W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
Ajattelin kirjoitella ja liittää tänne vähän kuvia 124:n äänentoiston parantelusta, itseä harmitti kun ei kauheasti löytynyt kuvia kuinka porukka on kakkosneloseen hifejä laitellut. Toivottavasti tästä joku saa ideoita omiin projekteihin, tai sitten katselee muuten vaan jos ei muuta tekemistä löydy..
Vakiokajareilla tuosta pulkasta ei kuulunut kuin vähän pihinää, joten asialle oli pakko tehdä jotain. Oviin teen kotelot Rainbown 6,5" sounline sarjan mideille, hattuhyllylle tulee rainbown 10" Hammer, kojelaudalle vakiopaikoille 3" infinityn koaksiaalit.. Vahvistimeksi tulee joko xetec 350-6 tai spl dynamicsin s-4005, molemmat löytyy joten kokeillaan kumpi parempi.
Homma alkoi sisustan purkamisella ja johtojen vedolla, rca:t keskeltä ja kaiutin- ja virtapiuhat auton omissa johtokouruissa.
Rca:t vedettynä ja takapenkin pohja vaimennettuna:
Ovet vaimensin silent coatilla ja tein korokerenkaat mideille:
Ovipahveihin ja koteloihin tein reijät, oven sisäpellin reijät tukin myöhemmin 1mm alumiinipellillä ja vedän sisäpellin päälle myös silent coatin:
Ovikotelo kertaalleen kuidutettu:
Alkaa oleen viimeistelyä vaille:
Subin paikka olisi tuossa, tulee siis ea- laukun kotelon päälle:
Subin kotelo tulee konttiin noin 10cm korkea kotelo, eli tavaratilaa ei "syödä" mahdottomasti, tankin syvennys kuidulla, muut vanerista:
Infinityille tein millin pellistä sovitteet:
http://i1281.photobucket.com/albums/a50 ... d6a635.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinäpä on kaikki mitä tähän mennessä olen saanut aikaan, lisää tulee kun saan taas aikaiseksi.
Vakiokajareilla tuosta pulkasta ei kuulunut kuin vähän pihinää, joten asialle oli pakko tehdä jotain. Oviin teen kotelot Rainbown 6,5" sounline sarjan mideille, hattuhyllylle tulee rainbown 10" Hammer, kojelaudalle vakiopaikoille 3" infinityn koaksiaalit.. Vahvistimeksi tulee joko xetec 350-6 tai spl dynamicsin s-4005, molemmat löytyy joten kokeillaan kumpi parempi.
Homma alkoi sisustan purkamisella ja johtojen vedolla, rca:t keskeltä ja kaiutin- ja virtapiuhat auton omissa johtokouruissa.
Rca:t vedettynä ja takapenkin pohja vaimennettuna:
Ovet vaimensin silent coatilla ja tein korokerenkaat mideille:
Ovipahveihin ja koteloihin tein reijät, oven sisäpellin reijät tukin myöhemmin 1mm alumiinipellillä ja vedän sisäpellin päälle myös silent coatin:
Ovikotelo kertaalleen kuidutettu:
Alkaa oleen viimeistelyä vaille:
Subin paikka olisi tuossa, tulee siis ea- laukun kotelon päälle:
Subin kotelo tulee konttiin noin 10cm korkea kotelo, eli tavaratilaa ei "syödä" mahdottomasti, tankin syvennys kuidulla, muut vanerista:
Infinityille tein millin pellistä sovitteet:
http://i1281.photobucket.com/albums/a50 ... d6a635.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinäpä on kaikki mitä tähän mennessä olen saanut aikaan, lisää tulee kun saan taas aikaiseksi.
Viimeksi muokannut Heleke, To 19.06.2014 08:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124:n hifistelyä... (ovikoteloiden rakentelua yms.)
Toisen ovikotelon sain juuri verhoiltua, velouria on kangas nimeltään, sattu löytymään sopivaa väriäkin kun harmaa sisusta on kyseessä..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: La 26.05.2012 18:02
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: W124:n hifistelyä... (ovikoteloiden rakentelua yms.)
Itse myös pitäisi värkätä jotenkin samanmoiset ovipaneelit, ei vain yhtään löydy kokemusta lasikuidusta Muista vaimentaa katto
Re: W124:n hifistelyä... (ovikoteloiden rakentelua yms.)
Eilen liimasin sikaflexillä millin alumiinipellit reikien päälle ja tänään aamusta sain vedettyä silent coatit oveen:
Ovipahvi ja systeemit paikoillaan, huomenna elementtien kiinnitys:
Ovipahvi ja systeemit paikoillaan, huomenna elementtien kiinnitys:
Re: W124:n hifistelyä... (ovikoteloiden rakentelua yms.)
