moro,
nyt tarvitaan tietäjien apua, auton (2010 W204) valmistenumeron avulla ajenun listauksen mukaan autossa on tällainen moottori:
Engine: 651913 30 189306
Variant: A 651 010 03 45
Mikä on koneen max. teho ja vääntö ? Ja mistä "virallinen" tieto löytyy ? Lähinnä tuosta max. väännöstä on ristiriitaista tietoa ja olisi mukava tietää nyt se oikea arvo.
Naku kirjoitti:moro,
nyt tarvitaan tietäjien apua, auton (2010 W204) valmistenumeron avulla ajenun listauksen mukaan autossa on tällainen moottori:
Engine: 651913 30 189306
Variant: A 651 010 03 45
Mikä on koneen max. teho ja vääntö ? Ja mistä "virallinen" tieto löytyy ? Lähinnä tuosta max. väännöstä on ristiriitaista tietoa ja olisi mukava tietää nyt se oikea arvo.
Naku kirjoitti:moro,
nyt tarvitaan tietäjien apua, auton (2010 W204) valmistenumeron avulla ajenun listauksen mukaan autossa on tällainen moottori:
Engine: 651913 30 189306
Variant: A 651 010 03 45
Mikä on koneen max. teho ja vääntö ? Ja mistä "virallinen" tieto löytyy ? Lähinnä tuosta max. väännöstä on ristiriitaista tietoa ja olisi mukava tietää nyt se oikea arvo.
"Vuoden 2008 lopussa esiteltiin OM651-sarjan dieselit, joissa oli alussa ongelmallisiksi osoittautuneet pietso-ohjatut ruiskutussuuttimet. 200 CDI:n teho oli ennallaan 136 hevosvoimassa, mutta vääntölukema nousi tuntuvasti 360 Nm:iin."
Kyseisen moottorityypin muutoksia on useita, joissa "pietsot " tai solenoidisuuttimet sekä moottorinohjaimen muutokset.
Autosi on tuotu niillä moottoriteknisillä tiedoilla mitä rekisteiotteessa lukee ja edelleen hiilidioksidipäästöjen mukaan.
Vastaavaa moottoria on saatavilla myös;
C 220 CDI R4 2148 cm3 125 kW (170 hv) @ 3800 r/min 400 Nm @ 2000 r/min , joka on ohjelmamuutoksella toteutettu.
J.Kulmala kirjoitti:Kyseisen moottorityypin muutoksia on useita, joissa "pietsot " tai solenoidisuuttimet sekä moottorinohjaimen muutokset.
Autosi on tuotu niillä moottoriteknisillä tiedoilla mitä rekisteiotteessa lukee ja edelleen hiilidioksidipäästöjen mukaan.
Vastaavaa moottoria on saatavilla myös;
C 220 CDI R4 2148 cm3 125 kW (170 hv) @ 3800 r/min 400 Nm @ 2000 r/min , joka on ohjelmamuutoksella toteutettu.
Niin, aikamoinen sekamelska tuo tuntuu olevan. Auto ei ole vielä minulla, ehkä huomenna . Mutta ei kai rekisteriottessa ole vääntöä mainittu vai onko ? Ja se juuri sattumoisin kiinnostaa, haluaisin tietää mitä se on juuri tuossa kyseisessä mallissa & autossa eli mistä & miten se selviää varmuudella ?
170 hp kiihtyy 0-100 km/h 8.5 sekunttiin.
136 hp noin 10 sek.
Siitä sen ohjelmamuutoksen huomaa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Naku kirjoitti:
Niin, aikamoinen sekamelska tuo tuntuu olevan. Auto ei ole vielä minulla, ehkä huomenna . Mutta ei kai rekisteriottessa ole vääntöä mainittu vai onko ? Ja se juuri sattumoisin kiinnostaa, haluaisin tietää mitä se on juuri tuossa kyseisessä mallissa & autossa eli mistä & miten se selviää varmuudella ?
