Lueskelin MAF, ilmamassamittarista juttuja. Lienee niin, että automaatti heittää turbon pois pelistä ja kierrokset siten tuskin nousevat 3000 rpm saakka. Ehkä jotakin muutakin. Mutta jos turbon on poissa pelistä, niin eikös sillä silti voi ajaa? Mielestäni voi, ja eikä se visisiin riko mitään. Katsastuksessa turbon on kuitenkin pelittävä. Itselläni on joitakin ajatuksia mitä kaikkea tuohon liittyy, mutta noin niin kuin periaatteessa moottoriharrastukseen ei siitä rikkoudu?
Mitäs mieltä olette tai millaisia kokemuksia teillä on?
Voiko ajaa jos ilmamassamittari on rikki?
Re: Voiko ajaa jos ilmamassamittari on rikki?
Voi ajaa kunnes pääsee korjaamolle.
Katsastus on toissijainen asia, kukaan tuskin on niin tyhmä että ajaa vikatilassa olevalla autolla kunnes on lain mukaan pakko korjata. Ajan myötä varmaan tulisi vikatilasta johtuen lisääkin vikoja, mutta kuten kirjoitin tuskin kukaan kauaa ajelee viallisella autolla.
Katsastus on toissijainen asia, kukaan tuskin on niin tyhmä että ajaa vikatilassa olevalla autolla kunnes on lain mukaan pakko korjata. Ajan myötä varmaan tulisi vikatilasta johtuen lisääkin vikoja, mutta kuten kirjoitin tuskin kukaan kauaa ajelee viallisella autolla.
wiimax.fi
Re: Voiko ajaa jos ilmamassamittari on rikki?
Ilmamassamittari
Itse oon ajellut nyt vuoden verran ilmamassamittarin pistoke irti ei vaikutusta po.kulutukseen kone käy nätisti,kaikki kierrokset tallella w220 s290.joskus epc motor electric valo ja kone sammuu. Käynnistyy heti uudelleen kunhan ottaa virrat pois ja käyttää n-asennossa. Sammuilee myös kun maf-pistoke on kytkettynä. Star näyttää maf-mittaria ja egr venttiilit, mutta en usko maf- vikaan??
Itse oon ajellut nyt vuoden verran ilmamassamittarin pistoke irti ei vaikutusta po.kulutukseen kone käy nätisti,kaikki kierrokset tallella w220 s290.joskus epc motor electric valo ja kone sammuu. Käynnistyy heti uudelleen kunhan ottaa virrat pois ja käyttää n-asennossa. Sammuilee myös kun maf-pistoke on kytkettynä. Star näyttää maf-mittaria ja egr venttiilit, mutta en usko maf- vikaan??