c32 amg kirjoitti:Miten musta tuntuu että kun tuota pulley kittiä porukka väkisin autoihinsa laittaa niin heti alkaa ongelmat

61 millisen myyntihän on lopetettu (puhun nyt C32:en rullista), koska siinä oli myyjän mukaan jotain ongelmia. No eihän siinä seinämävahvuutta tai tartuntaa hihnalle jää käytännössä lainkaan. 65 millisessä seinämää on vähän enemmän mutta sekään ei sovi täydellisesti hihnalle.
Aikaisemmin tässä ketjussa Pansu sorvasi uuden (ilmeisesti) hihnan speksit täyttävän rullan ja sai sen puristettu johonkin 68 mm. Joten sen pienempiä rullia ei vakiolaakerilla ole mahdollista tehdä niin, että seinämää jää tarpeeksi ja hihnaurat ovat oikean malliset. Minä koetin tehdä pienempää mutta rikkihän se meni.
Tuo 62 mm "Karmen pulley", joka minulla on paikoillaan käyttää eri laakeria, jolloin seinämän paksuus saadaan riittäväksi ja urat hihnaa vastaaviksi.
Aika huonolta suunnittelulta tuo EC:n tarjoama kuitenkin näyttää kun jouset ja itse rulla ovat antaneet periksi tapauksesta riippuen.
Edit. Hyvä merkki noiden jousien kulumisesta on, jos välystä joutuu säätämään shimmeillä uudestaan. Käytännössä tämä tarkoittaa, että jouset ovat venyneet. Shimmejä lisäämällä välys saadaan oikeaksi mutta jousien rasitus lisääntyy ja lopulta antavat periksi jostain kohtaa.