-Naku-
Jos eivät mersulta runkonumeron perusteela jostain syystä kerro
Niin Yksi kohtalaisen tarkka tapa http://www.rototest.com/rototest-dynamometer.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei tarvitse miettiä renkaitten luistoa ja saako vastusta
Nuutama tuomoinen suomessakin on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
J.Kulmala kirjoitti:Kyseisen moottorityypin muutoksia on useita, joissa "pietsot " tai solenoidisuuttimet sekä moottorinohjaimen muutokset.
Autosi on tuotu niillä moottoriteknisillä tiedoilla mitä rekisteiotteessa lukee ja edelleen hiilidioksidipäästöjen mukaan.
Vastaavaa moottoria on saatavilla myös;
C 220 CDI R4 2148 cm3 125 kW (170 hv) @ 3800 r/min 400 Nm @ 2000 r/min , joka on ohjelmamuutoksella toteutettu.
Niin, aikamoinen sekamelska tuo tuntuu olevan. Auto ei ole vielä minulla, ehkä huomenna . Mutta ei kai rekisteriottessa ole vääntöä mainittu vai onko ? Ja se juuri sattumoisin kiinnostaa, haluaisin tietää mitä se on juuri tuossa kyseisessä mallissa & autossa eli mistä & miten se selviää varmuudella ?
-Naku-
Juu, ei ole rekisteriotteessa vääntömomenttia ilmoitettu, mutta kun tehon tietää, voidaan erilaisilla haarukoinneilla määrittää vääntömomentti. Teho ja vääntömomentti kun kulkee kutakuinkin käsi kädessä.
Tässäkin tapuksessa tiedetään suurinpiirtein viritysaste ja sylinteriluku.
Naku kirjoitti:No johan on kimurantti homma. Ensimmäistä kertaa törmään tällaiseen "ongelmaan", olisin kuvitellut, että homma selviää VIN -numeron avulla helposti.
-Naku-
Kyllä luulisi selviävän kantakortin mukaan. Tiedustele VEHO:n tuoteteknisestä auton moottoritekniset tiedot.
Jos laitat tähän viestiketjuun auton alustanumeron niin voisin katsoa omia reittejäni mitä löytyy.
OM651 (kuten kysyjän auto on): 200cdi 136hv ja 330Nm tai 360Nm vaihteistosta riippuen. Kaikissa malleissa nykyään solenoidi-suuttimet. 220cdi 170hv ja 400Nm ei ole saatu pelkällä ohjelmalla vaan 200cdi:ssä on yksi turbo ja 220cdi:ssä kaksi turboa. Automaatit samoja, manuaaleissa kytkimet eri.
OM646 (vanha moottori): 200cdi 136hv ja 270Nm, 220cdi 170hv ja 400Nm. Näissä tehoero on saatu pelkällä softalla. Kaikissa malleissa yksi turbo.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
s1jviita kirjoitti:Ja taas sekaisin uudet ja vanhat!
OM651 (kuten kysyjän auto on): 200cdi 136hv ja 330Nm tai 360Nm vaihteistosta riippuen. Kaikissa malleissa nykyään solenoidi-suuttimet. 220cdi 170hv ja 400Nm ei ole saatu pelkällä ohjelmalla vaan 200cdi:ssä on yksi turbo ja 220cdi:ssä kaksi turboa. Automaatit samoja, manuaaleissa kytkimet eri.
OM646 (vanha moottori): 200cdi 136hv ja 270Nm, 220cdi 170hv ja 400Nm. Näissä tehoero on saatu pelkällä softalla. Kaikissa malleissa yksi turbo.
No niin, nyt löytyi selkeästi tietoa ! Kiitos ! Vielä kun kerrot mistä tuo tieto löytyy jos myöhemminkin pitää jotain tarkistella / muistella ?
Ja onko niin, että 2010 mallisessa 200cdi:ssä voi olla joko OM646 tai OM651 moottori vai miksi tämä menee aina sekaisin ?
Naku kirjoitti:
Ja onko niin, että 2010 mallisessa 200cdi:ssä voi olla joko OM646 tai OM651 moottori vai miksi tämä menee aina sekaisin ?
-Naku-
Ei voi olla.
Kyseisessä mallissa on vain OM 651-moottorit. Linkin mukaan myös piezo -suuttimet.
PS.
