Kesän ajossa ollut W140 möhkö vaihtui tuollaiseen secciin. Autossa oli jo valmiina Waldin korisarjaa yms. palikkaa. Nurkassa lojuneet RH:n vanteet oli pakko sovitella alle samantien. Edessä 9.5x18" ja takana 12.5x18". Takakaaret vaatii vielä jonkinverran muokkausta, että 315/30-18 renkaat sopii pyörimään. Etuvanteille pyöräytin kokeilumielessa kuluneet 265/35-18. Ne pitää vaihtaa hieman kapeampiin, niin saan pudotettua keulaa vielä hieman alemmas.
Talven aikana luvassa vielä muutama pikku muutos ulkokuoreen, niin alkaisi olemaan kaikinpuolin mieleinen.
Viimeksi muokannut Petehri, To 05.06.2014 23:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
C280 kirjoitti:On kyllä komia peli eikös nuo vanteet ollu alkusyksystä nettivaraosas myynnis? vai muistanko väärin
Oli ne siellä myynnissä. Eipä ole ennen tullut ostettua ensin vanteita ja sitten vasta niille sopivaa koppaa ympärille.
Tekniikka puolelle ei ole tulossa muutoksia. Korista tarkoitus karsia lähinnä muutamia kromeja, lampunpesurit, eu-kilvet yms. turhaa pois. Sumareihin pitäisi hankkia uudet lasit ja mahdollisesti myös uusi takalasi + kalvot laseihin.
C280 kirjoitti:On kyllä komia peli eikös nuo vanteet ollu alkusyksystä nettivaraosas myynnis? vai muistanko väärin
Oli ne siellä myynnissä. Eipä ole ennen tullut ostettua ensin vanteita ja sitten vasta niille sopivaa koppaa ympärille.
Tekniikka puolelle ei ole tulossa muutoksia. Korista tarkoitus karsia lähinnä muutamia kromeja, lampunpesurit, eu-kilvet yms. turhaa pois. Sumareihin pitäisi hankkia uudet lasit ja mahdollisesti myös uusi takalasi + kalvot laseihin.
Perkele kun on hieno auto ja vanteet.Kylläkai sitä tuollaiset valssit pitää ostaa jos vastaan tulee...
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Sec projekti on odottanut kohta vuoden päivät vuoroaan ja se tuli vihdoin otettua työnalle. Takakyljet vaatii hieman muokkausta, että uudet renkaat sopivat pyörimään. Homman aloitin perinteisesti puskureiden ja helmojen irroituksella + huollellisella alapesulla.
Takavanteille tuli uudet kapeammat 295/30-18" kumit edellisten 315/30 tilalle. Nyt pyörät sopii jo pyörimäänkin takana. Muutama milli vielä vannetta sisäänpäin ja kaaren viimeistelyä niin saan viedä kopan maalaukseen.
Viimeksi muokannut Petehri, To 05.06.2014 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sec projekti tuli otettua taas välillä työnalle. Kuskinpuolen takakylki oli ylikitattu ja liian paksu kittikerros oli halkeillut pahasti. Koko kylki oli siis hiottava pellille. Kitin alta ei onneksi löytynyt mitään pahoja yllätyksiä.
Myös oikeanpuolen takakaaressa ja takalamppujen ympärillä oli alkavaa ruostevikaa joten fiksattavaa riittää...
Viimeksi muokannut Petehri, To 05.06.2014 23:36. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Messerschmitt kirjoitti:nuo secin vanteet on kyllä lähellä foorumin hienoimpia valsseja.
Noissa S-mersuissa en pidä ovenkahvoista..oisko niissä modaamista vaan onko ihan hullu idea...
Omaakin silmää ovenkahvat häiritsee niin pahasti, että niille on tehtävä muutoksia. Secin etuvanteillekin tuli tilattua uudet vielä leveämmät lipat.
Etuvanteet purettuna:
Vanhat ja uudet leveämmät etuvanteiden lipat:
Vanteet koottuna ja puolissa olleet kromi teipit poistettu:
Viimeksi muokannut Petehri, To 05.06.2014 23:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tämäkin projekti tuli siirrettyä koti talliin vastaanottamaan suurta motivaatio myrskyä! Etuvanteille tuli uudet renkaat joten nyt päästään vihdoin hieromaan pyöränkaarien muodot kohdiilleen.
Etuvanne on nyt siis 10.5" x 18" ja rengas 245/35-18
Takavanne on 12.5" x 18" ja rengas 295/30-18
Puskurit ja helmat tuli myös kaivettua esiin varastosta. Niille kevyt pesu ja pientä etupuskurin sovittelua:
Taas alkaisi löytymään mielenkiintoa ja aikaa tähänkin projektiin joten tästä on mukava jatkaa...
Viimeksi muokannut Petehri, Pe 06.06.2014 00:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Petehri kirjoitti:Tämäkin projekti tuli siirrettyä koti talliin vastaanottamaan suurta motivaatio myrskyä! Etuvanteille tuli uudet renkaat joten nyt päästään vihdoin hieromaan pyöränkaarien muodot kohdiilleen.
Keulan korkeus ei meinannut oikein hakeutua paikoilleen H&R jousilla toisen etukulman jäädessä huomattavasti toista korkeammalle. Ongelmaan löytyi selkeä vastaus. Toiselle puolelle oli vaihdettu jokin tarvike iskari ja toinen oli punainen koni. Tilasin eteen uudet Bilstein Sprintit ja pituus ero vanhoihin on raju.
Ennen etulokareiden mankelointia poistin niistä vanhat maalit, kitit ja massat. Lokarit olikin huolellisen ruostesuojauksen ansiosta säilyneet huomattavasti normaalia paremmassa kunnossa. Muutama ruostereikä toki löytyi ja vilkun reijät väärässä kohdassa.
Täytyy kyllä myöntää, etä nämä Petehrin touhut on forumin parasta antia. Nyt pitäisi lukea kansantaloustieteitä, mutta nämä vie jostakin syystä voiton Koithan jaksaa touhuta ja ennen kaikkea tehdä näitä postauksia opiksi meille vähän tumpeloimmille.
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto: