Tälläkertaa ihmetellään /arvuutellaan tuon w203 farkun etupään kolinoita sekä takapään rutinaa.
Etupää kolisee terävissä montuissa eniten. Montussa/korokkeessa joko tulee iso kolahdus tai sitten ei ollenkaan. Yleensä niin että montussa vain kolahtaa. Autossa Bilsteinin alusta sarja. Alemmat etummaiset tukivarret vaihdettu. Ei vaikutusta. Mitä seuraavaksi? vakaajan korihelat?
Tänään yhtäkkiä alkoi kuulua rutinaa takaa ns vapaalla ajettaessa. Ei kiihdyttäessä eikä moottori jarrulla vaan kun ajaa suht hiljaa ja laatikko päästä vaihteen "vapaalle". Ihan niinkuin vähän myös auto täristäisi hitaasti hitaalla vauhdilla. Rutina kuuluu takaa/keskeltä?
Kellään kummastakaan kokemuksia / veikkauksia? Kiitos jo etukäteenkin
Kallistuksenvakaajan koiranluut edessä pitää kunnon kolinaa jos on välystä.
Entinen w202 rutisi joskus niin siinä otti pakoputken suojapelti kiinni kardaaniin.
faijalle vaihettii kallistuksen vakaajan runkokumit eteen oli väljät ja kolisi ja alapallo oli niin väljä että vaihdon jälkeen kun kokeili niin sai sormella vedettyä 1-2cm ylös kupista.
vaihettiin kummallekki puolelle alatukivarret ja etutukivarret, mitkä nyt on oikeelta nimeltään. nyt on hiljanen etupää
koiranluita minäkin epäilen, mulla muuten sattuu olemaan kaapissa uudet molemmille puolille ylimääräisenä, tuli ostettua tuplana vahingossa kun vaihdoin omaani.
mistä helvetistä nämä kaikki jouset ja vieterit on pois???
macmax kirjoitti:koiranluita minäkin epäilen, mulla muuten sattuu olemaan kaapissa uudet molemmille puolille ylimääräisenä, tuli ostettua tuplana vahingossa kun vaihdoin omaani.
Koiraluita me ei vaihettu, edellinen omista oli vissiin vaihtannu vastikää. mutta ne kumit millä vakaaja on korissa kiinni oli ihan väliät. (vakaaja heilu ja kolisi kädellä heiluttaessa)
ahaa.. sama vaiva oli myös mulla, ja takapäässä sama. turhan paljon näissä on puslia ja niveliä. alapallonivel piti myös aikamoista meteliä yhdessä vaiheessa kun monttu sattui kohdalle. oikeastaa on tullut käytyä kohtapuoliin jokainen nivel läpi mitä alustassa on.
mistä helvetistä nämä kaikki jouset ja vieterit on pois???
Narinahelat 2kpl. 58,06€
Takavaimennin. 146,30€
Tukivarsi vasen ylä. 129,13€
Raidetangonpäät oik. ja vas. yht. 122,86€
Pientarvikkeet. 5,33€
YHTEENSÄ: 461,50€
Kolinat loppui edestä kokonaan, melkein kun olisi hypännyt uuden auton rattiin. Jouset ovat nyt vakiokokoiset kun Avantgarden alustan mataluus ei sopinut käyttötarkoitukseeni. Mökkitie on niin huono, että matalalla autolla joutuu kierteleen montut.
Vaimenninta ei vielä vaihdettu, koska kiinnityspantaa ei tullut uuden vaimentimen mukana ja vanha oli jo rapistunut. Alkup. vaimentimen takaseinässä ulostulojen vieressä hiiren mentävä reikä.
Seuraavaksi auto menee 2 viikon päästä öljyhuoltoon, vaihdetaan moott. vaihdel. peräöljyt, jarrunesteet, mukaan lukien ilmastoinnin huolto. Moniurahihna ja kaikki jarrut ja suodattimet. Ehkä kokeillaan, Moly Liquid suutinpuhditusaine ajaa läpi, pitää vaan hiukan googletella, että onko hyötyä/haittaa, tarvetta ei olisi, mutta jos saisi lisäaikaa suuttimien toimivuudelle. Itse olen aika epäilevä kaikkiin ihmelitkuihin...
Jos vielä rahaa jää näitten jälkeen niin ähkyä koneeseen sen 190hv ja 400nm. mitä tuosta vissiin saa. En tarvitse niitä tehoja, mutta onhan se kiva jos tarvittaessa niitä tarvii. Tämän uskon kyllä jäävän tekemättä.
Sisustan pesu sellaisella tekstiili-imurilla joka ruutaa vettä ja imee pois saman tien. Lopuksi myllytykseen ja joku pinnoite maalipintaan suojaamaan.
Tässäpä pikkuröntän 10 vuotis ennakkohuolto suunnitelmia ja mietteitä.
Mökillä tässä Standart Platinumia nauttineena totean, että suomen kesä on ihan kaunis vaikka merellä vaahtopäät tuiskuaa ja lämmintä 10 astetta.
Rönsysi pahasti asiasta, mutta tässäpä nyt kuitenkin.
Rahanmenoon kyllästyneenä, myyn auton pois vuoden päästä, ostan jonku tonnin kotteron ja naureskelen vaan.
Etupään kolina edelleen häiritsee. Kipakassa montussa kuulee selvimmin ja niin että ei voi olla kuulematta.
Etu kallistuksenvakaajan korihelat ei tuottanut tulosta parempaan päin. Molempien kallistuksen vakaajien korihelat on edelleen väljät vaikka uudet onkin koska kallistuksen vakaaja on kulunut :s.
Onko "narina hela" juuri tämä kyseinen hela? Mitä eroa on sport ja tavallisella koiran luulla? Sport pidempi, onko käytännön eroa? Kannattaako vaihtaa ne jos vaihtaa molemmat? Mikähän muu seuraavaksi kannattaisi chekata?
Jos lastutat sen niin egr pois toiminnasta ettei kartoittele imusarjaa.
Forumilla olisi tuikku tai onhan täällä muitakin ohjelmoijia.
Forte on myös hyvä merkkinen suuttimien tai järjestelmän puhdistukseen ja bensakoneisissa on auttaneet päästöissä ja kaiketi dieseleissäkin.
Jotkut vain ajavat raaemmalla sekoituksella kuin ohje on...toisaalta korkeapaine järjestelmässä on tarkkaa kaikki epäpuhtaudet ja lisä aineet....vaikka toimihan toi mullakin ollut hyvin venäläisellä paskalla dieselillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
mekkeri203 kirjoitti:Kallistuksen vakaajan koiranluista taisi löytyä syypää mun hymyyn.
Niin se hymy on löytynyt täältäkin kahden vuoden aikana kolme kertaa.
Edellinen omistaja oli vaihtanut motonetistä löytyvät HD mallit ja toinen niistä kolisi jo autoa ostettessa vaikka näyttivät melkein uusilta.
Uutta motonetin halvinta mallia tilalle niin toinen kesti puoli vuotta ja alle 10tkm.
Nyt on TRW:n valmiste kokeilussa. Hinta tais olla 28€
Seuraavaksi täytyy hakea veholta kun ei se sielläkään maksanut kun hieman yli 50€
ruf kirjoitti:Juuri äsken sain w203 korjaamolta. Auton mittarilukema 157tkm.
Työveloitus takajouset+narinahelat: 87€
Narinahelat 2kpl. 58,06€
Oliko nuo hinnat per puoli vai yhteensä? Paikallinen merkkiliike tarjosi narinahelan vaihtoa per puoli vähän alle 200 euroa. Työ on 110 euroa ja hela siihen päälle. Kallista? Auto vm 2004 ja ajettu alle 60 t. Katsastuksessa todettu alkavaa välystä...
Jos teettäs jakoketjun vaihdon samalla ennen kun se äityy ääntelemään...