtimen hihnapyörän lukitushan hoituu sähköllä ja magneetilla. En tiedä kuinka hankalaa sen ohjaaminen jälkiasennettuna tulisi olemaan.
Re: W220 S 430 virittäminen?
Helpoin/halvin viritys taitaa olla kuiteskin E55 AMG (w210) moottorin vaihtaminen 430:n tilalle.
E55 AMG 4matic mallithan tehty E430 4matic malleista vain moottori ja korisarja vaihtamalla, käynee siis ässäänkin.
E55 AMG 4matic mallithan tehty E430 4matic malleista vain moottori ja korisarja vaihtamalla, käynee siis ässäänkin.
Re: W220 S 430 virittäminen?
Idea hyvä, mutta kysyn nyt taas kerran (Olen muutamassa muussa ketjussa samaa kysynyt, mutten saanut vastausta), että miten tälläinen laite sitten katsastetaan?Västi kirjoitti:Helpoin/halvin viritys taitaa olla kuiteskin E55 AMG (w210) moottorin vaihtaminen 430:n tilalle.
E55 AMG 4matic mallithan tehty E430 4matic malleista vain moottori ja korisarja vaihtamalla, käynee siis ässäänkin.
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W220 S 430 virittäminen?
Parasta olisi tarkistaa vaihto-operaatio katsastuskonttorilta ."Oma"katsuri ei ainakaan tyrmännyt "ideaa".Sillä onhan w220 koria saanut myös 5,0 ,S55 ja 6satkuna. Pitäisi esittää dokumenttiä tulevasta moottorista ja jarrujen sopivuudesta. Mahdollisesti myös jarrut vaihtaa AMG versioon? ps. Mielummin kone+laatikko paketti..huom. PERÄVÄLITYS !!!! T.AP 

Re: W220 S 430 virittäminen?
Kannattaako moisesta huudella konttorilla? Nehän on ihan samanäköisetkin. En itse ainakaan viitsisi nähdä vaivaa ja maksaa satoja euroja muutoskatsastuksista ja vertailueropapereista.
Mitä viritykseen tulee, niin omien tutkimusten ja kokemusten purusteella pakosarjat on pullonkaula kun on jouduttu primääri-katit nostamaan ihan ylös koneeseen kiinni jollon ei ole juurikaan pystytty optimoimaan pakosarjoja. Pakosarjat vaihtoon ja sekundääri katitkin kiinni vain katsastukselle. Tuohon vielä softa, niin eron huomaa mutta onko se sen arvoista, niin on jokaisen omasta innosta ja pudjetista kiinni.
Mitä viritykseen tulee, niin omien tutkimusten ja kokemusten purusteella pakosarjat on pullonkaula kun on jouduttu primääri-katit nostamaan ihan ylös koneeseen kiinni jollon ei ole juurikaan pystytty optimoimaan pakosarjoja. Pakosarjat vaihtoon ja sekundääri katitkin kiinni vain katsastukselle. Tuohon vielä softa, niin eron huomaa mutta onko se sen arvoista, niin on jokaisen omasta innosta ja pudjetista kiinni.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W220 S 430 virittäminen?
Sillä mä vaan tätä kyselin, jos tätä ketjua eksyisi lukemaan, joku kuka on vaihtanut moottorin EY-Tyyppihyväksyttyyn autoon. Internetin ihmeellisestä maailmasta joitain kyllä löytyy, mutta oma kokemus asiasta oli tämä:AP-race/lake kirjoitti:Parasta olisi tarkistaa vaihto-operaatio katsastuskonttorilta ."Oma"katsuri ei ainakaan tyrmännyt "ideaa".Sillä onhan w220 koria saanut myös 5,0 ,S55 ja 6satkuna. Pitäisi esittää dokumenttiä tulevasta moottorista ja jarrujen sopivuudesta. Mahdollisesti myös jarrut vaihtaa AMG versioon? ps. Mielummin kone+laatikko paketti..huom. PERÄVÄLITYS !!!! T.AP
Selvittelin joskus, että olisin vaihtanut W220 400 CDI (kone palanut) ässään tekniikaksi W220 500 bensatekniikan. Kävin parilla konttorilla ja vastaus oli, ettei onnistu tai pitää kysyä, "jostain" tarkentavaa tietoa. Ihmnettelin vielä, että onhan tätä autoa saanut molemmilla tekniikoilla, että mikäs se ongelma on, niin se oli se, että papereissa lukeva EY-Tyyppihyväksyntä ei ole voimassa, kun juuri sille autolle ja kokonaisuudelle, mitä siinä lukee. Eli vaihdon yhteydessä pitäisi tuo hyväksyntä saada jostain "kokoautolle".
Eivät osanneet sanoa saako sellaista ylipäätänsä mistään, saati sitten mitä sellainen mahdollisesti maksaisi. Muistan vain noi vähäpäästöisenauton turbotus jutut ja VTT:n testit, jostain menneisyydestä, niin tämä vaikuttaa vielä vaikeammalta (Kalliimmalta).
Jäi vähän ristiriitaista tietoa asiasta itselle ja vähän harmittaakin, etten sitä loppuun asti selvitellyt. Ei huvita täällä käydä konttorillakaan kyselemässä joutavia, kun katsastus maksaa täällä 19 Euroa!, niin täällä on koko etelä-suomi jonottamassa, eikä niillä ole aikaa vastailla siellä mihinkään. Eikä mulla toisaalta jonotella siellä tuntitolkulla

Re: W220 S 430 virittäminen?
Tuokin on ihan totta, mitäs tekevät asioista niin hiton vaikeita katsastuksen suhteen. M113 4.3l tilalle 5.4 AMG, niin tuskin sitä edes kukaan huomaa. Kunhan ei erehdy ahtettua mosaa sinne laittamaan, sen huomaa jo luultavasti vähän tyhmempikin katsuriMouTine kirjoitti:Kannattaako moisesta huudella konttorilla? Nehän on ihan samanäköisetkin. En itse ainakaan viitsisi nähdä vaivaa ja maksaa satoja euroja muutoskatsastuksista ja vertailueropapereista.
Mitä viritykseen tulee, niin omien tutkimusten ja kokemusten purusteella pakosarjat on pullonkaula kun on jouduttu primääri-katit nostamaan ihan ylös koneeseen kiinni jollon ei ole juurikaan pystytty optimoimaan pakosarjoja. Pakosarjat vaihtoon ja sekundääri katitkin kiinni vain katsastukselle. Tuohon vielä softa, niin eron huomaa mutta onko se sen arvoista, niin on jokaisen omasta innosta ja pudjetista kiinni.
