OM605 ja ahtimen valintaa
OM605 ja ahtimen valintaa
Tuli ahtimen päivitys ajankohtaseks vajaamoottoriin, onko kellään kokemusta hx40 superista kyseisessä moottorissa, jos on niin mikähän olisi sopiva pakopesä? Tuli JO hommattua ahdin mutta vielä onnistuisi pakopesä vaihtaa ennenkuin laitan paikalleen jolloin siitä tulee "käytetty". Ahdin on hx40 super billetti kompura siivellä, pakopesäks otin hädissäni portittoman 16# kun ajattelin että 14# saattas olla jo tukkonen isommilla kierroksilla ja paineilla. Syöttöpumppuna toimii Mynä 7mm 170cc, pakosarjaks tulee lyhyt halko jaetulla laipalla mutta avoimella nielulla. Tuo 14# pesä olis varmasti käytössä mukavampi joten pisti harkitsemaan käviskö vielä pesän vaihtamassa ennenku lyö ahtimen kiinni.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: OM605 ja ahtimen valintaa
Taitaa olla sen verta harvinainen tuo hx40 että ei kellään kokemusta? 

W201 250D
W202 250D
W202 250D
Jos mulla vielä olis kyseinen ahdin samanlaisessa moottorissa niin laittaisin siihen 12# jakamattoman pesän ehdottomasti mutta silloin joutuu vaihtaa myös 60mm pakosiiven. Ja mitä tuohon halkosarjaan tulee niin unohda.
Perusteluita tälle halkosarjan unohtamiselle?T-D kirjoitti:Jos mulla vielä olis kyseinen ahdin samanlaisessa moottorissa niin laittaisin siihen 12# jakamattoman pesän ehdottomasti mutta silloin joutuu vaihtaa myös 60mm pakosiiven. Ja mitä tuohon halkosarjaan tulee niin unohda.

W201 250D
W202 250D
W202 250D
eihän siihen pulssisarjaa voidakkaan tehdä niin ihmettelenkin mitä tuolla jaetulla laipalla teet? perusteluina mulla on että käytin samalla ahtimella neljää eri pakosarjaa joista 2kpl oli halkosarjoja. Toinen jaettu sarja ja toinen ei. kumpikaan ei herättänyt ahdinta nopeampaa kuin ns. pitkä sarja saatikka sitten vetänyt kierrosalueen hyvin loppuun saakka. mun mielipide on että tuotas sillä max 42mm (ulko halk.) kaikki primäärit perinteisesti kollektorille.
Ahdin kun on jaetulla pesällä niin jaettu laippa siksi, täytyy vaan se viiste ns. teroittaa v muotoiseksi. Täytyypä harkita vielä minkälaisen sarjan sitä tekis. Kiitos vinkistä.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Mutta jos sulla on mahdollisuus vielä vaihtaa se pesä yksi nieluiseen niin vaihda ihmeessä. Ja kyllä sitä pakosarjaa kannattaa miettiä. en meinannut itse edes uskoa paljonko noilla erillaisilla pakosarjoilla voi olla vaikutusta. 

Ei kyllä yks nieluseen ole mahdollisuutta mitenkään, tuo 14# on jaettu kans, mutta eipähän se haittaa vaikka jaettu onkin. Oisko heittää sulla kuvaa minkä mallinen pakosarja toimi parhaiten? vois siitä sitten kopioida 

W201 250D
W202 250D
W202 250D
Tuossa olis muutama samsung laatunen räpsy. Älä tuosta putken pätkästä kollektorissa välitä, suunniteltiin joskus hukkaporttia mikä todettiin tarpeettomaksi
Tämä sarja toimi parhaiten minulla juurikin tuolla 40superilla 14# jaetulla pesällä. Suosittelisin kuitenkin kääntymään kivimäen puoleen niin säästyy aikaa, hermoja ja loppupelissä niiden kaikkien kokeilujen jälkeen vielä rahaakin
On meinaan kohtuu hintaisia ne hänen sarjansa.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nyt onkin uusi pakosarja tekeillään erään foorumilaisen toimesta, joten kokeillaan nyt aluksi tuota 16# pakopesän herkkyyttä ennenkuin ruvetaan pienentämään. Saa nähdä mihin tuo vakio siirtopumppu riittää? Liekkö olis kunnon siirtopumpusta apua tämän 7mm pumpun kanssa, vai pitäiskö sitä ennemmin panostaa 8mm pumppuun kuin alkaa isompia löpölinjoja ja Holleytä suunnittelemaan?
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Hyvin pelaa superi 16 pesällä ja synapsen 50mm portilla eihan se mitenkään hyvin herää mut eipä mene ylhäällä tukkoon ja jos sitä heräämistä haluaa niin asentaa sitten hx 35
Itse tein ja säästin