300ce-24v,ostamassa mitä huomioitavaa?
300ce-24v,ostamassa mitä huomioitavaa?
Mitä tollaisessa coupessa kannattaa ottaa huomioon kun lähtee ostamaan?
Automaattia etsin, 4 vai 5 vaihteinen parempi?
Eikös 24v kannessa ole ollut jotain ongelmaa?
Hakusessa on alle 150tkm ajettu, joten noilla kilometreillä ei varmaankaan pitäisi olla vielä suurempaa ongelmaa?
Automaattia etsin, 4 vai 5 vaihteinen parempi?
Eikös 24v kannessa ole ollut jotain ongelmaa?
Hakusessa on alle 150tkm ajettu, joten noilla kilometreillä ei varmaankaan pitäisi olla vielä suurempaa ongelmaa?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
En tiedä onko totta vai tarua,mutta väittävät 4 vaihteisen tomaatin olevan kestävämpi kuin 5-vaihteisen.
Kannessa ei ole mitään sen kummallisempaa ongelmaa,vaan kannentiivisteessä lähinnä,eli se tuppaa vuotamaan M 104 koneissa,osa ei ole kallis,mutta vaihtotyö on hankalampi.
Oma autoni on mielestäni ollut enemmäin kuin hyvä,en löydä juurikaan moitittavaa,tilava,ajaton ,kaunis,hyvä Auto!
Tosin kannattaa tutustua useampaan vaihtoehtoon,ja jos saksasta ostat,niin älä ensimmäiseksi tuijota hintaa,vaan kuntoa.
Halvalla ei saa,kun hatullisen p***aa
Kannessa ei ole mitään sen kummallisempaa ongelmaa,vaan kannentiivisteessä lähinnä,eli se tuppaa vuotamaan M 104 koneissa,osa ei ole kallis,mutta vaihtotyö on hankalampi.
Oma autoni on mielestäni ollut enemmäin kuin hyvä,en löydä juurikaan moitittavaa,tilava,ajaton ,kaunis,hyvä Auto!
Tosin kannattaa tutustua useampaan vaihtoehtoon,ja jos saksasta ostat,niin älä ensimmäiseksi tuijota hintaa,vaan kuntoa.
Halvalla ei saa,kun hatullisen p***aa
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Suomesta meinasin ostaa jo valmiiksi tuodun..en sitä halvinta vaan parhaan. 15000eur bubjetti varmaankin riittää hyvän metsästykseen? Näyttää olevan noita 4-vaihteisia enemmän tarjolla kuin 5-vaihteisia. Onhan toi w124 ollut jo kolme vuotta niin aika vaihtaa c124:een...eiköhän toi kaikinpuolin tule olemaan miellyttävä auto.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
M104:n heikko kohta ovat ymmärtääkseni sytytysjohtimet, joista tälläkni palstalla on joskus kinattu.
Lisäksi huomioisin käytännössä sen, että M104 on melko omintakeinen varaosiltaan ja huolto-osatkin ovat esimerkiksi M103:n vastaavia kautta linjan kalliimmat. Sama on tilanne tuon laatikon huolto-osien suhteen.
Lisäksi huomioisin käytännössä sen, että M104 on melko omintakeinen varaosiltaan ja huolto-osatkin ovat esimerkiksi M103:n vastaavia kautta linjan kalliimmat. Sama on tilanne tuon laatikon huolto-osien suhteen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
no voihan nuo olla kalliimpia, mutta mitä et tekisi 40 lisähevosen tähden?
Aku. P tarkoitit varmaan 5-vaihteisen laatikon huoltokustannuksia? eikö 4-vaihteinen ole sama kun muissakin 300 mersuissa?