Hyvännäköistä touhua. Varsinkin, kun muistelee, mitä kaikkia muita esityksiä on itse nähnyt tuosta aiheesta "midbasson paikka W124:n oveen", niin tää on kyllä ihan parhaasta päästä toteutuksia. Alkuperäinen on tietty vieläkin vähemmän huomiota herättävä, mutta olettaisin näiden olevan paremmassa paikassa, kun eivät ole istuimen takana piilossa, kuten alkuperäisversiot enemmän tai vähemmän ovat.
Voisin olettaa, että juuri tuommoisella kombolla saa varsin asialliset äänet ilman, että täytyisi tehdä kovin huomiotaherättävän näkyviä asennuksia.
Mut sitä piti kysäistä, että oletko huomoinut sen, että läpivirtaustuuletus painaa ilmaa matkustamon puolelta tavaratilaan ja sieltä pihalle. Ja siis se reitti menee pääasiassa hattuhyllyn läpi niistä kolmesta isosta neliskanttisesta reiästä, joista keskimmäinen näyttäisi (voin kyllä nähdä kuvista ihan väärinkin) jäävän osittain subbarin alle ja reunimmaiset kotelon taakse. Vai onko siellä kuitenkin niin paljon vielä tilaa, että ilma pääsee näppärästi kulkemaan hattuhyllyn pohjan ja kotelon välistä?
Voisin olettaa, että juuri tuommoisella kombolla saa varsin asialliset äänet ilman, että täytyisi tehdä kovin huomiotaherättävän näkyviä asennuksia.
Mut sitä piti kysäistä, että oletko huomoinut sen, että läpivirtaustuuletus painaa ilmaa matkustamon puolelta tavaratilaan ja sieltä pihalle. Ja siis se reitti menee pääasiassa hattuhyllyn läpi niistä kolmesta isosta neliskanttisesta reiästä, joista keskimmäinen näyttäisi (voin kyllä nähdä kuvista ihan väärinkin) jäävän osittain subbarin alle ja reunimmaiset kotelon taakse. Vai onko siellä kuitenkin niin paljon vielä tilaa, että ilma pääsee näppärästi kulkemaan hattuhyllyn pohjan ja kotelon välistä?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124:n hifistelyä... (ovikoteloiden rakentelua yms.)
Enpä ole huomioinut, kun en hoksannut moista hommaa ollenkaan... Kyllä se tuleva kotelo osittain ainakin reijät peittää ellei jopa kokonaan.. Hattuhyllyn verhoilun läpikö se siellä hengittelee, siinähän on sellaista?? Vedin silent coatilla kaikki lävet jo umpeen sieltä hattuhyllyltä.. Eipä se suuri homma ole niitä avata siitä.. Täytyy keksiä jotain, jos näyttää pahalle, entäs jos ne jättää umpeen??
Kuituhommat paketissa:
Tuollainen näkymä jää konttiin:
Hieman ehkä täytyy siistiä ja verhoilla paikkoja (kuvassa vanerit on vaan aseteltu suunnittelun vuoksi paikoilleen), saattaapi sinne joku valaistuskin eksyä.. laitan siis vahvistimen päälle vanerin, mikä peittää kaikki liitännät yms.. Reikä vahvistimen kohdalle ja siihen karkaistu lasi...
Kuituhommat paketissa:
Tuollainen näkymä jää konttiin:
Hieman ehkä täytyy siistiä ja verhoilla paikkoja (kuvassa vanerit on vaan aseteltu suunnittelun vuoksi paikoilleen), saattaapi sinne joku valaistuskin eksyä.. laitan siis vahvistimen päälle vanerin, mikä peittää kaikki liitännät yms.. Reikä vahvistimen kohdalle ja siihen karkaistu lasi...
Re: W124:n hifistelyä... (ovikoteloiden rakentelua yms.)
Niin tosiaan,
jos ne hattuhyllyn reiät vetää ja jättää umpeen, niin läpivirtaus ei enää toimi joko lähes lainkaan tai ei ainakaan läheskään niin tehokkaasti. Ja se sitten tarkoittaa heikompaa puhallusta, hitaampaa sisätilojen lämpenemistä kylmällä, hitaampaa jäähtymistä kuumalla, helpommin huurtuvia ikkunoita, isompaa meteliä pitävää puhallinta jne.
