Regeneroinnista,termarista yms.kysymyksiä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rommeli 80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 20.05.2014 19:44

Regeneroinnista,termarista yms.kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Tapaus on w203 220cdi facelift. Jonkun aikaa on auto ollut mulla ja muutaman kerran vikakoodia puskenut.
Kummallakin kerralla valittaa hiukkassuodattimen hiilimäärää (viimeksi 116%??). Jotenkin arvellutti moottori öljyt edellisen omistajan toimesta ja vaihdoin hiukkas ystävälliset litkut koneeseen. Nyt 1000km ajettu ilman vikavaloja. :roll:

Vaikuttaako tuo koneen lämpötila tuohon regenerointi tapahtumaan,kun kummallakin kertaa vikavalo syttyi helteisellä kelillä??
Koneen lämmöt ovat roikkuneet tuossa about. ~70C hujakoilla(termari vaihtoon),mutta helteillä kipuaa luonnollisesti norm. 85-90C:en.

Pitäisikö taulussa palaa jokin valo poltto-tapahtuman aikana vaan huomaako sen ainoastaan koneen äänestä/kulutuksesta yms.??
-W201 2.0d
-W210 290td
-W202 220d
-W203 220cdi Facelift
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6507
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Regeneroinnista,termarista yms.kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Regenerointi tehdään vain kun sopivat parametrit täyttyvät, muistaakseni noita eri polttotapahtumia on muutama erilainen riippuen auton tilasta.

Itse en ole polttoa huomannut kuin harmaasta savusta tai jälkikäteen kitkerästä pöllähdyksestä parkkiin tullessa.

Tuhkaöljyillä ajelu laittaa polttopönän herkästi sellaiseen kuntoon ettei se siitä pienellä tokene, toivottavasti sinulla poltto ja tyhjennys onnistui.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Regeneroinnista,termarista yms.kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kone käy kylmänä+väärää öljyä
Niin hitupönikän tukkon/rikkimenoon ei muuta tarvita

Oli varmaankin tuhka eikä hiili määrä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Rommeli 80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 20.05.2014 19:44

Re: Regeneroinnista,termarista yms.kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Kiitos vastauksista. :thumbup: Niin...tuhkamäärähän se oli. Voisiko olla näin,että jos tuo suodatin olisi aivan kaput,niin tuntuisi sen yrittävän polttoa kokoajan.Nyt kuitenkin olen koittanut antaa ajella reippaamin,et saisi kunnolla lämpöä koneeseen,niin ei ainakaan vielä ole vikavaloa.

Onko foorumilaisilla kokemusta,siis oikeasti kokemusta FORTE- tuotteista. Ajattelin koittaa puhdistaa paikkoja noilla cleaner litkuilla.
-W201 2.0d
-W210 290td
-W202 220d
-W203 220cdi Facelift
Rommeli 80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 20.05.2014 19:44

Re: Regeneroinnista,termarista yms.kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Kertokaapas viisaammat. Ois tarkotus vaihtaa tuo termari,kun tuli haettua uus. Ajattelin laittaa ylävesiletkun tukkoon puristemilla,mut tuleeko nestettä kuinka paljon ulos itse lohkosta,kun termarin ottaa auki?(sotkii hihnan yms.) :roll: Tiedän,että kätevin olisi päästää jäähdyttimen propusta,mut pohjapanssarin irroitus on oma haasteensa tasaisella maalla.
-W201 2.0d
-W210 290td
-W202 220d
-W203 220cdi Facelift
Vastaa Viestiin