Aku. P tarkoitit varmaan 5-vaihteisen laatikon huoltokustannuksia? eikö 4-vaihteinen ole sama kun muissakin 300 mersuissa?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Sitäpä juuri.Emppu kirjoitti:Aku. P tarkoitit varmaan 5-vaihteisen laatikon huoltokustannuksia? eikö 4-vaihteinen ole sama kun muissakin 300 mersuissa?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Eikö 320 CE / E 320 Coupe kiinnosta? Tietääkseni 3,2 -litrainen on joka suhteessa etevämpi. Jossain tuon ajan TL:ssä/TM:ssä kerrottiin 3,2:sen korvaavan vanhan neliventtiilimotin ainakin heikon alaväännön vuoksi. Tottahan tuo varmasti on, kun katsoo lukuja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyllä kiinnostais, mutta mistä löytyis edullinen ja hyvä 320?? ne tahtoo olla paljon kalliimpia kuin 300-24v.Timo L. kirjoitti:Eikö 320 CE / E 320 Coupe kiinnosta? Tietääkseni 3,2 -litrainen on joka suhteessa etevämpi. Jossain tuon ajan TL:ssä/TM:ssä kerrottiin 3,2:sen korvaavan vanhan neliventtiilimotin ainakin heikon alaväännön vuoksi. Tottahan tuo varmasti on, kun katsoo lukuja.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Täällä olis yks 320CE, tosin väärän väriset nahkat ja loppuunajettu. 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Kiitos tarjouksesta. Eihän tuo ihan makuuni ole ja aika paljon ajettu. Vaikka omalla 230E:llä on 426tkm tällä hetkellä mittarissa.Pasi M. kirjoitti:Täällä olis yks 320CE, tosin väärän väriset nahkat ja loppuunajettu.

Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Hmph, närästää nuo kilometrilukemien ostajat, oliskos tuo 320:nen ollut parempi jos se karvainen turkkilainen olisi kaupanpäällisiksi ruuvannut satasen pois mittarista ennen kuin ajoi sen laivaan?
Sillä kilometrilukemalla ole paskankaan väliä, kun niitä on niin helppo manipuloida, ja vaikkei olisikaan niin pidosta se auton kunto on kiinni, ei kilometreistä, ne muodostaa vain osan auton kokonaiskunnosta.
Varmaan kymmenennen kerran, ostakaa auto, älkää mittarilukemaa.
Sillä kilometrilukemalla ole paskankaan väliä, kun niitä on niin helppo manipuloida, ja vaikkei olisikaan niin pidosta se auton kunto on kiinni, ei kilometreistä, ne muodostaa vain osan auton kokonaiskunnosta.
Varmaan kymmenennen kerran, ostakaa auto, älkää mittarilukemaa.
Totta kyllä mauri, mutta hakusessa on hyvä auto ja vähän ajettu coupe kiinnostaa.Mauri H. kirjoitti:Hmph, närästää nuo kilometrilukemien ostajat, oliskos tuo 320:nen ollut parempi jos se karvainen turkkilainen olisi kaupanpäällisiksi ruuvannut satasen pois mittarista ennen kuin ajoi sen laivaan?
Sillä kilometrilukemalla ole paskankaan väliä, kun niitä on niin helppo manipuloida, ja vaikkei olisikaan niin pidosta se auton kunto on kiinni, ei kilometreistä, ne muodostaa vain osan auton kokonaiskunnosta.
Varmaan kymmenennen kerran, ostakaa auto, älkää mittarilukemaa.
Löytyykö oikeasti vähän ajettua ollenkaan? Jos sattuu hyvä 250tkm ajettu ja hinta kohdillaan niin eiköhän kaupat synny. Budjetti tosiaan on 15000eur , enkä mielellään tekisi remonttia seuraavaan vuoteen kun toinen käsi on käyttökelvoton, siinä myös syy automaattiin siirtymiseen.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
http://lehto-media.com/cgi-bin/search_v ... vusto=null
Kävin katsomassa, siisti peli ja vasta aika lähelle vaatimuksiasi.
Jos kiinnostaa niin laita vaikka yv:tä niin käyn ajamassa ja tsekkaamassa kunnolla läpi sen.
Kävin katsomassa, siisti peli ja vasta aika lähelle vaatimuksiasi.
Jos kiinnostaa niin laita vaikka yv:tä niin käyn ajamassa ja tsekkaamassa kunnolla läpi sen.
Tismalleen samoilla linjoilla!Mauri H. kirjoitti:Hmph, närästää nuo kilometrilukemien ostajat, oliskos tuo 320:nen ollut parempi jos se karvainen turkkilainen olisi kaupanpäällisiksi ruuvannut satasen pois mittarista ennen kuin ajoi sen laivaan?
Sillä kilometrilukemalla ole paskankaan väliä, kun niitä on niin helppo manipuloida, ja vaikkei olisikaan niin pidosta se auton kunto on kiinni, ei kilometreistä, ne muodostaa vain osan auton kokonaiskunnosta.
Varmaan kymmenennen kerran, ostakaa auto, älkää mittarilukemaa.
Jos auto näyttää hyvältä, tuntuu hyvältä ja on hyvä, niin silloin se täytyy ostaa.
Kummenpia jaarittelematta.
124.023
Aivan oikeassa olet. Kaksi sormea puuttuu oikeasta kädestä.enska kirjoitti:Mikäs käteen on tullu? Armeija vaatii veronsa ilmeisesti...enkä mielellään tekisi remonttia seuraavaan vuoteen kun toinen käsi on käyttökelvoton, siinä myös syy automaattiin siirtymiseen.
Muuten niitä mittarin pohjia on tulossa teipparilta ens viikolla (ovat tän viikon etelässä) 3kpl hopeat ja 3kpl valkoiset. Nyt on tuunaamiset tuunattu vähäks aikaa...oon varmman vuoden verran sairaslomalla.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Ai helkkari!! mitä kävi?Emppu kirjoitti:Aivan oikeassa olet. Kaksi sormea puuttuu oikeasta kädestä.enska kirjoitti:Mikäs käteen on tullu? Armeija vaatii veronsa ilmeisesti...enkä mielellään tekisi remonttia seuraavaan vuoteen kun toinen käsi on käyttökelvoton, siinä myös syy automaattiin siirtymiseen.
Muuten niitä mittarin pohjia on tulossa teipparilta ens viikolla (ovat tän viikon etelässä) 3kpl hopeat ja 3kpl valkoiset. Nyt on tuunaamiset tuunattu vähäks aikaa...oon varmman vuoden verran sairaslomalla.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Näitä kysymyksiä rupeekin nyt satelemaan. Elikkäs sattui sellainen onnettomuus intissä että räjähti kranun sytytin käteen...(ei ollut oma vika huonoa tuuria vain,vahingossa mennyt sekasin jossain vaiheessa, poliisi tutkii) räjähdyksen seurauksena oikeasta kädestä lähti nimetön ja pikkurilli...eli ne turhimmat sormet. Olen vasenkätinen ja näkö säilyi, joten nyt on ollut onni onnettomuudessa. 30.8 oli tapahtumapäivä ja parannun kovaa vauhtia,ihosiirteet kasvaa ja muut sormet liikkuu. Ei hätää foorumilaiset, mies on kunnossa ja pystyy jatkamaan normaalia elämää kunhan käsi on kunnossa. Sairaslomaa on varmaankin vuosi kaikkine kuntoutuksineen, voin toipua nopeamminkin.dealer kirjoitti:"Kaksi sormea puuttuu oikeasta kädestä."
No voi kurjuus.
Ei kai peukalo mennyt ?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Näinhän se on monille käynyt, tuota kolmen vuoden aikaa myöten.Emppu kirjoitti:Onhan toi w124 ollut jo kolme vuotta niin aika vaihtaa c124:een...eiköhän toi kaikinpuolin tule olemaan miellyttävä auto.

Vähän vaan alkaa taas kiiltelemään uudet projektit silmissä, kun tuossa omassa ei ole enää niin hirveesti tehtävää...konettahan en ala virittelee.
Voisin kaupata mun autoa, mut ei taida toi talousmoottori riittää....ja nahatkin on väärän väriset...

Viimeksi muokannut Juhis., Ti 21.09.2004 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
230E tulee jäämään tuunatuksi kakkosautoksi...ei sitä kukaan osta eikä siitä mitään saiskaan. Täytyy yrittää pitää coupe mahdollisimman orkkiksena...vain matalaksi ja isot pyörät. Puskurit yms. saa olla orkkis asussaan.Juhis2000 kirjoitti:Näinhän se on monille käynyt, tuota kolmen vuoden aikaa myöten.Emppu kirjoitti:Onhan toi w124 ollut jo kolme vuotta niin aika vaihtaa c124:een...eiköhän toi kaikinpuolin tule olemaan miellyttävä auto.![]()
Vähän vaan alkaa taas kiiltelemään uudet projektit silmissä, kun tuossa omassa ei ole enää niin hirveesti tehtävää...konettahan en ala virittelee.

Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
No, paska homma kuitenkin. Pienestä se joskus on kiinni, terveyskin.Emppu kirjoitti: Ei hätää foorumilaiset, mies on kunnossa ja pystyy jatkamaan normaalia elämää kunhan käsi on kunnossa. Sairaslomaa on varmaankin vuosi kaikkine kuntoutuksineen, voin toipua nopeamminkin.
Kuntoutumista sinne suuntaan pikaista sellaista nyt kuitenkin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
On katsottu ja pidetään yhtenä vaihtoehtona, vähän hirvittää se 5-vaihteinen laatikko. Mauri on menossa kokeilemaan yhtä "helmeä" huomenna tuolla salon suunnalla. Nettiauto ja kepö on tullut luettua moneen kertaan läpi.

Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Näin vähän arvelinkinEmppu kirjoitti:On katsottu ja pidetään yhtenä vaihtoehtona, vähän hirvittää se 5-vaihteinen laatikko. Mauri on menossa kokeilemaan yhtä "helmeä" huomenna tuolla salon suunnalla. Nettiauto ja kepö on tullut luettua moneen kertaan läpi.

Pikaista paranemista toivotaan täältäkin päin
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Jep, tuo "helmi" tuli kokeiltua ja onhan se saakelin hyvä peli. Pinnaltaan ja sisustaltaan oikeastaan virheetön ja ajoltaankin todella hyvä. Laatikko toimii jämäkän pehmeästi, kylmänä kone kävi n. 1000 kierroksen tyhjäkäyntiä mutta pian laski 500-600 kierrokselle. Potkua riittää kivasti, oikeastaan sen verran kun tarvii, ja kone oikeasti vääntää tosi nöyrästi 2000 kierrokselta ylöspäin, tuon allekin, mutta automaatilla on vaikea kuormittaa kunnolla noin alhaalta.
Kuitenkin esim. 80:n vauhdista suoritettu ohitus nelosella (autossa siis 4 - vaihteinen automaatti, mikä plussaa) ja reilulla puolikaasulla aiheutti hämmästystä, kyllä kerkeää. Moottori kiersi nätisti 7000 kierrokselle kickdownilla ja käyntiääni oli muikea.
Ainoa miinus tekniikassa oli se että n. 10 km maantielenkin jälkeen pysähdyttiin ottamaan vähän kuvia ja auto kävi tyhjää hiekkatiellä, käynti laski 500 kierrokselle ja alkoi nykiä, sitten kun kaasua runttasi vapaalla alkoi röpöttäminen joka jatkui ajossa läpi kierrosalueen, hetken tasaista ajoa ja ilmiö hävisi eikä tunnin lenkillä enää palannut. Ehkä kosteutta sysytysjärjestelmässä. Auto on seissyt jonkin aikaa liikeessä ajamattomana.
Autossa ei ollut lukkoperää, ja sitä se olisi kaivannut. Koeajolenkin revitysvaihetta seurasi vahva kuminkäry
ja kaupungin syrjäseuduilla mutkassa 30:n vauhdista suoritettu KD aiheutti ykkösen kytkeytymistä ja reipasta sutimista ja peräsladia. Muutenkin laatikko pelasi kuin ajatus ja tosi nopeasti, liikkeellelähtö S-asennossa kevyellä kaasulla kakkosella, kävelyvauhdista kickdown ja ykkönen sisääs ja auto kiihtyi rajusti, pani hymyilyttämään.
Alusta oli vakioinen, mutta jämäkkä sellainen, kaipaa kuitenkin H&R ja Bilstein-yhdistelmää.
Rengastus oli 225/40 18 ja tasapainotus huono, tosi äänettömät renkaat, tai autohan se oli sikahiljainen
Auto oli siis todella namussa kunnossa, suositeltavat huoltokohteet on siis alusta ja sytkän osat, sitten vaan raakaa ajoa. Naarmuja, kiveniskeymiä ja ruostetta ei ollut yhtään, sisällä mustaa nahkaa ja jopa kuskin penkki tosi siisti. Pähkinäpuuverhoilu oli, sähkölasit ja - kattoluukku, ja sähköinen kuskin penkki. Kaikki pelasi kuin ajatus, myös ajonesto, joka kyllä mielestäni on hankala, ratin vasemmalla puolella sellainen tunnistin jota pitää vastakappaleella tökätä.
Varustemiinukset ASD:n ja ilmastoinnin puutteesta, muuten ihan huippupeli. Hintahan on kohdallaan ja siitä on hiukan varaa tingata. Laitan illalla kuvia näytille.
Kuitenkin esim. 80:n vauhdista suoritettu ohitus nelosella (autossa siis 4 - vaihteinen automaatti, mikä plussaa) ja reilulla puolikaasulla aiheutti hämmästystä, kyllä kerkeää. Moottori kiersi nätisti 7000 kierrokselle kickdownilla ja käyntiääni oli muikea.
Ainoa miinus tekniikassa oli se että n. 10 km maantielenkin jälkeen pysähdyttiin ottamaan vähän kuvia ja auto kävi tyhjää hiekkatiellä, käynti laski 500 kierrokselle ja alkoi nykiä, sitten kun kaasua runttasi vapaalla alkoi röpöttäminen joka jatkui ajossa läpi kierrosalueen, hetken tasaista ajoa ja ilmiö hävisi eikä tunnin lenkillä enää palannut. Ehkä kosteutta sysytysjärjestelmässä. Auto on seissyt jonkin aikaa liikeessä ajamattomana.
Autossa ei ollut lukkoperää, ja sitä se olisi kaivannut. Koeajolenkin revitysvaihetta seurasi vahva kuminkäry

Alusta oli vakioinen, mutta jämäkkä sellainen, kaipaa kuitenkin H&R ja Bilstein-yhdistelmää.
Rengastus oli 225/40 18 ja tasapainotus huono, tosi äänettömät renkaat, tai autohan se oli sikahiljainen
Auto oli siis todella namussa kunnossa, suositeltavat huoltokohteet on siis alusta ja sytkän osat, sitten vaan raakaa ajoa. Naarmuja, kiveniskeymiä ja ruostetta ei ollut yhtään, sisällä mustaa nahkaa ja jopa kuskin penkki tosi siisti. Pähkinäpuuverhoilu oli, sähkölasit ja - kattoluukku, ja sähköinen kuskin penkki. Kaikki pelasi kuin ajatus, myös ajonesto, joka kyllä mielestäni on hankala, ratin vasemmalla puolella sellainen tunnistin jota pitää vastakappaleella tökätä.
Varustemiinukset ASD:n ja ilmastoinnin puutteesta, muuten ihan huippupeli. Hintahan on kohdallaan ja siitä on hiukan varaa tingata. Laitan illalla kuvia näytille.
Kuulostaa ihan loogiselta jatkolta Autohausin tarjokkaille. Mitä olen siinä joskus pyörähtänyt, niin kautta linjan keskimääräistä ehjempiä mersuja tarjolla...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Juup, ei tuohon paljoa lisättävää oli. Hyvä oli ajaa ja mukava oli kyydissäkin istua. Kyllä se tosiaan kaasupolkimen "kohtuulliseen" käyttöön ihan mukavasti reagoiMauri H. kirjoitti:Jep, tuo "helmi" tuli kokeiltua ja onhan se saakelin hyvä peli. Pinnaltaan ja sisustaltaan oikeastaan virheetön ja ajoltaankin todella hyvä. Laatikko toimii jämäkän pehmeästi, kylmänä kone kävi n. 1000 kierroksen tyhjäkäyntiä mutta pian laski 500-600 kierrokselle. Potkua riittää kivasti, oikeastaan sen verran kun tarvii, ja kone oikeasti vääntää tosi nöyrästi 2000 kierrokselta ylöspäin, tuon allekin, mutta automaatilla on vaikea kuormittaa kunnolla noin alhaalta.
Kuitenkin esim. 80:n vauhdista suoritettu ohitus nelosella (autossa siis 4 - vaihteinen automaatti, mikä plussaa) ja reilulla puolikaasulla aiheutti hämmästystä, kyllä kerkeää. Moottori kiersi nätisti 7000 kierrokselle kickdownilla ja käyntiääni oli muikea.
Ainoa miinus tekniikassa oli se että n. 10 km maantielenkin jälkeen pysähdyttiin ottamaan vähän kuvia ja auto kävi tyhjää hiekkatiellä, käynti laski 500 kierrokselle ja alkoi nykiä, sitten kun kaasua runttasi vapaalla alkoi röpöttäminen joka jatkui ajossa läpi kierrosalueen, hetken tasaista ajoa ja ilmiö hävisi eikä tunnin lenkillä enää palannut. Ehkä kosteutta sysytysjärjestelmässä. Auto on seissyt jonkin aikaa liikeessä ajamattomana.
Autossa ei ollut lukkoperää, ja sitä se olisi kaivannut. Koeajolenkin revitysvaihetta seurasi vahva kuminkäryja kaupungin syrjäseuduilla mutkassa 30:n vauhdista suoritettu KD aiheutti ykkösen kytkeytymistä ja reipasta sutimista ja peräsladia. Muutenkin laatikko pelasi kuin ajatus ja tosi nopeasti, liikkeellelähtö S-asennossa kevyellä kaasulla kakkosella, kävelyvauhdista kickdown ja ykkönen sisääs ja auto kiihtyi rajusti, pani hymyilyttämään.
Alusta oli vakioinen, mutta jämäkkä sellainen, kaipaa kuitenkin H&R ja Bilstein-yhdistelmää.
Rengastus oli 225/40 18 ja tasapainotus huono, tosi äänettömät renkaat, tai autohan se oli sikahiljainen
Auto oli siis todella namussa kunnossa, suositeltavat huoltokohteet on siis alusta ja sytkän osat, sitten vaan raakaa ajoa. Naarmuja, kiveniskeymiä ja ruostetta ei ollut yhtään, sisällä mustaa nahkaa ja jopa kuskin penkki tosi siisti. Pähkinäpuuverhoilu oli, sähkölasit ja - kattoluukku, ja sähköinen kuskin penkki. Kaikki pelasi kuin ajatus, myös ajonesto, joka kyllä mielestäni on hankala, ratin vasemmalla puolella sellainen tunnistin jota pitää vastakappaleella tökätä.
Varustemiinukset ASD:n ja ilmastoinnin puutteesta, muuten ihan huippupeli. Hintahan on kohdallaan ja siitä on hiukan varaa tingata. Laitan illalla kuvia näytille.

Eli jos bensa-autolla haluaisin ajaa niin tuollainen olisi erittäin varteenotettava vaihtoehto.
Niin ja kuten Mauri sanoikin,niin siistihän se oli kuin mikä. Ei mitään sanomista niin ulko- kuin sisäpuolellakaan. ASD:tä saattaisi kaivata, etenkin kun kelit muuttuvat liukkaammiksi, vaikka laatikosta se wintteri asento löytyykin, niin saattapi melko helpolla saada perän irti

C200T CDI A -00
Mauri huhuu, viraabelihommia Finnstevellä tarjolla.Mauri H. kirjoitti:...7000 kierrokselle... ...kaasua runttasi... ...vahva kuminkäry... ...reipasta sutimista... ...peräsladia... ...kiihtyi rajusti...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Mitäsitä, kun voi ilmaiseksikin revitellä liikkeiden autojaPasi M. kirjoitti:Mauri huhuu, viraabelihommia Finnstevellä tarjolla.Mauri H. kirjoitti:...7000 kierrokselle... ...kaasua runttasi... ...vahva kuminkäry... ...reipasta sutimista... ...peräsladia... ...kiihtyi rajusti...