Noista hyllyn rei'istä tulee kyllä ilmaa läpi melko reippaasti, kun tuuletus on päällä ja ovet sekä ikkunat kiinni. Kokeilin kerran laittamalla puhaltimen päälle ja sen jälkeen lukittautumalla tavaratilaan - virtaus on todella helposti havaittavissa. Että kyllä minä ne ainakin avaisin kovasti. Tai sitten sitä voi tietty tehostaa myös sillä, että jättää takakaiuttimien reiät auki, jos niihin ei halua jättää kaiuttimia. niihin kohtiin tuo kotelokaan ei varmasti tule tielle; veikkaisin.
jos ne hattuhyllyn reiät vetää ja jättää umpeen, niin läpivirtaus ei enää toimi joko lähes lainkaan tai ei ainakaan läheskään niin tehokkaasti. Ja se sitten tarkoittaa heikompaa puhallusta, hitaampaa sisätilojen lämpenemistä kylmällä, hitaampaa jäähtymistä kuumalla, helpommin huurtuvia ikkunoita, isompaa meteliä pitävää puhallinta jne.
Noista hyllyn rei'istä tulee kyllä ilmaa läpi melko reippaasti, kun tuuletus on päällä ja ovet sekä ikkunat kiinni. Kokeilin kerran laittamalla puhaltimen päälle ja sen jälkeen lukittautumalla tavaratilaan - virtaus on todella helposti havaittavissa. Että kyllä minä ne ainakin avaisin kovasti. Tai sitten sitä voi tietty tehostaa myös sillä, että jättää takakaiuttimien reiät auki, jos niihin ei halua jättää kaiuttimia. niihin kohtiin tuo kotelokaan ei varmasti tule tielle; veikkaisin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124:n hifistelyä... (ovikoteloiden rakentelua yms.)
Ok.. Mennään näillä eväillä.. Takakaiuttimia ei tule ja siellä olleilla on heitetty sitä kuuluisaa vesilintua.. Kotelo ei tule sinne asti, joten jos originellit reijät jää kotelon tielle niin jätän sitte kajarien reiät auki.. Tattis tiedosta..
Re: W124:n hifistelyä... (ovikoteloiden rakentelua yms.)
Taas tuli puuhasteltua..
Verhoilua osittain laitettu ja sovitusta konttiin:
Vahvistimen ympärillä on levyihin jyrsitty "pokkaus" lasia varten, verhoilut saatu päätökseen:
Verhoilua osittain laitettu ja sovitusta konttiin:
Vahvistimen ympärillä on levyihin jyrsitty "pokkaus" lasia varten, verhoilut saatu päätökseen:
Re: W124:n hifistelyä... (ovikoteloiden rakentelua yms.)
Onko tulossa vielä lisää kuvia ?
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu + uudet vanteet
Homma lähti käyntiin kun hommasit uudet vanteet chromodora 17x10 ja 17x8,5
Siinä ensimmäistä työstettynä.
Siinä loput..
Hieman mankelin tarvetta..
Siinä ensimmäistä työstettynä.
Siinä loput..
Hieman mankelin tarvetta..
Viimeksi muokannut Heleke, To 19.06.2014 11:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
Takapään tunkin paikat joutui hitsaamaan
Maalattuna
Re: W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
Lokarit hiomavärissä..
Sitten onkin kuvaajalla ollut laiskoja päiviä kun ei ole kuvia hiomisista yms, ennen kuin...
Auto saapui maalarilta!!
Tallimaalauksena puskurit, kylkimuovit ja helmat.. Kaikki samassa värissä eli 199
Re: W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
Tällä hetkellä auto on muuten läjässä paitsi maskin kehys tulee korin väriin ja ritilä mustaksi, nämä siis tekemättä.. Pintaan vedin optimum opti-coat 2.0:n.. ja takaluukusta puuttuu listarekisterikilven valojen ympäriltä ja pieni alalista..
Tästä on hyvä jatkaa!!
Tästä on hyvä jatkaa!!
Re: W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
Hyvältä näyttää
Re: W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
Hyvännäköistä touhua Tuleeko valmiista lisää kuvia?
Re: W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
Juu on todella siistiä jälkeä..
Itteekin kiinnostas kuvat. Ja tuo bassoasennus ja verhoilut. Ja miten toi midi toimisi tossa oven takaosassa..?
Itteekin kiinnostas kuvat. Ja tuo bassoasennus ja verhoilut. Ja miten toi midi toimisi tossa oven takaosassa..?
Re: W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
Kuvatukset ollu aika vähissä viime aikoina, keväällä otin muutaman yleiskuvan..
Täytyis käydä nätillä säällä ottaan lisäkuvia.. Edelleen puuttuu nuo takaluukun listat, mistä aiemmin on ollut puhetta.. En oo viittiny niistä kauheita maksaa/tilailla mistään.. Niin paljon ei ole häirinnyt.. Mutta jos jollain sattuu nurkissa lojuun, niin saa tarjoilla..
Midit toimisi varmaan ihan samanlailla oven takaosassakin, kuitenkin koko ovi toimii niille kotelona.. Jotenkin vaan luontaisempi paikka mielestäni oli tuo oven etuosa.. Vieläkun raaskisi ostaa rainbown koaksiaalit tuonne kojelaudalle, niin olis jees..
Täytyis käydä nätillä säällä ottaan lisäkuvia.. Edelleen puuttuu nuo takaluukun listat, mistä aiemmin on ollut puhetta.. En oo viittiny niistä kauheita maksaa/tilailla mistään.. Niin paljon ei ole häirinnyt.. Mutta jos jollain sattuu nurkissa lojuun, niin saa tarjoilla..
Midit toimisi varmaan ihan samanlailla oven takaosassakin, kuitenkin koko ovi toimii niille kotelona.. Jotenkin vaan luontaisempi paikka mielestäni oli tuo oven etuosa.. Vieläkun raaskisi ostaa rainbown koaksiaalit tuonne kojelaudalle, niin olis jees..
Re: W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
Soiko toi satsi hyvin?
Itse ajattelin kokeilla laajakaistaelementtejä... Suunnattuna. Ja dsp mukana..
Itse ajattelin kokeilla laajakaistaelementtejä... Suunnattuna. Ja dsp mukana..
Re: W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
Kyllähän se yläpää on hieman "tukkoinen", jotain sille pitäisi tehdä.. Noi infinityt on melko vanhat ja huonot elementit, sellaiset vaan sattui löytyyn hyllyltä.. No jos sitä jossain kohtaa sais hommattua vaikka noi rainbowit.. Laajakaistat vois toimia aika kivasti.. Midi/bassopuoli toimii omaan makuun oikein kivasti!! On mukavan napakka.. Eihän tuosta mitään amisbassoo lähde mutta ei ollut tarkoituskaan..
Re: W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
E-mallin listat löytys tutulta tohon takaluukkuun, voin kysästä huomenna hintaa kun käyn itelle konepellin ja valot noutamassa jos tarvetta, kyseinen auto menossa palolaitokselle pilkottavaks jossain vaiheessa
Tonnin parin romuja
Re: W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
Meinaatkos E-mallilla sellasta missä rekisterikilvelle on sellainen pienempi syvennys?? Kun sehän ei käy.. Kuskinpuolen a-pilarin muovin tarvisin kanssa..
Re: W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 4_rear.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kuva ei toki samasta autosta mutta muuten samanlainen väriä myöten. Ei kai tossa "normaalissa" ja e-mallin luukussa oo muuta eroa kun noi listat tai ainakin näin foorumilta muistaakseni joskus lukenu, joku viisaampi varmaan osaa kertoo paremmin. No enpä saanu hintaa kysyttyä kun koko ukkoa näkyny hallillaan koko päivänä
Tuossa kuva ei toki samasta autosta mutta muuten samanlainen väriä myöten. Ei kai tossa "normaalissa" ja e-mallin luukussa oo muuta eroa kun noi listat tai ainakin näin foorumilta muistaakseni joskus lukenu, joku viisaampi varmaan osaa kertoo paremmin. No enpä saanu hintaa kysyttyä kun koko ukkoa näkyny hallillaan koko päivänä
Tonnin parin romuja
Re: W124 viimeksi hifejä, nyt mm. maalattu
Hyvältä näyttää! Kyllä kelpaisi itsellekkin, ehdottomasti yksi hienoimpia värejä kunnossa ollessaan. Maalipinta näyttää ihan eriväriseltä puhtaana ja kiiltävänä.
Mullakin oli tuon värinen w124 mutta coupe malli, korinvärisillä puskureilla ja kylkimuoveilla sekä E mallin valoilla, kyllä harmittaa vietävästi kun tuli hävitettyä.
Jos tarvitset listoja ynnä muita pikkuosia niin laittele viestiä, voin lähetellä matkahuollolla/postilla. Lisäksi minulla olisi joutavana harvinaisemmilla väreillä oleva paneeli takavalojen väliin ja sen kaveriks loistokuntoiset puna/harmaat originaali takavalot.
Mullakin oli tuon värinen w124 mutta coupe malli, korinvärisillä puskureilla ja kylkimuoveilla sekä E mallin valoilla, kyllä harmittaa vietävästi kun tuli hävitettyä.
Jos tarvitset listoja ynnä muita pikkuosia niin laittele viestiä, voin lähetellä matkahuollolla/postilla. Lisäksi minulla olisi joutavana harvinaisemmilla väreillä oleva paneeli takavalojen väliin ja sen kaveriks loistokuntoiset puna/harmaat originaali takavalot.
W201 250D
W202 250D
W202 250D