Nämä nykyajan moottorit ovat muutettavissa ohjelmapäivityksellä milloin vaan. Tällä mahdollistetaan " veronkierto " kun hiilidioksidipäästöt muuttuvat ohjelmamuutoksen seurauksena. Siksipä mainittujen moottoreiden kaikkia teknisiä tietoja ei tarkalleen saa. Jopa polttoaineen laadun mukaan teniset parametrit vaihtelee.
Linkissä on vanhaa tietoa. Uusi Om651-moottori tuli 2009 vuotisiin C-malleihin, mutta muutaman 2010 mallin olen nähnyt vielä vanhemmalla OM646 koneella, olisko ollut varastojäämiä... Virallisesti 2010 on ollut vain uudempaa moottoria. Piezo-suuttimet tehdas vaihdatutti solenoidi-suuttimiin niiden ongelmien vuoksi ja nyt kaikissa 4-syl 651-moottoreissa on samat suuttimet mallimerkinnästä riippumatta. Solenoidi-suuttimet on alunperin 180- ja 200cdi-malleissa.
Sekasin tuo menee varmasti sen vuoksi kun vanhassa ja uudessa on samat hevoset, mutta eri vääntö, mitä nyt kukaan ei ilmoita. Jos epäilee kumpi moottori on niin jos lukee Blueffiency kyljessä niin on uudella moottorilla.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Tässä kysyjän tapuksessa on 651-moottori, joten siitä ei epäselvyyttä, mutta olisi ollut hyvä saada alustanumero, niin sitä kautta olisi voinut selvitä tarkempaa tietoa mitä wikipedian tietolähteissä on kerrottu.
s1jviita kirjoitti:Linkissä on vanhaa tietoa. Uusi Om651-moottori tuli 2009 vuotisiin C-malleihin, mutta muutaman 2010 mallin olen nähnyt vielä vanhemmalla OM646 koneella, olisko ollut varastojäämiä... Virallisesti 2010 on ollut vain uudempaa moottoria. Piezo-suuttimet tehdas vaihdatutti solenoidi-suuttimiin niiden ongelmien vuoksi ja nyt kaikissa 4-syl 651-moottoreissa on samat suuttimet mallimerkinnästä riippumatta. Solenoidi-suuttimet on alunperin 180- ja 200cdi-malleissa.
Sekasin tuo menee varmasti sen vuoksi kun vanhassa ja uudessa on samat hevoset, mutta eri vääntö, mitä nyt kukaan ei ilmoita. Jos epäilee kumpi moottori on niin jos lukee Blueffiency kyljessä niin on uudella moottorilla.
No huh...edelleen sanoisin, että pikkaisen on keltanokka pää pyörällä .
Mutta koska auto on 2010 -mallinen C 200cdi ja automaatti ja kyljessä lukee Blueefficiency niin voidaanko varmuudella olettaa / tietää, että:
- teho 136 hv
- vääntö 330 Nm
- solenoidisuuttimet
-Naku-
P.S. Pistän alustanumeron heti kun saan auton kotiin ja möngin sen esille.
J.Kulmala kirjoitti:Tässä kysyjän tapuksessa on 651-moottori, joten siitä ei epäselvyyttä, mutta olisi ollut hyvä saada alustanumero, niin sitä kautta olisi voinut selvitä tarkempaa tietoa mitä wikipedian tietolähteissä on kerrottu.
Unohda tuo luotettava Wikipedia tietolähteenä. Runkonumerolla nyt et paljoa saa irti jos et pääsee tehtaan tietokantoihin käsiksi.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
s1jviita kirjoitti:Linkissä on vanhaa tietoa. Uusi Om651-moottori tuli 2009 vuotisiin C-malleihin, mutta muutaman 2010 mallin olen nähnyt vielä vanhemmalla OM646 koneella, olisko ollut varastojäämiä... Virallisesti 2010 on ollut vain uudempaa moottoria. Piezo-suuttimet tehdas vaihdatutti solenoidi-suuttimiin niiden ongelmien vuoksi ja nyt kaikissa 4-syl 651-moottoreissa on samat suuttimet mallimerkinnästä riippumatta. Solenoidi-suuttimet on alunperin 180- ja 200cdi-malleissa.
