
Farmari pakuksi??
Farmari pakuksi??
Elikkäs kysymys kuuluu, saako vielä nuita farmareita katsastaa pakuks? 

Re: Farmari pakuksi??
Ainakin kevättalvella sai, kun Ceemelistä tein...
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Re: Farmari pakuksi??
Kyllä saa,reikänauhalla selkänojat alas kiinni
käytössä 300TD -94 ,DODGE RAM 2500 -01
W123 250 -77 MR
W123 250 -77 MR
Re: Farmari pakuksi??
Aiheeseen liittyen. paljos jää veroja vuodessa tollaselle pakulle? 120e? puhutaan siis yli 2001 vuosimallin laitteista jos sillä jtn eroa tässä on. esim w203 tai w211.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: Farmari pakuksi??
Painon mukaan, trafin sivuilla on laskuri. Farkut pakuna jossain 200-350 euroa / vuosi ?
wiimax.fi
Re: Farmari pakuksi??
Käyttövoimavero laskee 5,5snt->0,9snt per alkava 100kg.
Perusveroahan toi ei muuta.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit" onclick="window.open(this.href);return false;
Oman auton tämän hetkinen vero omapainolla, kokonaismassaa kuljetuskapasiteettineen en muista tällä hetkellä:

Perusveroahan toi ei muuta.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit" onclick="window.open(this.href);return false;
Oman auton tämän hetkinen vero omapainolla, kokonaismassaa kuljetuskapasiteettineen en muista tällä hetkellä:

----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 11.06.2014 21:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: Farmari pakuksi??
Esimerkkinä mun C 200 cdi vm 2001.
Vero;
Pakuna 302 e/v
H-autona 615 e/v
Tässä pähkäilen tarviiko kuskata ketään..
Vero;
Pakuna 302 e/v
H-autona 615 e/v
Tässä pähkäilen tarviiko kuskata ketään..
S204 320CDI 7G Amgsport
Re: Farmari pakuksi??
Riippuu vuosimallista. Oma väyrynen (270CDI) keväällä muutettu pakettiautoksi ja perusvero meni ennen päästöjen mukaan. Pakettiautona se menee kokonaismassan mukaan, joten nousua perusverossa oli vajaat 80e.TLP kirjoitti:Perusveroahan toi ei muuta.

Oliko niin, että vasta 2008 ja uudemmissa pakettiautoissa menee päästöjen mukaan perusvero?
Re: Farmari pakuksi??
noroljan kirjoitti:Riippuu vuosimallista. Oma väyrynen (270CDI) keväällä muutettu pakettiautoksi ja perusvero meni ennen päästöjen mukaan. Pakettiautona se menee kokonaismassan mukaan, joten nousua perusverossa oli vajaat 80e.TLP kirjoitti:Perusveroahan toi ei muuta.
Oliko niin, että vasta 2008 ja uudemmissa pakettiautoissa menee päästöjen mukaan perusvero?
OK, tuota en tiennyt

Noh, halvemmaksi se tulee kuitenkin

----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: Farmari pakuksi??
Jep, ajoneuvoverolaki 10§ 2-3 mom.:noroljan kirjoitti:
Oliko niin, että vasta 2008 ja uudemmissa pakettiautoissa menee päästöjen mukaan perusvero?
Taulukko 1 on siis päästöperustainen ja taulukko 2 on massaperustainen.Taulukkoa 1 sovelletaan autoon, jonka yhdistettyä kulutusta vastaava hiilidioksidipäästö on määritelty auton ensimmäisen käyttöönoton ajankohtana voimassa olleessa yhteisön lainsäädännössä säädettyjen vaatimusten mukaisesti, jos kysymyksessä on:
1) henkilöauto, jonka kokonaismassa on enintään 2 500 kilogrammaa ja joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1 päivänä tammikuuta 2001 tai sen jälkeen, tai henkilöauto, jonka kokonaismassa on yli 2 500 kilogrammaa ja joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1 päivänä tammikuuta 2002 tai sen jälkeen;
2) kaksikäyttöauto, joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1 päivänä tammikuuta 2006 tai sen jälkeen; taikka
3) pakettiauto, joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1 päivänä tammikuuta 2008 tai sen jälkeen.
Taulukkoa 2 sovelletaan muuhun autoon. Taulukkoa 2 sovelletaan myös, jos ajoneuvoliikennerekisterissä ei ole 2 momentissa mainitut edellytykset täyttävää tietoa auton hiilidioksidipäästöstä.
Re: Farmari pakuksi??
Saako nykykäytännön mukaan olla takana yhtään istuinta, kovaa penkkiä tms.?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: Farmari pakuksi??
Minun saamani tiedon mukaan ei.Verkke kirjoitti:Saako nykykäytännön mukaan olla takana yhtään istuinta, kovaa penkkiä tms.?
Ja jos olen väärässä, niin pitää kävästä katsastusmiehen juttusilla

----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: Farmari pakuksi??
Ei saa olla yhtään istuinta takana edes kovaa. Tuon oman väykyn, kun katsastin pakuksi, niin katsuri sanoi, että pitää ruuvata selkänojat lattiaan kiinni. Sanoin sille, että akku on taka penkin alla ja sulake rasia + muuta tilpehööriä. Eipä tarvinut ruuvata kiinni. 

