w203 hiukkas- suodatin vikakoodi turbon vaihdon jälkeen.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Niko.P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 11.08.2012 18:54

w203 hiukkas- suodatin vikakoodi turbon vaihdon jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Niko.P »

Auto c200 cdi Facelift 2005.

Turbon uusinnan jälkeen alkanut herjaamaan hiukkas- suodatin koodia paine erosta.
Ennen ahtimen vaihtoa toimi normaalisti hiukkas- suodattimen osalta. Onko korjaamolla voinut mennä jotain mönkään? Saako jotain katseltua ihan parkkipaikalla mikäli jäänyt irti jotain asennuksessa? Auto kiertää 3000 ja vikavalo palaa. Välillä sammutuksen ja uuden startin jälkeen toimii 10- 30km normaalisti kunnes taas ei kierrä ja mopoontuu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w203 hiukkas- suodatin vikakoodi turbon vaihdon jälkeen.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Niko.P kirjoitti:Auto c200 cdi Facelift 2005.

Turbon uusinnan jälkeen alkanut herjaamaan hiukkas- suodatin koodia paine erosta.
Ennen ahtimen vaihtoa toimi normaalisti hiukkas- suodattimen osalta. Onko korjaamolla voinut mennä jotain mönkään? Saako jotain katseltua ihan parkkipaikalla mikäli jäänyt irti jotain asennuksessa? Auto kiertää 3000 ja vikavalo palaa. Välillä sammutuksen ja uuden startin jälkeen toimii 10- 30km normaalisti kunnes taas ei kierrä ja mopoontuu.
oliko edelinen ahdin samnlainen ja uusi ei ole mikään korjattu
mikä oli edelisessä vikana
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w203 hiukkas- suodatin vikakoodi turbon vaihdon jälkeen.

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Halvin vaihtoehto on, että eropaineanturista liitin huonosti.
Seuraavaksi halvin on, että ko anturi rikki.
Kallein vaihtoehto on, että suodatin on entisen ahtimen rikkoontumisen myötä tukkeentunut.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Niko.P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 11.08.2012 18:54

Re: w203 hiukkas- suodatin vikakoodi turbon vaihdon jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Niko.P »

CDI203 kirjoitti:
Niko.P kirjoitti:Auto c200 cdi Facelift 2005.

Turbon uusinnan jälkeen alkanut herjaamaan hiukkas- suodatin koodia paine erosta.
Ennen ahtimen vaihtoa toimi normaalisti hiukkas- suodattimen osalta. Onko korjaamolla voinut mennä jotain mönkään? Saako jotain katseltua ihan parkkipaikalla mikäli jäänyt irti jotain asennuksessa? Auto kiertää 3000 ja vikavalo palaa. Välillä sammutuksen ja uuden startin jälkeen toimii 10- 30km normaalisti kunnes taas ei kierrä ja mopoontuu.
oliko edelinen ahdin samnlainen ja uusi ei ole mikään korjattu
mikä oli edelisessä vikana

ahdin leipo kiinni, ei kulkenut kuin 60 km/h koska ei saanut ilmaa. Ajoin rikkoontumisen jälkeen noin 5 km kaasu pohjassa. Downpipe muuttui hehkun punaiseksi, jonka jälkeen auto trailerille. Uusi turbo oli käytetty vastaava ja auto toimii ilman vikatilaa hienosti. Siis testerillä nollaamalla tai satunnaisesti ilman nollaamista.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w203 hiukkas- suodatin vikakoodi turbon vaihdon jälkeen.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Niko.P kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Niko.P kirjoitti:Auto c200 cdi Facelift 2005.

Turbon uusinnan jälkeen alkanut herjaamaan hiukkas- suodatin koodia paine erosta.
Ennen ahtimen vaihtoa toimi normaalisti hiukkas- suodattimen osalta. Onko korjaamolla voinut mennä jotain mönkään? Saako jotain katseltua ihan parkkipaikalla mikäli jäänyt irti jotain asennuksessa? Auto kiertää 3000 ja vikavalo palaa. Välillä sammutuksen ja uuden startin jälkeen toimii 10- 30km normaalisti kunnes taas ei kierrä ja mopoontuu.
oliko edelinen ahdin samnlainen ja uusi ei ole mikään korjattu
mikä oli edelisessä vikana

ahdin leipo kiinni, ei kulkenut kuin 60 km/h koska ei saanut ilmaa. Ajoin rikkoontumisen jälkeen noin 5 km kaasu pohjassa. Downpipe muuttui hehkun punaiseksi, jonka jälkeen auto trailerille. Uusi turbo oli käytetty vastaava ja auto toimii ilman vikatilaa hienosti. Siis testerillä nollaamalla tai satunnaisesti ilman nollaamista.
Tarkistella hiukas suodatin usein kun ahdin "leipoo kiinni"
Öljyä tulee pakopesästä hiukkas suodatimeen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin