OM 603 lämpömittarin anturi ja pumpun ajoitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

OM 603 lämpömittarin anturi ja pumpun ajoitus

Viesti Kirjoittaja MachMain »

Osaako joku sanoa mikä numero tuossa anturissa pitäisi olla? Lämpömittari ei värähdäkään paitsi kun yhdistää navat maihin niin viisari pomppaa ylös ja vanhassa anturissa on vihreä muovi ja 2-napaa ja se on tuossa kannen keskipaikkeilla syöttöpumpun takana. Mersukorjaamosta myivät sinisen Behr 8.500.01 anturin ja paketissa lukee temperature switch ja kuitissa tuulettimen anturi? Yleismittarilla mitatessa uuden anturin vastusarvo muuttuu sitä lämmittäessä mutta auton oma mittari ei nouse yhtään. Auto on 93 turbo ja mitään sähkötuuletintahan siinä ei edes ole.
Miäs anturi siinä termostaattikotelossa on, hehkunko? Kokeilin laittaa sen lämpömittarin vihreän johdon siihen mutta mittari ei noussut juurikaan 40 astetta ylemmäs.
Viimeksi muokannut MachMain, To 17.07.2014 00:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Eikös se kaksinapainen anturi ole todellakin viskon magneettikytkimen/sähköflektin anturi ja siinä vieressä oleva yksinapainen on sitten lämpömittarille. Näin ainakin minun käsityksen mukaan...
...lähtee ku purkka tukasta...
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja MachMain »

Kuva

Erilainen kone mutta samassa paikassa tuossa on tuollainen samanlainen 2-napainen ohjaintapilla varustettu vihreä anturi jonka vihreään johtoon maata tarjoamalla alkoi lämpömittarin viisari hyppiä josta päättelin että se olisi lämpömittarin anturi. Tuollaista mersukorjaamon myymää anturia koneesta ei löydy eikä siinä ole samanlaista ohjaintappia joten liitin sopii molemmin päin mutta viisari ei värähdäkään vaikka miten päin kokeilisi.
Eikä tuossa koneessa ole tuota vihreän anturin etupuolella olevaa 1-napaista anturia, mutta kokeilin kuitenkin ottaa turbottomasta koneesta sellaisen anturin ja kiehuvaan kattilaan niin samaa 40 astetta näytti auton mittari kuin sillä termostaattikotelon anturilla.
Eikä tuon viskon kytkimellekään johtoja mene.
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Näitä taitaa olla monella variaatioilla varusteiden mukaan. yleensä kai lämpömittarin anturi 1 napainen.
Omassa on 3 anturia, 2kappaletta 1 napaisia eka ohjaa hehkua toinen kaiketi elr ohajinlaitteelle, sitten 3 napainen vihreä anturi jossa 1 napa lämpömittarille ja 2 muuta käynistää ilmastoinnin flektin moottorin lämpöjen ollessa noin 120. Mutta isllä saman vuotinen om603 koneinen mutta ilman ilmastointia ni ei ole ku 2 yksinapaista joista toinen hehkulle ja toinen lämpömittarille, taitaa siinä sitten olla yhden paikalla alipaineventtiili kylmän koneen joutokäynnin korotukseen.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuossa kuvan koneessa (minun kone) vihreässä anturissa on kaksi lämpötilanturia. Toinen ohjaa hehkuboksia ja toinen ohjaa mittariston lämpötilamittaria. (Kone on Viton sähköjärjestelmän mukainen vuodelta -97). Se yksittäinen anturi vasemmalla antaa muistaakseni tietoa automaattilaatikon tietokoneelle. Anturi vetää siis siihen liittyn johdon jännitettä aina maihin (kanteen) enemmän tai vähemmän kun lmpötila muuttuu. Resistanssit vi myös mitata siitä runkoa vasten, niissä on muistaakseni erilaiset lämpövastukset ja mittaustuloksetkin pitäisi löytä täältä forumilta jostakin...täältä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 54#p772154" onclick="window.open(this.href);return false;

Jollakin irtovastuksella ja potikalla voi testata seuraako mittaristo resistanssin muutosta ja sitten pitää etsiä sopiva anturi siihen kääyttöön.

Varmasti nuo anturit vaihtelevat vuosimallien ja varusteiden mukaan ihan miten sattuu. Olikohan 300tdt -88 mallissa sininen kaksinapainen anturi, joka sitten hajosi kun sen irrotin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja MachMain »

Joo ei taida tuo hehkun valokaan sammua ollenkaan, puolta minuuttia kauempaa en ole tohtinut kokeilla hehkuttaa näillä keleillä.
Automaattihan tuo on mutta ei taida 93:ses vielä olla tietokonetta sitä ohjaamassa kun ei ole anturiakaan siinä vasemmalla ja ajattelinkin että laitan siihen reikään uuden lämpömittarin anturin kun olisi vähän helpommassa paikassa ja jätän rikkinäisen paikoilleen.
Miksihän tuon imusarjasta menee letku alipainepumpulle? Ajattelin siihen letkuun yhdistää ahtopaineen mittarin mutta näyttääkö mittari oikein jos alipainepumppukin siitä imeksii?
Laitetaan nyt sitten vielä sellainenkin murhe tähän samaan kun tuon moniurahihnan kitinää ei meinaa saada loppumaan vaikka remmi on uusi (contitech 6PK2145) ja kiristimen rullassa eikä rullan rungossa ole välyksiä niin onko se sitten väärän merkkinen remmi vai pitäisikö/saako tuon iskarin tilalle kaasujousta tai kireämpää vetojousta kun turhan löysällä tuntuu olevan remmi.
Ja sitten vielä sellainen asia olisi kun edellinen omistaja näyttää hakeneen jännitystä elämään ajelemalla ilman vasemman etupyörän laakerin rasvakuppia (pölykapselilla peittämällähän sekin asia on saatu pois vaivoista :mrgreen: ) niin mistäs siihen kuppi löytyisi?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Varmasti ei kuulu mennä alipainepumpulle letkua imusarjasta, siinä taitaa olla joku vain käynyt kytkemässä irrallaan olleet letkut mihin sattuu. Se alipainepumppu ei ehdi imemään ohkasen letkun lävitse niin paljoa, että sillä olisi ollut mitään merkistystä mihinkään, mutta koita saada ne letkut oikeisiin paikkoihin, turhat alipaineletkut voi aina tulpata. Luulisin että tuo alipaineletku pitäisi mennä joko automaatilaatikkoa ohjaavaan modulaattoriin (ruiskutuspumpun kyljessä) tai vaihtoehtoisesti EGR järjestelmää ohjaaviin alipainekelloihin ja niihin liittyviin 'sähkömurkuloihin'.

Liikaa hehkuttamista ei tarvitse pelätä, mutta eihän sitä nyt syytä suotta kannata tehdä, kokeilin joskus niin yli 10 minuuttia sai hehkuttaa sisätiloissa eikä hehku mennyt miksikään. Eiköhän se hehkuboksia ohjaava johtokin siitä kohta oikean paikkansa löydä ja tosiaan on ihan sama mihn reikiin ne anturit siinä ruuvaa.

Jos todellakin hihna tuntuu löysältä niin ei muuta kun etsimään pykälää lyhyempi hihna, ei varmasti olisi eka mersu suomessa johon on eksynyt väärän pituinen hihna. On niissä niin montaa vaihtoehtoa. Pölykupin saa ainakin KL-varaosista eikä maksa paljoakaan, joskus ostin uudet kun vanhat oli vähän kulahtaneet.
Lisää tietoa: www.skg.fi
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja MachMain »

Joo väärän pituinenhan se remmi, oli ilmastoidun auton pitempi versio ja rasvakuppi ja oikeanlainen anturikin löytyi ja taas mittarikin nousee, sitten saakin ruveta ihmettelemään tuota pomppivaa sammutinvipua :wtf:

Edit: tälläkertaa olikin sitten rasvakuppi vääränlainen :mrgreen:
Ja ei letku tarkemmin katsottuna tosiaan pumpulta imusarjaan menekään vaan syöttöpumpulle.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kerro tarkemmin, tyhjäkäynnin korottimeenko jatkuva alipaine ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja MachMain »

Joo eli alipainepumpulta lähtee ja haarautuu termostaattikotelon kohdalla ja toinen menee syöttöpumpun takapäässä, kyljessä olevaan mölttiin ja toinen menee hyttiin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja veskola »

'Möltistä' ilmeisesti menee alipaineputki vaihteistolle, eli kyseessä lienee se vaihteiston modulaattori, joka pehmentää vaihtoja pienillä tehoilla. Kuvastahan tuo asia selviäisi, mutta jos suunnilleen kaikki toimii niin antaa olla noin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja MachMain »

No eihän se oikein pelaakaan, kansivikaisena tuon ostin ja se on nyt plaanattu,ponnistettu ja ohjurin kumit vaihdettu mutta sen verran kaikenlaisia virityksiä ettei tuota muun liikenteen sekaan ole tohtinut päästää mutta hyvin huonosti näyttää olevan tehoja koneessa ja tyhjäkäynnillä savuttaa sinistä oli kylmä tai kuuma, 1500 rpm pätkii kylmänä ja 2500rpm loppuu savutus ja 3500 ja ylöspäin niin taas savuttaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Miltäs sylinterit ja männät näytti, usein niissä "vain kansi/kannetiiviste vika" autoissa on jokin mäntäkin leikannut kiinni. Suuttimet varmaan kannattaa irroittaa ja suutintesteriin katsomaan miltä näyttää. Uusilla tiivisteprkoilla paikalleen. Samalla kynälampun kanssa katselet että esikammioissa on helmet paikoillaan, tai luultavasti ne on jo tarkisteltukin, kuuluu vähän osana kansijumppaan. Sitten kannattaa hetkeksi laittaa huohottimen letku johonkin purkkiin/pulloon ja katsoa paljonko sieltä tulee öljyä palotapahtumaan, jos ei paljoa niin alakerta on kunnossa. Ahtimen kunto sitten seuraavaksi tutkintaan, työntääkö liikaa öljyä kompurakotelon kautta imusarjaan. Nuo alipaineletkut ei oikein käymiseen pitäisi vaikuttaa mitenkään kunhan nyt sammutin ei ala tärissemään päälle.

Ennen mitään muuta niin nyt pitää se ajoitus tarkistaa todella tarkasti, monesti/monella vika on ollut siinä vaikka on miten huolella kasattu kansi- tai pumppurempan jälkeen. Kannattaa tarkistaa sillä joutsenkaulamenetelmällä niin ei ole merkitystä missä se pumpun merkki sattuu olemaan. Parashan siitä tulisi jos vaikka käyttää mynädieselissä ruiskutuspumpun tai hommaa jostain varmasti hyväsyöttöisen ja ehjän pumpun.
Lisää tietoa: www.skg.fi
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja MachMain »

En tiennyt kammioista mitään kuulia katsella mutta ei koneistajakaan niistä mitään maininnut. Männät ei ollu irti mutta ei ainakaan niiden päässä mitään vikaa näkynyt eikä sylintereissä, en tosin konetta pyöritellyt ettei mene jako sekaisin. Mites se joutsenkaulamittaus käytännössä tapahtuu?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Oliskohan tuossa selkeätä ohjetta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... utsenkaula" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja MachMain »

Otin nyt kuitenkin ekana venttiilikopan irti ja yritin 0.05mm liuskaa lykkiä nokan ja nostimien väliin mutta eihän niissä mitään välystä ole vai pitäiskö noita hydraulisia nostimia painaa vaiko antaa koneen jäähtyä ja koittaa sitten?
Tai onko turbokoneen nokka erilainen kuin vaparin että venttiilit sen vuoksi kantaa? Laitoin tuohon vaparin kannen ja nokan turbon kannesta.
Ja ilmaantuuko nuo nostimet itsestään ja onko tietoa mikä on mitta venttiilin varresta kannen tasoon?
Kattelin vielä koneen jäähdyttyä että nostimet kyllä pyörii ruuvarilla tökkimällä mutta 0.05 liuska jää jumiin joka venttiilin kohdalla.
Nokan viivat oli kohdallaan kun viisarin suora kylki osoitti O ja T väliin.
Miten syöttöpumppua pyöräytetään aikaisemmalle?
Alkoi näköjään työntämään ainetta syöttöpumpun ykköspytyn paineventtilistä 2 astetta ennen OT:tä, oliskohan pumpun ratas hypänny yhden hampaan verran pieleen? Sitä nokkapyörää oli kyllä vähän hankala yksin kannatella kantta asentaessa :mrgreen:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM 603 lämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei niitä liuskoilla tarvitse mittailla, kunhan pyörivät nokan ollessa ylhäällä niin homma on yleensä kunnossa. Mitään temppuja ei tarvitse tehdä, joskus ne rapisee hetken jos on tehty koneremonttia eikä ole tyhjennetty ja vaikka olisikin, mutta säätyvät kyllä hetken kuluttua itsestään. Kun tutkit niitä ja jos yksi ei pyöri niin pyöräytä kone siten, että nokka painaa nostinta, silloin sen pitäisi tyhjentyä kun odottelee tarpeeksi ja välyksen löytyä. Ellei välystä tule niin pitäisi ottaa auki ja lyhentää venttiilinvartta. Sama nokka on molemmissa eli siitä ei ole kiinni.

Syöttöpumppua kallistetaan, jakokopanpuolelta kolme pulttia löysälle, ruiskutuspumpun perästä 1 pultti löysälle ja siellä lohkon ja ruiskutuspumpun välissä on 8mm säätöruuvi, siitä saa kallisteltua. Lohkoonpäin niin aikaistuu ennakko, no sen näkee aina ruiskutuspumpun merkistä kumpaan suuntaan pitää veivata.

Ajoituksen ei pitäisi mennä pieleen jos ruiskutuspumppu on ollut paikallaan, olisiko se ajoitus ollut jo alunperin pielessä. Mikäli tosiaan syöttö alkaa 2EYKK niin kovinpas se on pielessä. Pitää laittaa kammen ajoitusmerkki haluttuun kohtaan 13 JYKK, sitten ruiskutuspumppu pois, 8mm säätötanko puoleen väliiin, pumpun merkki kohdalleen lukitustapilla *) ja takaisin paikalleen, hienosäätö kallistamalla 8mm tängosta ja ei kun käymään.

Nokan rattaan voi vaikka tiputtaa sinne alas niin ei pitäisi jaon/ajoituksen seota kunhan pitää ketjun nokan rattaalla nippusiteellä.

*) Tapin voi tehdä itse vaikka poranterästä tekemällä vaikka rälläkällä päähän hahlon.
Lisää tietoa: www.skg.fi
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

Re: OM 603 lämpömittarin anturi ja pumpun ajoitus

Viesti Kirjoittaja MachMain »

Joo on se pumpun ajoitus saattanut olla ennen kansiremonttiakin jo pielessä kun oli nykyistäkin laiskempi liikkumaan silloin.
Käänsin pumppua niin aikaiselle kuin vain varaa oli ja silti poranterä paikallaan näytti vielä 16 jykk.
Miten pitkälle pumppua pitää vetää ulospäin että saa pyöräytettyä eri kohtaan?
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: OM 603 lämpömittarin anturi ja pumpun ajoitus

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Jotain 1,5cm kai? Muistaakseni pitää käyttää alipainepumppu irti ja löysätä se ruiskupumpun akselin pultti myös.
...lähtee ku purkka tukasta...
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

Re: OM 603 lämpömittarin anturi ja pumpun ajoitus

Viesti Kirjoittaja MachMain »

Kattelin vielä että tuolla 16 jykk säädöllä alkaa työntämään ainetta suutinputken lähdöstä 15 eykk, pitäiskö paikkansa?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM 603 lämpömittarin anturi ja pumpun ajoitus

Viesti Kirjoittaja veskola »

MachMain kirjoitti:Kattelin vielä että tuolla 16 jykk säädöllä alkaa työntämään ainetta suutinputken lähdöstä 15 eykk, pitäiskö paikkansa?
No siihen ei voi täältä internetin takaa vastata mitään, mutta tuon mittauksen perusteella lähdetään nyt siitä olettamauksesta, että luultavasti pumpun merkki on tuossa nyt hitusen pielessä. Mikäli se nyt käy ja toimii paremmin sillä 15 eykk säädöllä edellisiin verrattuna ja ollaan säätövaran rajalla niin kyllä se pumppu sieltä kannattaa nypätä irti ja siirtää rattaan boorilla jonkun 10 astetta aikaisemmalle.

Tosiaan alipainepumppu pois, tarvitset uuden tiivisteen ja mustaa moottorisilikonia, pumpun ratas on väärän kätisellä kierteellä ja kiinnitä se lopuksi niin ettei varmasti irtoa muttei myöskään katkea. Ei tuolla oikein ole merkitystä paljonko sitä pitää vetää ulos, kun pitää kuitenkin kääntää kampiakselia hieman ja sitten tapilla pitää pumppua oikealla kohdallaa ja ähertää ennakonsäätö (ratas) paikoilleen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

Re: OM 603 lämpömittarin anturi ja pumpun ajoitus

Viesti Kirjoittaja MachMain »

No ei sille rattaalle momenttia olisi kellään tiedossa, onko se tiheällä boorilla vai kartiolla kiinni pumpun akselissa?
En mä sillä ajaa kokeillu kun oli venttiilikoppa irti mutta samalla lailla rynkyttäen se käyntiin lähti kuin ennenkin ja savutti sinistä tyhjäkäynnillä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM 603 lämpömittarin anturi ja pumpun ajoitus

Viesti Kirjoittaja veskola »

http://www.skg.fi/tile001/15022014.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tiheä booritus.
Lisää tietoa: www.skg.fi
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

Re: OM 603 lämpömittarin anturi ja pumpun ajoitus

Viesti Kirjoittaja MachMain »

Kiitos tiedoista, ennakoksi tuli 14 jykk ja nyt käy ja kiihtyy paremmin n.10s nollasta sataan. Seuraavaksi pitäis tutkia miksei tuo sammutin nouse ylös asti ja pomppii tyhjäkäynnillä, onko sieltä jousi kuoleentunut?
Ja takapyörästä alkoi kuulua sitkutusta, paljonko pultin saa tulla vanteesta ulos?
Edit: Se olikin vääntynyt jarrukilpi, siitä selvisi viiden sekunnin remontilla :D
Ja kaasun kun sääti alkoi kiertämään niin per... viiden tonnin jälkeenkin on vielä kaasussa aikalailla varaa, paljonkohan tuo kone kestää kierroksia?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM 603 lämpömittarin anturi ja pumpun ajoitus

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä se varmaankin reilusti yli 6000 rpm kestää jos on muutoin ehjä eikä ihan loppuun ajettu, vaikka tuntuu nekin kestävän.

Sammutin ropleemaan joku varmaankin osaa vastailla, en oikein tunne sitä värkkiä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: OM 603 lämpömittarin anturi ja pumpun ajoitus

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

MachMain kirjoitti: Seuraavaksi pitäis tutkia miksei tuo sammutin nouse ylös asti ja pomppii tyhjäkäynnillä, onko sieltä jousi kuoleentunut?

paljonkohan tuo kone kestää kierroksia?
Varmaankaan sammutinmorkoolin tappi ei ole hahlossa tai se on väärin asennettu. Alipaine pitää sammutinvivun joko ylhäällä tai alhaalla.

Dieselmoottoria ei saa ylikierroksille polttoaineesta johtuvista syistä, eikä voida puhua " mitä moottori kestää kierroksia ".
Jos dieselinmoottorin muuttaa toiminnaltaan kevyempiä polttonestejakeita polttavaksi, voidaan moottoria tietyin edellytyksin kierrättää vaikka 20000 r/min.
+358 18B8FE99
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

Re: OM 603 lämpömittarin anturi ja pumpun ajoitus

Viesti Kirjoittaja MachMain »

Mistäs olette väljäähdyttimiä näihin hommailleet?
Vastaa Viestiin