Sekasin tuo menee varmasti sen vuoksi kun vanhassa ja uudessa on samat hevoset, mutta eri vääntö, mitä nyt kukaan ei ilmoita. Jos epäilee kumpi moottori on niin jos lukee Blueffiency kyljessä niin on uudella moottorilla.
No huh...edelleen sanoisin, että pikkaisen on keltanokka pää pyörällä .
Mutta koska auto on 2010 -mallinen C 200cdi ja automaatti ja kyljessä lukee Blueefficiency niin voidaanko varmuudella olettaa / tietää, että:
- teho 136 hv
- vääntö 330 Nm
- solenoidisuuttimet
-Naku-
P.S. Pistän alustanumeron heti kun saan auton kotiin ja möngin sen esille.
Olet ymmärtänyt kaiken aivan oikein, autosi moottori on juuri tuo mitä kirjoitit 100% varmuudella.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Näinhän tuo näyttää tähänastisilla tiedoilla.
Täytyisi autosta tietää lisää ja milloin on viimeiset päivitykset tehty, lähinnä moottorinohjaukseen.
Ei muutakuin Mersukaupoille jos auto muuten tyydyttää. Sitä vääntöä saa sitten jälkikäteen ohjelmalla tarpeen mukaan.
J.Kulmala kirjoitti:Näinhän tuo näyttää tähänastisilla tiedoilla.
Täytyisi autosta tietää lisää ja milloin on viimeiset päivitykset tehty, lähinnä moottorinohjaukseen.
Ei muutakuin Mersukaupoille jos auto muuten tyydyttää. Sitä vääntöä saa sitten jälkikäteen ohjelmalla tarpeen mukaan.
Mitä sillä päivitystiedolla tekee?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
s1jviita kirjoitti:
Mitä sillä päivitystiedolla tekee?[/quote]
Ei tavallinen pulliainen mitään.
Sensijaan asiaan vihkitynyt pystyy näkemään lokitiedoista muutokset ja vaikutuksen.
Mitä tuolla nyt ajat takaa? Onko viritetty vai ei?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
s1jviita kirjoitti:
Mitä sillä päivitystiedolla tekee?[/quote]
Ei tavallinen pulliainen mitään.
Sensijaan asiaan vihkitynyt pystyy näkemään lokitiedoista muutokset ja vaikutuksen.
Mitä tuolla nyt ajat takaa? Onko viritetty vai ei?
Viritysasteen muuttuminenkin näkyy. Tehon ja vääntömomentinkin muutokset näkee.
Ensinnäkin mitään lokitiedostoa et saa tuosta autosta mistä näkee viritysasteen tai muut tehdyt muutokset tai määrät, se on varma. Toiseksi jos haluaa nuo kyseiset tietoon niin pitää auton softa imeä itselle ja verrata esim. sitä alkuperäiseen, että mitä muutoksia on tehty ja miten. VIN-numerolla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä eikä ohjelmistoversiolla.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
s1jviita kirjoitti:
Mitä sillä päivitystiedolla tekee?[/quote]
Ei tavallinen pulliainen mitään.
Sensijaan asiaan vihkitynyt pystyy näkemään lokitiedoista muutokset ja vaikutuksen.
Mitä tuolla nyt ajat takaa? Onko viritetty vai ei?
Viritysasteen muuttuminenkin näkyy. Tehon ja vääntömomentinkin muutokset näkee.
Ensinnäkin mitään lokitiedostoa et saa tuosta autosta mistä näkee viritysasteen tai muut tehdyt muutokset tai määrät, se on varma. Toiseksi jos haluaa nuo kyseiset tietoon niin pitää auton softa imeä itselle ja verrata esim. sitä alkuperäiseen, että mitä muutoksia on tehty ja miten. VIN-numerolla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä eikä ohjelmistoversiolla.
En ainakaan ole tolla omalla starillani löytänyt noita salaisia lokitietoja. Ehkä olen sen verran tyhmä etten osaa katsella oikeasta paikasta. Tai sitten en osaa käytää staria oikein. Jos J.Kulmala vastaa, että on väärät versiot, niin olet väärässä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan