Otsikon mukainen murhe. Lähtee normaalisti käyntiin mutta pienen ajomatkan jälkeen kierrokset tippuvat tyhjäkäynnille eikä moottori vastaa mitenkään kaasuun. Pysyy kyllä käynnissä. Tilanne normalisoituu kun käyttää virrat poissa.
Mistä tässä voisi alkaa vikaa hakemaan?
W140 500 -vm91, tehot häviää kesken ajon
Re: W140 500 -vm91, tehot häviää kesken ajon
Vikakoodien luvusta on hyvä aloittaa. Koodit pystyy lukemaan yksinkertaisella led vilkkutesterillä.. Vikakoodinlukijanhan näihin voi tarvittaessa tehdä vaikka itse jos kolvi pysyy kädessä.
Ongelmasta näin mutuna heittäisin että elektroninen kaasuläppä (ETA) voisi mahdollisesti olla syypää.
Ongelmasta näin mutuna heittäisin että elektroninen kaasuläppä (ETA) voisi mahdollisesti olla syypää.
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
Re: W140 500 -vm91, tehot häviää kesken ajon
Kiitoksia nopeasta vastauksesta! Aloitetaanpas tuosta.
Re: W140 500 -vm91, tehot häviää kesken ajon
Yksi juttu mikä kannattaa myös näissä m119-koneissa tarkistaa on ylempi johtosarja. Ovat tunnetusti aika herkkiä johtojen eristyksien hapartumiselle. Vaikka tämä nyt kuulostaakin aika paljon ETA:lta, niin itsellä kun johtosarja oli entinen, kone oireili samalla tavalla
W124 400E/E420
Re: W140 500 -vm91, tehot häviää kesken ajon
M119:ssa EI ole elektronista kaasuläppää! Pikemminkinkin ongelma saattaisi viitata ECU:uun. STAR:n päähän! Veikkaisin kuitenkin tukkeutunutta polttoainekanavaa (suodatin) tai polttoainepumppua / pumppuja (2kpl).. Myös tankin pohjan suodattimessa saattaa olla sulppua.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Re: W140 500 -vm91, tehot häviää kesken ajon
Itseasiassa W140 M119:ssä on (muistaakseni LH-jetronic)
Läppärungossa on kaasupolkimen liikkeitä seuraava potikka mutta itse läppä liikkuu sähköisesti.
Ilman sähköä (mekaanisella yhteydellä) läppä aukeaa vain noin 60-70% ja kun moottoriohjaus on virroissaan eikä ole vikatilaa päällä niin läppä aukeaa sähköisesti 100%
Vikatilan vallitessa sen huomaa myös siitä että kaasua on raskaampi painaa kun läppä liikkuu mekaanisen yhteyden varassa.
Myös ASR luistonesto toimii tämän mekaanisen vasteen ja sähköisen liikkeen välimaastossa.
'
Vai oliko ihan ensimmäisiä jopa tehty vanhalla KE-jetillä?
Läppärungossa on kaasupolkimen liikkeitä seuraava potikka mutta itse läppä liikkuu sähköisesti.
Ilman sähköä (mekaanisella yhteydellä) läppä aukeaa vain noin 60-70% ja kun moottoriohjaus on virroissaan eikä ole vikatilaa päällä niin läppä aukeaa sähköisesti 100%
Vikatilan vallitessa sen huomaa myös siitä että kaasua on raskaampi painaa kun läppä liikkuu mekaanisen yhteyden varassa.
Myös ASR luistonesto toimii tämän mekaanisen vasteen ja sähköisen liikkeen välimaastossa.
'
Vai oliko ihan ensimmäisiä jopa tehty vanhalla KE-jetillä?