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Farmari pakuksi??
Aikoinaan kävin koeajamassa 250 TD -87, joka oli katsastettu papereidenkin mukaan pakuksi 4 hengelle siten, että takapenkin 1 selkänoja oli käännetty.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: Farmari pakuksi??
Em. tavalla muutettujen pakujen osalta verotus on kuin henkilöautossa.
wiimax.fi
Re: Farmari pakuksi??
w211 päivän hinta+ohje kysytty eilen:
- muutoskatsastus 60e
- istuinosan poisto(siis ei saa jäädä alle) ja "selkänojan kiinnitys ala-asentoon siten että sitä ei ilman käsityökaluja voi irroittaa"
- ei tarvitse mitään muuta muutostyötä
- nopeus tietenkin max. 100km/h lätkän pakollisuudesta en muistanut kysyä...
Onko jollakin käytännön tietoa mitä on säästänyt yhteensä vakuutus- ja veromaksujen osalta=
Nimim. "muutosharkinnassa"
- muutoskatsastus 60e
- istuinosan poisto(siis ei saa jäädä alle) ja "selkänojan kiinnitys ala-asentoon siten että sitä ei ilman käsityökaluja voi irroittaa"
- ei tarvitse mitään muuta muutostyötä
- nopeus tietenkin max. 100km/h lätkän pakollisuudesta en muistanut kysyä...
Onko jollakin käytännön tietoa mitä on säästänyt yhteensä vakuutus- ja veromaksujen osalta=
Nimim. "muutosharkinnassa"
Re: Farmari pakuksi??
tästä on jo vähän aikaa, olisko arviolta n. 5 vuotta takaperin. joskus sillon, kun tuo pakujenkin verotus kasvoi (näissä vanhemmissa autoissa). mutta kerronpa silti omat kokemukseni tästä asiasta.
mulla oli vm87 w124 300d sedan. kävin konttorilla ja kyselin, että saako tällästä millään pakuks? sillä kyselin "tyhmiä", kun esim. 2 koppasia golffeja on ollut pakettiautoina. vastaus oli, että ei saa tänäpäivänä enää mitenkään pakuksi. no, sitten hankin suunnilleen saman ikäisen w124 250dt farkkuna. sillä taas konttorille ja samat kysymykset. ohjeet oli, että takapenkit kumoon ja sillain kiinni, ettei käsityökaluilla saa irti. laitoin muistaakseni popniiteillä jotenkin ja menin takas muutoskatsastaan. muutoskatsastuksessa oli jotenkin kummallisesti kahta eri versioo. toinen oli jotain muutamia kymppejä ja toinen reilusti enemmän. mulla meni siihen halvempaan kastiin. sitä en tiedä, enkä muista millä perusteluilla se sitten valkattiin. ja lopputuloksena suurin sallittu nopeus tipahti sinne sataseen, mitään lätkiä ei tarvittu. ja maksimi henkilömäärä tipahti kahteen. ja sitten tietysti se vero. se meni painon mukaan, kun noin vanha auto kyseessä, enkä kyllä muista mitään lukujakaan enään. ihan kunnolla se kyllä tipahti ja melkein heti kohta nousikin jonkun verran, kun tuli se verouudistus. mitä aikaa se nyt sitten olikaan.
mulla oli vm87 w124 300d sedan. kävin konttorilla ja kyselin, että saako tällästä millään pakuks? sillä kyselin "tyhmiä", kun esim. 2 koppasia golffeja on ollut pakettiautoina. vastaus oli, että ei saa tänäpäivänä enää mitenkään pakuksi. no, sitten hankin suunnilleen saman ikäisen w124 250dt farkkuna. sillä taas konttorille ja samat kysymykset. ohjeet oli, että takapenkit kumoon ja sillain kiinni, ettei käsityökaluilla saa irti. laitoin muistaakseni popniiteillä jotenkin ja menin takas muutoskatsastaan. muutoskatsastuksessa oli jotenkin kummallisesti kahta eri versioo. toinen oli jotain muutamia kymppejä ja toinen reilusti enemmän. mulla meni siihen halvempaan kastiin. sitä en tiedä, enkä muista millä perusteluilla se sitten valkattiin. ja lopputuloksena suurin sallittu nopeus tipahti sinne sataseen, mitään lätkiä ei tarvittu. ja maksimi henkilömäärä tipahti kahteen. ja sitten tietysti se vero. se meni painon mukaan, kun noin vanha auto kyseessä, enkä kyllä muista mitään lukujakaan enään. ihan kunnolla se kyllä tipahti ja melkein heti kohta nousikin jonkun verran, kun tuli se verouudistus. mitä aikaa se nyt sitten olikaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Farmari pakuksi??
Olisko kellään nykyisten w211 E320 (3.0)hintojen kokemusperäisiä summia ennen ja jälkeen...
Re: Farmari pakuksi??
Laske tolla laskurilla millä ylläolevatkin on laskettu, niin saat tarkan tiedon.AMG-Riku kirjoitti:Olisko kellään nykyisten w211 E320 (3.0)hintojen kokemusperäisiä summia ennen ja jälkeen...
Ei tarvinut omassakaan väyrysessä takapenkkejä lukita ala.asentoon, kun akullekkin olisi hyvä päästä.