oireet mahd. yksityiskohtaisesti.
-kun autoon laittaa virrat päälle, vaihteiston näytössä näkyy normaalisti W P tai S P, mutta kun auton käynnistää ja vaihtaan vaihteen D-asentoon, näyttö jättää näkyviin P-asennon ja laatikko ei toimi kuin ainoastaan 1 vaihteella, ja pakkia ei saa päälle muuten kuin nostamalla jarrupolkimen ylös.
Uudelleen käynnistämisen jälkeen vaihteisto toimii joskus normaalisti mutta ei läheskään aina, useimmiten näytöstä katoaa kokonaan päällä olevan vaihteen merkki, eli näyttää tyhjää.
Yleensä jonkun matkaa 1 vaihteella ajamisen jälkeen, uudelleen käynnistämisen yhteydessä, vaihteet toimivat normaalisti, mutta saattaa varoittamatta lopettaa toimintansa ja jättää sillä hetkellä olleen vaihteen päälle, vauhdista riippuen 3:sen tai 4:sen.
sen verran olen huomannut että kun lämppäri puhaltaa kuumaa keskikonsoliin/jalkatilaan, vaihteisto alkaa pelaamaan nopeammin, tai ainakin näyttöön ilmestyy vaihteen merkinnät.
käytin autoa mersun huollossa ja siellä minulle selitettiin että tietokone ei tiedä mikä vaihde on päällä ja joku elektroniikka osa pitäisi vaihtaa joka maksaa 850€. sen enempää asiasta en tiedä eikä paperia viatsta mukaan annettu.
eräs toinen mersuhuoltoliike veikkasi viaksi itse vaihteensiirrintä, mutta hieman sekin mahdollisuus ihmetyttää.
Vinkkejä/kokemuksia kaivataan kipeästi. auto on vm,2000 w203 200cdi avantgarde tomaatti